- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik erger me dood aan volle bioscopen, en van die irritante rotkinderen die keihard zitten te schreeuwen in de zaal...
Maar de nachtmerrie van elke bioscoopganger:
Een hoofd voor je beeld...
Ik heb een keer een JamesBond-film, waar ik me weken op zat te verheugen, zonder ondertiteling moeten bekijken... 
Waarom heeft niemand het over zijn/haar ergenissen naast films ?
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ik heb een keer een JamesBond-film, waar ik me weken op zat te verheugen, zonder ondertiteling moeten bekijken... 
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
waar ik me ontzettend aan erger is de trainer van Roda JC, Wiljan Vloet ! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
waar ik me ontzettend aan erger is de trainer van Roda JC, Wiljan Vloet ! 
Waar ik me overigens aan erger en waarom ik dus ook nooit naar de bios ga is:
- Of er zijn kinderen die maar zitten te schreeuwen
- Óf er zijn "volwassenen" die elkaar uit zitten te schelden
- Óf er zijn mensen waarvan de hele tijd de mobiele telefoon afgaat.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Mensen die én schreeuwende kinderen hebben, én hun mobiel af laten gaan én nog eens door die telefoon heen gaan schreeuwen naar een voice-mail. DIE zijn pas erg. 
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
nog iets waar ik me aan erger: FLITSPALEN ! 
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Wiljan Vloet zal ongetwijfeld wel eens in een bioscoop zitten, maar flitspalen heb ik er nog niet gezien. 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik erger me kapot aan verkeersdeelnemers, en dan heb ik het niet over de snelweg maar over de binnenstad. Voetgangers die zonder te kijken plots oversteken, auto's met een korte bocht de straat inscheuren waar jij net uit komt, auto's die pas remmen op een kruising als ze praktisch met hun bumper tegen je schenen zitten, mede-fietsers met zijn drieën naast elkaar, zonder licht, tegen het verkeer in... AARGH! 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ook het bovenstaande heeft natuurlijk niets met bioscopen te maken, maar opvallend genoeg doen veel van deze situaties op een straal van 100m rond Pathé Buitenhof voor. 
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
topic gaat toch niet alleen over ergernissen in een bioscoop, maar over van allerlei ergernissen in het leven. en die zijn er genoeg helaas. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
mede-fietsers met zijn drieën naast elkaar, zonder licht, tegen het verkeer in... AARGH! 
Ik maak het elke dag mee, niet drie mensen naast elkaar, maar meestal vijf... En natuurlijk zijn het scholieren...
Ik erger me ook gigantisch aan bruggers in het verkeer; keihard schreeuwen enzo, en als ze zien dat je irriterend kijkt, dan krijg je de volle lading scheldwoorden over je heen. Dat soort gasten moeten ze tien dagen opsluiten in een isoleercel; dat zal ze leren!!, en als ze daarna doorgaan dumpen in een verlaten gebied. 
Vooral de politie weet mij vaak tot ergenis te brengen. Mijn zus kreeg een prent van 23 euro omdat ze even met haar fiets op de stoep fietste omdat er markt was... Dat soort lui horen eens in de Haarlemmerstraat te staan, en al die jatters eens aan te pakken...
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
eerst erger je je aan fietsers die met 3 of meer langs elkaar rijden en vervolgens doe je moeilijk over een bekeuring voor over de stoep rijden. Beide is irritant en bij beide ben je in overtreding. Ik begrijp het niet helemaal.
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
topic gaat toch niet alleen over ergernissen in een bioscoop, maar over van allerlei ergernissen in het leven. en die zijn er genoeg helaas. 
Tot jouw opmerkingen ging het nog alleen over ergernissen in de bioscoop... vandaar.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het klinkt belachelijk, maar ik kan me ergeren aan mensen die zich aan alles ergeren, de zogenaamde 'kankeraars'. Bij mij in de buurt woont er zo eentje. Men zou schrik hebben om er tegen te praten: slecht weer, de regering, zijn vrouw, zijn gezondheid, de tv-programma's, kortom met alles is er iets mis. Men zou er een straatje voor omgaan...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
mede-fietsers met zijn drieën naast elkaar, zonder licht, tegen het verkeer in... AARGH! 
AAAARH! Fietsers zonder licht
! Je zou er gewoon een bonus voor moeten krijgen als je die van de sokken rijdt. Ook irritant: zondagsrijders! Meestal oude mensen die 60 (of nog erger 40) gaan rijden op een weg waar je met gemak 80 kan (en mag). Natuurlijk kan je er dan nooit langs omdat er altijd tegenliggers zijn. Maar het tegenovergestelde is ook irritant, de zogenaamde wegpiraat. 80 gaan rijden in de bebouwde kom en gaan inhalen waar het maar net kan. Dat soort mensen schieten ook altijd voor bij wegversmallingen wat al helemaal irritant is en waardoor er regelmatig ongelukken gebeuren, hier de afgelopen maand al 6 keer. Zo dat ben ik weer kwijt allemaal
.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ook irritant: zondagsrijders! Meestal oude mensen die 60 (of nog erger 40) gaan rijden op een weg waar je met gemak 80 kan (en mag).
Jaaa... gruwelijk is dat! Ik heb misschien nog wel een grotere hekel aan treuzelaars dan aan jakkeraars. Treuzelen duidt er vaak op dat ze autorijden eigenlijk maar eng vinden, met al die verkeersdeelnemers, oei! Levensgevaarlijke lui.
eeflien
-
- 383 berichten
- 261 stemmen
Als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik nog geen auto mag rijden
Wat trouwens erg irritant is: je fietst met 2en naast elkaar en dan gaat er een ontzettend kleine auto toeteren dat ie er niet langs kan terwijl er zo'n 3 meter ruimte is!! (Terwijl grote dikke brede auto's nooit moeilijk doen.) Typisch is dat 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ja Eeflien, dat heb ik nou elke dag... Gruwelijk is dat !!
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Het klinkt belachelijk, maar ik kan me ergeren aan mensen die zich aan alles ergeren, de zogenaamde 'kankeraars'. Bij mij in de buurt woont er zo eentje. Men zou schrik hebben om er tegen te praten: slecht weer, de regering, zijn vrouw, zijn gezondheid, de tv-programma's, kortom met alles is er iets mis. Men zou er een straatje voor omgaan...
Ah, dus dat is niet alleen iets typisch Nederlands
.
Ik deel volledig in deze ergenis, overigens.
Dit gezegd hebbende moeten we geloof ik wel een beetje uitkijken dat we niet in het bovengenoemd bekritiseerd patroon vervallen... 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Dit gezegd hebbende moeten we geloof ik wel een beetje uitkijken dat we niet in het bovengenoemd bekritiseerd patroon vervallen... 
Och, ik praat nog altijd liever over dingen die ik leuk vind dan over dingen die me ergeren.
Maar nu: terug naar de ergernissen! Daar is dit topic immers voor. 
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Och, ik praat nog altijd liever over dingen die ik leuk vind dan over dingen die me ergeren.
Maar nu: terug naar de ergernissen! Daar is dit topic immers voor. 
OK, ik erger me aan stijlfouten in de Nederlandse taal.
Ik erger me aan --- Het irriteert me.

gozo
-
- 92 berichten
- 73 stemmen
Geen ergernis, maar even iets positiefs:
Ik ben zelf niet echt lang en ben bijna altijd de pineut dat iets langs voor me komt zitten, maar heb (een paar keer zelfs) meegemaakt dat ik in de bios zat, en een ander filmliefhebber kwam binnen, ging voor me zitten, keek achterom en toen hij zag dat ik precies achter hem zat, schoof hij een paar plaatsen op zodat ik weer vrij kon kijken. Kijk, dat noem ik nou het betere bioscooppubliek. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Nog eentje voor in de auto: mensen die op rotonde's geen richting aangeven
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik ben zelf niet echt lang en ben bijna altijd de pineut dat iets langs voor me komt zitten
Kussentje meenemen Gozo... 
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Als het overal over mag gaan:
Ik erger me aan mensen die tijdens een concert van een zacht bandje door de muziek praten.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik erger me aan mensen die tijdens een concert van een zacht bandje door de muziek praten.
Dat is mijn nummer 1 ergernis aller tijden! En velen zijn het met ons eens overigens, zoals deze meneer. En in het kader van schaamteloze zelfpromotie, hier mijn impressie van een danig verpest concert afgelopen november.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Super Furry Animals?
gozo
-
- 92 berichten
- 73 stemmen

Dank je speedy23, waarschijnlijk heb ik er twee nodig...
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Super Furry Animals?
Nee, want nooit live gezien. Maar al veel te vaak meegemaakt.