menu

Film / Spoilers / Beste einde voor een film

zoeken in:
markiemark73 schreef:

Het mooiste einde van een film vind ik als hij je zo aangrijpt dat je nog uren kan meeleven met de personage's.
zodat je er stil van word.

zoals de titanic (1997) en
the bridges of madison county.

Homo

Dus als je als man met iemand mee kan leven ben je gelijk een homo???
vreemd.
Dan waren dus vrij veel mannen homo toen Andre Hazes op de stip lag.

Maarja ik laat je verder maar begaan met je uitlating.
je mag in dit land immers alles zeggen. toch?
Of toch niet (Van Gogh !!!!)

Waar denk je waar die enorme smiley op sloeg?

Ik begrijp 't eerlijk gezegd ook niet.

Don't look back met Donald Sutherland en Julie Christie heeft een geweldig einde.

EmDee schreef:

Waar denk je waar die enorme smiley op sloeg?

Uitlachen misschien.
geef anders een knip oog om te laten merken dat het niet serieus bedoeld is. o nee anders gaat tie nog denken dat ik hem wil (anaal)lyseren.

Rije fantasie heb je.

Naomi Watts schreef:

Rije fantasie heb je.

Tja hoe zal dat toch komen, te veel films gezien denk ik.:D

-Big Fish
-Gremlins
-AI
-Alle Monty Python films
-Edward Scissorhands
-Meet the Feebles
-Jurassic Park

The good, the bad and the ugly. Dat duel (trio) was briljant.

Identity!!!

Arlington Road

Fallen (met Denzel Washington).

The Conversation

markiemark73 schreef:

Het mooiste einde van een film vind ik als hij je zo aangrijpt dat je nog uren kan meeleven met de personage's.
zodat je er stil van word.

zoals de titanic (1997) en
the bridges of madison county.

en braveheart....

Wouter ssssttttt

Het einde van American Psycho vind ik ook geweldig! Helemaal met die geweldige monoloog (zitten verder nog twee mooie monologen aan het begin van de film!):

"There are no more barriers to cross.

All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone.

In fact I want my pain to be inflicted on others.

I want no one to escape.

But even after admitting this there is no catharsis.

My punishment continuous to allude me and I gain no deeper knowledge of myself.

No new knowledge can be extracted from my telling.

This confession... has meant... nothing. "

Normaal ben ik niet zo voor de gewone happy-endings, maar bij Buffalo '66 vond ik het einde gewoon prachtig, gewoon omdat je dacht dat het nooit meer goed ging komen met die jongen en hij zijn leven ging opfucken.

Butch Cassidy and the Sundance Kid
Thelma & Louise
The Recruit

(hoofdrolspelers halen het niet ..)

Twee die gelijk bij me opkomen:

- The Third Man
- Chinatown

Requiem for a dream en American Psycho

Elsenburg schreef:

Requiem for a Dream en American Psycho

Hell Yeah! En dat zijn ook nog eens twee van mijn favorieten! Bovendien allebei films waarin Jared Leto een rol speelt. Toevallig...

Tja, dat is waar... Maar de rol in American Psycho is niet zo heel boeiend... Hij is gewoon 1 van de 3 'vrienden' van Bateman

Eh.. Nee! Die 'vrienden' zijn Craig McDermott (Josh Lucas) Timothy Bryce -in het boek Timothy 'Price'- (Justin Theroux) en David Van Patten (Bill Sage). Jared Leto speelde Paul Allen -in het boek Paul 'Owen.' Best nog wel een sleutelfiguur in het verhaal. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Maar het was zeker geen vriend van Bateman!

Remi
Ik vind 'The Usual Suspects' met het beste einde

Menni
Er zijn vele goeie eindes, maar eentje noem ik steevast en zonder twijfel als mijn favoriet: Il Ladro di Bambini.

Flipman schreef:

Eh.. Nee! Die 'vrienden' zijn Craig McDermott (Josh Lucas) Timothy Bryce -in het boek Timothy 'Price'- (Justin Theroux) en David Van Patten (Bill Sage). Jared Leto speelde Paul Allen -in het boek Paul 'Owen.' Best nog wel een sleutelfiguur in het verhaal. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Maar het was zeker geen vriend van Bateman!

Oei... wat een fout van mij....

Je hebt gelijk

Geeft niet. Het spijt me trouwens als ik met dat bericht wijsneuzerig overkwam, dat was niet de bedoeling.

Veel blijken alleen een slecht einde goed te vinden. Waarom? Natuurlijk moet niet alles goed aflopen, maar als alles slecht af zou lopen zou de wereld een stuk pessimistischer lijken, een indruk die ik plotseling hier krijg. Er zijn wel goed film met een slecht einde. Memento bijvoorbeeld (of is het eigenlijk het begin?), maar mijn favoriete einde liep goed af: The Shawshank Redemption.

Een ander briljant einde is natuurlijk Life of Brian.

Ook "the Truman Show" heeft een geweldig einde, en dat is nergens pessimistisch.
De allerlaatste scene uit "The Godfather" is gewoonweg briljant, net hetgene met "The Godfather Part 2".

V
Het einde van Requiem for a Dream, briljant. Ik heb zeker een kwartier met mijn mond open op de bank zitten mijmeren, wat een film!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:28 uur

geplaatst: vandaag om 08:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.