• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.983 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.992 gebruikers
  • 9.371.086 stemmen

Ranzige / 'gore' films

zoeken in:

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Het verbaast me dat Cannibal Holocaust nog niet is genoemd. Nochtans de meest gebande film uit de geschiedenis...

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Ook maar omdat er een hele hype rond het "echt zijn" van de beelden bestond, en omdat de standaard toen ook iets anders lag.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

http://www.moviemeter.nl/film/28225

schijnt vrij bruut te zijn.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Ook maar omdat er een hele hype rond het "echt zijn" van de beelden bestond, en omdat de standaard toen ook iets anders lag.

Ja ok, maar daarom is hij niet minder goor/schokkend natuurlijk.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Weet niet, vraag me af of er vandaag nog iemand naar zou omkijken, behalve een paar dierenactivisten ...

Heb hem zelf ook ooit gezien onder het mom "ranzig, moet je zien!", maar vond het uiteindelijk toch maar wat tegenvallen.

Boothead

• 154 berichten
  • 963 stemmen

Hier is de link van Murder-Set-Pieces, ook door Toe Tag Pictures gedistributeerd (net zoals August Underground's Mordum):

http://www.moviemeter.nl/film/28359

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb ook geen flauw benul waar die "schokerende ranzigheid" vandaan komt bij Cannibal Holocaust. Een paar dierenscenes, 1 of 2 gorescenes and thats it. Tja, en als je het verregaande gedrag meetelt, maar het komt dan ook nog niet echt (meer) uitzonderlijk 'ranzig' of schokkend over.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Mja, misschien hangt dat dan af van persoon tot persoon. Ik vond hem alleszins de meest schokkende film die ik ooit heb gezien, en geloof me, ik heb al wat gezien...

De ranzigste vond ik trouwens Braindead, maar dat was dan wel meer om te lachen...

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Tamara ( 2005 ): Als een jongen zijn oren gaat afsnijden en vervolgens zijn ogen onder handen neemt.......

Trainspotting: Spud wordt wakker......

dr walgvogel

• 112 berichten
  • 0 stemmen

Bij Saw (2004):

Wat een draak van een film. Ik kreeg te horen dat dit een van de ziekste horror films ooit zou moeten zijn. Nou verre van. Ik kijk al Sinds begin jaren 80 naar horror films en mag aan nemen dat ik er wel iets van weet en wel wat heb gezien. En ik kan jullie vertellen dat deze film zeer matig is. Ziek?, smerig?, goor? nee niet echt. Probeer een film als New York Ripper, From Beyond, The House by the cemetery,The Beyond, Society, The Evil dead, A blade in the dark. Maniac, Videodrome, The Driller Killer, The Re-Animator, The Hills Have Eyes, the Last house on the left, The Thing, I spit on your grave, Beyond the darkness, The Fly (David Cronenberg versie), en de grand daddy van alle smeerlapperij op een stokje "Necromantic". Dat zijn pas echt goeie orginele nog altijd frisse ogende horror films. Kijk maar naar Necromantic als je echt hele zieke horror wilt zien. Ik garandeer je dat je je ogen meteen wilt uit spoelen met zeep.

Deze film was mij nou net te gelikt en totaal niet orgineel en verre van logisch. Niet dat horror dat hoeft te zijn, maar kom op. je zat vast aan een hele roestige pijp een komt niet op het idee om de pijp door te gaan zagen of beter nog alleen je hiel.

O ja de killer was al meteen makkelijk te raden. Het was de man met de tumor in zijn hoofd. Op zo'n on-orginele manier geschoten dat alleen de shot dat hij op bed ligt het al meteen weg gaf.
kijk ik snap wel dat mensen rond de 20 dit geweldig vinden omdat die de oude horror films schijnbaar niet kennen. Maar voor iemand als mij stelt dit dus helemaal niks voor.

Domme zieloze rommel. Don't believe the hype.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

dr walgvogel schreef:
Wat een draak van een film. Ik kreeg te horen dat dit een van de ziekste horror films ooit zou moeten zijn. Nou verre van. Ik kijk al Sinds begin jaren 80 naar horror films en mag aan nemen dat ik er wel iets van weet en wel wat heb gezien. En ik kan jullie vertellen dat deze film zeer matig is. Ziek?, smerig?, goor? nee niet echt. Probeer een film als New York Ripper, From Beyond, The House by the cemetery,The Beyond, Society, The Evil dead, A blade in the dark. Maniac, Videodrome, The Driller Killer, The Re-Animator, The Hills Have Eyes, the Last house on the left, The Thing, I spit on your grave, Beyond the darkness, The Fly (David Cronenberg versie), en de grand daddy van alle smeerlapperij op een stokje "Necromantic". Dat zijn pas echt goeie orginele nog altijd frisse ogende horror films. Kijk maar naar Necromantic als je echt hele zieke horror wilt zien. Ik garandeer je dat je je ogen meteen wilt uit spoelen met zeep.

Deze film was mij nou net te gelikt en totaal niet orgineel en verre van logisch. Niet dat horror dat hoeft te zijn, maar kom op. je zat vast aan een hele roestige pijp een komt niet op het idee om de pijp door te gaan zagen of beter nog alleen je hiel.

O ja de killer was al meteen makkelijk te raden. Het was de man met de tumor in zijn hoofd. Op zo'n on-orginele manier geschoten dat alleen de shot dat hij op bed ligt het al meteen weg gaf.
kijk ik snap wel dat mensen rond de 20 dit geweldig vinden omdat die de oude horror films schijnbaar niet kennen. Maar voor iemand als mij stelt dit dus helemaal niks voor.

100% mee eens

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Zowel MovieMeter als IMDB kan Necromantic niet vinden. Spelfoutje misschien?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Nekromantik

dr walgvogel

• 112 berichten
  • 0 stemmen

Oeps een spelfout. O ja kijk ook Zombie holocaust, cannibal holocaust, Zombie 1 tot 3, (deze films hangen echt van de smeerlapperij aan elkaar dus goed), Shock waves, Susperia, Opera van dario argento, Watch me when I kill. Blutiger Fritag, The Entity, Demon Seed (deze is eigenlijk meer sci fi dan pure horror maar ook gewoon lekker ziek), Salo de 120 dagen van Sodom (goeie titel je wet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt), Braindead van Peter Jacksons,

de orginele texas chainsaw masacre, The gore whore, Nightbreed van Clive barker, Scanners, The Brood, Rabid, Shivers, The Changeling, Bad Taste en ook Meet the feebles van peter jackson, The Car, friday the 13th 1 tot 7 (alle 7 lekker veel slashen) en eigenlijk alle films voor de jaren negentig en voor dat Scream de kickstart gaf voor middelmatige slappe cliche tiener horror films.

dr walgvogel

• 112 berichten
  • 0 stemmen

Oja hoe kan ik deze meesterwerken in het genre vergeten. de orginel versie, dus niet die remake crap, Night of the living dead, Dawn of the dead and Day of the dead. Hieravn zijn vooral de eerste 2 echte meesterwerken die het genre overstijgen. George Romero is koning hierin. Ook die andere dead serie, genaamd Return of the living death 1 tot 3 is erg leuk om te kijken.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ok we weten nu al wat je bedoelt. Het heeft geen zin om hier een top 100 van de goorste films op te noemen, want Saw mikt overduidelijk niet op gore alleen. En je kan Saw overigens totaal niet vergelijken met films als Cannibal Holocaust, Nekromantik, Zombi 2 of zelfs The Texas Chainsaw Massacre.

Nu vind ik Saw zelf ook maar een matige film, maar jouw laatste posts vind ik een beetje nutteloos eerlijk gezegd (no offence).

dr walgvogel

• 112 berichten
  • 0 stemmen

none taken. Ik wilde mensen die niet bekend zijn met deze horro films een leuk lijstje geven vandaar.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Je noemt fantastishe titels, dat is zeker, maar zoals Halcyon ook al zei, je kan een aantal titels onmogelijk met elkaar vergelijken.

Saw vond ik juist weer een hele opluchting na al die afschuwelijke post-Scream tiener slashers in het genre. Film bevat veel nadelen maar heeft wel de juiste 'feeling' die zoveel andere wannabe horrors ontzettend missen.

dr walgvogel

• 112 berichten
  • 0 stemmen

Ja erg was dat he die post Scream periode, Maar het wordt nu weer eens een keertje tijd voor wat meer cerebrale horror.

Ik vond die film Jeepers creepers wel ok trouwens. Althans de eerste helft zat goed in elkaar. De kracht van de film damde in toen ze de Creeper volledig in beeld brachten.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Met films als Devil's Rejects, The Descent en Haute Tension vind ik dat het de goede kant op gaat. Jeepers vond ik trouwens ook zeer geslaagd.

Zombie en Aja zijn erg veelbelovende regisseurs en ben benieuwd waarme Wan gaat komen na het succes van Saw. Hopelijk wordt het geen hollywoodslaaf.

Het hoeft allemaal niet cerebraal te zijn, als het maar met passie voor het genre wordt gemaakt.

dr walgvogel

• 112 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Met films als Devil's Rejects, The Descent en Haute Tension vind ik dat het de goede kant op gaat. Jeepers vond ik trouwens ook zeer geslaagd.

Zombie en Aja zijn erg veelbelovende regisseurs en ben benieuwd waarme Wan gaat komen na het succes van Saw. Hopelijk wordt het geen hollywoodslaaf.

Het hoeft allemaal niet cerebraal te zijn, als het maar met passie voor het genre wordt gemaakt.

Ik zeg niet dat het allemaal cerebrale horror moet zijn maar dat het wel weer eens een keertje leuk zou zijn om iets alla David Cronenberg te zien. Een film waarbij er niet weer een serie moordenaar on the loose is of weer eentje met tieners die 1 voor 1 afgeslacht worden door een man in een masker (niet dat dat nou zo erg is mits goed uitgevoerd natuurlijk) maar weer eens zo'n film in de geest van Scanners of beter nog Videodrome. Waarbij het kwaad van "binnen uit" de mensen komt. Waarbij de realiteit gemanipuleert word. En waarbij het kwaad het menselijke lichaam van binnen uit naar buiten "vervormen' tot een onnatuurlijke abominatie. Een Chimera (zie The Fly)

Wat ik zo geweldig vind aan het body horror werk van Cronenberg is dat hij een andere wereld weet te scheppen die schijnbaar parralel aan de onze ligt maar wij net niet kunnen lijken waar te nemen omdat die gemeenschappen zichzelf niet meteen blootgeven. Meestal werkt hij met "underground achtige" groepen (zie Crash, Videodrome en Scanners waarvan het bestaan niet direct waarneembaar is omdat de meeste mensen ogenschijnlijk een normale mondane levenswijze erop na houden.

Dat geeft een zeer ongemakkelijk gevoel dat er sub werelden bestaan onder (of boven de onze ligt eraan vanuit welk perspectief je het bekijkt) waar dingen in plaats vinden die het daglicht niet kunnen verdragen.

Door dit gegeven als handvest voor een verhaal te gebruiken kan je volgens mij hele interessante verhalen en werelden creeeren die een heel ongemakklijk gevoel opwekken. Vooral omdat die wereld op die van ons lijkt. Sorry ik draaf een beetje door.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ik snap niet helemaal waarom deze posts hiernaartoe zijn verplaatst. Ik mentioneer toch duidelijk aspecten uit Saw. Maarja.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

"mentioneer"

Volgens mij is het probleem vooral dat films als Saw als horror aangeduid worden, terwijl het niet veel meer dan een Thriller met een beetje gore is. Bij dat hele neo-Aziatisch suspense gedoe heb je net hetzelfde. Iedereen heeft het maar over horrorfilms, terwijl ze an sich niks meer te doen hebben met de horror van 10/20 jaar geleden.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Horror is een heel breed genre. Het gaat van films als Saw tot een Nekromantik. Iemand die iets meer into horror is kan meerdere genre aanduidingen aan die films geven. Videotheekmedewerkers, om het zo maar ff te noemen , noemen alles met wat bloed of een geest meteen een horrorfilm.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

dutchtuga schreef:

Ik snap niet helemaal waarom deze posts hiernaartoe zijn verplaatst. Ik mentioneer toch duidelijk aspecten uit Saw. Maarja.

Dus? Maar als ik jouw berichten bij Saw laat staan, slaat het nergens meer op. Sjongejonges.

Het ging daar behoorlijk off topic, en de heer walgvogel heeft in zijn posts een rijtje films opgesomd die prima bij dit forumtopic horen. Vandaar verplaatst.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

dr walgvogel schreef:

Ik snap niet waarom de kranten, filmkenners en het merendeel van de moviemeters zo positief is over deze film terwijl jij hem op zowat elk front de grond in boort. .

Omdat ze niet de vele horrofilms hebben gezien die jij gezien hebt dus niet weten dat dit prul vergleken is bij andere films.

Kan zijn, maar zover ik weet is het script van Saw in de grote lijnen uniek.( dus das al een +punt).

Zal wel zijn dat de Gore in de deze film niet records heeft gebroken, maarja, je hebt altijd baas boven baas met dat soort dingen.

Ik heb groot respect voor deze film.

Gecreeërd uit een Low-budget en geregisseerd door een onervaren acteur met beperkte middelen.

Gepresenteerd op een festival, waarbij honderden filmliefhebbers niet wisten wat ze overkwam toen ze deze film zagen.

Vol lof prezen ze deze film, en dankzij het grote succes daar ,uitgebracht in de bioscopen.( wat niet de 1e intentie was )

Een raadsel is het, hoe zo'n zielloze rommel zoveel positieve commotie heeft veroorzaakt.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Kan zijn, maar zover ik weet is het script van Saw in de grote lijnen uniek.

Voor zover JIJ weet inderdaad .

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Halcyon schreef:

[

Voor zover JIJ weet inderdaad .

Noem jij er dan eens één.

Dan neem ik m'n woorden terug.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Noem jij er dan eens één.

Dan neem ik m'n woorden terug.

De mensen gaan denken "hier heb je hem weer", maar ik vind dat hele boobytrap-aspect toch wel hard lijken op dat van Cube, hoewel daar geen menselijke factor aan te pas kwam.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Zoals ik al een paar keer heb gemeld is het grotendeels van de Twilight Zone gejat (oke, nu hou ik er over op) .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.