• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.030 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.995 gebruikers
  • 9.371.326 stemmen

Het school en studie topic

zoeken in:

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Hoe dan ook. Het heeft deels gewerkt.

1000 uur. Nu nog 40 eraf!

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Kai schreef:

En pakjes moet rond brengen...

Ja... en jou in de zak doen.

Art

• 13507 berichten
  • 3659 stemmen

veron35 schreef:

Hoe dan ook. Het heeft deels gewerkt.

1000 uur. Nu nog 40 eraf!

Die 1000 uur is prima voor jullie. 25 uurtjes in de week naar school, komt neer op 32 uur in de week, dat is te doen. Zeker als je kijkt naar het aantal vakken dat jullie tegenwoordig hebben. Het gaat wat mij betreft niet om het aantal uren dat jullie les krijgen maar wat de invulling daar van is. Ik ken voorbeelden van scholen die leerlingen allerlei klusjes laten doen om die urennorm maar te halen. Die protesten van leerlingen moeten dus niet gaan om het aantal lesuren maar om de effectiviteit van het onderwijs. En dat die staatssecretaris nu al toe gaat geven aan een stel rebelse pubers is uiterst zwak.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Art schreef:

(quote)

Die 1000 uur is prima voor jullie. 25 uurtjes in de week naar school, komt neer op 32 uur in de week, dat is te doen. Zeker als je kijkt naar het aantal vakken dat jullie tegenwoordig hebben. Het gaat wat mij betreft niet om het aantal uren dat jullie les krijgen maar wat de invulling daar van is. Ik ken voorbeelden van scholen die leerlingen allerlei klusjes laten doen om die urennorm maar te halen. Die protesten van leerlingen moeten dus niet gaan om het aantal lesuren maar om de effectiviteit van het onderwijs. En dat die staatssecretaris nu al toe gaat geven aan een stel rebelse pubers is uiterst zwak.

Niet alleen aan ons. Dit was al de 2e 'staking'. Die anderen was door het LAKS georganiseerd, maar dat was 3 keer niks.

De scholen, scholieren en het LAKS zijn allemaal voor 960 uur.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

1000 uur... dat is nog altijd 400 uur minder dan ik op school had.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Ze mogen het gewoon houden zoals het nu is.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Vandaag waren er enorme rellen, tsja...ik vind het maar raar. Maar voor mij telt het toch niet, ik zit namelijk in de 4e klas en het telt voor de klassen 1,2 & 3 en daar heb ik niks meer mee te maken.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

JohnWilliams schreef:

Vandaag waren er enorme rellen, tsja...ik vind het maar raar. Maar voor mij telt het toch niet, ik zit namelijk in de 4e klas en het telt voor de klassen 1,2 & 3 en daar heb ik niks meer mee te maken.

Bij ons waren het vooral de 5e en 6e klassers die gingen staken. Vandaag deed ik niet mee. We kwamen er vanaf met een waarschuwing, maar een 2e keer was ZEKER 70 euro en schorsing.

Ook een beetje onzinnig die 2e. Woensdag spoed debad en vrijdag landelijk georganiseerd staken. Dat lijkt me wel voldoende.

Vandaag kwamen 800 scholieren vanuit Oosterwijk met de trein naar Tilburg om hier mee te staken.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8540 stemmen

De helft van het tuig dat de straat op gaat weet niet eens waar het over gaat, met die 1040 uren is niks mis MITS deze fatsoenlijk worden ingevuld. Deze demonstraties betreffende kwantiteit zijn onzin, zou het wel serieus nemen als ze voor kwaliteit zouden protesteren.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Quentin schreef:

De helft van het tuig dat de straat op gaat weet niet eens waar het over gaat, met die 1040 uren is niks mis MITS deze fatsoenlijk worden ingevuld. Deze demonstraties betreffende kwantiteit zijn onzin, zou het wel serieus nemen als ze voor kwaliteit zouden protesteren.

Dan neem je het dus serieus. De kwaliteit is hart achteruit gegaan, maar de kwantiteit vooruit.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Komop, het is mooi geweest hard aanpakken dat tuig en terug de schoolbanken in. Iemand al die schade gezien die ze maken? Het moet toch niet gekker worden. Nogmaals wreedzaam demonstreren mag maar het doel is verkeerd. Ik ben het eens met Quentin je moet niet demonstreren voor de kwantiteit maar voor de kwaliteit.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Komop, het is mooi geweest hard aanpakken dat tuig en terug de schoolbanken in. Iemand al die schade gezien die ze maken? Het moet toch niet gekker worden. Nogmaals wreedzaam demonstreren mag maar het doel is verkeerd. Ik ben het eens met Quentin je moet niet demonstreren voor de kwantiteit maar voor de kwaliteit.

Nou, dat doen wij dus. In Tilburg is in die 2 dagen iig niks vernield. (op een paar fietsen na.)

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Kai schreef:

wreedzaam demonstreren

Wat een schitterende spel/typfout!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

excuses daarrvoor, ik geef toe dat ik een zeer matige middelbare school heb gehad en ik ben erg matig in Nederlands. Nog een rede om bij mijn standpunt te blijven.

@Veron, als dat zo is mijn complimenten (dat meen ik oprecht, zo kan het dus ook). Zou de rest een boodschap aan kunnen nemen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

kos schreef:

Even buiten het hoe en waarom verwarmt het mijn hart dat jongeren eindelijk eens tegen het systeem gaan schoppen in plaats van kansloos onderuit te hangen, deden studenten dat ook maar eens.

Volgens mij wordt er juist gestaakt om kansloos onderuit te kunnen blijven hangen.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8540 stemmen

veron35 schreef:

Dan neem je het dus serieus. De kwaliteit is hart achteruit gegaan, maar de kwantiteit vooruit.

Overgrote deel is gewoon tuig, zie net filmpjes van 'protesten' waarbij leuzen als "Hamas, hamas, Joden aan het gas" worden gescandeerd , hoe moet ik zoiets dan serieus nemen?

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Volgens mij wordt er juist gestaakt om kansloos onderuit te kunnen blijven hangen.

Dat is natuurlijk een makkelijk argument. kwestie van iedereen over een kam scheren en hup, het stelt niks meer voor.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Grootste deel weet niet eens wat er is. Horen wat getallen roepen en roepen maar mee. Enige reden waarom iedereen meedoet is omdat men dan een dagje vrij heeft. Het zal de leerlingen een zorg zijn dat het onderwijs kwalitatief niks voorstelt en dat men veel uitval heeft.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

In mijn directe omgeving hoor ik dezelfde verhalen als die Quido hierboven verteld.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Het 'grootste deel' zal me worst wezen. Typisch de media ( en vervolgens het hele volk) om alleen daarover te vallen.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Het 'grootste deel' zal me worst wezen. Typisch de media ( en vervolgens het hele volk) om alleen daarover te vallen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

kos schreef:

Maak er 'iedereen' van ... Degene die hier voor op moeten staan zijn LAKS en andere instanties. De leerlingen zelf weten niet wat ze doen, blijkt ook wel uit alle vernielingen, arrestaties e.d.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

kos schreef:

Die paar VWO'ers die het echt interesseert..

Als ik hoor dat op een vmbo-afdeling in Oosterhout zelfs een leraar in elkaar is geslagen en je verder alleen maar van vernielingen hoort, dan weet ik voor 97% wel hoe laat het is.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Inderdaad, er wordt zelfs ME ingezet tegen pubertjes!

In Amsterdam worden wijken vernield en moet een hele politie macht op been komen, om los geslagen scholieren terug in de schoolbanken te krijgen, dit kan echt niet.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij valt de politie onschuldige protesterende jonge mensen aan. ... Het is maar welke visie je hanteert.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Meen je dat serieus? De politie valt aan? Heb je de schade nog niet gezien, het zal jou auto maar zijn die vernield wordt.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Dus omdat idioten auto's slopen is protest sowieso al niet oke? Da's net zoiets als alle voetbalsupporters oppakken omdat hooligans aan het klooien zijn.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Quido schreef:

Enige reden waarom iedereen meedoet is omdat men dan een dagje vrij heeft.

Dat lijkt me toch wel erg sterk, is er in die tussentijd veel veranderd in het studentenbestaan.

Als een student een dag vrij kan bemachtigen zal hij dat zeker doen, maar dan ga je mij niet wijsmaken dat hij die dag besteedt aan het meelopen in een betoging. Studenten brengen hun vrije dagen wel anders door volgens mij.

Maar dat daar niet iedereen voor z'n idealen staat mag verder ook wel duidelijk zijn. Veel staan er waarschijnlijk omdat het toch een soort van "evenement" is.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Dit gaat toch om middelbare scholieren? Wat anders als studenten. Doen ze echt vooral om een dag vrij te zijn.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Inderdaad. Studenten willen veelal wel studeren. Middelbare scholieren veelal niet. Sta er niet raar van te kijken als 90% van de mensen die aan het 'demonstreren' is geen idee heeft waarvoor ie het doet...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.