- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De filmsmaak van je partner
De filmsmaak van je partner
Lola3
-
- 892 berichten
- 1549 stemmen
Jaren van ervaring, geloof me. Nu ik het eindelijk thuis op rolletjes heb kan ik mijn wijsheid verder verspreiden , en andere huwelijken behoeden voor vele ruzies ha, ha !
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Wij kijken bijna nooit programma's van de TV, alleen het NOS-journaal (en ik: samanvattingen eredivisie of af en toe een hele wedstrijd). Het meeste dat we voorgeschoteld krijgen (van de commerciele zenders) is toch bagger???!!!
Er gaat bijna geen avond voorbij dat de DVD het wint van de TV. Een film of serie van een DVD is toch heerlijk zonder reclames, logo's en andere onderbrekingen.
Elineloves
-
- 24051 berichten
- 3597 stemmen
Mijn huidige date is into dezelfde films als ik... alleen wat schijteriger bij horrors/thrillers. Daar ben ik dan weer wat harder in...
Gisteren naar a perfect getaway geweest, we vonden hem alle 2 niks, en toen we de film aan het nabespreken kwamen we tot de conclusie dat we precies dezelfde mening deelden over die film. Dat kan nog interessant gaan worden.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik zou het niet weten, ik heb dan ook geen partner.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3074 stemmen
Ik heb het behoorlijk goed getroffen, maar andersom ook met mij.
Als ik alleen kijk is het meestal iets makkelijk's uit Hollywood, prima afwisseling waardoor weinig rede tot klagen. De Aziaten gaan er nu ook steeds sneller in maar de klassiekers blijven problematisch, maar dat geldt voor mij net zo! Tenslotte ligt ons stemgedrag ook niet ver uitelkaar.
Qua muzieksmaak liggen we misschien nóg meer op één lijn, beter kun je ze niet vinden
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3074 stemmen
Smedie.
Das Leben der Anderen is een uitzondering, ook dat hebben we heus wel.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Mijn vriendin heeft een heerlijke smaak en we kunnen alles samen kijken.
Ze haat net als mij musicals,maar ze houd van aktie,thriller,horror,series als lost,dexter,sopranos,OZ,prison break.
Ik kijk alles met haar.
Enige film waar het totaal over oneens waren was the dark knight die zij slecht vond en ik fantastisch.
Alleen heeft ze nu opeens het idee allemaal oude films ook te kijken af en toe a la it's a wonderful life,en ik hou daar niet zo van...
Maar voor de rest is de filmsmaak totaal geen probleem.
Mochizuki Rokuro
-
- 18920 berichten
- 15260 stemmen
Helemaal geen klagen, ook een uitstekende Top 10 hier (mede dankzij de films waar ik haar mee naar toe heb genomen).
Ik kijk alle 'extreme Aziaten' en klassiekers etc alleen, maar ja ik kijk (keek) dan ook veel meer.
Verder wisselen we af en toe makkelijke TV films enzo af met een DVD's. Ze is wel dol op allerlei NET5 series waar ik helemaal niet naar kijk. Dus op die dagen moet ik het alleen rooien
En mijn dochtertje kijkt nog geen films, maar ik heb wel zin om straks te gaan beginnen met allerlei leuke dingen en dan samen te kijken.
Spetie
-
- 38582 berichten
- 6677 stemmen
Ik heb ook absoluut geen klagen. Ze gaat niet-Engelstalige films ook steeds meer waarderen en kijkt op de oudere films na een hoop met mij mee. Daarnaast kiest zij ook weleens een film uit natuurlijk en kijken we met de oudste dochter ook weleens wat. Ponyo vond zij bijvoorbeeld helemaal geweldig, dus dat zit ook wel goed.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Hier ook geen klacht..
Heb haar al menigmaal meegesleept naar Japanse films (Hana & Alice, Vital e.d.) en dingen als Cremaster. Gaat er allemaal prima in en dat is natuurlijk fijn! Wel gaat haar voorkeur uit naar films als Before Sunset en series als Frasier en Brideshead Revisited (die we dan ook samen geheel hebben doorlopen). De meest obscure films hou ik toch lekker voor mezelf, alhoewel ze voor bepaalde dingen ook nog best warm te krijgen is, geloof ik
Ajax&Filmfreak
-
- 3195 berichten
- 3579 stemmen
Mijn vriendin is gelukkig niet zo kieskeurig( ze kijkt naar As de world turns), ze houd er alleeen niet van om films meer dan 1x te kijken, iets wat ik wel vaker doe.Ze waardeerd in mijn ogen slechte films, wel eerder dan ik als voldoende. Mijn stemmen zijn ook meestal een combi tussen wat zij er van vond en mijzelf.
DVD-T
-
- 15445 berichten
- 3003 stemmen
Ook hier geen klacht.
Waar ze niet zo van houd zijn martial-arts films, en dan vooral Jackie Chan. Als ik zo'n film dan opzet kijkt ze wel gewoon mee. Andersom is dat bij Romcoms waar ik echt een enorme hekel aan heb. Verder hebben we ongeveer wel dezelfde smaak. Er zijn wel wat films die ik niet meteen met m'n vriendin zou gaan kijken en waar ik dan liever alleen voor ga zitten. Ook buitenlandse en vreemde of harde films zijn geen probleem.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Mijn vriendin is gelukkig niet zo kieskeurig( ze kijkt naar As de world turns), ze houd er alleeen niet van om films meer dan 1x te kijken, iets wat ik wel vaker doe.Ze waardeerd in mijn ogen slechte films, wel eerder dan ik als voldoende. Mijn stemmen zijn ook meestal een combi tussen wat zij er van vond en mijzelf.
Als ze houdt van as the world turns dan begrijp ik dat ze slechte films een voldoende geeft want die slechte films hebben vaak het niveau van as the world turns...
DeCol
-
- 7009 berichten
- 2600 stemmen
Mijn vriendin is vooral voor romantiek, komedie en drama. Ik kan altijd wel met haar meekijken, maar zij bijna nooit met mij. Ik kijk naar bijna alles. Vooral harde, bizarre of aparte films vindt ze niks.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Hoewel het vroeger anders was kijken wij, in tegenstelling tot zowat alle anderen, sinds lange tijd alle films samen. Genieten doen we dan toch al is het de ene keer meer van de film en de andere keer meer van het samen zijn.
Haar voorkeuren gaan uit naar actie, avontuur, fantasy, sci-fi, oorlog, western, kostuumdrama, detective en martial arts. Minst favoriete 'genres' zijn: horror (doen haar vaak in lachen uitbarsten), animatie, arthouse, komedies (incl romcoms), stomme films en de meeste dramafilms (en dat zijn er een hoop).
Ze heeft al kennis gemaakt met MM, alleen wil het nog niet echt vlotten. Maar ja, haar interesse gaat dan ook veel meer uit naar films dan naar de één of andere filmsite.
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
verschrikkelijk,
ze houdt van reality-tv en flauwe romantische komedies
af en toe kan er een statham of bruce willis-film in
eventueel een shyamalan
gelukkig heb ik haar toch verslaafd kunnen maken aan twin peaks, LOST en Dexter, zodat het niet bij Ally McBeal en Freinds bleef...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30665 berichten
- 5283 stemmen
Ze heeft al kennis gemaakt met MM, alleen wil het nog niet echt vlotten. Maar ja, haar interesse gaat dan ook veel meer uit naar films dan naar de één of andere filmsite.
Zeg niet zomaar 'de één of andere filmsite' tegen moviemeter he.
Finisterra
-
- 15516 berichten
- 4357 stemmen
Mijn vriendin was totaal geen filmfan voor ze mij leerde kennen. Nu kijkt ze wel vaak eens mee. Op haar smaak valt nog moeilijk een pijl te trekken. Zo vond ze 'My Blueberry Nights', 'Vicky Cristina Barcelona' en 'Su-ki-da' erg goed. Bij Tarkovsky's 'Stalker' viel ze in slaap, terwijl ze 'Mat i Syn' wel goed te pruimen vond. Enkele Godard's en Antonioni's vielen ook in de smaak. Het irritante 'Pi' kon ik best zo snel mogelijk afzetten en van bijvoorbeeld 'Stellet Licht' kon ze weer wel genieten (Ik doel hier natuurlijk niet op een gelijkenis tussen beide films). Enkel horrorfilms of zelfs wat thillers kan ik best niet op zetten. Al was 'Inglourious Basterds' dan weer wel vermakelijk, ondanks dat ze voortdurend wegkeek wanneer er bloed aan te pas kwam...
Laten we stellen dat het min of meer klikt.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3811 stemmen
Mijn vrouw en ik hebben wel wat met films, sinds ik haar heb leren kennen in de videotheek waar ze werkte.Ik vroeg haar twee keer mee uit en twee keer zij ze nee.(Het is toch goed gekomen).
Mijn vrouw kijkt bijna alles mee,maar als het haar niet aanstaat, gaat snel de labtop aan en doet ze haar eigen ding(rotzooi bestellen). Als ik ga huren neem ik altijd iets van een romantische comedy of een speelfilm mee.Ze houdt er niet van als het te bloederig wordt, maar een horrorfilm kijkt ze wel mee(vanachter haar kussen).
Onze dochter is nu twee en een half en is ook gek op films. Alles met Winny the Pooh maar ook de pixar en dreamworks animatiefilms.Zelf vind ik het ook wel leuk om te kijken(alleen niet 3x dezelfde op een dag).
Bottleneck
-
- 8224 berichten
- 2105 stemmen
M'n vrouw kijkt soms mee naar films, mits het niet eng is. Tegen de tijd dat ze in slaap is gevallen op de bank, dansen de film-muizen en zet ik een horror of iets bizars op, in het donker zoals het hoort.
Elineloves
-
- 24051 berichten
- 3597 stemmen
Mijn partner heeft een uitstekende filmsmaak, we liggen toch wel regelmatig lekker op de bank of op bed met een filmpje, heerlijk!
Lui (crew films)
-
- 3418 berichten
- 10493 stemmen
De mijne heeft een hekel aan film kijken maar we liggen toch regelmatig op bed tv te kijken, al zijn dat vaak dan de programma's waar ik niks aan vind (Popstars en al die troep). Een half jaar geleden kreeg ik (eindelijk!) mijn zin samen met hem een horrorfilm te kijken, als er maar geen clown in voor kwam.
We keken Halloween (2007), en ik was even vergeten dat Michael Myers daarin in het begin een clownsmasker draagt. Sinds die dag is het (helaas voor mij), geen horrorfilms meer samen kijken..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je eigen glazen dus ingegooid . Heeft hij een serieuze vorm van coulrofobie of is daar geen sprake van?
Lui (crew films)
-
- 3418 berichten
- 10493 stemmen
Kun je wel zeggen, want horror kijken zit er echt niet meer bij. Nee.. volgens mij is het gewoon aanstellerij (heeft wel ADHD dus kan sowieso moeilijk stilzitten).. of een excuus om helemaal geen horror te kijken