Olivia (1951)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jacqueline Audry
met Edwige Feuillère, Simone Simon en Marie-Claire Olivia

Olivia, een Engelse tiener, gaat naar een finishing school in Frankrijk. Daar beëindigen rijke, jonge meisjes hun opleiding. Ze krijgen er les in correspondentie en etiquette. De meerderheid van de leerlingen in de school is verdeeld in twee kampen: degenen die toegewijd zijn aan de directrice, mevrouw Julie en degenen die mevrouw Cara volgen. Deze laatste is een emotioneel manipulatieve invalide die geobsedeerd is door mevrouw Julie.