- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Lesbische films/series
Lesbische films/series
alexspyforever
-
- 21139 berichten
- 2328 stemmen
Dit soort films lopen meestal goed af he?
Ik denk fifty-fifty. Ik weet in elk geval dat Lost and Delirious niet goed afloopt voor één van de personages.
DEBS is in elk geval wat mij betreft de leukste met een lesbisch thema, anderen met een goede/positieve afloop en vrij luchtig:
But I'm a Cheerleader
Imagine Me and You
Better than Chocolate
Nina's Heavenly Delights
Al wat dramatischer maar toch goede afloop:
Fucking Amal
Fingersmith
Tipping the Velvet
Bound (wel erg gewelddadig)
Meer een open einde:
Loving Annabelle
The Incredibly True Adventure of 2 Girls in Love
Slecht einde ken ik er ook wel, maar die wil ik eigenlijk vergeten.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Waarom? Vind je het noodzakelijk aan een film dat die 'feel good' eindigt?
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Mij valt het op, maar misschien heb ik te weinig films in dit genre gezien, dat bij dit soort films de vrouwen op het einde altijd met elkaar eindigen. Dit was tenminste zo in de films die ik heb gezien. Terwijl in het echte leven mensen elkaar lang niet altijd 'krijgen' en al helemaal niet als er allerlei belemmerende externe factoren zijn. Nu snap ik natuurlijk dat een film niet het echte leven is, maar wat afwisseling en realisme af en toe mag wel vind ik.
alexspyforever
-
- 21139 berichten
- 2328 stemmen
Mij valt het op, maar misschien heb ik te weinig films in dit genre gezien, dat bij dit soort films de vrouwen op het einde altijd met elkaar eindigen. Dit was tenminste zo in de films die ik heb gezien. Terwijl in het echte leven mensen elkaar lang niet altijd 'krijgen' en al helemaal niet als er allerlei belemmerende externe factoren zijn. Nu snap ik natuurlijk dat een film niet het echte leven is, maar wat afwisseling en realisme af en toe mag wel vind ik.
Wel het hangt er een beetje van af voor mij wat voor soort film het is. Bij films met een lesbisch thema heeft het lang geduurd voordat er films waren met een goed einde. Ik denk dat Fucking Amal misschien wel een van de eerste is en die is nog niet van zo heel lang geleden eigenlijk.
Films kijk ik eigenlijk zelden voor het realisme. Als ik realisme wil, kijk ik wel het nieuws of lees de krant.
Ik compileerde dit lijstje omdat je mij het gevoel had gegeven dat je op zoek was naar lesbisch thema positieve films, want er zijn ook een hele rist met een droevig einde. Als je daar aanbevelingen in wil, dat kan ook, maar dan moet ik dieper in mn geheugen graven.
edit: niks verkeerd met afwisseling, maar bij mij is afwisseling dan eens een thriller, een fantasy, een drama, comedy etc.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Ik compileerde dit lijstje omdat je mij het gevoel had gegeven dat je op zoek was naar lesbisch thema positieve films, want er zijn ook een hele rist met een droevig einde. Als je daar aanbevelingen in wil, dat kan ook, maar dan moet ik dieper in mn geheugen graven.
Nee, eigenlijk was ik juist benieuwd naar het tegenovergestelde: Of er ook films zijn met een vrouw-vrouw thema die droevig aflopen.
alexspyforever
-
- 21139 berichten
- 2328 stemmen
Ok euh, graven in mn geheugen, voor wat droevigere lesbische films of waar de dames niet bij elkaar blijven om een of andere reden:
Aimée & Jaguar (1999)
Lost and Delirious (2001)
Kissing Jessica Stein (2001)
Mulholland Drive (2001): waarschuwing is van David Lynch dus veel onzin scènes naar mijn mening
High Art (1998): vond ik persoonlijk wel heel saai
Loving Annabelle (2006): het oorspronkelijke einde is eigenlijk droeviger dan het alternatieve dus ja die mag er ook wel bij
The Fine Art of Love: Mine Ha-Ha (2006)
Gia (1998) met Angelina Jolie
Zoals je kan zien toch ook nog behoorlijk wat films van niet zo lang geleden met een triestere afloop en dat zijn enkel nog maar diegene waarvan ik het zeker weet. Hopelijk kan je hier wat mee.
Er is nog eentje maar ik kan niet op de titel komen, zal nog eens speuren op imdb
Edit: Het is Claire of the Moon (1992): maar ik weet niet meer of die nou goed of slecht afliep, een erg langzame film.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Dank je wel!
Een mooi tegenwicht voor de vele feel good romantiek.
alexspyforever
-
- 21139 berichten
- 2328 stemmen
Je kan ook altijd als tegengewicht een niet-romantische film proberen
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Haha, ja dat snap ik, dat doe ik dan ook wel regelmatig, maar ik zoek toch alsnog binnen het romantische genre ook afwisseling.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
De afgelopen dagen heb ik twee films in dit genre gezien die droevig aflopen:
Twee vrouwen
Blue is the warmest color
nathjuh
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
ik zoek al een hele tijd een film die ik jaren geleden heb gezien
ik zal jullie een beschrijving geven over hoe is hem herinner.
deze film gaat over een lesbie lerares en een hetero vrouw.
wat ik me kan herinneren is dat ze elkaar voor het eerst tegen komen op school en dat ze elkaar gaan helpen.
deze lerares heeft ook een hond die word vergiftigd door 1 leerling van haar. deze hond gaat ze
volgens mij begraven in het bos.
voor de rest herinner ik me dat ze ruzie hebben met elkaar in een auto terwijl het goed regent
als ik me goed herinner beland op het einde de lerares in het ziekenhuis omdat ze zich zelf goed heeft verwond ( volgens mij wilde ze zelfmoord plegen) op het einde zie je dat de lerares word ontslagen in het ziekenhuis.
hoop dat iemand weet hoe deze film heet
alvast bedankt
sandymoore
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ik zoek al een hele tijd een film die ik jaren geleden heb gezien
ik zal jullie een beschrijving geven over hoe is hem herinner.
deze film gaat over een lesbie lerares en een hetero vrouw.
wat ik me kan herinneren is dat ze elkaar voor het eerst tegen komen op school en dat ze elkaar gaan helpen.
deze lerares heeft ook een hond die word vergiftigd door 1 leerling van haar. deze hond gaat ze
volgens mij begraven in het bos.
voor de rest herinner ik me dat ze ruzie hebben met elkaar in een auto terwijl het goed regent
als ik me goed herinner beland op het einde de lerares in het ziekenhuis omdat ze zich zelf goed heeft verwond ( volgens mij wilde ze zelfmoord plegen) op het einde zie je dat de lerares word ontslagen in het ziekenhuis.
hoop dat iemand weet hoe deze film heet
alvast bedankt
Ik denk dat je deze duitse film bedoeld.
Liebe und verlangen (2003)
Stiekem gedanst
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Iemand een idee hoe de film heet waarin een hetero vrouw verliefd wordt op de juffrouw van haar zoontje?
Die hetero -vrouw is volgens mij ook werkzaam op diezelfde school.....en het zoontje heeft wat leerproblemen dacht ik...
De heterovrouw heeft donker haar, de lesbienne eerder blond....
Scandinavische film ..?
Ik heb geen verdere gegevens helaas
Het verhaal lijkt op een film die vorige week zondag werd uitgezonden door Out TV. Maar ik twijfel een beetje..... Ik zal eens kijken of ik m nog kan vinden.
Wellicht is er ook iemand die weet welke film ik zoek Duitse film....getrouwde vrouw. In dezelfde straat woont een wat stoerdere vrouw en uiteraard worden ze verliefd. Ik betwijfel of ze aan het einde ook samen blijven, ik weet het niet zeker meer. Ik heb al gegoogled maar kan m niet vinden.
Overigens ben ik ook het type dat houdt van een film met goede afloop. Uitzonderingen zijn er wel.....Loving Annabel, A Perfect Ending, Heavenly Creatures. Ik vind wel dat er veel te weinig mooie/leuke vrouwenfilms worden gemaakt.......maar ik denk dat meer mensen die menig delen....lol
kos
-
- 46271 berichten
- 8558 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 73742 berichten
- 5866 stemmen
Freeheld (2015) - nu te zien op Film1
Jeilloc
-
- 101 berichten
- 331 stemmen
First Girl I Loved (2016) - MovieMeter.nl
Zag deze laatst. Leek me eerst niks, maar uiteindelijk vond ik hem erg tof.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Rara (2016), verteld vanuit de 12-jarige dochter speelt zich op de achtergrond een voogdijzaak af waarbij de vader strijdt om de voogdij over de kinderen omdat haar ex een lesbische relatie is aangegaan. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.