• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.552 stemmen

Websites en filmblogs van gebruikers

zoeken in:

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ziet er goed uit dutchtuga, maar tevens deel ik Halcyon mening. Te gelikt e.d. imo.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Halcyon schreef:

Persoonlijk zie ik liever een onoverzichtelijke knoeiboel voor een thema als "cultfilms". Straalt meer charme en wansmaak uit .

Ja ik snap wat je bedoelt, maar al die recensies onder elkaar kwam de laadtijd van de site niet echt ten goede. Verder is er niet zo heel veel veranderd toch? Achtergrond-kleur e.d. zal gewoon veranderen om de zoveel tijd en de tekst links en plaatje erbij benadelen het cult-gevoel toch niet echt?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

In functie van de laadtijd kan ik het begrijpen. Maar ik heb je beslissing om de Frankenstein-hoofdjes te verwijderen nog altijd niet verwerkt . Anyway, straks thuis je uitgebreide review van Martyrs eens lezen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

By the way, is zo'n blog gratis? En moet je daarvoor verstand hebben van webdesign en dergelijke?

Baldur

• 691 berichten
  • 3072 stemmen

Is gratis en valt bij veel aanbieders gemakkelijk aan te passen zonder ervaring of kennis. Ik zou echter eerder iets dan blogspot aanraden dan blogeiland (geen reclamelinks, mooier design, etc.).

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Wat in het artikel over Flash vs h.264 niet gemeld wordt is dat h.264 veel lastiger is om vlot te draaien, je hebt er dan ook een sterker en krachtigere computer voor nodig om vlot te kunnen kijken.

Nee hoor. Het internet geeft gewoon een bepaalde hoeveelheid 'data' door (wat men dus download). Dit kan je verbinding aan of niet. Voorts 'verwerkt' jouw PC dit en krijg je het resultaat te zien. Als je PC dit niet trekt praat je serieus over een PC van meer dan 8 jaar oud en/of mankeert er iets aan je PC. Het is algemeen bekend en erkend dat h.264 een veel beter resultaat oplevert, zo ook op 'niet hard core game pc's'.

De 'enkele' PC's die wegens ouderdom dit niet trekken ten spijt. Zo zijn er ook bedrijven die web 2.0 functionaliteit niet ondersteunen omdat de browsers nog uit het jaar 0 komen.

Natuurlijk moet je met deze doelgroep in bepaalde scenario's rekening mee houden maar kop op zeg, we praten hier over 'video'; de meeste mensen beschikken over een redelijk recente PC en dan wil je serieus het beste bieden (kwaliteit gerelateerd).

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Nee hoor. Het internet geeft gewoon een bepaalde hoeveelheid 'data' door (wat men dus download). Dit kan je verbinding aan of niet. Voorts 'verwerkt' jouw PC dit en krijg je het resultaat te zien.

Een codec wordt steeds on-the-fly gedecodeerd. Die data die je doorkrijgt is dus zeker niet zomaar bruikbaar en moet door jouw PCtje terug ontwaard worden. En h.264 is een zwaar beestje op dat vlak.

Voor kleine filmpjes valt het nog mee, maar grotere resoluties, HD en laat staan fullscreen vereisen recente PCs. En je schrikt er soms van waar een hoop mensen zich nog mee op het internet begeven.

Op mijn vorig PCtje (zou nu 4 jaar oud geweest zijn) kon ik simpelweg geen h.264 films kijken.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Baldur schreef:

Is gratis en valt bij veel aanbieders gemakkelijk aan te passen zonder ervaring of kennis. Ik zou echter eerder iets dan blogspot aanraden dan blogeiland (geen reclamelinks, mooier design, etc.).

Thanks voor de info!

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Een codec wordt steeds on-the-fly gedecodeerd. Die data die je doorkrijgt is dus zeker niet zomaar bruikbaar en moet door jouw PCtje terug ontwaard worden. En h.264 is een zwaar beestje op dat vlak.

Voor kleine filmpjes valt het nog mee, maar grotere resoluties, HD en laat staan fullscreen vereisen recente PCs. En je schrikt er soms van waar een hoop mensen zich nog mee op het internet begeven.

Hm.

Fair enough. Als je wellicht 'iedereen' wenst te bereiken zou de keuze voor een andere codec wellicht beter zijn. Een ander uiterste is HD content aanbieden in een tijdperk toen de meeste mensen überhaupt nog geen breedband aansluiting hadden (ook meegemaakt bij een klant).

Op mijn vorig PCtje (zou nu 4 jaar oud geweest zijn) kon ik simpelweg geen h.264 films kijken.

Nou, dan vereist codec h.264 dan toch wellicht een iets minder ouder computer. Dat blijkt dan weer. Ik geef je trouwens volkomen gelijk dat sommige mensen (zo ook bedrijven) nog gebruik maken van browsers en OS systemen op hardware waar vandaag de dag niemand een cent voor zou willen betalen.

Dit is met name 'lastig' voor website bouwers. Een onderdeel binnen mijn beroep (visuele aspect wel te verstaan).

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Je moet er mij niks over leren in ieder geval. Het is mijn beroep en dagelijkse realiteit. Al menig (groot) bedrijf binnengestapt dat nog steeds met ie6 aanmoddert omdat ze 5 jaar geleden veel centjes voor een brak in elkaar gedraaid intranet hebben betaald.

Ik denk trouwens dat het spelen van films en filmpjes op het net sowieso één van de meest processor-intensieve zaken is die een gewone gebruiker met z'n computertje doet. Al weegt het niet op tegen hardcore Photoshoppen uiteraard, maar dat doen de meeste mamas en papas ook niet op hun PCtje of laptopje.

Verder zelf ook best fan van de h.264 codec. Goeie kwaliteit op erg kleine filesizes, maar de pay-off zit ergens natuurlijk.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Iemand die iets van DreamWeaver kent?

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Ja, ik. De basics.

Hoezo?

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Iemand die mischien wat af weet van blogspot zodat meer mensen makkelijker je blog kunnen vinden. Dus ook mensen die gewoon via google iets zoeken ?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Een vraagje dan.

Ben zelf even de basics aan het verkennen. Ik zit vast met iets dat volgens mij heel eenvoudig op te lossen valt, maar ik zie het gewoon niet.

Bij het invoeren van tekst (geen links of tekstboxjes, maar een doodgewone lap tekst), ontstaat er automatisch een omlijnd tekstveld waarbinnen de tekst zich bevindt. Nu is mijn vraag, hoe kan ik dat tekstveld vergroten, verkleinen, slepen en noem maar op. Op dit moment ben ik er enkel in geslaagd om de tekst te centreren, maar ik zou ook graag de regellengte inkorten...

Bijkomend vraagje, heb je in DreamWeaver de mogelijkheid om alinea-eigenschappen aan te passen zoals bv. interlinie, ...

Alvast bedankt voor de hulp .

Edit: ik werk met de CS3-versie.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Ah.

Nu, ik heb de hele rataplan moeten aanschaffen (cs4) voor mijn werk dus heb de boel even opgestart. Ik ga gemakshalve ervan uit dat je begint of doelt op een 'HTML' pagina.

Ik zie bij een standaard nieuw HTML pagina, waar ik de tekst invoer, 2 velden, de zogenoemde html code veld (hier zie je de code) en de WYSIWYG veld (what you see is what you get). Als ik daar een lap tekst invoer dan zie ik niet die automatische omlijnde tekstveld verschijnen...

Maar los daarvan, als je de tekstveld op een bepaalde breedte wil vastzetten kan je het beste dit oplossen aan de hand van of 'tabbellen' (tables) of aan de hand van CSS gespecificeerde velden maar dit laatste is wat complex als je nooit met HTML hebt gewerkt.

Onderhond, pagina bouwer bij uitstek, weet hier vast een passend antwoord op.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ok, laat maar komen dan. Misschien via PM, anders gaat het behoorlijk naar forumvervuiling neigen. Bedankt alvast dragje!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Momenteel niet echt de tijd om er in detail op te antwoorden, ik werk ook nooit met Dreamweaver ed, maar misschien heb je iets aan deze tutorial. Beste manier is om het via css via de "margin" property te doen. Dat wordt hier blijkbaar uitgelegd.

Adobe Dreamweaver CS3 - How to Use Margins for Positioning - articlesbase.com

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt. Klinkt logisch allemaal. Enige probleem is dat bij mij de tekst en afbeeldingen in een heel ander soort veld staan. Ligt waarschijnlijk aan mezelf hoor, maar ik ben dan ook een onbenul op dit vlak.

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Ik ben van plan een domein aan te schaffen. Eindelijk. Want dat roep ik al lange tijd, maar nu heb ik het echt nodig; Een online portfolio.

Mijn technische kwaliteiten (html) zijn niet zo hoog - het ontwerpen niet zo'n groot probleem. Vooralsnog enkel op een eigen FTP server, binnenkort met eigen domein.

Lekker simpel, waarvan ik houdt. Bijna klaar, maar word verder niet te uitgebreid. Wij hebben hier enkel Macintosh computers staan, dus hoor graag of alles te bekijken is met Windows, e.d.?

Rowan Lee Hartsuiker - Audiovisual Designer & Illustrator

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Jep, perfect zichtbaar hier .

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Cool! Ik trakteer.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Halcyon schreef:

Bedankt. Klinkt logisch allemaal. Enige probleem is dat bij mij de tekst en afbeeldingen in een heel ander soort veld staan. Ligt waarschijnlijk aan mezelf hoor, maar ik ben dan ook een onbenul op dit vlak.

Waarom gebruik je dan niet gewoon een bestaand systeem? Start een WordPress blog (hoe je niks voor te kennen, zoek een gratis thema uit (horror themas genoeg neem ik aan) en je kan zo aan de slag.

De tijd om als leek zelf een beetje je siteje in elkaar te boksen is toch voorbij (hoe charmant ook).

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Zit iets in, behalve dan dat ik helemaal niet van plan ben een blog te maken. Verder ook niets met film of dergelijke hoor. Ben op zich al tevreden van de filmlog op MM .

Nee, de reden waarom ik via DreamWeaver ging is omdat ik dan veel vrijheid heb en m'n lay-out zelf kan bepalen. Maar dat maakt het allemaal een pak moeilijker uiteraard. Binnenkort ga ik gewoon eens wat tutorials voor beginners raadplegen, dan zie ik wel waar ik uitkom.

Mij leek het - als leek - beter om in DreamWeaver een simpel (amateuristisch) site'je te maken en dat zo op een .be domein te plaatsen. Maar ik kan mij uiteraard vergissen.

Kan je trouwens een website uit een bestaand systeem importeren naar een .be domein?

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

@Tayama

Hier ook prima zichtbaar (op mac)

p.s. mooie illustraties!

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

Nee, de reden waarom ik via DreamWeaver ging is omdat ik dan veel vrijheid heb en m'n lay-out zelf kan bepalen.

Dat kan met wordpress ook. Je kunt, zoals Onderhond al aangaf, een thema uitkiezen maar je kan ook deze downloaden en op een eigen server plaatsen. Voorts kan je aan de haal met de CSS templates.

Als dit allemaal wat ingewikkeld is (want toegegeven, dreamweaver is wel een stuk eenvoudiger, die site van Tayama bijvoorbeeld zet je met dreamweaver in een paar uurtjes in elkaar) klopt wellicht maar het is wel mogelijk.

Groot voordeel van wordpress is echter dat je ook nog een CMS erbij krijgt (hiermee kan je de content eenvoudig beheren).

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de raad. Zal het eens checken allemaal.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

@Tayama: wat een prachtige illustraties zeg!

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Tayama schreef:

Ik ben van plan een domein aan te schaffen. Eindelijk. Want dat roep ik al lange tijd, maar nu heb ik het echt nodig; Een online portfolio.

Mijn technische kwaliteiten (html) zijn niet zo hoog - het ontwerpen niet zo'n groot probleem. Vooralsnog enkel op een eigen FTP server, binnenkort met eigen domein.

Lekker simpel, waarvan ik houdt. Bijna klaar, maar word verder niet te uitgebreid. Wij hebben hier enkel Macintosh computers staan, dus hoor graag of alles te bekijken is met Windows, e.d.?

Rowan Lee Hartsuiker - Audiovisual Designer & Illustrator

Ziet er goed uit. Wat voor opleiding heb je gedaan?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Goed, na lang sukkelen met het op poten zetten van een website, is het eindelijk gelukt. Het is dan toch een blog geworden, omdat ik mij erbij heb neergelegd dat ik geen bal afweet van sites bouwen. Het is geen filmgerelateerd website geworden, want daarvoor vind ik de MM filmlog al goed genoeg.

Op Dromen van Nachtmerries - dromen-van-nachtmerries.blogspot.com zal ik met vaste regelmaat een reeks door mij geschreven horror/fantasy verhalen publiceren. Op dit moment heb ik er al eentje online gezet bij wijze van teaser. Feedback is altijd fijn natuurlijk en hopelijk zijn er mensen die er wat aan hebben. In het slechtste geval ben ik de enige die er plezier aan beleeft .

Anyway, ik hoor het wel als jullie opmerkingen hebben.

Lovebreeze

• 201 berichten
  • 8 stemmen

wow...

Dat eerste stukje is echt intens verteld. Ik kon het bijna voelen hoe het daar was. De manier hoe je het goed einde omkeerd naar iets ondragelijk is geweldig

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.