- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
In Vlaanderen 'buist' men, terwijl men in Nederland 'zakt' voor een tentamen. Een 'buis' is dan een 'onvoldoende'.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Oooh, op die fiets. Dat is wel balen!
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik ga weer terug naar school.
Klaar met Kinderpsychologie, en vanaf september ga ik -eindelijk- Pedagogiek DT studeren. Hopelijk bevalt dit beter dan de PABO.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hoop 't ook voor je! Kans is wel groot lijkt me hehe.
Zelf ga ik volgend schooljaar Engels studeren, hopelijk blijft de motivatie nu langer. Die PABO zuigt de goede bedoelingen uit je lijf 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Haha ja, slechter dan dat is lastig.
Heb heel veel opleidingen bekeken, neigde ook erg naar 'Social Work' maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en voor Pedagogiek gekozen omdat mijn interesse daar al jaren ligt. Het is wel dezelfde Hogeschool, dus wel enigszins een vertrouwde omgeving.
Engels is ook tof! Hopelijk hoef je daar voor de verandering geen boom te spelen of bootjes te vouwen. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Engels studeren? Wat houdt dat in dan?
Ik heb wel Engels als vak gehad op meerdere opleidingen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ben veel met Engels bezig en ik geef graag les dus dat leek me wel een goede combinatie!
. Zit ook op dezelfde locatie weer, is op zich wel fijn!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ah, leraar. Ik meende juist dat je daarmee wilde stoppen. Maar ik snap het nu.
Ik merk zelf dat ik dankzij films, series en games wel behoorlijk goed Engels kan. Alleen de grammatica is soms wat lastig.
Beter als Duits. Wat een schijttaal om onder de knie te krijgen zeg. Als je denkt dat onze grammatica taai is, nou dat Duits.....
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Duits
Nee, daar snap ik na 4 jaar nog steeds he-le-maal niks van. Er is maar één taal die ik nog minder onder de knie had: Frans. Meteen eruit gegooid ook, was die 3tjes en 4tjes helemaal zat 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Les geven is inderdaad leuk, mits je een specifiek vak(gebied) hebt. 
Ik was zelf bijna gegaan voor:
Docent Drama (Toneelacademie Maastricht) (deeltijd)
Aan deze afdeling van de Toneelacademie word je opgeleid tot een theatermaker die doceert en regisseert. Een theatermaker die spelers coacht en regisseert en zo verhalen, ideeën, standpunten en indrukken vormgeeft.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Helemaal mee eens!
Irritant was ook het volk op de PABO, als ik even generaliserend mag zijn. Allemaal 18-24 jarige die zich gedragen alsof ze 10 waren. Je hoeft alleen maar les te geven aan die leeftijd, niet zelf zo te zijn...zeker niet buiten je stage 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Duits
Nee, daar snap ik na 4 jaar nog steeds he-le-maal niks van. Er is maar één taal die ik nog minder onder de knie had: Frans. Meteen eruit gegooid ook, was die 3tjes en 4tjes helemaal zat
Haha, ik heb jaaaaaren terug 2 jaar Frans gehad op de middelbare school. Dramatisch. Haalde wel steeds een 6, maar ik leerde me dan wel een ongeluk. Meteen het vak laten vallen toen dat kon.
Duits en Engels zijn veel belangrijker. En uiteindelijk is Engels dan weer nog belangrijker. Mooie taal ook, ook goed onder de knie te krijgen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
In de 3e klas op de middelbare school kon ik Frans echt goed, ook de grammatica. Had zelfs een 8 op mijn rapport, dat was sinds de basisschool niet meer voorgekomen. Uiteraard moet je op je hoogtepunt stoppen en had ik het vak laten vallen en gekozen voor Duits waar ik ook na al die jaren grammaticaal helemaal geen reet van snap 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Damn...een 8 voor Frans. Dat lukte mij alleen met Engels. Met een 8,4 (net geen 9
) uiteindelijk geslaagd zonder er ooit voor te hebben geleerd... tenzij je gamen en films kijken daar ook onder telt 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Frans had ik op mijn rapport ook altijd een 8 of 9 voor, super vak. Zou nu alleen geen fatsoenlijke zin meer kunnen formuleren.
Op ''Voulez-vous coucher avec moi ce soir?'' na.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Frans is altijd wat meer voor meisjes weggelegd, heb ik het idee....en voor FillumGek dan.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Denk overigens niet dat ik me nu in Frankrijk kan redden hoor
Engelse grammatica vind ik ook nog wel eens vervelend, daar haalde ik vaak lage cijfers voor, terwijl de woordjes leren me makkelijk afging.
edit: @Jeroen, valt mee dus
Als je die paar vervoegregeltjes onthield redde ik het wel. Woordjes stampen kan ik altijd wel, dus daar haalde ik standaard hoge punten mee.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2570 stemmen
Nu toetsweek hopelijk haal ik mijn P.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Frans is altijd wat meer voor meisjes weggelegd, heb ik het idee....en voor FillumGek dan.
Dat is hetzelfde. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Frans had ik op mijn rapport ook altijd een 8 of 9 voor, super vak. Zou nu alleen geen fatsoenlijke zin meer kunnen formuleren.
Op ''Voulez-vous coucher avec moi ce soir?'' na.
Je taime
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Dat is hetzelfde.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hoe kan je nou Duke Nukem spelen en ook Secret Story leuk vinden 
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Beter als Duits.
Ook beter dan Nederlands, denk ik. 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Gisteren mijn (normaal gezien) allerlaatste examen ooit gedaan!
Volgende week maandag moet ik mijn thesis nog verdedigen, en dan zal ik de schoolbanken definitief verlaten 
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
. Het is wel heel triest gesteld hier met de scholen.
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
Echt een gigantische faal ja, hier worden ze in ieder geval niet populair mee.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Lol, snel dat boek van 300 bladzijdes binnen een paar dagen leren... 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
. Het is wel heel triest gesteld hier met de scholen.
No shit.
Momenteel speelt er tijdens mijn toetsen miscommunicatie en chaos een rol.