• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.487 stemmen

Je eigen filmcreaties

zoeken in:

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

In de afgelopen maanden hebben Basketballerke en ik (en nog een aantal vrienden) een film gemaakt. Het is niet zo dat we compleet blind wat betreft film, we doen het al jaren en hebben zo veel geleerd en zijn nu wel op een punt dat ik het publiekelijk wil laten zien, Ik wil graag verder met film en daarom benieuwd naar jullie opinies. Ik laat hier de eerste link achter en hoop op reacties, brand los!

De eerste aflevering:

http://uk.youtube.com/watch?v=xzI3aYj4SBA

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Heel erg leuk gedaan ricardo en mijn advies is blijf lekker door gaan met waar je mee bezig bent dan komt het helemaal goed.

salvatore

• 1937 berichten
  • 3236 stemmen

Moeilijk om er wat over te zeggen. Het kon mij niet echt helemaal pakken, iets te houterig komt het nog over. Komt o.a. door lines als "er loopt daar een verdacht persoon" en het stuk op het end dat iemand tegen een persoon aan loopt. Ik zou willen zeggen probeer iets luchtiger te zijn en meer je eigen inbreng in het stuk te geven. Probeer te denken over lines die je zelf ook in het dagelijks leven zou kunnen zeggen. Dat geeft een beetje een persoonlijke touch mee. Ik kan wel zien dat je niet vreemd bent met het editten waardoor het toch redelijk professioneel overkomt en de camera standpunten houden het creatief. Ben toch wel benieuwd naar het volgende deel. Hoop dan wel wat meer duidelijkheid te krijgen over het verhaal.

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Heeft inderdaad te kampen met wat ongeloofwaardigheid, die deels te wijten is aan onervarenheid op het gebied van acteren, maar ook aan gebreken in het script: dat wcbezoekje had weggelaten mogen worden bijv. Verder is de muziekkeuze niet helemaal geslaagd m.i. en hadden de laatste paar minuten teruggebracht mogen worden naar enkele seconden. Toch is er genoeg potentie zichtbaar. In vergelijking met andere door amateurs gemaakte filmpjes is Strikt Zakelijk cinematografisch van hoog niveau. De camera beweegt soepel en de camerastandpunten zijn ook niet verkeerd. Bovendien is het grootste deel van de film duidelijk in beeld gebracht. Veel soorgelijke filmpjes zijn heel donker, waardoor het moeilijk is te zien wat er gebeurt.

Ps Jamie Kobic wordt aan het eind aangeduid als regie-assistentE; hoewel de persoon in kwestie lang haar heeft, denk ik niet dat dit de bedoeling is.

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Dat laatste is inderdaad een wat jammerlijk foutje waar ik wat laat achter kwam . Qua acteerwerk ben ik het wel met je eens, ik denk dat dat verder bij ons altijd een probleem zal vormen. Met muziek ben ik (zijn wij) het dan niet echt meer eens. Waar was dat dan bijvoorbeeld niet helemaal geslaagd?

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

basketballerke schreef:

Met muziek ben ik (zijn wij) het dan niet echt meer eens. Waar was dat dan bijvoorbeeld niet helemaal geslaagd?

Misschien ligt het puur aan mij, maar ik moest bij bepaalde muziek aan Pink Floyd denken. Vergelijk de 'beng' van 2:04 in jullie filmpje met de 'beng' van 1:25 in Time van Pink Floyd. Lijkt op elkaar toch? En zo ervaar ik dat ook met andere geluidsfragmenten. Bij veel muziek van Pink Floyd heb ik sciencefiction à la 2001 in gedachten, dus dan is het al gauw ondermijdelijk dat ik de muziek hier enigszins misplaatst vind. Maar het is dus goed mogelijk dat alleen ik hier 'problemen' mee heb.

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

We hebben als ik me goed herinner daar nog Pink Floyd overwogen, gek genoeg. Overigens beide nog bedankt voor de complimenten over de cinematografie, het aspect waar wij de meeste tijd in steken, en salvatore, die duidelijkheid komt nog wel.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Acteerwerk is inderdaad niet ons sterkste punt en het kan daarom ook zijn dat het wat afstandelijk overkomt. Ik vind het zelf ook moeilijk me een houding aan te geven als ik moet acteren. Het camerawerk is hetgene waar ik later verder mee wil, daar steken we dan ook de meeste tijd in en met resultaat.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

by_the_way schreef:

Acteerwerk is inderdaad niet ons sterkste punt en het kan daarom ook zijn dat het wat afstandelijk overkomt. Ik vind het zelf ook moeilijk me een houding aan te geven als ik moet acteren. Het camerawerk is hetgene waar ik later verder mee wil, daar steken we dan ook de meeste tijd in en met resultaat.

hier in winterberg heb je mooie bossen waar je een spannend filmpje kunt maken kon ik het maar.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Weet iemand hoe ik een breedbeeld filmpje kan uploaden op youtube, telkens als ik het erop zet vervormd het beeldformaat?

Iketes

• 1968 berichten
  • 1375 stemmen

Niet volgens mij. Gebruik Stage6

J. Clouseau

• 976 berichten
  • 1073 stemmen

In Film > Overige films > John Blond: Diplomatic Immunity:

Samen met een paar vrienden ben ik veel met film bezig. Wij hebben het plan opgevat om zélf een speelfilm te maken. Het wordt een spionagekomeide in de stijl van Johnny English.

Onze trailer vind je hier: Official Trailer: John Blond: Diplomatic Immunity - YouTube - nl.youtube.com

Graag reacties!

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Voor alle mensen die de vervolg delen wilde zien. Als je nu niks wilt zien maar wel een staaltje filmkunst klik dan aflevering 4 of 5 aan, die zijn steengoed. Alle commentaren zijn welkom!

Deel 2

http://uk.youtube.com/watch?v=8yIkpIhrePs

Deel 3

http://uk.youtube.com/watch?v=KuyxfiPQY1I

Deel 4 (aanrader!)

http://uk.youtube.com/watch?v=8SUj0wplvF8

Deel 5 (aanrader!!)

http://uk.youtube.com/watch?v=3tILIBwka7M

Deel 6

http://uk.youtube.com/watch?v=hMdXV3PJvGI

salvatore

• 1937 berichten
  • 3236 stemmen

Ik heb tot deel 5 gezien nu en het kan mij nog niet echt bekoren allemaal. Het acteerwerk en de storyline zijn naar mijn inzien nog te matig. Ik ben bekend met het feit dat het acteerwerk een probleem is bij amateurfilmpjes, maar toch zijn er manieren om dit te verhelpen/minderen. Daarmee doel ik op minder close up shots waar een regel wordt gezegt. Zulke shots zijn het moeilijkst en die zitten nou eenmaal ongelofelijk vaak in de filmpjes. Ook de storyline kwakkelt een beetje en er zitten hier en daar wat foutjes die er niet in hoeven te zitten. Bij de camera in de tuin wordt er een foto overdag genomen en die 's nachts voor de camera op een standaard gezet. Ik zou denken, laat die camera er maar buiten (wie heeft er nou zo'n grote camera in de tuin op een stokkie). Maakt het een stuk geloofwaardiger. Ik denk dat als jullie een sterk verhaal hebben, die niet al te moeilijk te verfilmen is (met niet al teveel dialogen) dat het een veel beter resultaat zal hebben. Want nogmaals jullie zijn niet vreemd met de camera en het editten. Ik vond vooral 1 shot erg mooi. Als de 2 jongens de kluis hebben geopend en er dan vanuit de kluis wordt gefilmd. Had een leuk effect!
Blijf wel vooral doorgaan met filmpjes maken en ik ben benieuwd naar jullie volgende project.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Bedankt voor de reactie, en zal zeker wat met de opbouwende kritiek doen!

Waldo25

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > :: Nieuwe CLIP :::

Een tijdje terug heb ik een clip gemaakt met verschillende scenes uit een groot aantal topfilms.

Hieronder de link:

http://nl.youtube.com/watch?v=n2I-Mrr6IGs

wo2-Freak

• 834 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben nog jong, ben pas 14 jaar en kan dus niet komen, dat is zeker.

Ik kan wel een script van een Tweede Wereldoorlogs film naar je toe sturen (Zelf gemaakte dan hé..)

Het is waarschijnlijk niets ofzo, maar je kan iets van een wedstrijd maken:

Wie het beste script inzend (Van welke genre dan ook..) Die kies jij en daar maak je dan zelf een film van.

Maar ja is maar ideetje..

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Ik wil als je goede concrete plannen hebt, samen met Basketballerke wel het camerawerk overwegen.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Ik hou wel erg van schrijven, heb zelf ook aardig wat ideeen !!

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

ik probeer een verhaal op papier te zetten

hoop dat ik er daarna wat mee kan doen

titel is Hell come' s down to earth

wie kan er helpen met script of hoe ik een film verhaal maak

salvatore

• 1937 berichten
  • 3236 stemmen

Nadat Doodweg 2 een beetje de mist was ingelopen door gebrek aan tijd en planning, besloot ik om een korte zombie film/trailer te maken genaamd 'The Rise of the Dead'. Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor het zombiegenre, dus begon ik wat manieren te bedenken om dat het best op film te krijgen. Ik heb gekozen voor een hele korte non-stop actie approach zonder een bepaald verhaallijn, dialogen of introducties van personages. Dit is natuurlijk over het algemeen wat makkelijker, maar ik hoop dat het toch wel effectief is geweest.

Het is nog wel een beetje een 'rough version', maar ik wilde het alvast met wat 'liefhebbers' delen om eventueel nog wat te veranderen bij bep. kritiek. Voor degene die het in wat betere kwaliteit willen zien heb ik hier een link van megaupload. Voor de resterende geïnteresseerde kom ik morgen met een directe link van videotalent.nl.

Ik hoop dat het jullie kan entertainen (voor 2 minuten) en (kritische/lovende) reacties zijn meer dan welkom. Enjoy!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Nu heb ik (nog) niet echt veel verstand van film maken en de technieken maar ik beoordeel het nu gewoon even op wat ik zag.

Het probleem met een zombiefilm is dat je heel veel make-up nodig hebt. Dat vond ik hier wat minder. Hier en hier zie je bijvoorbeeld dat je voor weinig geld wat leuks kan maken. Nu lijkt het misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar er is wel wat leukers te maken dan alleen een beetje bloed, niet? Vooral met die tissues lijkt me effectief.

Verder deed het moment dat die kerel in het wit ging rennen meteen denken aan 28 Days Later...en dat is een compliment. Dit komt waarschijnlijk ook door de vrijgoede camerapunten. En als ik zo mierenneukerig mag zijn, volgens mij zag ik zo'n dopje uit het geweer komen. Het lijkt me beter als je het schietgeluid later gewoon zelf toevoegd aan de film, als dat kan. Mooie soundtrack ook natuurlijk.

Dat is mijn beknopte mening. Minpunt zijn dus de wel erg simpele effecten maar verder vond ik het goed. Nu nog een verhaaltje

salvatore

• 1937 berichten
  • 3236 stemmen

FillumGek schreef:

Nu heb ik (nog) niet echt veel verstand van film maken en de technieken maar ik beoordeel het nu gewoon even op wat ik zag.

Het probleem met een zombiefilm is dat je heel veel make-up nodig hebt. Dat vond ik hier wat minder. Hier en hier zie je bijvoorbeeld dat je voor weinig geld wat leuks kan maken. Nu lijkt het misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar er is wel wat leukers te maken dan alleen een beetje bloed, niet? Vooral met die tissues lijkt me effectief.

Klopt! Ik had zelf al wat geoefend met make-up effecten en ik was ook van plan om daar lekker mee op los te gaan, ik had dan ook al m'n spullen mee. Het probleem was echter om die spullen in de kou aan te brengen met geen lekkere werkruimte om je heen. Tijd was weer een factor dat meespeelde (last minute afmeldingen, mensen die nog afspraken hadden) dus kon het ergens thuis ook niet rustig worden aangebracht. Dus vandaar maar zo. Had wel wat effecten toegevoegd (iemand miste een oog) maar dat kon je uiteindelijk moeilijk zien.

En als ik zo mierenneukerig mag zijn, volgens mij zag ik zo'n dopje uit het geweer komen. Het lijkt me beter als je het schietgeluid later gewoon zelf toevoegd aan de film, als dat kan.

Schietgeluid is er ook later nog bijgevoegd. De rest was een indicatie voor de schieter en voor die zombie zelf.

Dat is mijn beknopte mening. Minpunt zijn dus de wel erg simpele effecten maar verder vond ik het goed. Nu nog een verhaaltje

Bedankt voor je reactie.

salvatore

• 1937 berichten
  • 3236 stemmen

De link naar videotalent.nl: The Rise of the Dead

Blue Velvet

• 22 berichten
  • 10 stemmen

Op dit moment bezig met een kortfilm dat m'n ticket inn in de film industrie moet betekenen, het wordt iets heel apart maar boeiend. Je zal je aandacht geen seconde kunnen loslaten ervan, dat weet ik nu al...

De kortfilm gaat over een man die op een stralende zomerdag het lijk van z'n voormalige ex - vrouw terugvind terwijl hij werkt in z'n tuin en altijd dacht dat ze vertrokken was met een wildvreemde man naar het buitenland om daar te settelen. De man die z'n vrouw aantreft in de tuin weet niet wat te doen dus neemt hij z'n vrouw mee naar z'n woonkamer en legt haar lijk in de zetel. Sinds zijn vrouw hem verlaten had OD'de hij vaak me cocaïne in combinatie met grote hoeveelheden zoloft. Hij raakt in de war en begint in een illusionele wereld te verzeilen, hij begint te denken dat z'n vrouw nog onder de levenden is en kust haar en heeft seksueel contact met haar, dit gaat weken verder terwijl haar lijk letterlijk aan het rotten is terwijl hij hier geen besef van heeft. Op een dag komt een familie lid aanbellen omdat hij al een lange tijd niets meer vernomen had van de man. Dan zie je de wereld vanuit het perspectief van de man, een wazig beeld gevuld met roze flamingo's en andere kleurrijke dieren. Dan zie je hoe die man z'n wereld eruit ziet, abrupt daarna zien we terug de wereld vanuit het perpectief van de kijker en zien we hoe de man de deur opent voor z'n achterneef. Hij wandelt binnen in de woonkamer en ziet overal vliegen, honderden. Hij wandelt langs de tafel die gesitueerd is in het midden van de woonkamer en na eens diep te slikken ontdekt hij dat Beatrix daar dood op de sofa ligt terwijl de maden over haar hele gezicht en lichaam rondkruipen. Dan word het nummer "Magic Moments" van Perry Como afgespeeld en rollen de credits voorbij terwijl er langzaam maar zeker wordt uitgezoomd op het gezicht van Beatrix.

Is dat geen brilliante afsluiter?

Blue Velvet

• 22 berichten
  • 10 stemmen

Oh ja, voor ik het vergeet. Alleen in de eindshot kun je het gezicht van Beatrix zien. Een gruwelijke scene zullen velen denken, het is functionele gore voor de kortfilm zeg ik. Zonder de gore zou het concept minder overtuigend zijn...

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Die wil ik zien

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Doet me wat denken aan films als "Lucker" en "Nekromantik" en ook de kortfilm "Quand on est amoureux, c'est merveilleux". De plot klinkt interessant en het lijkt me in elk geval verstandig je hiermee te beperken tot een kortfilm.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Gotta give it to ya, sounds interesting!

Blue Velvet

• 22 berichten
  • 10 stemmen

Wanneer de man aan het hallucineren is zullen jullie ook beelden zien van toen Beatrix en hem nog jong waren en plezier beleefden (dit zal gespeeld worden door twee jongere acteurs), door de coke en de sertraline in z'n bloedstroom haalt hij ook herinneringen op als het ware en ziet hij beelden uit het verleden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.