- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Samoerai en Ninja's
Samoerai en Ninja's

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Ik geloof dat dit de derde film al is waar ik dit bij vraag, maar voor ik moeite ga doen om 'm te vinden... is dit de film met When I was little... my father was the greatest samurai in the empire...
Dat denk ik niet. Aan het plot te zien gaat het hier om ninja's. En die kwamen toch niet al te vaak in aanraking met samoerai?
Ik heb mijn antwoord inmiddels al gewist, omdat ik niet zo zeker ben van mijn stelling.
Wie weet hoe het precies zat met de relatie tussen de ninja's en samoerai? Als ik het goed heb, vielen in de film The Last Samurai op een gegeven moment ninja's het dorp binnen. Toch?
Ik weet trouwens niet of ik deze topic in de juiste sectie heb geopend. Dus excuses als ik het fout heb...
P.S. de titel van deze topic is verkeerd. Samoerai zelf is al meervoud.

JayLunar
-
- 748 berichten
- 2891 stemmen
Wie weet hoe het precies zat met de relatie tussen de ninja's en samoerai?
Qua hierarchie is er geen relatie tussen de twee. Samurai vormden eeuwenlang (tot aan het Meiji tijdperk) een integraal onderdeel (kaste) van de Japanse samenleving. Deze bevolkingsgroep had belangrijke taken en plichten waaronder bijvoorbeeld het handhaven van orde.
Over Shinobi / Ninja (dat trouwens letterlijk 'geduldige' betekent of kan betekenen) wordt doorgaans nogal geromantiseerd gedacht (ook door Japanners zelf). In feite waren het vooral boeren of andere 'gewone mensen' (bijna nooit getrainde moordenaars, wat de meeste mensen denken), die zich via guerilla-achtige tactieken wilden ontdoen van bepaalde autoriteiten (zoals magistraten). Van een kaste of groots georganiseerde (bevolkings)groep was geen sprake. Dat er nu nog ninja in Japan zouden bestaan slaat natuurlijk nergens op, hoewel dit punt in bijna iedere American Ninja film aan de orde komt
Nog een essentieel verschil: een samurai is samurai 24/7 en voor het leven. Een ninja is alleen ninja wanneer deze ninja-praktijken worden uitgeoefend (zoals een militair tijdens verlof weer gewoon burger is).
Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is
Kijk voor de grap trouwens eens naar de volgende website: www.realultimatepower.net
Ohja, en Shogun Assassin is eigenlijk niet echt een film, maar eerder een compilatie of soortgelijke montage. De engelse dub in Shogun Assassin schijnt trouwens niet overeen te komen met het Japans in de Babycart-films, zelfs qua plot niet. Dat "my father was a samurai" moet je dan denk ik ook maar met een korreltje zout nemen.

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Bedankt voor je bijdrage. Wel ophelderend ja.
Hilarische site trouwens .
Maar hebben deze ninja's en samoerai weleens tegenover elkaar (of naast elkaar) gestaan in de geschiedenis?

ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ah, een liefhebber. Ik zal maar niet beginnen..
Over de dub: het kind zegt geen woord.

Diesel
-
- 9413 berichten
- 0 stemmen

Een van de grappigste sites die ik ooit heb bekeken.
Ninjas can kill anyone they want! Ninjas cut off heads ALL the time and don't even think twice about it. These guys are so crazy and awesome that they flip out ALL the time. I heard that there was this ninja who was eating at a diner. And when some dude dropped a spoon the ninja killed the whole town. My friend Mark said that he saw a ninja totally uppercut some kid just because the kid opened a window.
Prachtig. :d

kappeuter (crew films)
-
- 69400 berichten
- 5535 stemmen
The Lego Ninjago Movie (2017) - vanaf 27 september in de bioscoop