- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Newbies
Newbies
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Zou iedereen denigrerende berichten en discussies over taalgebruik e.d. voor zich willen houden? Of in ieder geval niet bij films te plaatsen waar het totaal misplaatst is? Ik blijf onzin verwijderen.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Sorry, zal voortaan m'n frustraties voor me houden. Of met m'n hoofd tegen de muur aan gaan beuken. Dat wil ook nog wel eens helpen. 
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Het spijt me Jordy, ook ik zal me inhouden.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Kun je wellicht een keuzeoptie maken dat ik posts van mensen die categorisch weigeren interpunctie te gebruiken, niet meer hoef te zien in de update?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Zou iedereen denigrerende berichten en discussies over taalgebruik e.d. voor zich willen houden? Of in ieder geval niet bij films te plaatsen waar het totaal misplaatst is? Ik blijf onzin verwijderen.
ik snap je punt compleet. maar wat die JLO/50 cent fan doet bij "what dreams may come" slaat ook nergens op.
en 't is enorm frustrerend om iemand arrogant te zien doen over spiritualisme terwijl diegene zelf blijkbaar niet in staat is om leesbare berichten te typen.
snap je? 
Devorzhum
-
- 32 berichten
- 1 stemmen
Misschien snap je het onbewust wel?
Denk er nog eens over na, joh. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Kun je wellicht een keuzeoptie maken dat ik posts van mensen die categorisch weigeren interpunctie te gebruiken, niet meer hoef te zien in de update?
Zolang iedereen maar gewoon off-topic berichten over taalgebruik bij films blijft plaatsen (ondanks diverse verzoeken dit niet te doen) hoef je van mij ook geen medewerking meer te verwachten.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
om over het elitaire gezeur op newbies die the Godfather niet goed vinden ofzo maar niet te praten
bah 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Jordy, je begrijpt dat mijn post betrekking heeft tot JLO/nogwat!
Kun je de persoon in kwestie dan wellicht duidelijk maken dat ie interpunctie moet gebruiken? Want dit is werkelijk heel irritant.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
goed ik zal hem/haar even PM-en
Ik begrijp het prima, maar meld dit dan in een forum of via een PM naar mij. Ik heb wel betere dingen te doen dan de hele dag overal offtopic berichten te verwijderen.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1067 stemmen
Het idd erg irritant. Al haar berichten die ik in de update pagina lees zijn in één ruk doorgeschreven 
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Ik heb wel betere dingen te doen dan de hele dag overal offtopic berichten te verwijderen.
Dat kun je wel zeggen ja, je hebt volgens mij nogal wat in je ToDo-list staan. Evenals het boek van American Psycho dat op de stapel ligt, The Insider die in de planning ligt enz enz enz..
Succes ! 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
boeken lezen en films kijken zie ik niet als vervelende taken hoor 
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Zet American Psyscho dan wat hoger op je to-do lijstje. Ik ben erg benieuwd wat je van het boek vind. Heb hem al twee keer gelezen (1 keer ned en 1 keer eng). Enig boekje!
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Dingetjes aan de site bijschaven zie je dus wel als vervelend? 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
haha nee hoor valt wel mee, al heb ik er niet altijd zin in
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
Ik ben ook een zogenaamde Newbie en ik denk werkelijk dat jullie je druk maken om niets. Jullie zeggen het ontbreken van goede spelling en interpunctie gods gruwelijk irritant te vinden en koppelen daar gelijk een laag schoolniveau aan. Ik heb zelf gymnasium gedaan, maar dingen als d of t weet ik gewoon niet. Ik denk er meestal niet bij na en als het leesbaar is vind ik het best. Trouwens, als ik er wel bij nadenk wordt het vaak alleen maar erger, je mag me nu dom vinden...
Als er inderdaad totaal geen interpunctie wordt gebruikt en het niet meer volgbaar is okay, maar je kunt het natuurlijk ook weer als een uitdaging zien, los op de puzzel!
Dat terzijde, een andere klaagzang blijkt de totaal niet onderbouwde beweringen van een goede/slechte film. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is en ben het daar ook wel mee eens. Zoals eerder gezegd een stem zegt genoeg, maar om nou te zeggen dat als iemand the Godfather slecht vind omdat het niet zijn smaak is moet je dat kunnen respecteren. Wat me verder opviel aan deze site, maar waarschijnlijk onvermijdelijk is, is dat er heel vaak bij een film heel veel word gereageerd, maar constant het zelfde gezegd. Zo van, wat een goede film + argumenten terwijl die argumenten al gegeven zijn, vaak is het dan ook zo dat er geen eens een discussie ontstaat. Als ik iets over een film te zeggen denk te hebben, maar dan al een hele lijst meningen zie, denk ik ook, laat maar ik heb hier echt niks aan toe te voegen.
Ik probeer hiermee zeker niemand aan te vallen en ik weet dat het een heel verhaal is geworden, maar ik denk gewoon dat er vaak niet helemaal wordt nagedacht met wat men zegt, vaak doe je dingen net zo hard zelf en daarbij kan je ook iemand kwetsen. Ik denk gewoon dat je ieders mening moet respecteren en dat je enkel wat moet zeggen als je wat hebt toe te voegen met argumenten.
Bij voorbaat sorry voor dit lange bericht en wellicht het wat arrogante toontje....
Nogmaals ik wil niemand beledigen.
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
trouwens ik vind het wel een heel relaxte site en heb alle respect voor degene die er zo veel tijd in moeten steken.
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
trouwens ik vind het wel een heel relaxte site en heb alle respect voor degene die er zo veel tijd in moeten steken.
Welkom Kimmie. Ik denk ook niet dat we moeten generaliseren. Je zegt dat je nooit nadenkt over interpunctie enzo. Dat is trouwens niet te merken. Het verhaal leest nl. goed weg. Wat ik daarmee wil zeggen is het volgende. Er hoeft niet overal een komma te staan. Echter als er een mening gegeven wordt over een film, dient dit imho wel te geschieden met een fatsoenlijke motivatie. Dat mag denk ik wel gevraagd worden.
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
Daar ben ik het dus ook zeker mee eens.
Wat die interpunctie betreft, ik doelde voornamelijk op spelling, ben ik niet al te best in.
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
[quote]sydney schreef:

En inderdaad, hulde aan de moderators voor hun werk!
Oh, en welkom!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb zelf gymnasium gedaan, maar dingen als d of t weet ik gewoon niet.
erg verontrustend
maar je kunt het natuurlijk ook weer als een uitdaging zien, los op de puzzel!
Ben ik niet met je eens, het is aan de schrijver van een stukje de taak om er een leuk/leesbaar/begrijpelijke tekst van te maken.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Een slechte spelling is vaak niet eens zo heel problematisch bij het lezen, zolang er maar geen nieuwe al te modieuze woorden tussendoor gebruikt worden, want daarvan is de betekenis vaak niet iedereen duidelijk (maar dat is niet hetzelfde als een spelfout natuurlijk, al komen de twee in praktijk vaak in dezelfde soort berichten voor).
Het grootste probleem bij moeilijk leesbare berichten is in de regel juist het zinsverband: voor sommige mensen lijkt het nog erg moeilijk om op de juiste plaats werkwoorden in te voegen, om dan nog maar te zwijgen over de interpunctie. Dat soort problemen leiden al snel tot het vermoeden dat de 'schrijver' helemaal geen moeite wil doen om zijn tekst leesbaar te houden (zeker als dit ook nog eens gepaard gaat met allerlei sms'ige af- en verkortingen), en dan zullen de meeste lezers ook geen moeite meer doen.
Met andere woorden: Zo nu en dan een foutje in spelling of grammatica is best te overzien, maar doe alsjeblieft wél enige moeite om je teksten leesbaar te houden. Dus als kimmie nu ook nog af en toe even op de [enter]-toets drukt, komt dat allemaal best goed...
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Af en toe een spelfoutje is inderdaad niet erg, doen we allemaal wel eens.
maar as iemand totaal geen moeite doed fatsoenluk nederlands te spelluh dAN KOM je nogal dom ovurrr en als de text dan ook niet al te snuggur is, word het erug verlijdeluk daar opmerkinge over te maken snappie !!! en jackie chang is eg wel vet cool!!!!

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Spelfouten zijn niet zo heel erg en aan afko's stoor ik me ook niet zo maar mensen die niet de moeite nemen om .en en HOOFLETTERS te gebruiken zijn best irritant. Leest helemaal niet lekker zon bericht. En bij sommige zinnen moet ik ook 3 keer kijken om de zinsconstructie een beetje te begrijpen.
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
Tuurlijk moet een bericht leesbaar zijn, maar een typefout is nou eenmaal snel gemaakt. En wat die enters betreft, ik betwijfel of ik die in ooit in dezelfde mate zal gebruiken als bovenstaande, niet lullig bedoelt ofzo, maar ik dacht tijdens het lezen, je kan ook overdrijven.
Alinea's maak ik wel, zoals nu, maar witregels gebruik ik maar heel zelden.
Komt waarschijnlijk omdat ik daar een beetje een trauma aan over heb gehouden, met van die betogen waar je elke alinea een witregel moest geven en je volgens een vast schema moet werken.
Ik blijf er gewoon bij dat een verhaal leesbaar moet zijn en iets toe te voegen heeft. Anders is het nogal kansloos.
En je kunt ook te hoge eisen stellen, door te verwachten dat mensen precies de manier van schrijven gebruiken die wordt voorgeschreven.
Ik snap zoiezo niet waarom er zo ongeveer hele voorschriften worden gemaakt, zolang het leesbaar is....
Maar ja, sommige mensen hebben nou eenmaal iets nodig om zich druk over te maken.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk moet een bericht leesbaar zijn, maar een typefout is nou eenmaal snel gemaakt.
Nog geen kennis gemaakt met de "edit" knop dan ?????
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Da's het enige dat we vragen: lees je berichten even na... en als je het zelf niet duidelijk vindt kunnen wij er waarschijnlijk helemaal geen wijs uit worden
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.