• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.404 stemmen

Je eigen filmcreaties

zoeken in:

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Geweldig idd en dat op zo'n jonge leeftijd.. .

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Geweldig!

Manschot

• 152 berichten
  • 0 stemmen

:O Bedankt allemaal!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3221 stemmen

Erg goed gedaan Manschot! Filmpje wat je buiten openomen hebt is ook erg mooi gefilmt.. denk wel datje een goede kans maakt hier je toekomst van te kunnen maken..

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Manschot:

Heel mooi, vooral die laatste vind ik iets hebben. Zou er zeker je toekomst van proberen te maken.

@Klute89: Flauw .

Zelf zou ik ook graag gewoon een camera pakken en een paar leuke ideetjes verfilmen. Maar ik heb (nog) geen eigen camera en die van mn ouders is best wel kut. Tot dan hou ik het even op acteren . Ik wil later trouwens ook graag acteur/regisseur willen worden.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt.

Tot dan hou ik het even op acteren . Ik wil later trouwens ook graag acteur/regisseur willen worden.

Ik heb nog wel een paar rolletjes voor je.... Interesse?

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Moet ik dan helemaal naar Amsterdam toe om in een lift op de grond te liggen kwijlen Ruben ?

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Voor een deel 2 misschien?

Manschot

• 152 berichten
  • 0 stemmen

maerk schreef:

Manschot:

Heel mooi, vooral die laatste vind ik iets hebben. Zou er zeker je toekomst van proberen te maken.

Zelf zou ik ook graag gewoon een camera pakken en een paar leuke ideetjes verfilmen. Maar ik heb (nog) geen eigen camera en die van mn ouders is best wel kut. Tot dan hou ik het even op acteren . Ik wil later trouwens ook graag acteur/regisseur willen worden.

Dank, ik wil er inderdaad mijn toekomst van proberen te maken. Toen ik 12/13 jaar was ontdekte ik de filmacademie, sindsdien is het mijn grootste droom om aangenomen te worden en dan wel voor Montage. Ik ben afgelopen november naar een open dag geweest van de academie en die beviel me erg goed, leuk gebouw ook. Ik sprak nog met een student montage en die vertelde wat je allemaal tijdens je studie leert en krijgt en hoe hij erop was gekomen.

Volgend jaar ga ik me aanmelden, maar ook voor het HKU AVM (ook naar open dag geweest) want er is namelijk een hele kleine kans dat je wordt aangenomen voor Montage (6 mensen per keer). Ik wil niet saai thuis zitten als ik niet wordt aangenomen namelijk.

Geloof me, je hebt echt niet een goeie camera nodig. Je kan een hele goede film maken zonder de dure camera's; Hungry Tribe 2 heb ik met een webcam gemaakt. In ieder geval veel plezier en succes als je een filmpje gaat maken

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

@ Manschot:

Ik zal mijn best eens doen ! Moet alleen wel zien wanneer en of ik mijn idee wel kan visualiseren. Ik zou ook graag naar de filmacademie gaan ja, maar er is zo weinig kans!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3221 stemmen

Hoop dat jeje droom waar kan maken Manschot.. je hebt het talent zowiezo in je..

Als je ooit acteurs zoekt.. let me know.. das weer een droom van mij.. hahaha (A)

Manschot

• 152 berichten
  • 0 stemmen

Ongeveer 20 dagen geleden was ik in Berlijn met school, daar moest ik een opdracht maken door met film (of foto) impressies te laten zien hoe groot de controverses tussen oud- en nieuw Berlijn zijn. Ik had dat uiteindelijk samen met mijn vriend gedaan en thuis heb ik er een documentaire uit 1962 tussen gemonteerd plus een voice over inleiding van m'n verkoude stem , hier is die: http://www.vimeo.com/1167435 . Vertel wat je er van vind!

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Goed Manschot!

De beelden die je schoot zijn goed, en ik vond het erg mooi hoe je stukjes van een andere docu erin monteerde. Alleen...het onderwerp en jouw stem waren een beetje saai (vond ik, het was natuurlijk ook een project voor school ). Maar ik vraag me af...monteer je dit allemaal op de computer...en heb je daar een speciaal programma voor nodig?

Ga zo door iniedergeval!

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Heel goed filmpje Manschot! Ga zo door!

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Heel mooi filmpje Manschot!! Erg goed gedaan.

Lui (crew films)

• 3491 berichten
  • 11866 stemmen

ja mooi gedaan manschot

Manschot

• 152 berichten
  • 0 stemmen

maerk schreef:

Goed Manschot!

De beelden die je schoot zijn goed, en ik vond het erg mooi hoe je stukjes van een andere docu erin monteerde. Alleen...het onderwerp en jouw stem waren een beetje saai (vond ik, het was natuurlijk ook een project voor school ). Maar ik vraag me af...monteer je dit allemaal op de computer...en heb je daar een speciaal programma voor nodig?

Ga zo door iniedergeval!

Hehe, het onderwerp is inderdaad saai en mijn stem klonk van nature altijd al zo (helaas). De verkoudheid maakte het er nog 'saaier' op, moet je maar eens luisteren als ik 'Wolkenkrabbers' zeg. Het filmpje zelf lijkt een beetje op het Polygoon Journaal.

Ja ik monteer het allemaal op de computer met Adobe Premiere Elements 3(gewoon een simpele versie van de pro), tegenwoordig gebeurt dat (bijna) overal met professionele programma's zoals Avid of Final Cut Pro, heel soms wordt er nog wel eens een tape gemonteerd door de filmrol te knippen en te plakken.

Als je windows hebt dan is er als het goed is automatisch windows moviemaker op je computer geïnstalleerd, kijk maar eens bij Start->Programma's->Bureau-Accessoires en dan moet daar het programma bij staan.

Daarbij kan je scene's inladen van je harde schijf of camera via een firewire, de scene's kan je dan op de tijdbalk plaatsen op de manier zoals jij het wilt maar dat spreekt voor zich. Exporteren als WMV bestand en klaar is kees.

Nu heeft WMM veel beperkingen, je hebt bijvoorbeeld maar één videobalk en één audiobalk. Dan wordt het moeilijk als je twee bepaalde geluiden op hetzelfde moment wil laten afspelen.

Twee jaar geleden heb ik premiere elements gekocht omdat het een heel sterk programma is en je kan 99 video- en audiobalken hebben, plus nog eens video/audio-effecten en overgangen bijvoorbeeld kleurcorrectie en contrastcorrectie.

Voor in totaal 100 euro kreeg ik daar ook nog Photoshop elements 5 bij.

Ik hoop dat dit genoeg uitleg is

In ieder geval bedankt voor de complimenten iedereen

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Bedankt voor de uitleg!! Ik denk dat ik eens zomaar iets moet proberen. Nu weet ik hoe je stukjes aan elkaar kan monteren, erg handig! Ik heb iniedergeval heel veel ideen in mijn hoofd rondspoken die opzich wel te visualiseren zijn . (Maar ik heb nog geen filmcamera, die zal ik nog eens aanschaffen anders komt er helemaal niks van )

Manschot

• 152 berichten
  • 0 stemmen

maerk schreef:

Bedankt voor de uitleg!! Ik denk dat ik eens zomaar iets moet proberen. Nu weet ik hoe je stukjes aan elkaar kan monteren, erg handig! Ik heb iniedergeval heel veel ideen in mijn hoofd rondspoken die opzich wel te visualiseren zijn . (Maar ik heb nog geen filmcamera, die zal ik nog eens aanschaffen anders komt er helemaal niks van )

Hehe, graag gedaan. In ieder geval veel succes, ik ben benieuwd naar je toekomstige filmpjes.

Voor wie het nog niet had gehoord, het ging hier gister er heel hard in toe als het gaat om hagelbuien. Hagelstenen zo groot als pingpong ballen sloegen met veel geweld de bladeren van de bomen en maakten een sinaasappelschilletje van onze auto. Gisteren was het hele dorp op z'n kop, overal wateroverlast en hopen bladeren kwamen ons de neus uit. Had er maar gelijk een filmpje van gemaakt, dit kom je niet elke dag tegen: http://www.vimeo.com/1218163

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Ik had het op het NOS gehoord ja, hagelstenen zo groot als pingpong balletjes! Inderdaad ook erg veel regen en onweer.

Een indrukwekkend filmpje over de kracht van het weer.

Lui (crew films)

• 3491 berichten
  • 11866 stemmen

dat is nog eens iets anders

Manschot

• 152 berichten
  • 0 stemmen

Waarschuwing: Ik raad het niet aan om dit filmpje te kijken terwijl je aan het eten bent.

http://www.vimeo.com/1247312

Ik heb nog nooit zoveel gegeten in zo'n korte tijd, het moest wel want anders zou het filmpje echt te lang duren en je ziet al dat ik wat stukken eruit heb moeten knippen. In 8 en een halve minuut at/dronk ik: Twix, Yakult, Melk, Boterham met hagelslag en kaas, Twee rijstwafels met kookworst, banaan en twee geroosterde krentenbollen met boter.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

En dat heb je nog nooit gedaan? Voor ontbijt had ik er nog niet genoeg aan.

Manschot

• 152 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella_90 schreef:

En dat heb je nog nooit gedaan? Voor ontbijt had ik er nog niet genoeg aan.

Hoeveel eet jij dan wel niet? Ik vond dit echt veel, en vooral om in zo'n korte tijd te eten. Ik geef toe dat ik wel eens meer heb gegeten (11 pannekoeken), maar daar deed ik wel wat langer over en ik deed het rustig aan.

Mijn familieleden zijn zoiezo niet echt 'veel-eters', daar heb ik het waarschijnlijk van geërfd.

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Ik krijg 's morgens zoiezo geen hap door mijn keel, verder kan ik een hoop eten maar het niet zo achter elkaar naar binnen proppen zoals jij dat deed want dan ben ik snel misselijk.

Lui (crew films)

• 3491 berichten
  • 11866 stemmen

ik eet s'ochtends ook weinig, maar ben meestal toch laat uit bed. dus ik begin meestal gelijk aan het middageten

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Haha same here hoor, maar of ik nou 's middags of 's avonds uit bed kom dat maakt verder geen verschil, krijg zoiezo geen hap door mijn keel als ik net wakker ben.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Bij mij is het juist andersom: ik word vaak wakker met buikpijn van de honger.

Krijgen de andere fervente eters trouwens ook altijd van die rare blikken toegeworpen als ze weer eens een flinke maaltijd genuttigd hebben?

Vanmiddag ook weer.

"Zag ik je nou echt zo snel die stokbrood naar binnen werken?"

"Uuhm... ja."

En nee, ik ben niet dik. En ja, ik ruik een nieuw topic.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Ach ik zit als ik vrije dagen heb meestal 3-4 uur te ontbijten maar echt veel eet ik dan niet.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Krijgen de andere fervente eters trouwens ook altijd van die rare blikken toegeworpen als ze weer eens een maaltijd genuttigd hebben?

Ja, ik eet ook veel ( ik verbaas me er vaak zelf over) en m'n ouders staan me vaak ook aan te gapen wat ik allemaal naar binnen werk.

Met eten ben ik de kostenpost in huis.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.