- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
Roel_
-
- 287 berichten
- 2061 stemmen
Ja er is blijkbaar weer een storing. We hebben het doorgegeven. Een externe partij beheert de scrapers voor MM.
Jammer genoeg, werkt deze functionaliteit nog steeds niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat is zeker jammer.
Ik gebruik zelf deze site als backup:
New Movies on Amazon Prime Video - All recently added movies - justwatch.com
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Kapen streamers als HBO Max de Vlaamse markt voor tv-reclame? | De Standaard
Ik vind Streamz+ pokkeduur (€ 20,95) en Streamz is te weinig interessant, zeker wat het filmaanbod betreft. Bedroevend en ouderwetse mainstream wat je daar vindt, maar het zal inderdaad een flinke streep door de rekening worden. Als ze het roer niet omgooien, denk ik niet dat Streamz nog een lang leven zal beschoren zijn.
Wat mogen we verwachten van het filmaanbod van HBO?
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Op een forum mag je vragen stellen, dacht ik? Ik stelde een algemene vraag over het filmaanbod (aandacht, verversing,...) niet over wat er vandaag wordt aangeboden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Verwacht van het filmaanbod het minst. Ze mikken nu vrijwel volledig op series.
De paar original films die ze nog aanbieden zijn op een hand te tellen en het 'externe' filmaanbod dat ze aankopen is minimaal.
In de beginperiode van HBO Max in Nederland was het anders, toen plaatsten ze nog geregeld nieuwe films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb de jaarlijkse ledenenquête van MUBI weer ingevuld.
Wat mij betreft mogen ze nog iets meer nieuwe releases aanbieden.
De mainstream titels die ze aanbieden zijn vaak films die ik al gezien heb.
JOUW MENING TELT
We werken hard om MUBI nog beter te maken en we horen graag wat jij ervan vindt. Heb je 10-15 minuten om onze jaarlijkse ledenenquête te beantwoorden?
Door mee te doen maak je kans op een uniek prijzenpakket, bestaande uit:
* 1 jaar gratis MUBI
* 1 jaar-abonnement op Notebook Magazine
* Letterboxd premium account
Bedankt voor je tijd.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Klopt, ik mis overigens ook die dagelijkse nieuwe film. Elke dag een verrassing. En was het ´m niet, dan had je de volgende dag om er naar uit te kijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Klopt, ik mis overigens ook die dagelijkse nieuwe film. Elke dag een verrassing. En was het ´m niet, dan had je de volgende dag om er naar uit te kijken.
Ja mee eens, dat was een uniek concept. Ik vind de huidige opzet verwarrend. Dan kijk ik bijvoorbeeld op de MUBI site en dan vraag ik me af of er wel iets nieuws bij gekomen is. Dat is niet altijd evident.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik weet niet of er genoeg Nederlanders zijn die de benodigde hoeveelheid reclames om het winstgevend te maken wensen te ondergaan, + dat niet alle content er is (waar collega's wellicht toch over praten).
Zelf pieker ik er in elk geval niet over, al kreeg ik 1 euro per kijkuur toe.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het lijkt mij niet waarschijnlijk. Ik denk dat het komkommernieuws is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
The Disney Bundle Adds Max in Major Streaming Upgrade - indiewire.com
Jason Kilar Pitches a 'Spotify for Hollywood' Streamer - indiewire.com
Zouden ze het een beetje beginnen te leren? Kilar is ontslagen bij HBO dus erg relevant is zijn mening niet meer, maar een Spotify voor Hollywood klinkt wel goed. En blijkbaar kun je Disney, Hulu en Max al samen krijgen voor 15 dollar. Nooit geweten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
The Disney Bundle Adds Max in Major Streaming Upgrade - indiewire.com
Jason Kilar Pitches a 'Spotify for Hollywood' Streamer - indiewire.com
Zouden ze het een beetje beginnen te leren? Kilar is ontslagen bij HBO dus erg relevant is zijn mening niet meer, maar een Spotify voor Hollywood klinkt wel goed. En blijkbaar kun je Disney, Hulu en Max al samen krijgen voor 15 dollar. Nooit geweten.
Dit hoop ik al jaren. Pleur al die content op 1 dienst, vraag er een redelijk bedrag voor en betaal de bedrijven gewoon per gestreamde aflevering van een bepaald bedrijf of iets in die richting. Als Spotify het kan, dan kan het met films ook. En ook bij games gebeurt het al met Xbox Gamepass. Je dokt 1 bedrag per maand en je kan honderden games spelen, ook nieuwe.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix-tips: Black Barbie en Four Good Days - VPRO Cinema - VPRO Gids - vprogids.nl
Iedere week tipt de redactie van VPRO Cinema de beste en interessantste films op Netflix. Met ditmaal o.a. een documentaire over Barbie en een drama over drugsverslaving met Mila Kunis.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dit zijn de populairste streamingdiensten in Verenigde Staten - Spreekbuis.nl
De ranglijst van het marktaandeel van streamingdiensten in de VS volgens JustWatch:
Amazon Prime Video: 22%
Netflix: 22%
Max: 14%
Disney+: 11%
Hulu: 10%
Apple TV+: 9%
Paramount+: 9%
Overigen: 3%
Knappe prestatie van Prime Video (kost daar veel meer overigens, waarschijnlijk ook groter filmaanbod).
Ik verbaas me er altijd over dat Prime Video in Nederland nog zo relatief klein is.
Max een nette derde plek, zelfs voor Disney+, opmerkelijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Dit zijn de populairste streamingdiensten in Verenigde Staten - Spreekbuis.nl
De ranglijst van het marktaandeel van streamingdiensten in de VS volgens JustWatch:
Amazon Prime Video: 22%
Netflix: 22%
Max: 14%
Disney+: 11%
Hulu: 10%
Apple TV+: 9%
Paramount+: 9%
Overigen: 3%
Knappe prestatie van Prime Video (kost daar veel meer overigens, waarschijnlijk ook groter filmaanbod).
Ik verbaas me er altijd over dat Prime Video in Nederland nog zo relatief klein is.
Max een nette derde plek, zelfs voor Disney+, opmerkelijk.
Ja, Amazon is 15 dollar volgens mij. Maar als je spullen bestelt krijg je dan wel allerlei voordelen (gratis verzending, korting etc.). Plus sport en een grotere catalogus. En sowieso is Amazon in de VS een stuk groter en bekender natuurlijk. Dus dat Netflix en Amazon even groot zijn verbaasd mij niets. Max groter dan Disney is wel een verrassing inderdaad. Zeker ook omdat Max het van een volwassen publiek moet hebben, en Disney van gezinnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nederland is ook geen Amazon land qua producten kopen. Denk dat wij hier massaal bestellen bij Bol.com en Coolblue. Amazon is in Amerika gewoon gigantisch als bedrijf en met hun diensten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Los daarvan zou Prime Video hier juist van lage prijsstelling kunnen profiteren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Viaplay verliest opnieuw abonnees en ziet omzet dalen - Tweakers
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Viaplay gaat op een faillissement af. Je kunt niet eeuwig zoveel verlies draaien met teleurstellende cijfers komen. En meer sportrechten levert misschien meer klanten op maar vergt ook veel meer investering die terugverdiend moet worden. Op een gegeven moment gaan investeerders er niks meer in steken. Ik zie er geen toekomst in (maar ik heb ook een nulletje of vier, vijf te wening op de bank om in ze te investeren).
Viaplay overschat structureel het aantal mensen dat vrij grof wil betalen (voor zover ik weet is het de duurste streamingdienst van Nederland) voor formule 1 (en wat andere sport). Het aanbod buiten sport is erg mager en de moeite niet waard. Zeker in het filmaanbod wordt weinig geld gestoken., Ze presenteren iets als Moonfall (Film, 2022) als een grote titel. En zelfs die kun je ook zien op film1 en canaldigital.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bij HBO Max moet je ook niet meer voor de films zijn...