Zombieland (2009)

3,49

Komedie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier hebben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

706 BERICHTEN90 MENINGEN

avatar van MDMovie
geplaatst op 6 mei 2014, 22:54 uur, permalink
Leuke film, die na een paar keer kijken nog steeds leuk blijft!
Was nooit echt van de Zombie films maar daar is toch wat verandering ingekomen. Deze film heeft daar aan bijgedragen.

Deze film bewijst dat ook Zombie films leuk (grappig) kunnen zijn. Ja, de film Shaun of the Dead is ook een Zombie comedy maar Zombieland is vele malen beter in mijn ogen.

Jesse Eisenberg zet toch wel een prima en vermakeljike rol neer als Colombus, die zijn eigen regels heeft om te overleven. We horen de hele film door af en toe een voice over van Jesse die wat uitlegt over zijn regels of andere dingen. Verder zitten Harrelson en Emma stone prima en hun rollen en weten zij er beiden wat leuks mee te doen.

Had stiekem toch gehoopt op een deel 2, maar als ik eerdere berichtgeving moet geloven gaat dat er waarschijnlijk nooit van komen jammer genoeg.

avatar van Gerlof1378

geplaatst op 11 augustus 2014, 19:05 uur, permalink
Net als Shaun Of The Dead 1 van de beste horror films met een vleugje humor. Deze film gisteren dus gezien en nog steeds een topper. Goed verhaal, prima actie, coole effecten, heerlijke Emma Stone, Bill Murray in een klein rolletje ja en natuurlijk Woody Harrelson als Tallahassee nuff said 👍

avatar van TomBroers
geplaatst op 16 september 2014, 18:51 uur, permalink
Een van de beste zombie films van de afgelopen jaren! De perfecte ombinatie van comedy en horror is bij deze film gevonden, enkele grappige stukken gemengd met een zombieplaag en genoeg geweld. Zet daarbij twee geweldige en grappige hoofdpersonages neer en je hebt een prima film!

Zombieland zal geen moment gaan vervelen, daar zorgt de constant heerlijk komische sfeer van de film wel voor, dit is dan ook echt waar de film het van moet hebben, want echt spannend word de film nooit. Als je opzoek bent naar pure horror kun je deze dan ook beter laten liggen! Toch slaagt de film er zeer goed in je anderhalf uur puur te vermaken als komische horror!

4* voor dit heerlijk stukje horror entertainment!

avatar van firepotatoe
geplaatst op 16 november 2014, 16:54 uur, permalink
erg vermakelijke film. Goed geacteerd, leuk verhaal en blijft boeiend tot het einde.

avatar van housemoviewatch
geplaatst op 28 februari 2015, 18:50 uur, permalink
Ja heerlijk filmpje. Zit van alles wat in!

avatar van IH88
geplaatst op 5 juni 2015, 13:54 uur, permalink
Erg geslaagde zombie komedie. Eisenberg en Harrelson zijn erg goed op dreef en Emma Stone is nooit vervelend om naar te kijken. Leuke bijrol ook van Bill Murray.

avatar van JoeCabot
geplaatst op 7 juni 2015, 11:49 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Geweldige gozer, die Ruben Fleischer.

Zet je maar schrap voor een stevige portie ouderwets geknal. De actie voelt heel erg 80s aan en dat zint me wel. Over the top, zonder franjes 👍

Je acht het verder niet voor mogelijk met die stortvloed aan zombie spin-offs tegenwoordig, maar Zombieland brengt een frisse kijk op het genre. De waslijst aan tips om een apocalyps te overleven is erg handig. En die analyse hoe dikkerds eerst besmet raken wijst gewoon op erg veel (nutteloos) inzicht van de makers. 🙂 Bill Murray's gastoptreden was de kers op de bullshit-taart. Ook al zag je al van kilometers aankomen hoe zijn verhaal zou eindigen.

Als we Murray even buiten beschouwing laten, zijn er eigenlijk maar vier echte personages. Vier typetjes: de nerd, de redneck, de lepe chick en haar nog lepere zusje. Ik vond Eisenberg het sterkst acteren, al is het vooral Harrelson die de show steelt.

Om de film écht vet te maken had Fleischer het grof geschut moeten bovenhalen. Shotguns en tuingerief zijn best OK, maar een vlammenwerper of bazooka zouden de film toch wat extra cachet geven.

Hoe dan ook geen moment verveeld. 4*

geplaatst op 18 juni 2015, 16:22 uur, permalink
Zombieland

Hoe vaak ik Zombieland nog ga herzien weet ik niet. Maar, ik ben er zeker nog niet naar uitgekeken! Wat een geweldige film is Zombieland en zeker 1 van mijn favorieten binnen de zombie genre! De film heeft geniale grapjes waar ik uiteraard helemaal van in een deuk lig. De zombies zien er niet slecht uit en de film is erg leuk in elkaar gezet! Jesse Eisenberg deed het erg goed en zeker super leuk! Emma Stone, erg knappe meid die het zeker niet verkeerd deed! Maar toch was mijn persoonlijke favoriet hier in de film, natuurlijk Woody Harrelson. Wat een geweldige acteur en een super rol! Het verhaal vond ik leuk om te volgen en het concept was zeker niet mis. Super leuk om te kijken als je een zombie fan bent!!! Aanrader dus!

jeffur
geplaatst op 20 juli 2015, 23:40 uur, permalink
Grappige film, met overal een vleugje van. Maar het zat ook vol met bullsh*t momenten. Al met al iets boven het gemiddelde. 3,5.

avatar van Lkw
geplaatst op 24 december 2015, 1:12 uur, permalink
Zelden zo'n flauwe, waardeloze film gezien. Nauwelijks een plot, totaal niet grappig en op Harrelson na behoorlijk slecht geacteerd. Ik begrijp niets van de gemiddelde score, noch op IMDb noch hier.

geplaatst op 11 januari 2016, 22:02 uur, permalink
leuk voor een filmavondje!

avatar van IH88
geplaatst op 10 februari 2016, 18:47 uur, permalink
“The first rule of Zombieland: Cardio. When the zombie outbreak first hit, the first to go, for obvious reasons... were the fatties.”

Zombieland blijft een erg geslaagde zombie komedie. De combinatie van actie en humor werkt uistekend en de regie van Ruben Fleischer is speels maar ook met een echte focus op het verhaal en de personages. De voice-over van Eisenberg is geweldig en de "regels" rond het overleven van een zombie aanval hilarisch.

Eisenberg kan dit soort personages waarschijnlijk in zijn slaap nog spelen maar hij is er dan ook erg goed in. De bange maar tegelijkertijd ook slimme en inventieve nerd Columbus (what’s in a name?) past wel bij hem. Harrelson steelt de show als schietgrage cowboy met het hart op de tong. Heerlijke rol en de charismatische Harrelson haalt er het maximale uit. Ook Stone en Breslin zijn leuk als slimme en sluwe zussen die alles stelen wat los en vast zit maar naarmate de film vordert wel steeds meer optrekken met Eisenberg en Harrelson en sympathie krijgen voor de twee heren. Deze vier vormen een komisch kwartet die gemakkelijk de hele duur van de film blijft boeien (het had zelfs wat langer mogen duren). En gooi er dan nog een scheut zombies tegenaan die creatief worden omgelegd en je hebt één van de beste zombiefilms die ik heb gezien. Bonuspunt voor de leuke bijrol van Bill Murray.

avatar van alexspyforever
geplaatst op 6 maart 2016, 14:02 uur, permalink
Waarom heb ik deze weer gekeken, ach ja omwille van Abigail Breslin die hier weliswaar nauwelijks aanwezig is. Het begin was best amusant met die regeltjes maar daarna kabbelde op slaapverwekkende wijze verder. Ik snap de superlatieven die deze film oogst niet echt. Is de standaard voor horror en comedy zo laag geworden? Er gebeurt haast niets, geen verhaal, nauwelijks karakterontwikkeling, niet spannend en zeker niet grappig. En Bill Murray argh vreselijk 🙁

geplaatst op 3 april 2016, 1:09 uur, permalink
alexspyforever schreef:

Booeee!!!! Haha 😉!

avatar van alexspyforever
geplaatst op 3 april 2016, 9:26 uur, permalink
Kondoro0614 schreef:

Booeee!!!! Haha 😉!

Bekijk even jouw mening bij deze film. Ik zou zeggen als je een zombiefan bent moet je misschien eens wat oudere zombiefilms kijken want ik ken anders wel wat zombiefans die aan deze film geen zak vinden en dan bedoel ik niet enkel mezelf 🙂 Als dit grappig is dan snap ik de humor van tegenwoordig niet meer en is de standaard voor verhaal en karakterontwikkeling wreed laag geworden. Nu goed het is maar een film en dat cijfer is maar een cijfer, ik stem ook nauwelijks nog omdat ik achteraf toch niet terug ga kijken ernaar. Voor mij is het interessanter of een film me wist te boeien en amuseren en of die herkijkwaarde heeft. Ik heb dan ook die behoefte niet meer om dat uit te drukken in een cijfer of een bepaald ranglijstje te maken 😉

geplaatst op 3 april 2016, 10:52 uur, permalink
alexspyforever schreef:

Het geen wat je net zegt "Voor mij is het interessanter of een film me wist te boeien en amuseren" heb ik zeker hoog opgenomen, en niet alleen bij Zombieland kijk ik dit aan bij veel films en / of series. De humor mist misschien hier en daar, dat zou kunnen maar, voor mij was het gewoon puur het jasje waar ze mee filmden. De leegte, het kleine survival gevoel, dat vond ik waardig in deze film. Maar, toch vond ik Harrelson erg leuk acteren. Ook vertelde ik in mijn mening dat ik 'in een deuk lag' van de grapjes, nou is (Zoals je kunt zien aan de lengte) niet een al te uitgebreide review. Dus ook deze zin kan nog groot uitgepakt worden, erg groot,, Destijds geen zin aan denk ik.

Stuur mij, als je wilt, even via een PM wat gave zombie films die jij gezien hebt, oud of nieuw welke mij aanspraken zal ik er tussen uit nemen. Toch staat Dawn of the Dead (2004) op mijn nummer 1 van de zombies film, en Zombieland als tweede. Maar het is natuurlijk hoe je er tegen aan kijkt. Zo weet ik dat jij Dolls (1987) een erg goeie film vind (misschien 1 van je favo), straks is dat niks voor mij, dan geef ik die ook 0,5*? Tja, zo zit iedereen anders in elkaar uiteraard.