- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoeveel films heb je in totaal gezien?
Hoeveel films heb je in totaal gezien?
Mza
-
- 356 berichten
- 1924 stemmen
Voorzichtige schatting is iets van 1500, ik heb er op ruim 600 gestemd. Ik ben ongeveer twee jaar geleden begonnen met bij te houden welke films ik keek en een cijfer toe te kennen. Op deze films heb ik gevote en ik heb mezelf voorgenomen niet op films te stemmen die ik voor die tijd gezien heb. Het is toch allemaal een beetje te lang geleden om er een goed oordeel over te kunnen vellen en als ik het me al goed kan herrineren zou mijn smaak ook nog eens verandert kunnen zijn.
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
heb ongeveer 500 films gezien.
ben nu 14 jaar en ben er 4 jaar geleden mee begonnen . dus ongveer een gemiddelide van 125 films per jaar.
lindastuurman
-
- 1006 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er denk ik zo'n 400 gezien, maar ik ben pas 3 jaar geleden begonnen met kijken.
Het "probleem" bij mij is, is dat ik films die ik al gezien heb nog een keer ga kijken, ipv dat ik andere kies.
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Ben nu 40 en heb op een dikke 1000 films gestemd nu, maar heb er denk ik wel ruim 4000 gezien intussen, alleen de meeste hebben dus niet genoeg indruk achter gelaten om me er nog genoeg van te herinneren waardoor ik er een stem voor kan/wil uitbrengen.
Regelmatig komen er stukje bij beetje een paar boven door het zien van andere films, dus kan ik denk ik voorlopig nog blijven stemmen.
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
Ik ben 22 en vermoed dat ik zo'n 500 films gezien heb. Vroeger was ik niet zo geïnteresseerd: nu hou ik vrij nauwkeurig bij wat ik heb gezien. In 2001 waren dat er zo'n 160, dit jaar al 100. De meeste van die films zie ik in de bioscoop: elke week een sneak, aangevuld met andere films die niet in de sneak zijn geweest. Ik begin ook wel steeds meer DVD's te huren.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Same here. Tegenwoordig wil ik ook kunnen teruglezen wat ik van films vond, en schrijf ik er zelfs korte recensies over als een soort van dagboek. Vooral omdat ik dat zelf leuk vind.
Foxhollywood
-
- 178 berichten
- 312 stemmen
Nou, ik ben 40 jaar en kijk al films sinds mijn vroege jeugdjaren. Om nou aan te geven hoeveel films ik precies heb gezien, kan ik niet. Maar het zullen intussen al wel ettelijke duizenden zijn. Heb zelf een aantal jaren in een bioscoop gewerkt. Hoop dat er nog heel wat films bij komen. Ben echt verslaafd eraan.
Lis
-
- 232 berichten
- 3253 stemmen
Ik ben 30 jaar en heb nu op 887 films gestemd,maar op vele nog niet.
Dus tel er maar wat bij op dan 
Ik begon er ook vrij vroeg mee in elk geval,ik weet niet precies hoe oud/jong ik was....met 5 jaar al denk ik.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
ik heb nu op bijna 1800 films gestemd, maar ik schat dat ik zo'n 2300 films heb gezien sinds 1998 (daarvoor ook wel aardig wat kinderfilms maar de meeste zou ik niet meer kunnen herrineren). als bepaalde films mij weer te binnen schieten voeg ik die toe. de laatste tijd zoek ik vooral bij imdb op naar jeugdsentimenten.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Holy crampin lot! Bijna 600 films per jaar?! Hoe zeer ik ook van films houd, dat doe ik je niet graag na 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen

het is maar hoe vaak je er tijd en zin in hebt om er 1 te kijken
gemiddeld iets van 1 tot 2 per dag is bij mij standaard.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik zou het ook niet kunnen. Volgens mij moet je daar aanleg voor hebben.. 
Ik heb soms dagen dat ik geen film wil kijken. Dat ik totaal geen behoefte heb.
Vind ik ook heerlijk, even wat anders.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Even kwantificeren: 
29jaar*50weken*10 per week (gemiddeld, soms 1 per week en soms 19;je hebt af en toe wat rust nodig om eea te verwerken)=14.500
Dit is inclusief TV-series etc.
14.500 - 4.500 (vergeten,verdrongen) =10.000
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
FisherKing de kijkmachine! 
Als je jou voor een tv met een film zet, ben je er denk ik niet meer weg te slaan. 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen

Ik heb soms dagen dat ik geen film wil kijken. Dat ik totaal geen behoefte heb.
ergens begin 2000 had ik ook een lange periode van een paar maanden dat ik totaal geen behoefte had aan een bioscoop-bezoekje. noem het maar een ''biosdipje''. nog ff iets off topic: het is ook erg vreemd hoe sinds ergens in 2001 mijn smaak langzamerhand is veranderd. ik weet nog wel dat ik toen niks moest weten van bv een film als lola rentt en in plaats daarvan flutfilms aan het kijken was.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ha, je bent bekeerd dankzij MovieMeter. Dat horen we natuurlijk graag. 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
een beetje dankzij moviemeter en een beetje dankzij het filmhuis
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen

Als je jou voor een tv met een film zet, ben je er denk ik niet meer weg te slaan. 
Helemaal fout mij voor de TV te zetten, zeker in gezelschap. Zit bovendien soms zeer geconcentreerd te kijken (als de film goed is dan) en alleen stroomstoring kan mij eruit halen.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Voor mij geldt eigenlijk het omgekeerde: ik heb het vaak druk, maar af en toe (zeg: een, twee keer in de week) heb ik heel erg de behoefte aan een goede film. En dan ben ik ook zeer selectief, één van de redenen dat ik relatief zo weinig films zie.
Naaaa... je kijkt toch niet al vanaf je geboorte 10 films per week, wel? 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Naaaa... je kijkt toch niet al vanaf je geboorte 10 films per week, wel? 

Algehele Veralgemenisering (10 jaar leek me de correcte standaarddeviatie) 
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Als ik hier die berichten lees verklaar ik sommige van jullie echt voor gek. Ikzelf kijk gemiddeld denk ik 3 films per week. Dat is in het weekend zowieso 1 of 2 en dan doordeweeks nog 2 ofz.
Alles bij elkaar heb ik nu op (even kijken) 502 films gestemd. Ik heb nog ruim boven de 100 (misschien wel 200) films gezien die ik niet gestemd heb. Deze heb ik gezien van mijn 8 tot 18e op TV ofz. En daar weet ik echt de titel niet meer van.
Ik ben 21 trouwens. Het probleem bij mij is dat ik echt 100 van die 500 films al heel vaak gezien heb. Zo kom ik nooit aan een grotere lijst 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Alles bij elkaar heb ik nu op (even kijken) 502 films gestemd. Ik heb nog ruim boven de 100 (misschien wel 200) films gezien die ik niet gestemd heb. Deze heb ik gezien van mijn 8 tot 18e op TV ofz. En daar weet ik echt de titel niet meer van.
Ik ben 21 trouwens. Het probleem bij mij is dat ik echt 100 van die 500 films al heel vaak gezien heb. Zo kom ik nooit aan een grotere lijst 
Zoals periodes dat ik elke week the Big Lebowski keek 
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Ik heb veel te weinig films gezien...
Er zijn nog genoeg films die ik nog moet en wil zien...
Dus moet ik de komende maanden en jaren maar een soort inhaalslagje maken denk ik.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Kijk pas sinds zo'n anderhalf jaar echt veel films. Heb er nui op zo'n 530 gestemd, maar af en toe kom ik er nog wel eens eentje tegen. Mar van de 530 films heb ik een grootste gedeelte ook wel in die anderhalf a twee jaar gekeken. En aangezien ik pas 14 (bijna 15
) jaar ben heb ik nog een lange tijd voor de boeg, om al jullie Die-Hards hier voor bij te streven.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ik heb momenteel op 896 films een stem uitgebracht. Ik denk dat ik er nog zo'n 50 meer heb gezien, zodat ik in totaal ongeveer op zo'n 950 films uit kom. Ik ben trouwens een paar dagen geleden eens gaan kijken in m'n 'nog niet gestemd' lijst en ik blijk nog enkele tientallen films over het hoofd te hebben gezien. Ook al weet ik nog maar 'vaag' dat ik een bepaalde film ooit eens gezien heb, toch stem ik er dan op. Hierdoor wordt MovieMeter voor mezelf gewoon een mooi naslagwerk (zo zie ik het wel een beetje
) van alle films die ik ooit heb gezien.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Nou... Ik heb de laatste dagen m'n 'niet gestemd' lijst helemaal doorgekeken en sta nu op 918. Aangezien er zelden nog een film toegevoegd wordt die ik ook heb gezien zal het wel ongeveer bij dit getal blijven.
Dat zijn er trouwens 918:19= ruim 48 per jaar
.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ik heb ook op alles gestemd waarvan ik me herinnerde dat ik het gezien had. daarbij ben ik vast nog wel iets van 50 films vergeten die wel in moviemeter staan. verder heb ik tot mijn 15de ook best veel films gezien, maar toen onthield ik de titels nooit... en ik heb inmiddels best een hoop films gezien die er nog niet instaan. meestal wat ouder werk, maar soms ook wel wat recentere films zoals stella does tricks.
stinissen (crew films & series)
-
- 23431 berichten
- 76915 stemmen
Ik zit nu aan de 9117 films de films waar ik nu opstem moet ik nog toevoegen behalve het recente werk wat ik nog moet gaan kijken met het toevoegen zit ik nu bij letter c..
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ben nu 24 en kijk sinds mijn 16de ongeveer 2 films per week.
8 x 52 x 2 = 832
voor mijn 17de keek ik ook al films, maar wel veel minder dan nu. ik denk dat ik in totaal aan 1000 kom. misschien aan 1100.