- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Beste einde voor een film
Beste einde voor een film
kappeuter (crew films)
-
- 72623 berichten
- 5779 stemmen
Ok, ik heb het tussen spoiler tags gezet.
John Doe
-
- 916 berichten
- 2119 stemmen
Het einde van The Usual Suspects maakt de film 3x zo goed, dit vind ik ook bij Seven. Maar het is natuurlijk zo dat die eindes hun waarde hebben verkregen door de hele opbouw ernaartoe. De film is in bepaalde mate gemaakt voor dit sublieme einde, door deze opoffering kan het in de opbouw naar zoeen einde toe wel even saai zijn (mede door onwetendheid).
Mister_Pink
-
- 632 berichten
- 0 stemmen
Sorr voor de schop.
Hier is mijn top :
- The Good the bad and the Ugly
- Once Upon a Time in The West
- The Usual Suspects
- American Beauty
Het einde hoeft bij mij niet verrasend te zijn. Het mooiste vind ik wanneer een einde gelijk symbool staat voor de hele film.
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2995 stemmen
American Beauty's einde vond ik juist niet erg ijzersterk. En Usual Suspects' einde vond ik flauw.
Een aantal goede en hele goede eindes:
The Thing
Escape from New York
The Night of the Living Dead
Once Upon a Time In the West
Jacob's Ladder
The Great Silence
The Terminator
Some Like it Hot
F for Fake
The Wicker Man
Violent City
China Town
Blood Simple
U-Turn
The Pink Panther
Scanners
Happiness
The Hot Spot
Martin
The Tenant
La Promesse
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Blow Out
Blue Collar
The Conversation
Kiss Me Deadly
Odd Man Out
Smoke
The Third Man
The Warriors
¿Quien Sabe?
My Name Is Nobody
Angels with Dirty Faces
Diner
hugohei
-
- 2149 berichten
- 2347 stemmen
Vierendertig films... een indrukwekkend lijstje. Maar geen enkele Nederlandse film.
Spoorloos vergeten ?
Karakter ?
De Grot ?
Of hebben we hier geen goeie hand van eindes ?
Het is maar een vraag.
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
U-96 gaat weer mierenneuken.. Wouter, het verbaast me eigenlijk een beetje dat Das Boot niet in je lijstje staat.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
The conversation noemt Wouter terecht..... Geniaal.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar ook Les Diaboliques, Los Amantes del Circulo Polar, Lucia Y el Sexo.
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2995 stemmen
Inderdaad schandelijk van me, Hugo.
Behalve Spoorloos (hoe kon ik die ooit vergeten?!) vond ik Schatjes ook wel leuk.
En eerder was ik Butch cassidy & the Sundance Kid en Monty Python and the Holy Grail vergeten.
Mister_Pink
-
- 632 berichten
- 0 stemmen
Ik vraag me af wat je zo zwak vond aan het einde van Usual Suspects, Wouter? Ik vind het een echte mind-fucker.
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2995 stemmen
Ik vond het flauw en makkelijk. Zo kan ik 't ook, dacht ik.
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
Waarom heb je dan nog nooit zo'n einde gebruikt in een van je films als je het ook zo kan Wouter?
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2995 stemmen
Ik zei toch vaak genoeg dat ik het niet goed vond?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
Monty Python and the Holy Grail
Een van de beste eindes ooit idd. Ik lig elke keer weer dubbel .
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
De lach naar de camera heeelemaal aan het eind van Magnolia, kippenvel.
pascal83
-
- 2733 berichten
- 2447 stemmen
Het einde van Carlito's Way zag je natuurlijk wel van mijlen ver aan komen, desondanks vond ik de laatste woorden van Carlito wel indrukwekkend ... beter gezegd; het raakte me wel.
Sorry boys, all the stitches in the world can't sew me together again. Lay down... lay down. Gonna stretch me out in Fernandez funeral home on hun and ninth street. Always knew I'd make a stop there, But a lot later than a whole gang of people thought Last of the Mo-Ricans, well maybe not the last. Gail's gonna be a good mom New improved Carlito Brigante Hope she uses the money to get out No room in this city for big hearts like hers ... Sorry baby, I tried the best I could. Honest Can't come with me on this trip loaf Getting the shakes now, Last call for drinks, Bars closing down Sun's out Where are we going for breakfast, Don't wanna go far Rough night Tired baby... Tired...
T®inity
-
- 571 berichten
- 0 stemmen
Requiem for a dream omdat het je aan het nadenken zet omdat het zo een grote impact heeft op je.
Mulholland Drive omdat de complexiteit van het mysterie ontrafelt wordt en alles klopt in elk detail.
Word_Play
-
- 358 berichten
- 1290 stemmen
The Usual Suspects, Donnie Darko vind ikzelf ook hele sterke eindscenes hebben.
Maar Memento spant voor mij de kroon, aangezien ik geen flauw idee had wie werkelijk de moordenaar was.
Vlak daarop volgt The Life Of David Gale, warin Kevin Spacey's rol eindelijk duidelijk wordt.
Mischa
-
- 600 berichten
- 2328 stemmen
Wat denken julie van deze drie:
Het einde van Taxi Driver: wat zíét Travis nou eigenlijk achter zich/in de speigel?;
C'era una volta in America: het bekende 'was het allemaal een 'rush' van de protagonist?';
A Clockwork Orange:"I was cured allright!" (en de wetenschap dat Alex' kostje (vooralsnog) gekocht was).
TheOne
-
- 196 berichten
- 2 stemmen
Het beste einde in een film die ik ooit heb gezien is The Sixt Sense
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
the life of brain , sixt sense , arlington road , memento , seven ...
Markovic
-
- 16 berichten
- 0 stemmen
The ussual Suspects vind ik zeker het beste einde ooit.Hij lult gewoon het hele verhaal aan elkaar en je hebt het niet door de hele film door. de manke hand en voet zijn ook erg goed bedacht.
Engel
-
- 33 berichten
- 11 stemmen
De ontknoping van the Shawshank Redemption vind ik nog steeds heerlijk om te zien (dan heb ik het dus over het stuk waarin je te zien krijgt hoe Tim Robbins precies is ontsnapt). Minder verrassend dan bijvoorbeeld het einde van the sixth sense, maar de manier waarop alle kleine feitjes bij elkaar worden gebracht (zoals de scene waarin ie op de gepoetste schoenen van de directeur door de gevangenis loopt zonder dat iemand het doorheeft) vind ik zwaar genieten
gemaster
-
- 1005 berichten
- 2546 stemmen
Fight Club(ultieme mindfuck)
The Godfather(die kus op de hand en dan de dichtslaande deur.... wow!)
The Godfather Part II(de ogen van Pacino die zó hard voor zich uitstaart)
Trainspotting(Underworld - Born Slippy !)
Se7en(de slechte wint dus een beetje)
Memento(Now, where was I?)
markiemark73
-
- 79 berichten
- 608 stemmen
Het mooiste einde van een film vind ik als hij je zo aangrijpt dat je nog uren kan meeleven met de personage's.
zodat je er stil van word.
zoals de titanic (1997) en
the bridges of madison county.
JuanHellasMensaz
-
- 14 berichten
- 2319 stemmen
Voor mij ongetwijfeld Resevoir Dogs, Requiem for a dream en chinatown.
Zo van die eindes dat je echt een klap in het gezicht krijgt en nog de hele eindgeneriek blijft zitten om te bekomen.