menu

Mijn Updates +
Film / Spoilers / The Good, The Bad and the Ugly (1966)

zoeken in:
Ik zit al jaren met een idee over deze uber western. Op een gegeven moment staat het drietal op Sad Hill, het is geen duel met pistolen maar een trio. Op een gegeven moment knikt The Good naar iemand (dat is overduidelijk), vervolgens wordt de The Bad zenuwachtig. Is dit essentieel of klopt dit wel?? En als Tuco en Blonde aan het vergaderen zijn over het graf van stanton, waarom schiet the bad ze dan niet meteen dood?

mikey schreef:

En als Tuco en Blonde aan het vergaderen zijn over het graf van stanton, waarom schiet the bad ze dan niet meteen dood?

Ik kan ongelijk hebben, maar ik denk dat dit vooral heeft te maken met valsheid. Net zoals het bekende 'tegenover elkaar staan' en schieten wanneer de grote klok afgaat. In westerns gebeurt het vrijwel nooit dat men dan vals gaat spelen.

Dat einde is inderdaad zo meesterlijk. Wat ik altijd zo mooi heb gevonden: Je ziet dat Blondie dé naam op de steen schrijft, en legt deze jackpot neer, waarnaar het trio erom gaat vechten.
Het lijkt er achteraf op dat Blondie loog en niets op de steen heeft gezet, maar uiteindelijk deed hij dat omdat hét graf ook geen naam heeft.

Stel je de situatie eens voor: in het graf ligt 200000 dollar. Je haat je tegenstanders, ze zijn ook nog eens vuurgevaarlijk en aggressief. Je hebt ze al eens eerder geprobeerd om te leggen, maar dat mislukte. Dan schiet je ze toch meteen neer???

Dit is zeker wel een interessante situatie, maar ik zou het niet zo 1 2 3 kunnen antwoorden.

Maar los gezien van jouw vraag, ook al zou Snake Eyes Tuco en Blondie hebben doodgeschoten, dan had hij alsnog kunnen fluiten naar die $200.000,-

Ja maar dat wist hij niet op dat moment.

The Bad wil ze gewoon laten zien dat hij uiteindelijk aan het langste eind trekt. Hij wil ze laten weten dat hun de sukkels zijn.

Film zou wel interessanter zijn als hij ze toch naar de vissen hielp. Onder de GB&U theme zie je The Bad op zijn paard en 200.000 aan goudstukken vertrekken.

The End

Fade in black

100000 toch? hij heeft de helft aan the U gegeven, zoals afgesproken. The good was trouwen de regisseur van het hele spel. de bad was een beetje dommig.

mikey schreef:
100000 toch? hij heeft de helft aan the U gegeven, zoals afgesproken. The good was trouwen de regisseur van het hele spel. de bad was een beetje dommig.

Wie was nou the bad? Dat was toch Lee van Cleef? Ik dacht dat Blondie the good was en Tuco the Ugly.

Wie was nou the bad? Dat was toch Lee van Cleef? Ik dacht dat Blondie the good was en Tuco the Ugly.

Klopt ook.

mikey schreef:
Ja maar dat wist hij niet op dat moment.

Ja, dat wist Angel Eyes wel. Hij gooit een tweede schop op de grond en zegt: Twee graven sneller.
Blondie blijft rustig staan.
AE: je graaft niet?
Bl: als je ons vermoordt, zul je het geld nooit krijgen.
Dan zien we het skelet in het graf en Tuco slaat een kruis.

Angel Eyes haat de andere twee niet. Hij wil USD 200 000 en dat was toen nog veel meer waard dan nu. Angel Eyes zal wel gek zijn om dat op het spel te zetten.

Deze scene klopt als een bus.

us_raider

Mikey bedoelt natuurlijk dat stukje daarvoor.

mikey schreef:
En als Tuco en Blonde aan het vergaderen zijn over het graf van stanton, waarom schiet the bad ze dan niet meteen dood?

Mikey, wanneer ik het goed heb kwam The Bad erachter dat The Good de enige was die de werkelijke plaats van het graf wist, daarom schoot hij ze niet neer. Dat zei de Good immers ook: "Schiet me neer en je kunt naar het geld fluiten!" Toen kwam het spel met de steen en het "drie-hoeks-duel"

Ja maar toch: op het moment dat the bad zijn schep op het graf gooit, is hij in de veronderstelling dat daar geld in zit. Op dat moment had hij iedereen uit kunnen schakelen.

Ja, maar misschien houd hij rekening met het feit dat the Good niet de waarheid spreekt. Het is toch link om ze allebei neer te schieten voordat je 100% zeker weet dat daar ook daadwerkelijk het goud ligt. Het is inderdaad verstandiger om daarmee te wachten tot hij zeker weet waar het goud is.

gideonvdb
het is maar hoe makkelijk of moeilijk je het zelf wil maken. er van uit gaan dat the bad al de hele tijd bij de begraafplaats was heeft hij kunnen zien dat the ugly aan het zoeken was naar het graf en dat the good er niet bij was, maar the bad weet dat the good de slimste is en nooit the ugly zou toe vertrouwen met de echte naam en om het zeker te weten schiet hij ze ook niet dood en terecht blijkbaar. en zo kan je nog wel een paar verhaaltjes verzinnen.

Bartel
Wat mij opviel is die scene waarin The Ugly al die graven voorbij sprint en dan heel "toevallig" het juist graf vond, die scene vond ik nogal nep.

Ook vond ik het vreemd dat The Good alvorens the Bad op het tonele kwam de Ugly liet graven bij het verkeerde graf, wat had dat voor zin?

1. The ugly keek natuurlijk wat er op de graven stond.

2. Dit deed The Good om geen andere reden dan om The ugly te pesten.

Bartel
1. The ugly keek natuurlijk wat er op de graven stond.

dat snap ik maar het is haast onmogelijk om dit zo snel te doen en dit graf ook zo snel te vinden aangezien dit kerkhof megagroot was en alle graven er bijna hetzelfde uitzagen met zwarte inkt of er ingebrande letters die niet goed van ver af te lezen zijn..

2. Dit deed The Good om geen andere reden dan om The ugly te pesten.

Dat vermoeden had ik idd ook

Spijtoptant
Het antwoord op vraag 2 kan ook zijn omdat The Good misschien wel vermoedt dat The Bad daar ook ergens is. Hij weet dat The Bad een handige jongen is.
Door eerst The Ugly in het verkeerde graf te laten graven kon hij The Bad lokken, hetgeen ook lukte.

Bartel
mikey schreef:
Ja maar toch: op het moment dat the bad zijn schep op het graf gooit, is hij in de veronderstelling dat daar geld in zit. Op dat moment had hij iedereen uit kunnen schakelen.

Hij had weinig zin om zelf te graven plus stel dat er niks in het graf zat en Ugly en Good waren dood had hij niks, dus logische move van The Bad

Spijtoptant schreef:
Het antwoord op vraag 2 kan ook zijn omdat The Good misschien wel vermoedt dat The Bad daar ook ergens is. Hij weet dat The Bad een handige jongen is.
Door eerst The Ugly in het verkeerde graf te laten graven kon hij The Bad lokken, hetgeen ook lukte.

goed mogelijk idd

Bartel schreef:
Wat mij opviel is die scene waarin The Ugly al die graven voorbij sprint en dan heel "toevallig" het juist graf vond, die scene vond ik nogal nep.

Daar heb je inderdaad gelijk in, maar ik ben toch blij dat het zo is gefilmd.

Het rond rennen met de camera die snel meedraait en de muziek. Vond ik toch wel erg mooi, en dat shot was niet mogelijk als die heel systematisch rustig was gaan zoeken. Filmisch is het gewoon mooier.

mijn mening over het "plot", daar moet denk ik niet te veel achter gezocht worden. Het moest gewoon eindigen met een shootout tussen die drie, dat maakt de film gewoon mooier. De beweegredenen van angel eyes en zijn keuze om ze niet direct dood te schieten doet er mij niets toe. Het heeft namelijk wel geleid tot in mijn ogen de vetste western shootout.

Loki87
Ze moesten toch het graf achter het graf van stanton hebben? Dan is het logisch dat the good hem liet zoeken. En daarna liet ie hem graven om hem belachelijk te maken.

Daarna komt bad in het spel, en die wilt natuurlijk eerst het goud zien alvorens hij iemand neerschiet. Dat vind ik niet meer dan logisch.

Chainsaw (moderator)
geplaatst:
Berichten verplaatst naar Il Buono, il Brutto, il Cattivo (1966)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.