- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Ranzige / 'gore' films
Ranzige / 'gore' films
essie77
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Wie kan mij helpen aan een paar goede filmtitels ?
een vriend van mij is helemaal gek van films als hostel,texas chainsaw en saw. Het kan hem niet ranzig genoeg zijn, sterker nog als hij zo'n film kijkt dan gaat er helemaal voor zitten met zijn bordje draadjesvlees!
Nu wil ik hem eens echt verassen met een nog gruwelijkere film.
Wie kan mij helpen aan een paar goede titels. Het moeten dan wel films zijn als de bovenstaande.. vooral het martelen vind hij helemaal geweldig.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nou saw, hostel en TCM overtreffen is niet zo heel lastig.
Voor een lekker nep gore festijn pak je gewoon braindead, machine girl, tokio gore police, meatball machine, bad taste, e.d erbij. meer gore in elk van die films dan in alle saw films bij elkaar
Troma films zijn ook belachelijk goor, wel goedkoop, moet je van houden.
Voor wat meer serieuzere en echt zieke horror moet je echt tussen de franse films zoeken, niks overtreft die horrorwerkjes.
enkele titels: Martyrs, haute tension, inside, frontier, en irréversible is ook indrukwekkend in sommige scenes.
Misschien is de guinea pig serie ook wel iets voor hem, is gewoon een halfuurtje waarin iemand helemaal uitelkaar gesneden word e.d, maar dan belachelijk realistisch dat je haast gaat twijfelen of het niet gewoon echt is..
Heb zelf alleen flower of flesh and blood gezien
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3592 stemmen
Ik wil deze wel aanbevelen:
Gurotesuku (2009)
Alternatieve titel: Grotesque
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2312 stemmen
Hills Have Eyes
Saw 3
Die maken wel grote onderscheid vind ik. Denk dat de volgende delen misschien iets erger zijn:
Martyrs
Faces Of Death reeks.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Tja, tegenwoordig is het moeilijk om zelfs al bioscoopfilms volledig te overtreffen op het gebied van pijnlijke gore ( Saw 3, Hills Have Eyes, TCM : The Beginning,...). En dan hebben we het nog niet gehad over de Fransen of de Britten op het gebied van brutale gore. Voor gore die belachelijk over the top gaat heb je natuurlijk de films die jeroentjuhhhh of Vascago hierboven hebben opgenoemd. Iets minder lachwekkend over the top, maar nog steeds splatter zijn sommige DTV en iets duurdere indies ( Wrong Turn 2 , The Rage,...) , maar de laatste tijd heb ik ook nog sommige underground indies ( zoals Gutterballs) bekeken van onafhankelijke filmstudio's. Deze zijn minder bekend, van een laag budget, maar toch nog degelijk gemaakt ( al moet je er echt wel van houden). Ik kan er alvast een paar opnoemen die ook erg over the top gaan met de gore.
Live Feed : gelijkaardig verhaal aan Hostel, maar met kills die erg over the top zijn en creatief. Fikse dosis zwarte humor ook en een leuk sfeertje.
Barricade : Wrong Turn in Duitsland met wat oude 'grindhouse'-elementen ertussen gegooid voor de fun. Hopen gore ( natuurlijk weer onrealistisch en erover) en behoorlijk gemaakt allemaal door een nieuwe Duitse regisseur.
100 Tears : standaard slasher met een leuk verhaal, een fijn sfeertje, een coole killer met een al even cool moordwapen ( oversized meatcleaver) en alweer hopen gore welke zwaar over the top gaat.
Bone Sickness : zombiefilm met een weinig speciaal ( maar luguber ) plot, maar wel met vette zombies die volledig zijn opgemaakt in de goede oude 'Italian-style' en na het eerste uur volledig erover gaat met hopen onrealistische , ietwat neppe ( maar daarom ook erg entertainende) gore en slachtingsscènes die doen denken aan de 'german-gore'.
Home Sick : vreemde slasher met Bill Mosely. Allemaal erg weird met lekker veel gore moorden en een bijzonder wacky climax. Fun !
The Gateway Meat : film over een TCM 3/ The Devil's Rejects-achtige familie die verwant zijn aan George Bush en die zich bezighouden met het openen van een poort naar de hel. Dit gaat natuurlijk gepaard met over the top kills,martelingen en necrofilie. Bijzonder wacky en weirde regie ook.
Zo dit waren enkele van de minder bekende , maar volgens mij ontzettend leuke, indies. De effecten zijn allemaal zwaar over the top maar nog steeds smerig ( zie Wrong Turn 2) en het lage budget toont zich, maar het is toch nog allemaal zeer degelijk gemaakt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dankje asman, weer wat titels uit kunnen halen 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Subconscious cruelty!
Ook een extreem filmpje. Niet echt veel gore, maar wel een paar regelrechte yuck-goremomenten en wat andere smeerlapperij. Een behoorlijk aparte ervaring ( nu ja, het is ook experimentele cinema ), geen crowd pleaser zoals een slasher en consorten.
Goede film wel, daar niet van.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Bad taste en braindead zijn zo gruwelijk goor.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Aftermath, August Underground's Mordum.. Ichi the Killer wellicht
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Gorefans moeten zeker eens wat Ittenbach proberen.
Ik kan alleszins al Garden Of Love en Beyond The Limits aanbevelen. Veruit zijn beste films !
Voor de liefhebbers misschien ook House Of Blood en Dard Divorce : deze halen totaal niet het niveau van die andere twee maar zijn ook wel goed voor wat entertainment.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ittenbachs films zitten inderdaad boordevol fantastische gore. Hij creëert ze ook zelf, by the way. Probleem bij House of Blood was echter dat het ook het enig goede aspect in de hele film was. Wel erg benieuwd nog naar Premutos.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
House Of Blood vond ik ook niet van een goed niveau ( gewoon fijn voor een portie gore ). Garden Of Love en Beyond The Limits wisten mij meer te bekoren en konden bovendien ook terugvallen op nog een extra schep Ittenbach-gore en een betere sfeer.
Premutos,...tja. Veel gore ,maar niet zo creatief en de props staan naar mijn mening ook niet op een heel hoog peil. Leuk om te zien waar de buzz nu precies voor is.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vond (Al weer wat jaren geleden, snel eens herkijken) house of blood geweldig, zoiezo wil ik meer van ittenbach gaan zien.
Dard divorce had ik wel snel uitgezet omdat ik het accent niet kon uitstaan.. beetje jammer. Binnenkort nogmaals een kans geven 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Dard divorce had ik wel snel uitgezet omdat ik het accent niet kon uitstaan.. beetje jammer. Binnenkort nogmaals een kans geven
Inderdaad ! Wat een ergerlijk mens zeg ! Nu ja, op het gebied van acteerprestaties laat de film ook wel zwaar te wensen over. Slecht acteerwerk is soms wel oke, maar als de hoofdrol al op het tenenkrommende afgaat dan valt er toch een zwaar smet op de film. Beetje jammer eigenlijk, want Dard Divorce kan wel terugvallen op enkele interessante 'gore- set pieces' ( let vooral op de 'where's my money'-scène of die in het restaurant ).
Dennisv
-
- 14 berichten
- 1515 stemmen
Waarom worden er vandaag de dag geen films meer gemaakt zoals Braindead? Alles moet met de nieuwste technologieen gemaakt worden. Ga toch terug naar de ouderwetse low budget manier van filmmaken! Daar zit meer sfeer en authenticiteit in. Wat zijn moderne films die nog in dat rijtje thuis kunnen horen?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Waarom worden er vandaag de dag geen films meer gemaakt zoals Braindead? Alles moet met de nieuwste technologieen gemaakt worden. Ga toch terug naar de ouderwetse low budget manier van filmmaken! Daar zit meer sfeer en authenticiteit in. Wat zijn moderne films die nog in dat rijtje thuis kunnen horen?
Kan er anders nog genoeg vinden, al zijn het allemaal aziatische films.
Bekijk machine girl, tokio gore police, meatball machine, Vampire Girl vs. Frankenstein Girl...zal je zeker bevallen 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Als je tussen de indies gaat zoeken kom je zo van die films wel tegen.
Dennisv
-
- 14 berichten
- 1515 stemmen
Bedankt! Ben de titels net gaan checken op youtube voor de trailers.
Erg gaaf! Ga ze zeker ergens proberen op de kop te tikken. Bij boudisque in Utrecht kan ik altijd wel gave imports aankomen.
Ik wist helemaal niet dat de Aziatische horrorfilms ook dit soort horror deden. Ik dacht altijd meer aan spoken en bovennatuurlijke mysteries. Maar de grove splatter is ook wel aan hen besteed zie ik. Goede tips!
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
The hills have eyes vond ik bijzonder goor.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Nog niet gezien maar het plot lezende is deze behoorlijke gore
Van dezelfde regisseur als Gutterballs, Ryan Nicholson.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vind het vorige werk van die regiseur niet veel aan, gutterballs heb ik me echt aan lopen ergeren.
Verhaal klinkt wel goed, sowieso eens opzoeken!
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Inderdaad, die eerste zin van de synopsis is al geweldig 
Alpha X
-
- 136 berichten
- 916 stemmen
Murder set pieces, August underground serie etc.. Zoek gewoon wat exploit films.. http://xploitedcinema.com/catalog/index.php
Alhoewel het al snel sex gerelateerd is, maargoed ranzigheid is breed.. aanrader als je je hierin terug kan vinden: Slaughtered Vomit Dolls - slaughteredvomitdolls.com
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Slaughtered Vomi Dolls is inderdaad behoorlijk ranzig. Geen goede film, een beetje saai en op het gebied van 'echte' bloederigheden zijn er talloze films die een grotere hoeveelheid hebben. Maar wat je te zien krijgt is erg langdurig en smerig en de hoeveelheid kots ligt na verloop van tijd zwaar op de maag ( pun intended ).
Ik moet de regisseur wel de sterke nachtmerrieachtige kwaliteit van zijn film en toch wel een briljante editing ( zeker voor een undergroundfilm) nageven. Op zich toch wel een lichte blijk van enige kunde als filmmaker.
Charmides
-
- 414 berichten
- 1304 stemmen
Probeer alle Saw films eens en Seed. 
3DFilm
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Ben benieuwd naar Saw VII. Het jaarlijks gorefest komt dit najaar in 3D. 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Net nog de Duitse versie van Hostel gezien, 'La Petite Mort' van Marcel Walz genaamd. Helemaal niet origineel dus en met een lager budget gemaakt. De goede punten ervan zijn een uiterst degelijke cinematografie, behoorlijke regie, grimmige sfeer en natuurlijk enkele pittige gorescènes van de hand van Olaf Ittenbach. Niet zo talrijk eigenlijk, maar wel erg landurig en ziek.
Degelijk filmpje dat van mij een voldoende krijgt.
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
La grande Bouffe is een aanrader niet zozeer horror, maar wel verschrikkelijk ranzig