• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Wat was je eerste film?

zoeken in:

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

De eerste herrinering die ik had was datwe samen naar de bios gingen. Ik had echter geen zin. De film was Ms Doubtfire en ondanks dat ik het nadien niet toegaf vond ik het een geweldige film.

movielau

• 40 berichten
  • 39 stemmen

hhmm...geen id eigenlijk, maar ik denk de Lion king. In ieder geval een disney tekenfilm. Nog steeds superleuk trouwens;)

eerste film in de bios zou ik niet weten.

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

Pinokkio

En meteen de mooiste en ontroerendste film ooit

Ik heb al meteen zin om de film terug te kijken... oh die kinderjaren...

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

ik geloof dat het pipi langkous was....

verder kan ik me niet herinneren

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Mijn vroegste jeugdherinnering was dat ik deze film met mijn ouders en wat vriendjes in de bioscoop zag:

Rock-a-Doodle (1991)

18 jaar terug, jeetje ik word oud

Verder was mijn 1e dvd geloof ik:

World Is Not Enough, The (1999)

Ik heb dus al 10 jaar een dvd in bezit Ik meen dat ik toen 65 gulden betaalde voor de film.

Mijn 1e zelfgekochte video is een hele lastige. Ik hou het op

Titanic (1997)

waar ik toen gek van was. Mijn 1e video in bezit gekocht door mijn ouders was geloof ik een Thunderbirds video waar ik als kind helemaal gek van was.

Leuk, die oude herinneringen.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Waarschijnlijk een disney film voor mij, Lion King en later Dinosaur waren favorieten.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3122 stemmen

Dat was Mary Poppins, die video heb ik werkelijk grijs gedraaid.Ik kon alle liedjes meezingen, en ben die nog steeds niet vergeten.Nu zing ik ze trouwens niet meer mee, maar het is nog steeds een van mijn favorieten.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Cannibal Holocaust toen ik een jaartje of 5 was.

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Die wordt pas echt goed op je 7e.

M´n allereerste film was Dombo dacht ik. En als die niet telt dan is 1 van de eerste films die ik me kan herinneren eentje van Louis De Funès (Gendarme.....). M'n vader was er destijds een grote fan van.

erwku

• 529 berichten
  • 2482 stemmen

Zover ik me kan herinneren en Laurel&Hardy filmpjes niet mee tel, dan is het de Von Ryan express

Destijds door mijn ouders opgenomen bij de tros ergens eind jarentachtig.

WIj hadden toen nog een video 2000 van philips. Deze stond op een videoband van BasF van 4 uur, ofwel 2 keer vier uur!! 8 uur videobanden, fantastisch. Deze kon je omdraaien.

KAn me herinneren dat we later achter de Von Ryan express Grease 2 hadden opgenomen, fette bagger en later, The Pink Panther strikes again.

Aan de andere kant stond de guns of navaronne. Weet niet meer wat er achterstond.

Von Ryan express en de PP strikes again zijn dan ook niet toevallig de films die ik misschien wel het vaakst heb gezien

Mijn eerste biosfilm; Jurrasic Park in 1994.

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Wat mijn allereerste film was zou ik echt niet meer weten, ik keek als kind namenlijk zoveel tv dat ik me dat niet meer kan heugen, in ieder geval niet wat echt indruk op me heeft gemaakt. Zal wel een of andere Disney klassieker (hoogswaarschijnlijk Snow White) of een andere tekenfim geweest zijn denk ik.

Ergens op mijn tiende (of later) Rebel Without a Cause, mijn eerste volwassen (en tevens klassieker) gezien en daar was ik toen behoorlijk van onder de indruk. Later (rond de 12) is het echt allemaal begonnen met James Bond films, de eerste film die ik daarvan zag was toen op tv (The Living Daylights) vond ik toen echt prachtig, en later Die Another Day in de bios, maakte toen ook best veel indruk op me...

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

Tomorrow, Tomorrow, I love ya Tomorrow... You're only a day away!

Annie 1982

ik was 5 en zat met een nicht en mijn 2 zussen in Best in de bioscoop

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Jungle Book gevolgd door Pinocchio!

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ik heb geen flauw idee wat mijn eerste film is geweest. Zowel op tv als in de bioscoop (naar het schijnt als superkleine baby naar één of andere tekenfilm). Maar mijn vroegste filmherinneringen zijn als 8-jarige aan Dracula: Prince of Darkness (1966) en, ongelooflijk maar waar, Shichinin no Samurai (1954).

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

niethie schreef:

Wat mijn allereerste film...

Helemaal vergeten Ciske de Rat te noemen (jaja) daar was ik behoorlijk van onder de indruk toen ik die destijds zag, zal toen acht geweest zijn ofzo.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

De Reddertjes ofzo.. of babe, die vond ik ook geweldig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Batman (1966)

Mijn liefde voor Batman begon al snel. Deze film destijds helemaal plat gekeken. Als ik iets keek, dan was het deze film.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Kan het me niet zo heel goed herinneren, maar volgens mijn moeder was het My Little Pony: The Movie (1986)

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Weet zo niet eigenlijk, volgens mij een disney tekenfilm, maar durf niks met zekerheid te zeggen. Weet ook totaal niet welke film ik als eerste op dvd zag.

Maaaaar, de eerste film die ik zag op vhs was in elk geval een bondfilm (weet niet welke weer) en de eerste film die ik in de bios zag was Toy Story.

Lui (crew films)

• 3490 berichten
  • 11859 stemmen

Mijn eerste film was een VHS van The Little Rascals, die ik inmiddels vervangen heb voor een DVD. De VHS is nu naar mijn nichtje van 4

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

niethie schreef:

(quote)
Helemaal vergeten Ciske de Rat te noemen (jaja) daar was ik behoorlijk van onder de indruk toen ik die destijds zag, zal toen acht geweest zijn ofzo.

Same here, alleen dan dan een jaartje of 15 eerder dan jij denk ik

Was 9 geloof ik, heb er nachten lang niet van kunnen slapen.

Al geloof ik dat ik eerder, als kleuter, al eens Pinocchio heb gezien, in een klein zaaltje vertoond speciaal voor de kids. Te eng gewoon. Die walvis, brrr...was me een beetje te heftig toen

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

erwku schreef:

Von Ryan express en de PP strikes again zijn dan ook niet toevallig de films die ik misschien wel het vaakst heb gezien

Ik had dan ook verwacht dat Von Ryan's Express in jouw top 10 zou staan, maar toch niet

Het is wel een goede wo2 klassieker (soms wat onrealistisch)

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ik denk Harry Potter and the Philosepher Stone maar dat weet ik echt niet zeker.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Foul Play is een van de eerste bioscoopbezoekjes die ik me herinner (op Disney en Tom & Jerry na)

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Enige navraag heeft me opgeleverd dat Bambi mijn eerste film blijkt te zijn. Verder herrinner ik me als een van mijn eerste films

op het grote doek - wel enige jaartjes later - Ferris Bueller's Day Off .

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6588 stemmen

Ciske de rat was mijn eerste bioscoop ervaring. Mijn eerste film zal er ook wel één van Disney geweest zijn.

tamara74

• 41 berichten
  • 28 stemmen

in de bios: Taran en de toverketel. hahahaha, op video: the karate kid, mary poppins, the goonies en op tv: the wiz

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Pippi in Taka-Tuka land zou ook wel eens een van mn eersten kunnen zijn, hoorde laatst dat ik daarbij met open mond voor de tv zat.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

tamara74 schreef:

in de bios: Taran en de toverketel.

Dat was ook mijn eerste film in de bioscoop. Heb hem in Winschoten gezien. Ik heb echt verschrikkelijk zitten huilen, vond het zo'n zielige film.

tamara74

• 41 berichten
  • 28 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

Dat was ook mijn eerste film in de bioscoop. Heb hem in Winschoten gezien. Ik heb echt verschrikkelijk zitten huilen, vond het zo'n zielige film.

Wat leuk zeg! Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet meer zo weet hoe de film ging en of hij ook zielig was. Ik weet wel dat ik hem spannend vond. Ik ben in Drachten naar die film geweest. Een hele ervaring samen met een vriendinnetje en zonder ouders...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.