MENU

3,49

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier hebben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

avatar van tattoobob
geplaatst op 9 december 2012, 12:36 uur, permalink
Leuke film..zeker een aanrader

avatar van PersianKill
geplaatst op 4 januari 2013, 2:18 uur, permalink
Erg genoten van deze film. Enigszins voorspelbaar, maar door het verhaal, de setting, de grappen en de cast zeer goed te doen!

avatar van david bohm
geplaatst op 9 januari 2013, 12:26 uur, permalink
Geinig filmpje met één van mijn favoriete actrices, Emma Stone. Ook de rest van de cast is leuk met name Jesse Eisenberg. Diens voice-over stoort niet. Heb me hier prima mee vermaakt.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 11 januari 2013, 13:09 uur, permalink

avatar van nilserr
geplaatst op 11 januari 2013, 23:46 uur, permalink
Bill Murray

avatar van tattoobob
geplaatst op 19 januari 2013, 21:52 uur, permalink
Een deeltje twee komt er ook aan...

avatar van Tommeh
geplaatst op 23 januari 2013, 11:34 uur, permalink
Er wordt gesproken van een serie, in plaats van een vervolg film.

avatar van zegmaarmaarten
geplaatst op 17 februari 2013, 18:49 uur, permalink
Met Bill Murray en Woody Harrelson, wat dat betreft mag je 'm niet missen.
Aardige film. 3,5 sterren.

avatar van the crook

geplaatst op 25 februari 2013, 20:03 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Vet aangezette zombie comedy, erg leuk om te zien, zeker omdat de film zichzelf niet zo serieus neemt als de meeste horrorfilms. Zelfs het begin van de film is de moeite waard en best origineel gevonden die bloedsporen van de knietjes van die zombiekinderen die aan de bumper van een auto gaan hangen zijn geniaal gevonden

avatar van jumpstylemovie
geplaatst op 4 maart 2013, 22:03 uur, permalink
Close... but no cigar.

Een film die ik vaak ben tegengekomen, vaak heb mogen verkopen in de winkel, op de site staat met een dikke 3,50 en toch had ik hem nog nooit gezien. Niet vanwege een speciale reden of iets dergelijks, want waarom zou ik? Zombies killen blijft altijd grappig en als Emma Stone dan ook nog eens meedoet (afijn, samen met Woody en Jesse) dan moet het wel goed zijn. Eigenlijk is deze film al het kijken waard alleen vanwege Emma. Ze was wel behoorlijk dom in deze film en hetzelfde geld voor haar zusje. Ze hadden er dus geen seconde over nagedacht dat de overdreven felle verlichting van het pretpark zombies zou aantrekken? En het is natuurlijk ook briljant om daarna in de fucking Space Shot te stappen want dat is sowieso erg veilig O-) En wat is er slimmer dan je kogels verspillen tijdens een zombie invasie? Ah, vrouwen...
Alhoewel Tallahassee ook niet bepaald briljant is. Waarom ging hij niet gewoon naar de Twinkie fabriek _O^ Beter gaan we even kijken of Bill Murray thuis toevallig twinkies heeft. Geweldig dat hij trouwens een rol had in deze film, in zijn eigen huis nog wel. En dat hij dan zegt dat hij spijt heeft van zijn rol in Garfield

Maar goed, al met al is dit echt een super vette film om vooral met vrienden te bekijken. Het is vanaf de eerste seconde meteen goed. De wereld ziet er daadwerkelijk verlaten uit dus er zal je niets ontbreken qua zombie-apocalypse sfeer.

Fuck it, gewoon een 4*

geplaatst op 15 maart 2013, 11:53 uur, permalink
Hou normaal niet zo van zombie-films, en al helemaal niet als het een komedie is
Maar deze film was zeer geslaagd (Y) die voice-over stoorde me niet terwijl ik dat normaal best irritant vind tussen een film
En ja, Emma Stone is een genot om na te kijken

avatar van Edie
geplaatst op 17 april 2013, 22:27 uur, permalink
Een tijd terug deze film al gezien maar nog niet op gestemd zag ik..

Film kijkt heel lekker weg, kakt bijna nergens in; mooie special effects en een paar mooie verlaten locaties. Daarbij een leuke Emma Stone en ook Jesse en Woody spelen erg leuk. Een deel 2 hoeft van mij ook niet, gewoon lekker hierbij laten (een vervolg kan bijna alleen maar minder worden, al helemaal als deze acteurs niet meer mee zouden doen).

Dikke 4*

avatar van baasbas17
geplaatst op 28 april 2013, 10:16 uur, permalink
ikzelf vond de film werkelijk hilarisch. voor een komedie had de film verbazingwekkend veel schrikscenes. de film verveelde nooit. dat lag er misschien ook aan dat de film vrij kort duurde (84 minuten) de film portretteerd echt een stel gore zombies die constant bloed uitkotsen. ik vond de achtervolgingsscene in het huis ook erg sterk. ook leuk om te zien dat jesse facebook bekritiseerd terwijl hij later de bedenker daarvan speelt in the social network

avatar van Insignificance
geplaatst op 26 mei 2013, 15:12 uur, permalink
Fijn filmpje dat er gemakkelijk meerdere keren in gaat. Eisenberg en Harrelson zijn goud waard in dit soort rolletjes en dan schuift Emma Stone ook nog eens aan. Best veel gein rondom de confrontaties met de zombies, de optiteling is al cool en de film zit al snel boordevol plezier en elan.

Bijvoorbeeld door de running gag rondom de regeltjes. Sowieso een leuk aandeel voor de on screen tekst en zo'n Zombie Kill of the Week is ook al een grappige toevoeging. De cameo van Bill Murray is zelfs briljant. En dat is iemand die bij mij ook een direct line to the funny bone heeft.

avatar van Brooklyn
geplaatst op 14 juni 2013, 11:02 uur, permalink
Symphatiek filmpje die verder niet veel om het lijf heeft.

avatar van Franza
geplaatst op 16 juli 2013, 23:48 uur, permalink
Ik vond het opzich wel een leuke film

Vooral de comedy sprong erbovenuit.
Al met al geen topper, wel vermakelijk.

avatar van bozzy
geplaatst op 18 juli 2013, 0:32 uur, permalink
Erg leuke film maar het is natuurlijk 1 grote reclame voor een betreffende candybar waar ik de naam niet van ga noemen want ik doe niet aan sluik-reclame.
Desalnietemin erg geslaagd Hilarisch op veel momenten.

avatar van The Goss
geplaatst op 18 juli 2013, 20:16 uur, permalink
Ik houd totaal niet van het horrorgenre, maar dit was wel grappig.
Beginscore van Metallica met For Whom the Bell Tolls knalde er al prima in dan begint de film voor mij al met een voldoende.

Jesse en Woody dragen de film prima en Emma doet daar nog een schepje bovenop.
Abigail blijft mij irriteren, in welke fiilm zij ook speelt.

Al met al genoten.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 19 juli 2013, 14:37 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik ging met vrij lage verwachtingen naar deze film kijken. Ik had wel van meerdere mensen gehoord dat hij goed zou zijn, maar het verhaal sprak mij niet zo aan. Het fenomeen 'de zombie' heeft mij daarnaast sowieso nooit echt kunnen boeien.

Toch moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze mix van (lichte) horror en komedie. De zombies zien er goed uit. De make-up is goed verzorgd en ze zien er dan ook best wel indrukwekkend uit. Toch zijn de zombies zelf nog niet het sterkste punt aan deze film, want dat zijn namelijk de vier hoofdrolspelers. Woody Harrelson zet een geweldige rol neer. Humoristisch, gevat en daarnaast ook erg ruig. Jesse Eisenberg was in het begin even wennen, maar tijdens het verloop van de film ben ik hem wel meer gaan waarderen. Emma Stone is uiteraard ook perfect gecast en zet een sympathiek personage neer. Abigail Breslin is altijd een twijfelgevalletje (soms goed, soms iets minder), maar ze deed het vrij aardig. Haar rol bleef dan gelukkig ook wel vrij beperkt. De vier personages zijn, in combinatie met elkaar, erg leuk om te volgen. Ieder personage heeft wel zijn of haar eigen trekjes, en die kwamen op de juiste manier naar voren.

De film bevat een aantal erg grappige scenes. Het zal al wel eerder genoemd zijn, maar Bill Murray's cameo en diens zelfspot waren natuurlijk geweldig. Mede ook omdat Woody en Bill eerder samen in Kingpin te zien waren (als vijanden), was het grappig dat Woody zogenaamd fan van Bill was. De voice-over van Jesse was in het begin niet erg grappig, maar de verschillende notities, die telkens in beeld terugkwamen bleken toch wel een leuke vondst. Naast alle grappige momenten, barst de film ook van de vlotte actie. Dit wordt natuurlijk nog eens op het einde benadrukt, met een geweldige finale in het pretpark. Heerlijk bombastisch, maar het wordt op een geweldige wijze uitgevoerd.

Zombieland is een film die totaal niet verveelt. De film is erg eenvoudig, maar wel erg geslaagd. Het korte speelduur doet er totaal niet toe en is zelfs zeer geschikt. Er zijn genoeg momenten waarop Fleischer laat zien wat hij met zijn film in huis heeft. Een erg vlotte, amusante en zelfs sterke film.

avatar van notsub
geplaatst op 24 juli 2013, 23:19 uur, permalink
De film begint veelbelovend en eindigt met een prima slotakkoord, maar kakt in het midden te ver in. Het hilarische en absurdistische is waar de film het van moet hebben. In plaats daarvan komt er (weer) een romantisch subplot bij, waar ik niet op zit te wachten. Er zitten wel een paar leuke one-liners in, de humor is over het algemeen ook te mager. Het viel me dus wat tegen, ondanks het sterke begin en eind.

geplaatst op 28 juli 2013, 14:18 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Aardige film, hoewel het qua plot niet heel veel voorstelt. De film moet het vooral hebben van het goede acteerwerk van de cast. Emma Stone zet wederom een sterke rol neer, sowieso een uitstekende actrice. Ook Harrelson en Eisenberg doen het goed, leuke dialogen tussen beide personages. De voice-over van Eisenberg voegt ook echt iets toe aan de film. En Bill Murray is ook een leuke toevoeging aan de film, zeker door de verwijzingen naar Ghostbusters. Zombieland kijkt lekker weg en is wat mij betreft ook beter dan het enigszins vergelijkbare Shaun of the Dead.

avatar van Ste*
geplaatst op 11 augustus 2013, 18:16 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Heel leuk! De cast beloofde al heel wat, en dan ook nog eens geweldige humor, een goede soundtrack, en eigenlijk was ik wel blij dat het uiteindelijk nog meeviel met de zombies, want hoewel het niet echt horror was, vond ik ze toch behoorlijk eng en vies. De leuke en nog wel enigszins spannende climax (pretparken zijn altijd een geweldig decor in films, wat mij betreft) was voor mij ruim voldoende zombiegeweld.

Erg leuk ook, de wat absurde gastrol van Bill Murray, met daarbij een van de leukste grappen die ik in tijden in een film gezien heb "I'm sorry, he just gets me. But it still is sad'', van Emma Stone, als hij sterft. Hilarisch.

Als je wil mierenneuken zou je kunnen zeggen dat het wat te kort is, en dat het einde beter gekund had, maar dat is eigenlijk ook alleen maar omdat het van mij nog een uur langer had mogen doorgaan. Ik wil niet meteen te hard van stapel lopen, maar eigenlijk weet ik bijna zeker dat dit na herziening 4,5* gaat worden. Ik had na het kijken eigenlijk zin om 'm meteen weer op te zetten.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 14 januari 2014, 14:54 uur, permalink
Heerlijke humor vanaf minuut één, Jesse en Woody werken als een heerlijk team. Dankzij simpelheid is het allemaal meteen makkelijk te verteren en de puberende en zoekende naar identiteit Jesse doet het nog goed ook (ik ben geen fan van hem). Daarnaast natuurlijk de domme kop van Woody erbij die stoer probeert te zijn en de ingrediënten zijn daar.

Alles lekker doelloos is het motto en de prent slaagt daar met maximaal gemak in, ik was al weer vergeten hoe een banjo klonk
. Met een heerlijke domheid gaan de twee op pad om hun bestemming te bereiken. De geweldige oneliners vliegen in het rond en werken geweldig maar niet alles loopt soepel voor de twee.

Ook de dames weten hun rollen prima te vervullen, ze zijn wat eerder opgestaan en de heren moeten daar aan wennen. Door de vrouwen wordt het allemaal weer wat ingewikkelder maar de roadtrip vervolgt zich, nu met vier personen.
Al met al blijft het wel grappig maar de film duikelt in het middenstuk. Hier is de humor van een mindere kwaliteit ook al komt Bill Murray nog "even" langs. ondertussen komt ook het mierzoete langs en daar zat ik echt niet op te wachten, de snelheid wordt er weer eens vakkundig uitgehaald. het einde met de heerlijke overdreven kills was weer doelloos genieten.

Al met al een geslaagde prent die alle onderdelen van een film goed onder controle had, zeker de keuze voor de muziek/soundtrack vond ik een sterk onderdeel. Perfecte casting en verder was alles zeker prima verzorgt en is het een geheel geworden.

Heerlijke lachebekfilm!

avatar van Hansjepansje
geplaatst op 17 januari 2014, 0:48 uur, permalink
Fuck this clown.

Hell yeah. Zombieland doet bijna alles goed. Eerst en vooral de perfect gecaste rollen: Woody Harrelson is geweldig op dreef als de übercoole Tallahassee, Emma Stone is de perfect teasende eyecandy, en Jesse Eisenberg is perfect geknipt voor dit soort 'halve loser'-rollen. Eisenbergs voice-over werkt ook wonderwel. Wat ook werkt is de combinatie van actie en humor. De actie is lekker bruut, en de humor is gelukkig niet flauw en gewoon grappig. Voeg daarbij erg geslaagde keuzes in de soundtrack (For Whom The Bell Tolls!) en speelduur en je krijgt een erg tof filmpje. Het tempo had van mij nog iets hoger mogen liggen, maar verder uitstekend. Zombie Kill of the Week _O_ Dikke 3,5*.

avatar van womanizer
geplaatst op 17 januari 2014, 9:36 uur, permalink
Zeer sterke 1e helft, naar het einde toe zakt het wat in. Jammer, het kon veel beter worden.

avatar van John Lee Hooker
geplaatst op 29 januari 2014, 23:30 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Rule 4: buckle up, because this is gonna be a bumpy ride! Nouja, dit was een duf zit. Ik heb zelden kunnen lachen en spannend was het ook nauwelijks. Ze rijden nonchalant door Amerika en lijken totaal niet onder de indruk te zijn van al die vleesetende zombies.
Wanneer Tallahassee (Woody Harrelson) naar de supermarkt gaat om ruzie uit te lokken neemt hij diverse wapens mee die hij na de afrekening vervolgens steeds allemaal op de grond gooit. Niet erg logisch dat iemand dat doet als hij op de hoogte is van de toestand waarin hij verkeerd. Grappig was deze scène ook niet echt want die kills waren totaal niet wreed of bloederig. Op deze manier vervolgt het groepje hun reis. Een soort roadtrip waarbij af en toe even gestopt wordt om op een heel standaard manier wat half dode mensen af te knallen. Het feit dat twee mannen zich laten overmeesteren door zo'n peuter (sowieso een beetje 'n hekel aan die Abigail Breslin) en hun auto laten meenemen kon er bij mij ook niet in. Jesse Eisenberg is niet mijn favoriete acteur en het interesseerde me maar weinig hoeveel succes hij haalde bij Wichita met z'n zogenaamde nerdige karakter.
Het slot op de kermis is op zich wel aardig gedaan, maar ook hier begreep ik de keuzes van de spelers niet altijd even goed (waarom sluit je jezelf in hemelsnaam op in een vrije val toren). Het lijkt allemaal voor de show opgezet te zijn.
Bad Taste vond ik bijvoorbeeld wel gaaf maar dit is allemaal zo gelikt en te braaf zodat het volledig z'n doel mist voor mij.

avatar van The One Ring
geplaatst op 15 februari 2014, 22:22 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Voorspelbare zombiekomedie die enigszins onderhoudend is, maar me nooit echt aan het lachen maakte. Zoveel horrorkomedies zie ik niet (en serieuze horrorfilms wellicht nog minder), maar niettemin had ik het gevoel dit allemaal al veel vaker gezien te hebben. Shaun of the Dead ligt natuurlijk voor de hand, al heeft die een heel ander gevoel voor humor en is dat wat mij betreft de betere film.

Wat mij hier toch vooral wat stoorde was het zelfbewuste dat er van de film afstraalde. Zoiets kan leuk zijn, maar de constante culturele verwijzingen en de manier waarop de personages zich semi-bewust lijken van de clichés van horrorfilm stond me wat tegen, misschien omdat ik dit dan ook daadwerkelijk al veel te vaak gezien heb, ook buiten de horrorvarianten om. Vaak wordt er gekozen voor de gemakkelijkste grappen. Een goed voorbeeld is dat gedoe rond Columbus' angst voor clowns. Dat vond ik al een wat al te typische keuze en toen het gezegd werd wist ik meteen dat er ergens een zombieclown zou gaan verschijnen. Natuurlijk tijdens de climax. Dat wordt dan vergezeld door zo'n opmerking van Columbus waarin hij ook aangeeft dat het ietwat voorspelbaar is; een knipoog naar het cliché. Maar deze knipoog zelf voelde al cliché aan. Ook zo'n running gag rond Twinkies heb ik al te vaak gezien.

De casting van een nerd als hoofdfiguur is een van de weinige frisse onderdelen hier en Eisenberg is fijn in dit soort rollen. Harrelson is altijd wel leuk, maar eigenlijk vind ik dit een mindere rol, waarschijnlijk omdat hij een wat standaard gek speelt. Zoals wel vaker bij komedie krijgen de dames minder plezier, helaas. Wel een leuke cameo van Murray dan weer, vooral zijn dood. Het enige moment waar ik gelachen heb.

Verder opvallend weinig sfeer hier, al is de pretparklocatie wel leuk gekozen. De actiescènes waren het beste onderdeel hier. Weinig origineel weer, maar wel goed uitgevoerd. Het is ook allemaal wel gewoon goed bekijkbaar, maar de geweldige film die velen erin zien zie ik gewoon niet.

geplaatst op 24 februari 2014, 14:02 uur, permalink
Begint heel origineel en goed om daarna te verzanden in een film die weinig spannend is en wel heel erg voorspelbaar. Ook maken de personages vaak niet al te logische beslissingen.

avatar van ockhausen
geplaatst op 25 maart 2014, 15:24 uur, permalink
Vond eigenlijk geen reet aan, begin was veelbelovend maar werd slechter en slechter tot het echt waardeloos werd.

avatar van ockhausen
geplaatst op 25 maart 2014, 15:25 uur, permalink
uberpro1337 schreef:
Het stukje horror kon ik in de film niet vinden en grappig was de film al helemaal niet.

Idd vond woody harrelson nog leuk acteren, maar die jonge gast irriteerde kapot aan!