• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.988 gebruikers
  • 9.370.978 stemmen

Gay films

zoeken in:

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

^ Dan weet ik meteen welke films ik niet meer wil zien.

*lol* *sarcasme*

Mulholland Drive (lesbies zijn immers ook gay)

Leviwosc

• 883 berichten
  • 335 stemmen

Fikret8 schreef:

^ Dan weet ik meteen welke films ik niet meer wil zien.

*lol* *sarcasme*

Mulholland Drive (lesbies zijn immers ook gay)

Ik moet nu op m'n tanden bijten om je geen sneer te verkopen!

Mulholland Drive, schijnt ook een leuke film te zijn inderdaad. Bedankt voor het toevoegen... oh ja: lesbisch, is de juiste spelling. 'lesbies' is Zuid-Afrikaans.

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Lesbies is Belgisch.

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Leviwosc schreef:

(quote)

Ik moet nu op m'n tanden bijten om je geen sneer te verkopen!

Boondock Saints wel eens gezien? Willem Dafoe speelt daar als homofiele agent. Best een goede film. Komt ook een deel 2 van.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Fikret8 schreef:

Boondock Saints wel eens gezien? Willem Dafoe speelt daar als homofiele agent. Best een goede film. Komt ook een deel 2 van.

Dat tweede deel gaat niet door. Is al tijden zo goed als zeker van de baan.

(Vreselijke film trouwens en dat personage van Dafoe is een van de irritantste ooit).

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Ik vond Dafoe's rol wel grappig, was volgens mij ook de bedoeling.. zie bijvoorbeeld scene in bed (opmerking van Dafoe), dansje tijdens moordonderzoek (overdreven stereotype gay geacteerd), als hij zich als vrouw verkleed, enz.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Tuurlijk was het grappig bedoeld, maar niets is irritanter als niet-grappige humor.

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Foute humor, hou ik wel van. Althans, zolang het niet beledigend is.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Eerlijk gezegd probeer zo veel mogelijk gay cinema te vermijden, reden waarom ik bijv. nooit van plan ben om Brokeback Mountain (o.i.d.) te zien en niet zo veel films heb gezien van de grootmeester Rainer Werner Fassbinder. Maar als je toch op een of een andere manier geïnteresseerd bent in deze stroming dan mag je beslist niet cinema van Ming-liang Tsai en Pedro Almodóvar missen.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

ghostman schreef:

Eerlijk gezegd probeer zo veel mogelijk gay cinema te vermijden

Want

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Quentin schreef:

(quote)
Want

Er zijn mensen die niet van westerns houden. Er zijn mensen die niet van actiefilms houden. Er zijn mensen die niet van musicals houden. En ik houd niet van gay cinema. Je hoeft er niets achter te zoeken.

unexpected_faith

• 115 berichten
  • 102 stemmen

ik ken nog wel een paar lesbische films..

* Fingersmith

In het 19e eeuwste londen bloeit een hartstochelijke liefde op tussen twee zeer verschillende vrouwen. Het weesmeisje Sue groeit op tussen zakkenrollers en kruimeldieven in de Londense onderwereld. Mrs Sucksby trekt zich haar lot aan en probeert haar op het rechte pad te brengen, maar verzoekt toch om een vriend te helpen. Fortuinjager Richard ‘Gentleman’ Rivers is van plan te trouwen met de rijke erfgename Maud, haar daarna op te laten nemen in een gekkenhuis en zo in het bezit te komen van haar erfenis. De oude excentrieke oom bij wie Maud woont, laat haar niet zonder chaperonne in de buurt van Gentleman en daarom heeft hij de hulp van Sue nodig. Sue wordt kamermeisje bij Maud. De meisjes komen uit verschillende werelden, maar worden verliefd op elkaar. Ondanks dat, helpt Sue gentleman bij de verovering van Maud. Maar dan is niets meer wat het leek en Sue en Maud blijken onderdeel te zijn van een intrige die duivelser en gecompliceerder is dan zei beiden konden vermoeden. Beautiful!

* Lost And Delirious

Mary Bradford, ‘mouse’ is nieuw op kostschool.

Het leven is er heel anders dan thuis. Gelukkig raakt ze

snel bevriend met haar kamergenotes, Paulie en Tory.

De drie zijn onafscheidelijk. ‘Mouse’ merkt dat de band

tussen Paulie bijzonder innig is. Als ze hen op een nacht

heftig ziet zoenen, dringt het tot haar door dat haar

vriendinnen verliefd zijn op elkaar. Op een ochtend worden

ze in bed betrapt door het zusje van tory. Uit angst voor de

schande in haar familie neemt Tory afstand van haar vriendin.

Voor de wanhopige verliefde Paulie is dit niet te verteren. “Mouse”

gevangen tussen de heftige emoties van haar vriendinnen - ziet met

de lede ogen aan hoe de situatie escaleert.

* Imagine Me And You

De goudeerlijke Heck en de mooie Rachel hebben het prima voor elkaar. Ze waren altijd al de beste jeugdvrienden en vormen nu het perfecte stel. Eerst verliefd, toen verloofd en nu op het punt elkaar het ja-woord te geven. Maar dan, tijdens de ceremonie, valt het oog van Rachel op één van de gasten, de mooie Luce. Wat volgt is een romantische reis door alle emoties, herkenbaar voor iedereen die zo gelukkig (of ongelukkig) is geweest om in de ban van de liefde te raken....

* Loving Annabelle

Simone Bradley is een lerares op een katholieke kostschool. Ze krijgt de taak één van de studentes, Annabelle, te laten stoppen met haar rebelse gedrag. Echter, ze krijgen een affaire. Wanneer er hierdoor uiteraard problemen ontstaan, is Simone bang dat ze alles kan verliezen.

*D.E.B.S.

Amy, Dominique, Max and Janet zijn zeer jonge maar vooral zeer sexy D.E.B.S oftewel 'special agents', die 'undercover' werken voor de regering. Regelmatig wordt een beroep gedaan op de meiden om de wereld te verlossen van menige snoodaard. In schooluniformen, trekt het dappere viertal ten strijde. Tijdens één van hun missies gaat het echter mis; Amy wordt gegijzeld door juwelendief Lucy Diamond. Terwijl de andere D.E.B.S. denken dat Amy in gevaar is en zich op een reddingsplan beramen, wordt Amy volslagen verliefd op haar voormalige vijand Lucy. Zal Amy de D.E.B.S vaarwel zeggen om met Lucy de horizon tegemoet te gaan? Of zal ze de liefde van haar leven aan zich voor bij laten gaan vanwege haar roeping om de wereld van slechteriken te ontdoen?

Fingersmith en lost and delirious gaat er heel erg over! beide heel erg goede films!

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Bravehaert.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

ghostman schreef:

(quote)

Er zijn mensen die niet van westerns houden. Er zijn mensen die niet van actiefilms houden. Er zijn mensen die niet van musicals houden. En ik houd niet van gay cinema. Je hoeft er niets achter te zoeken.

Alsof "gay cinema" een vast genre is zoals westerns en actiefilms. Je hebt gay cinema in zo'n beetje elk genre dus ik vind dit eigenlijk een onzin reden. Dat is net zoiets als zeggen dat je niet van films houdt waarin iemand doodgaat.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Nou ja, je hebt natuurlijk wel films die speciaal gemaakt zijn om het onderwerp homoseksualiteit aan te kaarten.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Met name dan 'the coming out'... en meteen zit Diana Ross in m'n kop, verdorie.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

kos schreef:

Nou ja, je hebt natuurlijk wel films die speciaal gemaakt zijn om het onderwerp homoseksualiteit aan te kaarten.

Klopt. Maar die zijn vaak in een totaal ander jasje gegoten. Zo is Brokeback Mountain niet te vergelijken met Beautiful Thing bijvoorbeeld, wat op zijn beurt weer een totaal andere film is dan Get Real, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Op ex-rental laatst "From the Edge of the City" gekocht. Een film over een groepje Griekse homo-jongeren. Nog steeds eens een x zien.

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6588 stemmen

Heavenly Creatures

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Gay

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Op ex-rental laatst "From the Edge of the City" gekocht. Een film over een groepje Griekse homo-jongeren. Nog steeds eens een x zien.

Die is best de moeite waard, geloofwaardig sfeertje en rauw verhaal.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Dat vind jij de beste gay film?

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Weet niet, heb hem niet gezien, ben wel nieuwsgierig

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Het is een film die weer leuk word door zijn slechtheid, dus wie weet..

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Ja zoiets dacht ik al, en die kop van Hugo Metsers vind ik sowieso al grappig En een valse nicht kan hij volgens mij hilarisch neerzetten!

Ascari

• 57 berichten
  • 0 stemmen

Bruce willis speelt in the jackal ook een homofiel

JP

• 620 berichten
  • 262 stemmen

Ascari schreef:

Dan vind ik het wel weer het melden waard: James Gandolfini (alias mr. Soprano) in the Mexican! (Al gaat dit topic daar natuurlijk niet over)...

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Ascari schreef:

Je bedoelt zeker homosexueel. En het personage is trouwens bisexueel. In de originele film word dat wat duidelijker.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Is er een verschil tussen homofiel en homoseksueel?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.