menu

Mijn Updates +
Film / Genres en landen / Films over alcoholisme

zoeken in:
kappeuter (crew)

(afbeelding)

Ik zag net de indrukwekkende klassieker The Lost Weekend van Billy Wilder. Fantastische rol van Ray Milland als alcoholist. (4*)

Leaving Las Vegas vind ik tot dusver de beste film in het 'genre'.
Een van de beste acteerprestaties aller tijden van Nicolas Cage en absuluut zijn beste rol. (5*)

Barfly is erg geestig. Moet ik hoognodig eens herzien.

Nog meer tips?

Days of Wine and Roses

Factotum

carlofilmfreak
In Film > Genres en landen > films over alcoholgebruik onder 16jarigen:

bij ons op school zijn ze zo lame... ik moet een film zoeken dat gaat over alcoholgebruik onder 16jarigen, die zijn er toch niet of wel?

BlueSword
28 days, maar misschien niet echt een tip omdat niet iedereen hem leuk vind. ik vond het wel goed...

In Film > Genres en landen > Films over alcoholverslaving:

Weet er iemand goede films over alcoholverslaving ? Mogen ook documentaires zijn.

Barfly en Lost Weekend zijn alvast genoteerd. Nog ?

16 years of alcohol Niet echt een aanrader, maar gaat wel over een alcoholverslaving.

neo (crew)
My Name Is Bill W. (1989)

Met een uitstekend spelende James Woods.

Portrait of a Teenage Alcoholic

kappeuter (crew)
In Lenny werd deze film genoemd: I'll Cry Tomorrow (1955)

Reinbo
Witnail and I

Reinbo
Under the Vulcano met Albert Finney is ook erg sterk. En dead ringers, maar dat zijn meer pillen.

Als je googelt op film en alcohol, vind je interessant en zeer uitgebreid overzicht van iemand van de universiteit van Houston.

Under the volcano vind ik ook prachtig.
Waar ik ook direct aan moest denken is Meg Ryan als alcoholiste in When a man loves a woman. Ondanks alles - hoog Oprah Winfrey gehalte, en Meg Ryan zelf - toch wel een aardige film.

kappeuter schreef:
Leaving Las Vegas vind ik tot dusver de beste film in het 'genre'.
Een van de beste acteerprestaties aller tijden van Nicolas Cage en absuluut zijn beste rol. (5*)

Volledig mee eens ! Ik kan Nicolas Cage normaal gesproken niet echt uitstaan maar in deze film vergeet je gewoon dat je naar hem zit te kijken.

Wat recenter:

-de helaasheid der dingen
-the hangover

speranza
Leaving Las Vegas is met afstand de beste film in deze categorie.

dominion
Beerfest

mommy dearest?

laatst ook n mooie gezien, niet direct het hoofdthema maar toch: everything must go (met will ferrel)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.