• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.092 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.312 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

joachimt schreef:

Aanbod op Cinemember is vandaag in vergelijking met 1 december ruim 350 titels minder.

Dat is wel bizar veel. Dat er licenties verlopen is begrijpelijk, maar dan zou je verwachten dat er ook weer nieuwe titels bij komen.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ja dat is wel rough. Schommelingen vallen te verwachten, maar dit is echt een enorme hap uit het aanbod. Ik vind dat je bij dergelijke verschraling iets naar je betalende klanten moet communiceren.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Reservation Dogs moet ik nodig afkijken, slechts paar afleveringen gezien, maar dat was niet genoeg om gelijk door te willen pakken kennelijk.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Dat is wel bizar veel. Dat er licenties verlopen is begrijpelijk, maar dan zou je verwachten dat er ook weer nieuwe titels bij komen.

Ik vind het juist wel te verwachten dat het aanbod verschraald.

Eerst gaan in het gevecht om de klant de aanbieders zoveel mogelijk content aanbieden voor zo min mogelijk geld, om vervolgens als de markt verzadigd is hun winsten te gaan maximaliseren, door zo min mogelijk content aan te bieden voor zo veel mogelijk geld. Het delen van abbonementen moeilijker te maken en reclames toe te voegen etc. Ik had het verschralen van het aanbod alleen pas over een paar jaar verwacht.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Ik vind het juist wel te verwachten dat het aanbod verschraald.

Eerst gaan in het gevecht om de klant de aanbieders zoveel mogelijk content aanbieden voor zo min mogelijk geld, om vervolgens als de markt verzadigd is hun winsten te gaan maximaliseren, door zo min mogelijk content aan te bieden voor zo veel mogelijk geld. Het delen van abbonementen moeilijker te maken en reclames toe te voegen etc. Ik had het verschralen van het aanbod alleen pas over een paar jaar verwacht.

Ja ik zie duidelijke verschraling van het aanbod bij Cinemember, Netflix en HBO Max.

Bij Prime Video zie ik juist een opleving / verbetering van het aanbod.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Dan denk ik dat ze vinden bij Amazon dat ze nog geen groot genoeg stuk taart hebben.

Wat wel kenmerkend is voor dat bedrijf op zich.

joachimt (crew films)

• 3796 berichten
  • 9726 stemmen

Toch nieuwsgierig hoe ze tot 11 (!) tips konden komen.

2. Opzeggen

3. Op tijd opzeggen!

11. Alles opzeggen

Tja, zo kan ik het ook.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Ja ik zie duidelijke verschraling van het aanbod bij Cinemember, Netflix en HBO Max.

Bij Prime Video zie ik juist een opleving / verbetering van het aanbod.

Ik vind Netflix nog steeds erg sterk qua eigen content en ook met aangekochte series. Qua films vallen ze wel tegen, maar ach. Heb nog steeds structureel bij Netflix 10 series en 10 films in de kijklijst.

Prime voegt de laatste tijd ook wel aardige dingen toe ja. HBO Max heb ik steeds minder aan, grote twijfels of ik dit aan ga houden. Maar ik betaal nu halve prijs nog, dus tsja.

UmbraVitae

• 4319 berichten
  • 4025 stemmen

In Film > Video on Demand > Streaming-content in België, vaak later, beperkter en onvolledig.:

Content van oa. FX, FOX, HBO MAX, de content is volledig beschikbaar in Nederland, vb 'American Horror Story' is in Nederland te zien via FOX (zitten aan afl , terwijl in België pas aflevering 5 op Disney+ staat. Je neemt dan al zoveel abonnementen op streamingsdiensten, maar dan staat er veel content, reeds met Engelse en/of Nederlandstalige subtitles, online of te bekijken via IPTV.

Net zoals alles van HBO. Vroeger (vóór Streamz) zat er groot HBO aanbod bij Play More, via provider Telenet. Nu met de komst van HBO Max, dat niet beschikbaar is in België. Hier bezit Streamz, zogezegd 'het beste van HBO'. Maar doordat HBO MAX, nu als aparte streamingsdienst fungeert, met een groeiend en groter aanbod, biedt Streamz, niet automatisch alle extra content die in HBO Max zit aan, dus ook hier missen we content.

Nog zo'n klucht die hier toen mee gepaard ging:

Met de aankondiging van Streamz, was zelfs een originele Vlaamse Streamz reeks nl 'De bende van Jan de Lichte' op 02/01/20 wereldwijd via Netflix te bekijken, behalve in België, hier pas op 03/09/20 bij lancering Streamz.

Ook als ik via VPN (Nederland) een Netflix abo aanschaf, is dit ten eerste, 15.99 EUR ipv 17.99 EUR in België, voor het duurste abo met UHD (dat is ook mijn enige reden, het beeld, niet aantal apparaten) en is het aanbod juist wat uitgebreider.

Dan nog Prime Video van Amazon erbij halen, recent is er ook een Belgische variant, eveneens als de Nederlandse, voor 2.99 EUR. Maar enooooorm veel Franse content, dan bedoel ik Amerikaanse, Engelse, Duitse,...films volledig met Franse titel, Franse uitleg/korte inhoud, en enkel in Franse audio, dus Frans gedubd...echt hatelijk. Hier ga ik in apart topic, verder op door.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

umbra

Wat kwalijk zeg...

Ja dan zou ik ook gretig en dankbaar gebruik maken van VPN.

Ik verneem dat veel Franse en Britse klassiekers die in Nederland op Netflix staan veelal niet in België op Netflix staan.

België heeft als nadeel dat het zowel de Nederlandstalige als de Franstalige klant moet bedienen. Daardoor krijgen jullie van alles net iets minder. Dat is mijn inschatting.

Want licenties kosten geld en ze kunnen het geld maar een keer uitgeven.

UmbraVitae

• 4319 berichten
  • 4025 stemmen

kappeuter schreef:

umbra

Wat kwalijk zeg...

Ja dan zou ik ook gretig en dankbaar gebruik maken van VPN.

Ik verneem dat veel Franse en Britse klassiekers die in Nederland op Netflix staan veelal niet in België op Netflix staan.

België heeft als nadeel dat het zowel de Nederlandstalige als de Franstalige klant moet bedienen. Daardoor krijgen jullie van alles net iets minder. Dat is mijn inschatting.

Want licenties kosten geld en ze kunnen het geld maar een keer uitgeven.

Ik deed dat e, Netflix abo aanschaffen via VPN Nederland, €2, minder voor indd uitgebreider aanbod. Maar laatste keer kreeg ik de melding v Netflix 'U lijkt al enige tijd te kijken op locatie, verschillend van locatie aanschaf Netflix abonnement' door die nieuwe geo regel v Netflix, als ge langer dan 2 weken op ander geo-locatie kijkt, dan locatie tijdens aanschaf abo, je aanbod aanzienlijk wordt verminderd.

Aja ik kijk wel liefst Netflix op groot tv scherm n daar hebk geen vpn opstaan.

Dus dan maar terug Belgisch abo genomen

Ivm Prime Video, ja maar toch geen Frans gedubde Amerikaanse, Engelstalige Canadese, Duitstalige films? Ik denk dat ze in Brussel en Wallonië toch ook liever de originele audio verkiezen mét Franse subs. Zeker toch de minder oude generatie. Da's voor Vlamingen heleboel verloren content e, kunnen wij niks mee.

Btw, had hier ook ganse lap text aan gespendeerd, maar moderator had deze verplaatst nr pagina Prime Video, staat wel bij updates, maar mijn reactie staat er niet. Had ik zo een gans lijstje v Frans gedubde films.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

UmbraVitae schreef:

Ivm Prime Video, ja maar toch geen Frans gedubde Amerikaanse, Engelstalige Canadese, Duitstalige films? Ik denk dat ze in Brussel en Wallonië toch ook liever de originele audio verkiezen mét Franse subs. Zeker toch de minder oude generatie. Da's voor Vlamingen heleboel verloren content e, kunnen wij niks mee.

Ja dat is doodzonde. Kun je die audio in die gevallen niet aanpassen?

Ik krijg soms ook een Nederlandstalige animatie en kan dan switchen naar de originele taal met NL ondertiteling.

Btw, had hier ook ganse lap text aan gespendeerd, maar moderator had deze verplaatst nr pagina Prime Video, staat wel bij updates, maar mijn reactie staat er niet. Had ik zo een gans lijstje v Frans gedubde films.

Dat is helaas een technische bug. We hebben dit gemeld aan de programmeur.

UmbraVitae

• 4319 berichten
  • 4025 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Ja dat is doodzonde. Kun je die audio in die gevallen niet aanpassen?

Ik krijg soms ook een Nederlandstalige animatie en kan dan switchen naar de originele taal met NL ondertiteling.

Nee die keuzemogelijkheid is er niet, enkel Franse audio en dan ook geen subs, maar die subs doen er bij een gedubde film ook niet meer toe. Er is echt een heleboel, puur gericht tot de Franstaligen/Fransen. Los vd Frans gedubde films zijn daarbovenop, nog hoop films (Engelstalige en anderstalige) waarbij dan Nederlandse en/of Engelse subs ontbreken, maar dan wel Franse, Portugese, Spaanse, Indonesische,...subs beschikbaar zijn, dus deze films sla ik ook al over. Ook al versta ik deftig Engels, ik heb graag altijd Nederlandse of Engelse subs, puur omdat spraak en dialogen, vaak stiller zijn, dan omgeving- en actiegeluid en gewoon ik mag toch minstens Engelse subs verwachten. Alles bijeen, valt er giga veel content weg. Ook lopen subs niet altijd even synchroon. 't Is dat mr €3 is, dus ja, eisen lager leggen e. Prime Video 2.99 vs Disney+ 8.99 vs Netflix 17.99, zegt misschien ook genoeg

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Tv-producenten spinnen garen bij groeiende vraag naar 'meeslepende' series - fd.nl

FD schreef:

Nederlandse tv-producenten moeten flink aanpoten om aan de vraag naar nieuwe series te kunnen voldoen. Door een krappe arbeidsmarkt en steeds meer streamingdiensten nemen de wachttijden toe. 'Voor scriptschrijvers is de sky the limit dezer dagen.'

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het slechte geheugen van streaming - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Streamingdiensten zijn onbetrouwbare archivarissen. Als we de geschiedenis van film en televisie overlaten aan de verdienmodellen van een handvol bedrijven, herinneren we ons alleen nog wat geld oplevert.

De spijker op de kop. Een van de grootste nadelen van streamingdiensten.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'Bijna kwart Nederlanders kan niet zonder streamingdiensten' | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

RTL Nieuws schreef:

Bijna een kwart van de Nederlanders (23 procent) kan zich geen leven voorstellen zonder streamingdiensten. Vooral de jongere generaties kijken liever Netflix, Disney+ of Videoland dan naar tv-zenders.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind 23 procent nog laag. Je zou denken dat iedereen zonder de 50 toch blind voor de streaming gaat met hier en daar een tv-programma of sport.

Zou serieus buiten nieuws en sport en wat achtergronden niet weten wat ik moet kijken op tv. Een quiz met Wendy van Dijk? Iets met Gordon? De zoveelste debiele BN-er die iets gaat doen? Vreselijk, maar ik ben er dan ook 20 jaar geleden al mee gestopt, ver voordat er streamingdiensten waren. Toen had je weer andere opties om dingen te kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Oceanic Six

Ja vind ik ook merkwaardig laag. Ik zou eerder denken 77 procent kan niet zonder streamingdiensten.

Maar ja is dan ook maar een enquête. Als puntje bij paaltje komt zullen ze hun Netflix abonnement niet zo gauw opzeggen.

Als je mensen vraagt je moet kiezen; nooit meer muziek luisteren of nooit meer film kijken zullen veel mensen zeggen dan maar nooit meer film kijken, muziek is ze dierbaarder. Het is maar net wat de vraagstelling is.

Voor wat betreft tv is het voor veel mensen nog het venster op de wereld, met actualiteitenprogramma's en talkshows.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.