menu

Film / Spoilers / Beste einde voor een film

zoeken in:
the mist
primal fears
the others
the sixth sense
the departed

de meest ontroerende einde vind ik the green mile
de meest indrukwekkende einde vind ik scarface
de meest spannendste einde vind ik seven

Saw: de ontknoping is geniaal.
Titanic: Het is ontroerend en erg mooi dat Rose weer bij Jack is.
(500) Days of Summer: Een mooie afsluiter.
Drive

Ik vind het eind van Lost Highway stilistisch en qua ingewerkte metaforen heel goed gedaan.
En ook het eind van Melancholia vind ik fenomenaal om te zien.

jipt schreef:
Vond het einde van Biyeolhan Geori (2006) ijzersterk, genadeloos, hard en triest zonder sentimenteel te worden, met een toepasselijk nummer.

Moet je natuurlijk wel eerst de film gezien hebben

Ja, is ook een favoriet einde van mij. Zoiets kan compleet de plank misslaan, maar is hier perfect op zijn plaats. Maljukgeori Janhoksa (ook van Ha Yu) heeft net zo'n soort einde, en daar werkt het ook al zo goed.

Het einde van Arlington Road Martyrs vond ik erg sterk.

disneystore
ibendb schreef:
Titanic: Het is ontroerend en erg mooi dat Rose weer bij Jack is.

Iben, ze is gewoon dood hoor.........

Het einde van Planet of the Apes

The Usual suspect

maar ook:

The Mist
The Game
The Others
Se7en

Het einde van Big Fish vond ik erg ontroerend.

Zoveel films met mooie en intrigerende eindes. Drie films staan mij echter in het geheugen gegrift. Om te beginnen met Mulholland Drive. Een ongelooflijk einde, dat aan de ene kant een beetje onverwacht, maar uiteindelijk ontzettend ontroerend is. Het doet de film ook in zichzelf klappen. Schitterend.

Een tweede is toch wel de golden oldie Vertigo. Dit vind ik nog steeds het meest wrange en wrede einde ooit.

En tot slot Lost Highway. In een woord: magistraal.

Favoriete eindes:

* La Haine
* Dogville
* Pi
* Blair Witch Project
* Conseguenze Dell'Amore
* Requiem for a Dream

Nightcrawler mag er ook wel bij!

The Shining en al eerder genoemd Big fish

De gehele eind-sequentie van To The Wonder (met name monoloog Bardem) vond ik prachtig. De allerlaatste shots bevatten de dwalende Olga Kurylenko, begeleid door Wagner's Parsifal, door de natte graanvelden. Zelden zoiets moois gezien, en daardoor 'gleed' ik heerlijk uit de film.

https://frontdispatch.files.wordpress.com/2013/11/to_the_wonder_terrence_malick_still.png

Het eindshot van The Thin Red Line blijft nog altijd mijn favoriete Malick afsluiting .

The Game (1997) met Michael Douglas.

The Godfather 2.

Laatste 20 minuten van Cabin in the woods en The Mist. En het laatste einde waarbij ik gehuild heb van het lachen, waren de piemel tekeningen in Superbad.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Ik6HO1iIlLA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

(via VPRO cinema)

Vind inderdaad Saw wel een briljant einde hebben, die zag ik echt niet aankomen.

Het einde (ik heb iets met oorlogsfilms) van the boy in the striped pyjama's ook erg aangrijpend.... misschien wat voorspelbaar maar wel prachtig in beeld gebracht.

Zwolle84
PaulCJDL schreef:
Vind inderdaad Saw wel een briljant einde hebben, die zag ik echt niet aankomen.

Die is erg gaaf, inderdaad. Nadeel is alleen wel dat zo'n film totaal geen replaywaarde heeft. Ken je het einde eenmaal, dan is zo'n film de volgende keer niks meer aan.

Zwolle84 schreef:
(quote)

Die is erg gaaf, inderdaad. Nadeel is alleen wel dat zo'n film totaal geen replaywaarde heeft. Ken je het einde eenmaal, dan is zo'n film de volgende keer niks meer aan.

Ja eens!

Om de één of andere duistere reden is het nog altijd het einde van "Villa Des Roses" (2002) van Frank Van Passel, dat mij het meeste heeft geraakt. Ik heb zelfs bijna een traantje weggepinkt. En dat terwijl ik de film verder niet zo super speciaal vond (ook niet slecht ofzo, het had wel zijn momenten, maar niet de beste film dat ik ooit heb gezien). Maar zelden zo'n sterk en nihilistisch einde gezien. Heeft mijn beoordeling van de film wel omhoog gekrikt.

Drie films die ik recent zag waarbij het einde de score een half puntje opkrikte:

The Great Silence
Berlin Alexanderplatz
Miracle Mile

Zojuist zag ik Silent Running. Die film nomineer ik voor mijn favoriete filmeinde, samen met A Zed & Two Noughts.

Dopke schreef:
Drie films die ik recent zag waarbij het einde de score een half puntje opkrikte:

Berlin Alexanderplatz

Dat is fijn om te lezen, want ik heb deze nog steeds niet volledig gezien en hik er steeds tegenaan om verder te kijken of zelfs opnieuw te beginnen. Toch wel echt de moeite waard om door te gaan tot het einde dus?

Jazeker, al wordt het wel een lange zit als je weer vanaf het begin gaat beginnen. Ik vond het een hele fijne serie, maar ik miste vaak wel de drang om snel weer een nieuwe episode op te zetten (al werd het naar het einde toe wel makkelijker). Je kunt natuurlijk ook direct naar het epiloog springen en de rest skippen… ?

Pixote is nog niet genoemd in dit topic, maar heeft ook een heel erg mooi einde dat de film een hoger niveau tilt

Gast
geplaatst: vandaag om 13:50 uur

geplaatst: vandaag om 13:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.