- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Hiphopcultuur
Hiphopcultuur

Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1920 stemmen
Hier alle films en documentaires omtrent de Hip-Hop cultuur, van graffiti tot kleding, scratches, rap en dans. Had zelf een lijstje gemaakt met wat documentaires, het leek me wel leuk om deze hier te delen. Ik ben benieuwd naar meer films, behalve natuurlijk de bekendere als 8 Mile etc.
Rap/DJ'ing:
Freestyle: the Art of Rhyme (2000)
Hip-Hop: Beyond Beats & Rhymes (2006)
Kleding:
Sneakers: van de Straat naar de Catwalk (2003)
Dans:
Kunst:

Fikret8
-
- 6109 berichten
- 4082 stemmen
8 Mile is een over het paard getilde meelift hype, Belly vind ik wel een film met een echte hip-hop cult status (ondanks hetzelfde commerciele oogpunt als 8 Mile).

BlueJudaskiss
-
- 11285 berichten
- 4705 stemmen
8 Mile is misschien wel gemaakt uit commerciële redenen, acteurs en crew waren zeker niet de minsten!

Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1920 stemmen
Zeker geen kwaad woord over 8 Mile; prima film met goede muziek. Vond Belly overigens niet zo heel geslaagd, zaten nog wel een aantal leuke scenes in en stilistisch was het erg knap.

Madecineman (moderator films)
-
- 7481 berichten
- 1681 stemmen
La Haine, Do The Right Thing, Hustle & Flow schieten me zo te binnen.

ASman
-
- 1714 berichten
- 640 stemmen
La Haine is inderdaad een goede film. 8 Mile is ook een uitstekende film, beter dan 50 cent's Get Rich Or Die Trying.
Boyz n The Hood mss ?

BlueJudaskiss
-
- 11285 berichten
- 4705 stemmen
Hustle and Flow en Boyz n the Hood... fantastische films.

Hip-Hop Drunkie
-
- 372 berichten
- 166 stemmen
8 Mile is de meest complete Hip-Hop film , die film ademt Hip-Hop , het speelt zich af in het grimmige Detroit in 1995 ('95 misschien wel het beste jaar van de Hip-Hop scene) en de ene Hip-Hop klassieker na de andere komt voorbij gedurende de scenes . Reken daar dan nog is de rauwe, grimmige maar geweldige sfeer bij en je hebt een film die laat zien wat Hip-Hop nou echt is....

jordideboer
-
- 80 berichten
- 95 stemmen
CB4, heb hem nog niet gezien, maar is zeker een hiphop film. CB4 (1993)

voomzap
-
- 811 berichten
- 1250 stemmen
schreef:
een film die laat zien wat Hip-Hop nou echt is....
Daarvoor beter even deze docu hier gaan zien:

Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1920 stemmen
Leuk, dacht die laatste documantaire te gaan zien, heb ik daarvaar het vervelende Real nodig om te bekijken. En dat weiger ik toch echt te downloaden

danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ach jo, dat heb je toch zo gedaan?
Kende Big Fun in the Big Town al, maar toch aardig om weer eens te zien. VPRO heeft veel fijne docu's uitgebracht, want alhoewel het onderwerp me niet direct ligt, is het als cultuurhistorisch portret al erg fijn (of zelfs als stadsgezicht).

voomzap
-
- 811 berichten
- 1250 stemmen
Leuk, dacht die laatste documantaire te gaan zien, heb ik daarvaar het vervelende Real nodig om te bekijken. En dat weiger ik toch echt te downloaden
Pak je toch gewoon Real Alternative?

Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1920 stemmen
VPRO heeft veel fijne docu's uitgebracht, want alhoewel het onderwerp me niet direct ligt, is het als cultuurhistorisch portret al erg fijn
Ja, klopt. De user Galvatron4 op Youtube heeft ook veel documantaires van de VPRO uit begin jaren '90 ge-upload, heel hard dat ze dat toen uitzonden. Check vooral het interview met Ice Cube in Rotterdam (erg grappig), 'Looking for the Perfect Beat' & GangStarrs 'Step into the Arena'

Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1920 stemmen
Pak je toch gewoon Real Alternative?
Die is er niet voor een Mac, maar ik zal niet zo overdrijven en gewoon Real One downloaden

kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Detroit in 1995 ('95 misschien wel het beste jaar van de Hip-Hop scene)
Wat dat '95 betreft ben ik het met je eens.
Wat Detroit betreft niet. Meer mijn smaak ook.

Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1920 stemmen