- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De filmsmaak van je partner
De filmsmaak van je partner
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb een beetje het tegenslag met de filmsmaak van mijn vriendin. Horror of thrillers ziet ze niet zo graag, terwijl dat net mijn favoriete genres zijn. Ook ziet ze liever romantische komedies, of van die waargebeurde verhalen die ze wel op tvzenders Vitaya of VijfTV uitzenden. En dat is dan weer niks voor mij.
Als we naar de cinema gaan is het dan soms moeilijk kiezen om de kerk in het midden te houden. We houden wel rekening met elkaar en meestal draait het uit op een leuke film. Bvb Million Dollar Baby was iets dat ons beiden aansprak.
Hebben andere gebruikers ook geluk of tegenslag bij de filmsmaak van hun partner? Zeker als die verschilt moet dat toch elke keer kiezen worden in de bioscoop of wat er op tv moet komen...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Je hebt geluk. Mijn partner houd niet van film. Gelukkig is mijn dochter er nog, en laat die nu ongeveer dezelfde smaak hebben. Dan is het wel leuk om samen te kijken en discussiëren.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mijn verloofde heeft ook een wat andere smaak dan ik. Zij houdt het meest van horrorfilms, terwijl ik die meestal niet zo geweldig vind. Maar een romantische komedie, mocht die niet te zoetsappig zijn, vindt ze wel te pruimen en dan is het leuk om samen te kijken. Ook animatiefilms kijken we graag samen. Helaas heb ik haar nog niet weten te winnen voor Japanse animatie, maar ik blijf het proberen 
Miss Daisy
-
- 321 berichten
- 2291 stemmen
Wij passen vrij goed van filmsmaak. Ik wil gewoon zo veel mogelijk films zien en hij ook, maakt niet uit welk genre. Dus echte discussies over een filmkeuze hebben we niet. Ik kijk wel veel meer films dan hij.
We hebben wel niet altijd dezelfde mening over films wat discussies wel soms eens doet oplaaien. Maar dat vind ik er wel fijn aan.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Je hebt geluk. Mijn partner houd niet van film. Gelukkig is mijn dochter er nog, en laat die nu ongeveer dezelfde smaak hebben. Dan is het wel leuk om samen te kijken en discussiëren.
Lijkt me echt geweldig! Film kijken met je kinders en er dan met hen over praten, daar droomt toch elke vader van?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik heb een beetje het tegenslag met de filmsmaak van mijn vriendin. Horror of thrillers ziet ze niet zo graag, terwijl dat net mijn favoriete genres zijn.
Idem. Kijk bijna altijd alleen, of soms met een vriend.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Niet dat het zo erg is wat tv betreft. We hebben elk onze hobby's en als de ene weg is kan de andere z'n favoriete films zien. Maar als we eens naar de cinema gaan willen we ook graag naast elkaar zitten natuurlijk en moeten we dezelfde film zien. 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Heb geen partner dus dat scheelt weer
. Aan de andere kant zou een vriendin die gek op film en voornamelijk horror is best ideaal zijn..... Niemand interesse? 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Ligt eraan wat je onder partner verstaat.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Vriend/vriendin neem ik aan.
Heb gelukkig wel een broertje (Figo) en een paar vrienden die net zo filmgek zijn als ik. Altijd handig.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik heb mijn vriend eigenlijk 'aan de film geholpen'. Voor hij mij kende keek hij niet of nauwelijks films. Maar ja, toen kwam hij mij tegen en aangezien film een belangrijk onderdeel van mijn leven uitmaakt, wilde hij zich er wel meer in verdiepen. We hebben over het algemeen wel dezelfde smaak, alleen weet ik veel meer van film dan hij. Via mij wordt zijn smaak dus een beetje bepaald...
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
Mijn grootste probleem met mijn vriendin is vooral dat zij niet, zoals ik, dagelijks een film wil kijken. Zij houdt er ook van om eens gewoon naar de televisie te kijken. Meestal bepaal ik wel naar welke film we kijken, al hou ik natuurlijk wel rekening met haar smaak (geen horror, western of extreem geweldadige films). En sinds kort (sinds Nobody knows) wil ze met mij ook niet meer samen naar "overgevoelige films" kijken. Ze had namelijk op voorhand gezegd dat ze wellicht zou moeten huilen bij die film, wat dan ook gebeurd is, en ik had beloofd daar niet mee te lachen... Op het moment zelf ben ik wel stil gebleven, maar 's avonds in bed kon ik het toch niet laten om even een klein grapje te maken daarover... 
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Ik hou van allerlei soorten films
behalve Science Fiction
...... Mijn man is echt dol op ......... Science Fiction. 
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
En toch heb je The Matrix in je top10 staan, hihi.
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Ja, dat snap ik ook niet helemaal ! The Matrix overstijgt alle genres, denk ik. Maar al dat starwars/startrek gebeuren komt me m'n neus uit. Ik vind het net een soap maar dan in een ander jasje.
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Gelukkig houdt mijn vrouw ook van films. En over het algemeen hebben we dezelfde smaak. Maar ze houdt niet van Science fiction, Oorlogfilms en films met (veel en zinloos) geweld.
Samen houden we klassiekers, Engelse kostuumdrama's, Woody Allen, Hitchcock, e.d.
Regelmatig kijken we samen naar een film, maar ik kijk ook wel alleen wanneer het haar niet zo interesseert.
Ook zijn we gek op series zoals: Six feet under, Desperate Housewives, Heimat, en nog een paar.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
ben lekker alleen dus hoef ik naar niemand te kijken.
alleen kijk ik wel een een film met mijn vader.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Gilles en ik hebben toch ook wel een vrij verschillende filmsmaak.
Maar ik sta open voor wat hij kijkt, en hij hetzelfde bij mij.
Maar dat is wel leuk want zijn collectie is geheel anders dan die van mij, dus wat dat betreft hebben we altijd wel wat te kijken.
Ik ga dus meer klassiekers kijken die hij goed vind, en hij kijkt dan (soms) wat meer de films die ik leuk vind.
Toch hebben we uit elkaars top 10 al wel bijna alles gezien. (zover ik weet)
Maar het is leuk om een partner te hebben waarmee je je filmpassie kan delen 
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Lol
Heb juist 10 min geleden ruzie gehad omadat mijn vriendin dacht dat ik zou denken/aanleiding gaf dat ik het loser achtig zou vinden dat zij series keek als Everwood en Grey's Anatomy.
Afgezien het feit dat zij af en toe lekker romantische komedies kijkt met J. Anniston vind ik haar geen loser wat dat betreft, maar lukt me niet om haar dat duidelijk te maken.
Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
Wat een toeval. Mijn vriendin is kwaad in de slaapkamer gaan tv kijken vanavond, omdat ik het een beetje zat ben dat er elke avond van die vrouwen-series op moeten of reality programma's over dikke mensen, stoute kinderen, verbouwingen, familieruzies, relatietesten, emigreren, trouwen, ziektes en ga zo maar door. Er komt tegenwoordig ook niks anders meer op tv, maar een film wil ze niet kijken. Ja, Grease of Dirty dancing voor de honderdste keer. Zucht!
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Wat een toeval. Mijn vriendin is kwaad in de slaapkamer gaan tv kijken vanavond, omdat ik het een beetje zat ben dat er elke avond van die vrouwen-series op moeten of reality programma's over dikke mensen, stoute kinderen, verbouwingen, familieruzies, relatietesten, emigreren, trouwen, ziektes en ga zo maar door. Er komt tegenwoordig ook niks anders meer op tv, maar een film wil ze niet kijken. Ja, Grease of Dirty dancing voor de honderdste keer. Zucht!
Die reality-gedoes komen mij ook de strot uit. Gelukkig valt dat nog wel goed mee met mijn vriendin. Die kijkt daar niet echt naar. Maar ons ma zou de hele dag niks anders opzetten. Realitys, blokken en Engelse detectives... Gelukkig kijk ik op m'n pc naar leuke films. Momenteel ben ik aan het werken aan m'n nieuwe appartementje zodat ik binnenkort een verbod kan instellen op zeverprogramma's van 'het leven zoals het is, was en zal zijn...' en flauwe films zoals ze die per dozijn laten zien op VijfTV of Vitaya.
Lola3
-
- 892 berichten
- 1556 stemmen
Hier ook een vrouw in huis die zot is van dat soort programma's, alleen is het mijn moeder, dus heb ik helemaal niets te zeggen
. Behalve als ik lang genoeg zaag, zou ze nog eens instemmen 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Binnenkort maken ze vast nog een programma rond mensen die verzot zijn op realityprogrammas... Maar dat is een andere discussie.
Tegenwoordig wil m'n vriendin blijkbaar ook wel thrillers zien in het genre van Forgotten, Flightplan, Cellular...
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik hou van allerlei soorten films
behalve Science Fiction
...... Mijn man is echt dol op ......... Science Fiction. 
Da's ook lullig! 
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
omdat ik het een beetje zat ben dat er elke avond van die vrouwen-series op moeten of reality programma's over dikke mensen, stoute kinderen, verbouwingen, familieruzies, relatietesten, emigreren, trouwen, ziektes en ga zo maar door.
. Been stijf houden.
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
. Been stijf houden.
Ja, loop lekker een beetje te stoken in een goed huwelijk
. Nee hoor, Je moet de gulden middenweg zien te vinden. Mijn man en ik kijken bijvoorbeeld wel samen naar "extreme home make-over" maar ik heb "hart in aktie" laten varen omdat dat dan weer net te veel werd. Hij kijkt 2 x per week naar een science fictie serie, als tegenprestatie kijk ik naar Gilmore Girls en Grace's anatomy. En 2 televisies in huis doet ook wonderen ( is wel minder gezellig).
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Desnoods stel je een schema op, dan moet ze zich daar wel aan houden ha, ha. Maandag de tv voor haar, dinsdag voor jou enz. Tja, als je er echt niet met zijn tweeen uitkomen moet je wel iets drastisers doen. Ik heb als tegenprestatie een keer een marathon Band of Brothers gehouden met mijn man. Leek me helemaaaaal niks. Maar ik vond het geweldig. Zo word je ook nog wel eens verrast. Maar voer de verandering wel geleidelijk aan in zou ik zeggen. In 1 keer een gehele oorlogfilmweek invoeren is misschien iets te drastisch.
Lola3
-
- 892 berichten
- 1556 stemmen
Nee hoor, Je moet de gulden middenweg zien te vinden.
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Jaren van ervaring, geloof me. Nu ik het eindelijk thuis op rolletjes heb kan ik mijn wijsheid verder verspreiden
, en andere huwelijken behoeden voor vele ruzies ha, ha !