- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
SergioMalick
-
- 1062 berichten
- 1652 stemmen
Gelukkig heb ik onregelmatige diensten, waardoor ik doordeweeks in de middag vaak in de mooiste lege zalen zit. Net als mijn werk in de trein zijn er genoeg momenten waarop het juist erg rustig kan zijn. Vermijd de spits indien mogelijk.
Shadowed
-
- 9514 berichten
- 5813 stemmen
Ik heb een hoop unieke ergernissen voorbij zien komen in de bioscoop, maar gisteravond tijdens de laatste voorstelling van Thanksgiving in Schiedam zaten er drie jongens middenin de film te vapen. Hoe je ooit op zo’n asociaal idee komt is me volstrekt onduidelijk.
The Oceanic Six
-
- 59864 berichten
- 3998 stemmen
Dit is ook mijn nr 1 irritatie. Lui die uitgebreid de telefoon checken. Niet effe 2 seconden voor de tijd of iets dringends, maar gewoon door instagram scrollen of uitgebreid gaan appen. Ze lijken het steeds normaler te vinden.
Ik ben het met de schrijver eens. Zou tijd worden dat er een telefoonblokkade komt in de bios. Dat is best mogelijk. Een bioscoopbezoekje is minder leuk aan het worden zo. Ook door andere zaken als praten of irritant eten maar vooral door de telefoon.
The Oceanic Six
-
- 59864 berichten
- 3998 stemmen
Ik heb een hoop unieke ergernissen voorbij zien komen in de bioscoop, maar gisteravond tijdens de laatste voorstelling van Thanksgiving in Schiedam zaten er drie jongens middenin de film te vapen. Hoe je ooit op zo’n asociaal idee komt is me volstrekt onduidelijk.
Mensen die vapen zijn sowieso droevig.
Stephan123
-
- 186 berichten
- 990 stemmen
Hopelijk heb je eens sms gestuurd naar het overlast nummer?
Shadowed
-
- 9514 berichten
- 5813 stemmen
Helaas zat ik in een vermoeide waas, waardoor ik het compleet was vergeten. Dat besef kwam ook goed binnen na afloop.
Graaf Machine
-
- 8853 berichten
- 1159 stemmen
Ik erger me niet vaak meer in de filmhuizen, ik wapen me met voorkennis.
Maar afgelopen maandag, 1 januari, was ik voor de verandering eens met mijn vriendin een film gaan kijken, in Focus, Arnhem.
Kom je daar (en uiteraard met gereserveerde plek), zitten er twee mensen op die plekken. Dan vragen ze aan mij of ik het heel erg vind dat zij daar zitten (ja, natuurlijk. Ik reserveer niet voor niets), en gaan ze twee plekken opschuiven. Wat later komen er weer twee mensen aan, die aan diezelfde mensen vragen of ze niet op de verkeerde plek zitten. Wordt er eerst nog verteld dat WIJ op hun plekken zitten. Snel einde aan die lulpraat gemaakt. Gingen die stumperds weer twee plekken opschuiven. Uiteraard kwamen daar ook weer mensen zitten. Toen gingen ze maar wat rijen naar voren.
Heel irritant, dat soort mensen. Als je zo vriendelijk bent om zelf genoegen met een andere plek te nemen, dan is de kans aanwezig dat je zelf naar voren gebonjourd wordt omdat jouw plekken dan ook al gereseveerd zijn. Gewoon de plek op je kaartje innemen, zo moeilijk is dat niet hoor.
Beun de Haas BV
-
- 656 berichten
- 441 stemmen
(...) maar gisteravond tijdens de laatste voorstelling van Thanksgiving in Schiedam zaten er drie jongens middenin de film te vapen.
Ik las (met gefronste wenkbrauwen overigens) in eerste instantie iets anders. Maar dat zal vooral wat over mijn perverse brein zeggen.
Heerlijk topic dit btw. Waar ik me overigens helemaal kapot aan kan ergeren, zijn snaaiende mensen tijdens de film. Althans, het gaat me niet eens om het eten zelf (tenzij ze smakken). Maar om incompetent gedrag in combinatie met het verpakkingsmateriaal. Sommige gebruiken bijvoorbeeld hun popcornbak alsof ze de groene bal in Lingo willen trekken. Bloedirritant.
Maar nog erger zijn mensen die vreten van thuis meenemen - opvallend vaak pensionado's in mijn beleving. Gesmeerde bammetjes mee is verder prima natuurlijk. Zeker met die hallucinante bedragen in de bios tegenwoordig. Maar die wikkelen ze een keer of dertien in met een krakend boterhamzakje. Enigszins bewust van het storende geluid gaan ze die vervolgens tergend langzaam openmaken. Alsof 1,5 minuut lang iets minder hard gefriemel het minder irritant maakt. Voortaan graag bij de entree controle op wapens, drugs en ingeseald eten.
Stephan123
-
- 186 berichten
- 990 stemmen
Ik las (met gefronste wenkbrauwen overigens) in eerste instantie iets anders. Maar dat zal vooral wat over mijn perverse brein zeggen.
Heerlijk topic dit btw. Waar ik me overigens helemaal kapot aan kan ergeren, zijn snaaiende mensen tijdens de film. Althans, het gaat me niet eens om het eten zelf (tenzij ze smakken). Maar om incompetent gedrag in combinatie met het verpakkingsmateriaal. Sommige gebruiken bijvoorbeeld hun popcornbak alsof ze de groene bal in Lingo willen trekken. Bloedirritant.
Maar nog erger zijn mensen die vreten van thuis meenemen - opvallend vaak pensionado's in mijn beleving. Gesmeerde bammetjes mee is verder prima natuurlijk. Zeker met die hallucinante bedragen in de bios tegenwoordig. Maar die wikkelen ze een keer of dertien in met een krakend boterhamzakje. Enigszins bewust van het storende geluid gaan ze die vervolgens tergend langzaam openmaken. Alsof 1,5 minuut lang iets minder hard gefriemel het minder irritant maakt. Voortaan graag bij de entree controle op wapens, drugs en ingeseald eten.
Die controle gaat helaas niet gebeuren met de self check in bioscopen.. Je kan zo binnenlopen met een geldig kaartje.
neo
-
- 15408 berichten
- 9641 stemmen
Dit is ook mijn nr 1 irritatie. Lui die uitgebreid de telefoon checken. Niet effe 2 seconden voor de tijd of iets dringends, maar gewoon door instagram scrollen of uitgebreid gaan appen. Ze lijken het steeds normaler te vinden.
En dat is nu ook meteen het grootste probleem....Voor vrijwel iedereen is het gebruk van smartphone blijkbaar overal en altijd compleet normaal, of het nu 2 seconden of veel langer is.
Richardus
-
- 1888 berichten
- 973 stemmen
Voor het eerst meegemaakt dat iemand ook daadwerkelijk de foon opnam tijdens de film om te zeggen dat ze niet kon praten want film... Nam ik aan, was in Oekraiens tijdens Grey Bees. Cultuurverschilletje?
Aan m'n andere kant 2 jonge Oekraiense meiden waarvan eentje zich al huilend regelmatig leek te verschuilen achter de lens van filmend mobieltje (zonder hinderlijk licht scherm), was wel heftig eigenlijk, beiden waren in tranen na de film :*(
The Oceanic Six
-
- 59864 berichten
- 3998 stemmen
Voor het eerst meegemaakt dat iemand ook daadwerkelijk de foon opnam tijdens de film om te zeggen dat ze niet kon praten want film... Nam ik aan, was in Oekraiens tijdens Grey Bees. Cultuurverschilletje?
Aan m'n andere kant 2 jonge Oekraiense meiden waarvan eentje zich al huilend regelmatig leek te verschuilen achter de lens van filmend mobieltje (zonder hinderlijk licht scherm), was wel heftig eigenlijk, beiden waren in tranen na de film :*(
Moest even aan deze film denken. Vanaf 2.35 minuut
mjk87 (moderator films)
-
- 13569 berichten
- 4058 stemmen
Ik heb weleens geklaagd over gigant te Apeldoorn maar nog niet dat het soms echt een amateuristische bende is daar. Vier voorbeelden uit de afgelopen twee jaar.
- Zaal was dubbel geboekt, toen werd ik halverwege de film uit de zaal gehaald want die reservering ging voor.
- Licht ging niet uit, pas na een kwartier wist iemand hoe dat moest.
- Verkeerde film ingestart, niemand die een idee had hoe de juiste film moest worden gestart. Maar weer naar huis gegaan toen.
- En vandaag dan begon de film na 20 minuten eindelijk. Ze vergaten eerst de film aan te zetten en kwamen meerdere keren langs of het al zover was. Nee dus.
Echt hef jezelf op dan.
Graaf Machine
-
- 8853 berichten
- 1159 stemmen
Laatst, vorige week dus, in Concordia, Enschede.
Lekker kijken naar een filmpje, die Italiaanse, Ancora Domani, gewoon overdag.
Zitten er twee cleaudsacken achter me, die de hele godganse film fluisteren met elkaar. Maar fluisteren in een stille zaal is gelijk aan schreeuwen in een stadion.
Heb ik ze nog twee keer gevraagd stil te zijn. Doen ze niet. Na de film even oogcontact gemaakt in de hoop dat er begrip komt, krijg ik alleen een gore smile terug. Bah, bah en nog eens bah.
Graaf Machine
-
- 8853 berichten
- 1159 stemmen
Ik heb weleens geklaagd over gigant te Apeldoorn maar nog niet dat het soms echt een amateuristische bende is daar. Vier voorbeelden uit de afgelopen twee jaar.
- Zaal was dubbel geboekt, toen werd ik halverwege de film uit de zaal gehaald want die reservering ging voor.
- Licht ging niet uit, pas na een kwartier wist iemand hoe dat moest.
- Verkeerde film ingestart, niemand die een idee had hoe de juiste film moest worden gestart. Maar weer naar huis gegaan toen.
- En vandaag dan begon de film na 20 minuten eindelijk. Ze vergaten eerst de film aan te zetten en kwamen meerdere keren langs of het al zover was. Nee dus.
Echt hef jezelf op dan.
Dit is echt goud. Allemachtig. En je had geen behoefte je AK uit je rugzak te halen en de heleboel neer te maaien? Oh wacht, ik lees te snel. Dit is een omnibusklacht.
Richardus
-
- 1888 berichten
- 973 stemmen
Mensen naast je die ruiken naar een combi tussen rijstwafels en asperges *barf*
Splinters
-
- 2331 berichten
- 1301 stemmen
Dit is echt goud. Allemachtig. En je had geen behoefte je AK uit je rugzak te halen en de heleboel neer te maaien? Oh wacht, ik lees te snel. Dit is een omnibusklacht.
Bestaat ook zoiets als een 1-aprilklacht?
Graaf Machine
-
- 8853 berichten
- 1159 stemmen
Gisteravond was ik zelf de grootste ergernis in de bioscoop.
Na een aangenaam dagje in Deventer, waarop ik ook al twee films in MIMIK had gezien, naast wat flaneren en dineren etc, was ik 's avonds nog even naar Carvão gegaan, om de avond leuk te besluiten.
Lekker alleen in de zaal, mijn ideaal, en het genieten kon beginnen. Best een fijn begin van de film, en ik had er wel plezier in. Kan me ook nog goed herinneren hoe het allemaal ging, met die schobbejak en dat jochie enzo.
Totdat ik wakker werd geschud door de medewerkers van MIMIK. Dat de film afgelopen was, en of ik niet liever naar huis ging.
Schaam, schaam... Net een wijntje teveel waarschijnlijk.