• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.561 stemmen

Gay films

zoeken in:

Ascari

• 57 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Is er een verschil tussen homofiel en homoseksueel?

nee, niet volgens wikipedia:

Het woord homofiel is een ouderwets woord voor homoseksueel

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

En niet meer politiek correct. Veel homo's vinden het als ziekte klinken.

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13393 stemmen

Jackass Number Two gezien vandaag. Ontzettend grappig, maar homo-erotischer kan volgens mij haast niet. Jackass draagt wat mij betreft een flink steentje bij aan het terugdringen van homofobie in popcultuur. Twintig jaar geleden konden er volgens mij veel minder mensen lachen om twee mannen die elkaar met hoge snelheid een dildo proberen in te brengen.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Wouter schreef:

En niet meer politiek correct. Veel homo's vinden het als ziekte klinken.

Meen je dat nou?

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Tuurlijk meent hij dat. De term homofiel is zoooo jaren '70.

Uitleg.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Hm.. oke, nooit meegekregen dat er opeens zoveel waarde aan dat onderscheid gemaakt werd, al viel het me wel op dat ik homofiel eigenlijk zelden meer hoorde.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Typisch Jaren 70-80 ja

Ganesha

• 95 berichten
  • 92 stemmen

Leviwosc schreef:

Even alle films samengevat en op alfabetische volgorde gezet.

Maurice (1987) mist in je lijstje

Met o.a. Hugh Grant; naar een boek van E.M. Forster

RenaLin

• 9 berichten
  • 6 stemmen

Velvet Goldmine is toch wel een gay classic. Geweldige film.

(R)filmmaker007

• 39 berichten
  • 53 stemmen

Koekebakker schreef:

Beautiful Thing

Happy Together

bedoel je Imagine me and you niet?? tkomt van een liedje happy together

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge is ook een film met een flinke (onbewuste) homo- erotische ondertoon, waar nog steeds vele discussies over gaan. Film is destijds erg goed ontvangen door de homo- gemeenschap en de makers hadden geen idee waarom.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

(R)filmmaker007 schreef:

(quote)

bedoel je Imagine me and you niet?? tkomt van een liedje happy together

Hij bedoelt deze Happy Together.

daviddoelen

• 663 berichten
  • 6589 stemmen

- Presque rien (alternatieve titel: Come Undone)

- Hate Crime

- Lilies - Les Feluettes

- My Beautiful Laundrette

- The Sum of Us

Leviwosc

• 883 berichten
  • 335 stemmen

Het probleem met homofilms, nou ja probleem, is dat ze altijd in 2 groepen zijn te verdelen; althans zo meen ik dat te zien.

Groep 1: Films met een homoseksueel thema waarin homoseksualiteit als iets problematisch wordt neergezet. De persoon in kwestie man/vrouw komt tot de ontdekking homoseksuele gevoelens te hebben en komt in een soort van zelfacceptatieproces en vervolgens begint deze persoon met een coming out, al dan niet vervolledigd.

Groep 2: Films met een homoseksueel thema waarin homoseksualiteit op een clichématige wijze wordt gepresenteerd. Je ziet leatherboys in chaps, verwijfde nichten met flapperhandjes, strakke shirtjes, irritante schelle stemmetjes, veel platte gayscene indrukken, darkrooms, cruissing areas, etc. Je ziet in deze films doorgaans geen huis-tuin-en-keuken-homo met een normale baan van 09:00 tot 17:00 en een relatie. Het zijn altijd de party types die liefst elke dag in de homodisco rondhangen en het liefst ook zoveel mogelijk 'scoren'. Vaak gaat het in deze films om een thema als de persoonlijke problematiek van een doorgewinterde gayscene nicht, HIV, coming out of gewoon plat amusement en satire.

Ik mis de doodgewone romantische homofilm! Denk aan The English Patient, maar in plaats van Kristin Scott Thomas, als tegenspeller van Ralph Fiennes, een leuke vent. Ik mis de verhalen/films waarin homo's voorkomen die een probleem/avontuur tegemoet gaan dat helemaal NIKS te maken heeft met coming out, gayscene, HIV, etc.

Waarom geen Mr. & Mr. Smith? Nu snap ik wel dat je het vast een vreemd idee vindt om twee mannen te zien kussen tijdens een vuurgevecht, maar ik verwacht ook niet dat een man en een vrouw dat in het heetst van de strijd zouden doen. Enfin, ik zou graag willen dat er ooit nog eens zo'n film wordt gemaakt.

c4ssh3rn

• 71 berichten
  • 134 stemmen

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Leviwosc schreef:

Waarom geen Mr. & Mr. Smith? Nu snap ik wel dat je het vast een vreemd idee vindt om twee mannen te zien kussen tijdens een vuurgevecht, maar ik verwacht ook niet dat een man en een vrouw dat in het heetst van de strijd zouden doen. Enfin, ik zou graag willen dat er ooit nog eens zo'n film wordt gemaakt.

Jaren terug eens een misdaadformule film gezien waarin maffia leden homosexueel zijn. Bestaat blijkbaar wel. Geen idee of er nog meer zijn.

selientje

• 101 berichten
  • 188 stemmen

Prayers For Bobby

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Zijn ook een hoop '80s popcornfilms met een verborgen homoseksuele ondertoon, zoals Nightmare on Elm Street 2 (hier is het overduidelijk bewust gedaan), The Killer (John Woo), Commando, Mad Max 2...

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Genoeg hierrr te vinden

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

neo schreef:

(quote)

Jaren terug eens een misdaadformule film gezien waarin maffia leden homosexueel zijn. Bestaat blijkbaar wel. Geen idee of er nog meer zijn.

Er bestaat zelf een Western (Regie: A. Warhol)

Neen, serieus. Ik heb eigenlijk ook nog maar weinig homofilms gezien. Komt eigenlijk omdat ik meestal al genoeg weet als ik de trailer zie Wanneer komt er eens een normale film die geen excuus is om 2 twinks seks met mekaar te laten hebben? Als ik dat wil zien kijk ik wel elders.

Al heb ik gehoord dat "A Single Man" wel een goede film is...

Butchers

• 201 berichten
  • 341 stemmen

I Love You Philip Morris ofzoiets.

Butchers

• 201 berichten
  • 341 stemmen

Oh nu denk ik opeens weer aan een gay film; Brüno

Butchers

• 201 berichten
  • 341 stemmen

xgogax schreef:

(quote)

Er zijn mensen die niet van westerns houden. Er zijn mensen die niet van actiefilms houden. Er zijn mensen die niet van musicals houden. En ik houd niet van gay cinema. Je hoeft er niets achter te zoeken.

Eerlijk gezegd klinkt dit eerder discriminerend... Maar ok, wat jij wil.

intezar

• 262 berichten
  • 0 stemmen

Leviwosc schreef:

Enfin, ik zou graag willen dat er ooit nog eens zo'n film wordt gemaakt.

Misschien moet jij die film dan maken he.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

I Love You Phillip Morris gaat toch ook over homo's.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Leviwosc schreef:

Ik mis de doodgewone romantische homofilm! Denk aan The English Patient, maar in plaats van Kristin Scott Thomas, als tegenspeller van Ralph Fiennes, een leuke vent. Ik mis de verhalen/films waarin homo's voorkomen die een probleem/avontuur tegemoet gaan dat helemaal NIKS te maken heeft met coming out, gayscene, HIV, etc.

A Single Man.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.