- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Als je in wil voegen op een niet al te drukke snelweg en de bestuurder gaat NIET alvast voor je op de linkerweghelft rijden is het altijd een vrouw!
Invoegend verkeer dient dan ook snelheid aan te passen en dan in te voegen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
wtf is dit nu allemaal voor onverdraagzaam generaliserend gezeur over vrouwen en bejaarden?
"Oei, ik zie niet goed! Dan ga ik maar langzaam rijden want dat is tenminste veilig en heb ik nog genoeg tijd om te reageren!" lijken alle bejaarden wel te denken. Als er iets levensgevaarlijk is, is het wel mensen die 50 rijden op wegen waar je 80 mag. Die mensen (en sorry hoor Cornelis, maar dat zijn ALTIJD bejaarden) moeten ze echt onmiddellijk hun rijbewijs afpakken.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
En het is niet alleen in de auto, op de fiets kunnen bejaarden er ook wat van.
Als je achter hen fietst en je wilt hen inhalen, bel je gewoon rustig één keertje. Door dit belletje raken de oudere mensen die voor je fietsen in paniek, beginnen te slingeren en is het dus nog gevaarlijker om ze nu voorbij te rijden.
Ook als je ze tegemoet komt fietsen, weten die arme ouderen niet wat ze ermee aan moeten en blijven dus maar fietsen waar ze fietsen. Dit is vooral leuk als ze met z'n tweeën naast elkaar fietsen, want dan mag je zelf dus lekker de berm in ...
Maar no hard feelings, want oudjes zijn soms ook best wel cool 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Wat zelden voorkomt:
De vrouw stuurt, terwijl de man op de passagiersstoel zit.
Ben benieuwd hoeveel mensen dit zijn tegengekomen.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Bejaarden in het verkeer, mijn absolute ergernis nr. 1:
Je rijdt rustig in je auto, lekker ontspannen, maar je ergert je al een tijdje aan die slak voor je (het lijkt wel of sommige auto's niet harder dan 40 kunnen).
Maar goed, je kunt er niet langs en je besluit er het beste van te maken. Je zet een muziekje aan etc. Vervolgens gaat de auto voor je vol (!!!) in de ankers...Je kunt net op tijd een botsing voorkomen, het zweet loopt alle porien uit.
Net op het moment dat je wil gaan vragen aan de bestuurder van die auto wat er wel niet aan de hand is (overstekend kind ofzo), gaat doodleuk het knipperlicht aan en besluit de bejaarde voor je af te slaan. AAAAAHHH!
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Wat zelden voorkomt:
Mijn moeder rijdt altijd,maar dat heeft een andere reden 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
(het lijkt wel of sommige auto's niet harder dan 40 kunnen).
Dat klopt ook.
Sommige auto's kunnen niet harder dan 40/45 KM/uur. Meestal hebben ze zo'n sticker op de achterkant zitten.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Invoegend verkeer dient dan ook snelheid aan te passen en dan in te voegen.
En? Ik wordt bij 3 van de 4 invoegacties "geholpen", doe ik zelf ook altijd, erg plezierig om gewoon door te kunnen rijden
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Volgens mij is het ook meer regel dan uitzondering dat je op de linkerbaan gaat rijden als er invoegend verkeer aankomt.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
U-96, als jij je rijbewijs eenmaal hebt, zul je me begrijpen...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De dag dat Rogier zijn rijbewijs heeft rijdt er nog maar één auto in Oestgeest: de zijne... 
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Volgens mij is het ook meer regel dan uitzondering dat je op de linkerbaan gaat rijden als er invoegend verkeer aankomt.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
U-96, als jij je rijbewijs eenmaal hebt, zul je me begrijpen...
Dat denk ik ook. 
De dag dat Rogier zijn rijbewijs heeft rijdt er nog maar één auto in Oestgeest: de zijne... 
De dag dat ik mijn rijbewijs heb, dan zal ik de bumper gebruiken waar hij voor gemaakt is. Irritante jongeren (die met z'n 3-5en naast elkaar fietsen) met vol gas van de zijkant aanrijden. 
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
De dag dat ik mijn rijbewijs heb, dan zal ik de bumper gebruiken waar hij voor gemaakt is. Irritante jongeren (die met z'n 3-5en naast elkaar fietsen) met vol gas van de zijkant aanrijden
Als je dat dan maar niet in Leiden doet, ik zou wel eens een van die irritante jongeren kunnen zijn! 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Als je dat dan maar niet in Leiden doet, ik zou wel eens een van die irritante jongeren kunnen zijn! 
PREPARE !!!! 
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
... is het altijd een vrouw! let maar eens op!!
"Als ik gedronken heb, rijdt mijn vrouw. En wanneer krijg je de meeste ongelukken?
Als je gedronken hebt."
Herman Finkers
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Wat zelden voorkomt:
Toch redelijk vaak, of de dochter rijdt en pa en ma zitten achterin 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Of mensen die je de hele tijd aankijken..
Zonet weer zo'n rare vent die me in de supermarkt de hele tijd zat aan te kieken.. 
GFM
-
- 1116 berichten
- 1536 stemmen
Ik erger me altijd rot als mijn ouders over sex gaan beginnen.......ahhhhhhh!!! De gedachte dat mijn ouders sexueel actief zijn roept bij mij gewoon 3 meter dik kippenvel op......

Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Willekeurige volgorde:
-mensen die luid smakken tijdens het eten bij een film
-mensen die het plot verklappen
-mensen die de hele tijd zitten te lullen bij een film
-mensen die me storen als ik een film zit te kijken
-irritante mensen
-domme opmerkingen van mensen die niet weten waar ze het over hebben
-and the list continues
eeflien
-
- 383 berichten
- 261 stemmen
Ook heeel erg: 2 mensen in de bioscoop bij een deel 2 of 3, eentje heeft deel 1 niet gezien, en de ander zit constant alles te verklaren/verklappen/uit te leggen 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Over de bioscoop maar weer even:
-recentelijk kwam een Britse vrouw zaal 1 Schouwburgplein R'dam binnen lopen en bleef continue maar zeggen: ''Oh my god, just look at the screen''
-de kip die de sigaret naar beneden ramt.ik wordt er droevig van 
Maar er zijn ook positieve dingen te bespeuren.De keren dat ik gewoon lekker in mijn eentje naar de film ga, blader lees ik nog weleens wat stukje uit de kranten die in de foyer liggen.En wonder boven wonder zijn dit nu steeds wel gewoon de kranten van de dag zelf 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Meiden/vrouwen die overdreven hard gaan lopen gillen bij een Thriller/Horror film. Pas nog bij The Village gemerkt, al helemaal als er niks te gillen valt.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik ergerde me er laatst aan dat ze bij de 'Space-bioscoop' in Hengelo, bij de vertoning van The Village, de eerste tien minuten de film verkeerd projecteerden, waardoor de ondertiteling niet zichtbaar was.
Ik ergerde me er nog meer aan dat ik, toen ik daar naderhand over klaagde, te horen kreeg dat ik dan maar naar een andere bioscoop moest gaan, en sowieso moest 'oprotten' omdat het sluitingstijd was.
Ik verkneukelde me er vervolgens een week later over dat de 'Spacebioscoop' overgenomen was door een andere exploitant (Utopolis), die orde op zaken wil stellen: het geluid verbeteren, het beeld verbeteren, en de zaal iets schoner houden!!!
Ik hoop van harte dat de vorige exploitant failliet is gegaan.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Op zich is die fout met projecteren wel begrijpelijk. Tenminste in bioscopen met bv circa 10 zalen moet een film operateur soms alle films doen, wat betekent overal vlot inleggen en starten. Veel heen en weer geloop. Maar dan als nog: goed kadreren voorkomt dit.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Op zich is die fout met projecteren wel begrijpelijk. Tenminste in bioscopen met bv circa 10 zalen moet een film operateur soms alle films doen, wat betekent overal vlot inleggen en starten. Veel heen en weer geloop. Maar dan als nog: goed kadreren voorkomt dit.
Voor de entree die je betaald, mogen ze best een extra deeltijdoperateur in dienst nemen. Je betaalt niet om tien minuten geen tekst te krijgen.
Nu ben ik gelukkig wel redelijk goed in het verstaan van Engels, maar ik kan me voorstellen dat anderen op dergelijke wijze gewoon een belangrijk deel van een film missen.
En dat is nooit goed te praten.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ik verkneukelde me er vervolgens een week later over dat de 'Spacebioscoop' overgenomen was door een andere exploitant (Utopolis), die orde op zaken wil stellen.
Utopolis timmert behoorlijk aan de weg in Nederland. Het van oorsprong Luxemburgse bedrijf heeft inmiddels al 7 bioscopen in Nederland. (Polyfilm overgenomen) Almere gaat binnenkort open, en een megaproject in Tilburg staat in de stijgers.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Mogen ze van mij ook eens naar Zwolle komen, een nieuwe bioscoop zou hier ook niet mistaan.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Voor de entree die je betaald, mogen ze best een extra deeltijdoperateur in dienst nemen. Je betaalt niet om tien minuten geen tekst te krijgen.
Ik zelf zou bij Engels gesproken films voor geen ondertiteling zijn en ik blijf ook voor het feit dat 1 operateur het prima aan kan (in principe). Het beleid van die manager ia ook wel een beetje erg vreemd. Bij Pathe bioscopen hier heb meerdere malen geklaagd en altijd vrijkaarten gekregen. Zelfs voor het ontbreken van bv een Animatrix filmpje voor een hoofdfilm bij de 1e voorstelling.