menu

De Site / Gebruikers / Newbies

zoeken in:
Deze topic wilde ik eigenlijk al eerder openen maar toen liep m'n PC vast.

wat mij dus opvalt is het taalgebruik van (een groot deel) van de newbie's. Ik maak zelf ook om de haverklap spelfouten en typfouten en ik lig daar niet wakker van. Maar als ik dan zoiets als dit lees

Weet je hoe vet goeie film dat was ik heb hem al ik weet niet hoe vaag gezien mn pa had hem opgenomen soms gewoon twee dagen achter elkaar.Ik vind het wel sneu hoor voor agnes en ik vind Elin wel erg egoistisch.Maar hij blijft goed!!!!!!!!!!!!
Komt er een vervolg????

dan zakt mij de moed diep in de schoenen. Ligt het soms aan de leeftijd? of is het gewoon met recht een troll om maar even een term te gebruiken.

ik heb zelf geen oplossing maar ik wilde toch even m'n frustratie kwijt (en ik probeer nu heel erg hard geen fouten te maken in dit berichtje )

toch een prettige kerst

Ramon K
Ik sluit me wat dat betreft helemaal bij Hobbes aan. Moviemeter is toch een informatieve filmsite? Wat heeft een filmhebber aan woorden als 'retestrak', 'ik vind hem keigoed' of 'J-lo ziet er echt lekker uit'? Zeg toch eens iets inhoudelijks over de film beste nieuwkomers. Moet ik voortaan afgaan op kinderlijke kreten bij het uitzoeken van een goede film. Wees eerlijk mensen......het gaat zo toch wel een beetje de verkeerde kant op! Iedereen heeft recht op een eigen mening maar betrek er wel iets inhoudelijks bij en let een beetje op de spelling for crying out loud. 'ik vindt deze fillum kei goe' hoort hier nie op de site thuis vind ik.....daar nemen we onszelf toch wel serieus genoeg voor hoop ik....

Amen.

ach ik vind het wel een charme van de site... zowel serieuze discussies als "vet man"-berichten

Inderdaad hobbes, toen ik net de update-pagina doorlas viel me dat ook op. Om twee willekeurige reacties te quoten:

Vergeleken met deel 1, is er in deze film meer strijden tussen goed en kwaad. alleen ik niet opgelet op het muziek.

Mooie film, ik hoop dat er in de tweede deel meer honda's in komen, veel succes in de volgende deel. Ik ben benieuwd.

Hoe moeilijk kan het zijn om a) even te kijken of er spelfouten in je berichtje zitten en b) kijken in hoeverre je reactie uberhaupt iets toevoegt aan de film ? Of ben ik hier te kritisch ?

kos
Jordy schreef:

ach ik vind het wel een charme van de site... zowel serieuze discussies als "vet man"-berichten

Helemaal mee eens.

Jordy schreef:

Ja, inderdaad, vet man !

Maar dit is niet alleen hier aan de hand, ik zie op andere fora (?) ook veel berichten die bestaan uit 1 lange zin zonder hoofdletters en punten... Daar word je toch geen wijs uit? Kijk, als iemand eens een t vergeet of een d schrijft ipv een t dan heb ik daar geen problemen mee (tja, ik schrijf het zelf nog geeneens goed... ). Maar als mensen van die berichten gaan schrijven als "Meer honda's in de film".... tja, dan denk ik ook van " Vet man... daar word die film echt een stuk strakker en vetter door" niet dus......... oftewel NOT!

Ramon K

Helemaal NIET mee eens. Met alle respect Jordy, maar jij wilt als moderator natuurlijk niet dat je site inkrimpt.

Mik
Ik zal maar weer eens mezelf Quoten:

We hebben weer een poema

ik ben blij dat ik niet alleen sta in deze zaak

maar soms druk je op de update knop en dan krijg je simpleweg 30 films achter elkaar te zien waarbij een enkel zin staat. Iets in de trant van:

"Goede film. echt spannend 3*"

dat voegt niks toe aan de discussie en staat eigenlijk alleen maar in de weg. verder niet zo'n last van. maar 't is wel es lekker om je hart te luchten

Mik
Dat gedrag zie ik ook vaak ja Hobbes, mensen die echt bij 50 films een enorme onzinnige opmerking plaatsen. Daar wordt die updatelijst zo enorm lang van.. RSI creators dat zijn het

Vergeleken met deel 1, is er in deze film meer strijden tussen goed en kwaad. alleen ik niet opgelet op het muziek.

Dit moet wel het grootste Josti-bericht zijn op deze site. Zelden zo gelachen.

nee nee.
die red het niet bij deze

"SARAH MICHELLE HEEFT GEEN ANOREXIA JOH GEK !!! ZE IS GEWOON ZO VAN DER ZELF MAAR EET GEWOON NIET VEEL ..NOU IK OOK DAN HEBBEN WE TOCH GEEN Anorexia ?????????

narva77 (crew)
GRRRRR BUFFY

Wat Hobbes citeert is misschien een stompzinnige opmerking, maar 't is in elk geval te volgen en grammaticaal gezien klopt 't wel gewoon (op de interpunctie na dan).

(bij OUATITW)

Ramon stel je niet zo aan svp...

Ramon K
Jij moet jezelf niet zo aanstellen Jordy. Ik wil niet steeds op zo'n flauwe manier een standje krijgen van jou. Mijn kritiek is toch gerechtigd en fair!

het plaatsen van berichten is zowel bedoeld voor discussies als alleen het geven van je mening...

op deze manier krijgen newbees het idee dat de site een elitair clubje is waar het moelijk is om tussen te komen, iets wat ik absoluut wil voorkomen

Ramon K
Helemaal mee eens Jordy.....maar er mag toch wel gewezen worden op een beetje inhoudelijke posts......ik had er zelfs een smiley bij staan!

Bij aanmelding gewoon iedere newbie drie moeilijke vragen laten beantwoorden.
1 fout = u krijgt een proefperiode van 3 weken
2 fout = tot ziens
3 fout = tot ziens

zoiets?

Moet eerlijk bekennen dat ik me ook enigszins heb geërgerd aan de posts van Dhr/Mevr Film-liker (leuke naam overigens). Zojuist de updates pagina doorgebladerd..en bij bijna alle films worden onzinnige berichtjes geplaatst. Berichtjes als 'Het lijkt me een vette film 5 sterren', 'wat een poepfilm' en 'Curieus meesterlijk vervolg op The Godfather. Werkelijk niets uit deze film is af te kraken!! ( )' voegen weinig toe en schreeuwen eigenlijk om nadere toelichting. Kan mij goed voorstellen dat Ramon zich hier aan stoort .

lindastuurman

FisherKing
Vyvre schreef:
Moet eerlijk bekennen dat ik me ook enigszins heb geërgerd aan de posts van Dhr/Mevr Film-liker .
Klopt Vyvre;
Moet er misschien bij het welkomst-bericht om de top10 te vullen ook een berichtje komen om zinvolle posts te maken?

Ed
Of Film-liker is heel jong (een jaar of negen), of hij speelt gewoon een heel raar spelletje met ons.

Hij/zij kan iig geen engels.

Ik gebruik soms ook korte zinnen bij een film, zoals redelijk, was wel spannend, maar dat kom omdat ik lui ben en er eigenlijk niks meer over de film valt te vertellen. Ik plaats deze berichtjes natuurlijk om mijn positie bij gebruikers die meeste berichten plaatsen te handhaven en natuurlijk om er voor te zorgen dat jullie niet zonder mijn gedachten hoeven te leven .

Je kan van nieuwe gebruikers niet direct de meest uitgebreide recensies gaan verwachten. Zelf was ik ook al een paar maanden aan het stemmen voordat ik begon met commentaar plaatsen bij films (daarvoor reageerde ik alleen op anderen).

Ik moet desalniettemin trouwens wel toegeven dat de berichtjes van film-liker hier en daar wel erg weinig informatief zijn, maar dat valt wel meer gebruikers hier te verwijten.

Ben ik met je eens Quoto, vind ik ook niet zo erg als je alleen zegt dat je hem goed vond, omdat nou bij elke film te doen word wat vervelend maar ok, maar als je berichten neer zet zoals
"ik kwam bijna klaar en ik moest meteen schijten"
Dan slaat het helemaal nergens OP als je het mij vraagt

Ed
Weer een nieuwe... Stoffeltje lijkt dezelfde troebele rotzooi te roken als Film-liker. Echt vet, man.

Stoffeltje kan iig wel logische zinnen maken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.