• 144.846 films
  • 7.275 series
  • 22.075 seizoenen
  • 497.293 acteurs
  • 313.439 gebruikers
  • 8.298.543 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

Ajax&Litmanen1

• 55204 berichten
  • 3492 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Dat vond ik ook, maar schijnbaar heeft men nauwelijks in het computersysteem geïnvesteerd (kost natuurlijk geld) en waren alleen bepaalde rijen uitgevlakt. Voor de schijn dus, want mensen gingen er gewoon zitten en het bioscooppersoneel deed er niets aan. Dit probleem zal vanaf heden nog erger worden, omdat de regels nog meer versoepelt zijn er nog meer mensen in de zaal zijn toegestaan.

Welke keten was het dan? Wat ik al zei, de Pathé heeft dit wel goed gedaan, daar kon je gewoon maar bepaalde plekken reserveren tijdens de corona. Ben alleen benieuwd hoe het nu is, ben nog niet geweest. Dit soort berichten van jou geven me wel het gevoel dat ik beter kan wachten tot mijn volledige vaccinatie. Want mensen hebben denk ik nu overal schijt aan gekregen.

Theunissen

• 9042 berichten
  • 5079 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Welke keten was het dan? Wat ik al zei, de Pathé heeft dit wel goed gedaan, daar kon je gewoon maar bepaalde plekken reserveren tijdens de corona. Ben alleen benieuwd hoe het nu is, ben nog niet geweest. Dit soort berichten van jou geven me wel het gevoel dat ik beter kan wachten tot mijn volledige vaccinatie. Want mensen hebben denk ik nu overal schijt aan gekregen.

"Foroxity", ik weet niet of je het een keten mag noemen, want ze hebben alleen een bioscoop in Sittard en Roermond. Ik was zo naïef om te denken dat mensen zich bij dat soort gelegenheden wel netjes aan de regels zouden houden (dat deden de meesten overigens ook), maar er zijn altijd wel mensen die daar schijt aan hebben.

De volgende keer dat ik weer naar de bioscoop ga in Sittard, dan reserveer ik wel plaatsen in de linker of rechter rij (in die rijen zitten ook de minste mensen). Nu zat ik in de middelste rij (helemaal achteraan want ik heb het liefst niemand achter me zitten) en dat is de populairste rij in de bioscoop omdat je dan recht voor de film zit.

robertinho

• 597 berichten
  • 1648 stemmen

Dit soort dingen zouden voor mij de hele film al verzieken. Zit ik me op te vreten, op elk geluid dat ze tijdens de film produceren te letten, verschrikkelijk.

Theunissen

• 9042 berichten
  • 5079 stemmen

robertinho schreef:

Dit soort dingen zouden voor mij de hele film al verzieken. Zit ik me op te vreten, op elk geluid dat ze tijdens de film produceren te letten, verschrikkelijk.

Dan moet je in ieder geval niet gaan naar "A Quiet Place Part II (2020)" die ik gisteren gezien heb, want daarin zitten heel veel doodstille momenten en als iemand dan krakende chips eet of de laatste inhoud drank uit een beker via een rietje drinkt, dan hoor je dat goed.

Mijn broer is ook iemand die regelmatig wat zegt tijdens de film en daar stoorde zich iemand (die in een niet toegestane rij zat) aan en die zei (de film was pas begonnen) toen iets tegen mijn broer.

tbouwh

• 5207 berichten
  • 3934 stemmen

Ik heb me bij Godzilla vs. Kong verbaasd over de hoeveelheid piepjonge kinderen in de zaal; het was bij lange na niet vol en toch heb ik minstens een stuk of acht kinderen geteld die, wat zal het zijn, 6-9 jaar oud moeten zijn geweest. Kijkwijzer even opgezocht, die is 12. Of die kinderen er wel of niet zouden 'mogen' zitten is wat mij betreft de verantwoordelijkheid van ouders/verzorgers, maar mijn verbazing zat hem daarin dat Pathé kennelijk nul deurbeleid heeft op die kijkwijzer?

madmadder

• 235 berichten
  • 2443 stemmen

Is het niet zo dat het bij de kijkwijzer vanaf 12 jaar de verantwoordelijkheid van de ouders betreft en dat pas bij de kijkwijzer vanaf 16 ook handhaven door bioscopen verplicht wordt? Ik weet in ieder geval uit mijn tijd achter de kassa bij de bios (is alweer jaren geleden dus is misschien in de tussentijd veranderd) dat ze een boete konden krijgen als kinderen jonger dan zestien toegelaten werden bij een film van 16+, maar dat er van een boete bij 12+ geen sprake was.

Ajax&Litmanen1

• 55204 berichten
  • 3492 stemmen

tbouwh schreef:

Ik heb me bij Godzilla vs. Kong verbaasd over de hoeveelheid piepjonge kinderen in de zaal; het was bij lange na niet vol en toch heb ik minstens een stuk of acht kinderen geteld die, wat zal het zijn, 6-9 jaar oud moeten zijn geweest. Kijkwijzer even opgezocht, die is 12. Of die kinderen er wel of niet zouden 'mogen' zitten is wat mij betreft de verantwoordelijkheid van ouders/verzorgers, maar mijn verbazing zat hem daarin dat Pathé kennelijk nul deurbeleid heeft op die kijkwijzer?

Ik vind het ook de verantwoordelijkheid van de bios, want zulke kinderen kunnen de film ook verpesten als ze er veel te jong voor zijn met lawaai of dat ze moeten huilen van wat ze zien ofzo. Kan ook zo maar dat je bij Godzilla vooraf een trailer krijgt van een horrorfilm.

Daarbij zijn kinderen in de bios bijna altijd klote, behalve bij kinderfilms waar ze horen

tbouwh

• 5207 berichten
  • 3934 stemmen

Ik heb ze gelukkig niet gehoord, maar Godzilla vs. Kong is dan ook twee uur beuken zonder enig rustpuntje.

Graaf Machine

• 4903 berichten
  • 570 stemmen

Vandaag Judas and the Black Messiah gezien in Gigant, Apeldoorn. De Rode Zaal.

Over het personeel geen slecht woord. Over het publiek ook niet, want ik was de enige in de zaal (voordeel van EK, en dan een film zien die om 17.50 uur begint).

Maar wie het in zijn hoofd heeft gehaald dat het een goed idee is om de rechterwand van de bioscoopzaal vol te hangen met een collage van filmposters? Leuk voor in een café, of studentenhuis, of kraakpand, maar in een bioscoopzaal? Enorm druk en afleidend als de film wat lichtere beelden geeft en de wanden verlicht worden.

Niets mis met een rustig interieur.

https://media.indebuurt.nl/apeldoorn/2019/01/11195358/filmtheater-1024x692.jpg

(afbeelding afkomstig van In De Buurt - Apeldoorn)

Hier is het uiteraard de linkerkant, omdat de foto vanaf de doekkant geschoten is.

tbouwh

• 5207 berichten
  • 3934 stemmen

Dat verwacht je inderdaad in de gangen (zoals in de Doelen tijdens het IFFR) maar niet in de zaal zelf.

Wel een mooie kans om reclame te maken voor je favoriete politieke partij, het valt toch niet op:p

Richardus

• 1355 berichten
  • 645 stemmen

Ik erger me momenteel aan de programmering, in Forum sws. Ik las eerder dat er door corona 400 films op de plank lagen, er geselecteerd moet worden en kleine films wrs sneuvelen. Tja, dat snap ik. En wanneer het eenmaal plaatsvindt blijkt de voorkeur van programmeurs en bezoekers: voornamelijk drama's...afgezaagde liefdesperikelen, vluchtelingen, genderproblematiek...Nomadland mooi maar clichematig, First Cow mss positief (maar lijkt me redelijk suf), Undine mss nog een fijn randje? Uiteindelijk wordt deze zomer in zekere mate gered door Kar Wai maar verder lijkt de avontuurlijke kwaliteit te sneuvelen, die "kleine films" uit de 400...Duimen dat de nieuwe Tsai Ming-Liang breed genoeg gaat draaien.

Oh, en ik erger me dat Forum van alle Kar Wais 2046 niet draait (maar bv een matige Happy Together wel). Zal wel logistieke reden voor zijn maar lukt me ook nog steeds niet elders te zien in het weekend, boooo

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.