- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Kermis/Pretpark Horror
Kermis/Pretpark Horror
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Enige tijd geleden heb ik Tobe Hooper's "The Funhouse" gekeken. Hoewel minder effectief als Texas Chainsaw, niet zo magisch als Poltergeist en ook geen charmante B-film zoals Eaten Alive, vond ik de film wel erg goed werken dankzij de setting: een kermis. Weet iemand nog andere films aan te raden die met dit zelfde thema werken als Funhouse? Ik heb wel eens gehoord van Carnival of Souls maar ik weet niet of die film ook letterlijk afspeelt op 'n kermis.
Lijkt me wel leuk om meerdere thema-horrorfilms te gaan kijken. In de loop van de jaren heb ik heel wat spookhuis-, bos- (met en zonder blokhut), water- (meer, zee, oceaan...etc) en jungle-horrorfilms gezien. Nu ben ik dus benieuwd naar de kermis-horror. Pretparken mag ook; daar heb ik zelf wel twee films van gezien. Namelijk Zombieland en Nightmare City. Altijd leuk om mensen te zien schrikken, vluchten en vechten met killers of monsters in kermissen en attractieparken 
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Dracula vs. Frankenstein (1971) Een van de slechtste films binnen het genre die ik ooit gezien heb 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Balada Triste de Trompeta (2010) (niet echt een horror)
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
Something wicked this way comes (1983)
en Ginger clown (2013), maar die is niet zo 1-2-3 te vinden (en uit wat ik in de recensie lees is dat misschien ook niet zo'n ramp...)
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Child's Play 3 (1991) speelt zich voor een deel af op een kermis.
Zombieland (2009) speelt zich voor een deel af in een attractiepark.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Dank jullie wel!
Ik ben sowieso erg benieuwd naar Killer Clowns en Carnival of Souls. De tweede is klassieke z/w horror?