menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Websites en filmblogs van gebruikers

zoeken in:
Het lijkt me alleen dat het 'known' moet zijn in de tweede regel, maar dat terzijde.

eRCee schreef:
Het lijkt me alleen dat het 'known' moet zijn in de tweede regel, maar dat terzijde.

Aangepast

Schrijf je eigenlijk nog voor Twitch (die namen je stukken over huh)? En heb je eigenlijk ooit je stukken aan andere sites aangeboden/voor andere sites geschreven (al dan niet voor le moneyz)?

Ik ben inderdaad ooit in het Twitchfilm team opgenomen op voorwaarde dat ik m'n reviews ook nog steeds op m'n eigen blog mocht zetten, maar sinds een paar jaar is de opzet daar een beetje veranderd. De focus is meer op nieuws komen liggen en reviews werden beperkt tot 1 per film, of het moest gaan om een afwijkende mening. Iets teveel regeltjes en ook iets teveel werk naar mijn mening, waardoor het allemaal gaan verwateren is. De sites is toen ook veel actiever op zoek gegaan naar lezers, op manieren waar ik zelf nooit heb achtergestaan. Ik ben nooit officieel weggegaan bij Twitchfilm, maar het is maanden geleden dat er nog wat van mij verschenen is daar.

Verder nooit echt de behoefte gehad om actief op zoek te gaan naar andere sites om voor te schrijven. Het is toch vooral iets wat ik leuk vind om te doen en iets wat ik vooral niet wil verpesten door er een zekere druk op te leggen. Die Twitchfilm opportuniteit kwam toen ook echt aanwaaien en ik zal een aanbod ook altijd wel serieus nemen, maar uiteindelijk primeert m'n blog en de lol die ik er zelf aan beleef om de films die ik leuk vind op mijn manier te promoten. Dat beetje vrijheid heb ik echt wel nodig

Onderhond schreef:
https://www.facebook.com/fabrice.duwelz?fref=nf&pnref=story

Social media meevallers: Du Welz deelt m'n review van Alléluia op Facebook, Xavier Gens (Frontière(s)), Manu Dacosse (cinematograaf van Amer en Alléluia) en Jonas Govaerts (Welp) liken. Nice

Ik breng helaas niet zoveel tijd meer door op MM aangezien ik sowieso minder films kijk dan voorheen, maar dit is toch leuk om te lezen.

Ga jij nou eens stemmen Halcyon, dan kan ik door je lijsten grasduinen

Goto
Mooi hoor Onderhond. Zal de film eerdaags ook eens kijken.

danuz schreef:
Ga jij nou eens stemmen Halcyon, dan kan ik door je lijsten grasduinen
Dat zit er niet in, vrees ik...

A boy can dream, can't he?

De website van mijn productiebedrijfje:
Buzz Media | - buzz-media.nl

De website van ons Nederlands(talig)e filmblog:
Neerlands Filmdoek - NLfilmdoek.nl - alles over Nederlandse films en tv-series

De website van onze stichting voor film in Limburg en de Euregio Maas-RIjn:
Welkom | Cinesud

De production- and location-guide voor Limburg en de Euregio Maas-Rijn:
AVZOO | Production & Location Guide Meuse-Rhine Euregion

Heb zo mijn eigen stekje voor het plaatsen van mijn meningen en heb deze nog maar recent helemaal weer opgefrist. Het is nog niet 100% perfect maar ik ben er zelf toch een beetje trots op
Het is zelfs tweetalig :
De Engelse versie ...
De Nederlandse versie ...

Ik geef het toe: ik ben een serial websitemaker. Maar het gaat tegenwoordig ook zo simpel!

Mijn filmsite vind je op films.daenelia.com. Het is een simpele wordpress site, waar ik zelf weinig aan geknutseld heb. Eén dezer dagen moet ik toch maar eens een custom theme maken...

Dan hebben we nog onze, niet zo actieve, RP site: www.steamhawke.com, maar dat ligt alweer een tijdje stil.

En dan nog mijn pride & joy handgecodeerde, met textpad nog, site met mijn pixel/graphics dingetjes: daenerys.fiveanddae.com

Dick2008
leuk die laatste, verzamel je ook poppen (naast boeken )

En die eerste, is het echt zo simpel. Dan kan ik (alle) filmberichten van mezelf ook daar neerzetten. (Al vraag ik me dan wel af wat het verschil dan wordt met hier of daar). Liever deed ik het bij IMDb, maar ja Engels en die berichten zijn daar toch tamelijk uitgebreid.

Dick2008 schreef:
leuk die laatste, verzamel je ook poppen (naast boeken )

En die eerste, is het echt zo simpel. Dan kan ik (alle) filmberichten van mezelf ook daar neerzetten. (Al vraag ik me dan wel af wat het verschil dan wordt met hier of daar). Liever deed ik het bij IMDb, maar ja Engels en die berichten zijn daar toch tamelijk uitgebreid.

Nee, ik verzamel geen poppen Pixelpoppetjes nemen geen ruimte in beslag en kan ik zelf maken!

Ja, een website maken is tegenwoordig echt heel simpel. Je kunt ook voor een gratis blog bij wordpress of blogger kiezen, dan kost het ook niets. Een voordeel van je eigen site is, dat je er lekker mag neerzetten wat je wil. Je hebt de volledige controle over wat je wel en niet deelt.

Op Moviemeter natuurlijk ook wel. Maar op mijn eigen site kan ik zelf films toevoegen of juist niet. Ik schrijf hier wel anders dan op mijn eigen site. Mijn site is eigenlijk bedoeld voor een paar mensen die mij ook kennen, en dus mijn toon begrijpen.

Als je een eigen site begint, dus met een domeinnaam en hosting, en je leert wat over html/php/sql, dan ontwikkel je meteen ook een skill die je (later) van pas kan komen. Er is altijd wel een baan waarbij het onderhouden van de bedrijfswebsite of de mailinglijst zit. Als jij daar dan nét iets meer vanaf weet, heb je al een voorsprong.

Dick2008
Heb er nou toch geen tijd voor maar bedankt voor de info. Tijd en ruimte zijn vaak voorkomende begrippen. Heb zelf ook nog wel naslagboeken in de kast, niet zo veel......Online is handig maar heb ook wel mijn bedenkingen, hetzelfde wat hier staat Filmdragers en apparatuur >> Winkels en webshops >> Fame. Hoe veilig is het allemaal en blijft die informatie dan ook bestaan.
Overal informatie van jezelf, dus in dit geval je recensie, neerzetten lijkt me niet goed, maar fixeren op één informatiebron ook niet.

Dick2008 schreef:
Heb er nou toch geen tijd voor maar bedankt voor de info. Tijd en ruimte zijn vaak voorkomende begrippen. Heb zelf ook nog wel naslagboeken in de kast, niet zo veel......Online is handig maar heb ook wel mijn bedenkingen, hetzelfde wat hier staat Filmdragers en apparatuur >> Winkels en webshops >> Fame. Hoe veilig is het allemaal en blijft die informatie dan ook bestaan.
Overal informatie van jezelf, dus in dit geval je recensie, neerzetten lijkt me niet goed, maar fixeren op één informatiebron ook niet.

Hm. Ik maak back ups van mijn sites. En ik heb dus die informatie ook lokaal staan. Dat ligt aan jezelf. Je moet er nooit vanuit gaan dat iets wat je bij een andere partij host blijft bestaan.

Maar ik heb meer vertrouwen in de info die ik onder eigen beheer online zetten, dan de reviews of info die ik op een site als MM neerzet. Dar heb ik géén backup van

Dick2008
Gewoon knippen en plakken naar een tekstprogramma op de computer, andersom kan ook.

Ik heb mijn berichten/stemmen ook gewoon lokaal. Mijn stemmen drie, een gedeelte zelfs vier keer online. Alleen mijn berichten dus niet.
Een blog is wel mooi en overzichtelijk.

ikkegoemikke schreef:
Heb zo mijn eigen stekje voor het plaatsen van mijn meningen en heb deze nog maar recent helemaal weer opgefrist. Het is nog niet 100% perfect maar ik ben er zelf toch een beetje trots op
Het is zelfs tweetalig :
De Engelse versie ...
De Nederlandse versie ...

Hey Peter, dat is mooi gemaakt al denk ik wel dat er een hulptool bestaat om dit in elkaar te boksen. Niet dat ik aan je kunde twijfel hoor
Ik zie dat je ook een pak volgers hebt dus ja je hebt de site degelijk niet enkel voor jezelf gemaakt. Je bent ook gedetailleerd in reviews en dat is heel nuttig voor mensen die de film misschien wel willen zien, al blijven meningen en smaken natuurlijk heel persoonlijke dingen. Slim dat je de reviews ook in het Engels plaatst en bovendien nog met plaatjes ,filmpjes en links erbij dat . Dat helpt allemaal om de lezers hun interesse te wekken en vast te houden
Als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven want het is heel mooi werk, zelf netjes ingedeeld volgens genre... dat is voor mij de navigatie.
Kijk ik ben iemand die voor mijn werk software en dus ook websites moet testen. Mooi is het inderdaad wel. Ik klik bijvoorbeeld horror en krijg inderdaad de horrorfilms met plaatje erbij, heel mooi maar niet zo erg praktisch om iets terug te vinden. Nu gaat dat nog maar stel als je voor een genre al honderden films hebt besproken... Een alfabetische rangschikking lijkt me dan ook geen overbodige luxe. Een alfabetische lijst van alle films en eventueel alfabetisch binnen genre zonder tierlantijntjes gewoon tekstwaarvan elke titel een link vormt naar de correcte filmbespreking, lijkt mij heel interessant. Ik weet niet in hoeverre die blog dat toestaat om zoiets te maken en of je dat zelf nuttig vindt

Daenelia schreef:
Ik geef het toe: ik ben een serial websitemaker. Maar het gaat tegenwoordig ook zo simpel!

Mijn filmsite vind je op films.daenelia.com. Het is een simpele wordpress site, waar ik zelf weinig aan geknutseld heb. Eén dezer dagen moet ik toch maar eens een custom theme maken...

Dan hebben we nog onze, niet zo actieve, RP site: www.steamhawke.com, maar dat ligt alweer een tijdje stil.

En dan nog mijn pride & joy handgecodeerde, met textpad nog, site met mijn pixel/graphics dingetjes: daenerys.fiveanddae.com

Die pixel poppetjes vind ik echt wel knap gemaakt
Het doet me denken aan de periode dat ik op IMVU chatte; daar kon je zo je eigen avatar tunen als het ware

Dick2008 schreef:
Gewoon knippen en plakken naar een tekstprogramma op de computer, andersom kan ook.

Ik heb mijn berichten/stemmen ook gewoon lokaal. Mijn stemmen drie, een gedeelte zelfs vier keer online. Alleen mijn berichten dus niet.
Een blog is wel mooi en overzichtelijk.

Een blog maken is wel overzichtelijk maar het is ontzettend tijdrovend zeker als je het zo flashy wil zoals die van ikkegoemikke. Ik heb er ook niet (meer) het geduld voor. Mijn meningen zet ik zowel op MovieMeter neer en een echte review doe ik meestal op imdb. Aan 10 regels komen is misschien niet altijd zo simpel maar met beetje denkwerk lukt het wel. Denk wel dat je grotere kans hebt dat ze langer zullen blijven (be)staan en meer kans hebt dat ze wel eens worden gelezen door anderen. Voor een blog moet je reclame maken ook als je wil dat het bezocht wordt

alexspyforever schreef:
Hey Peter, dat is mooi gemaakt al denk ik wel dat er een hulptool bestaat om dit in elkaar te boksen. Niet dat ik aan je kunde twijfel hoor
Ik zie dat je ook een pak volgers hebt dus ja je hebt de site degelijk niet enkel voor jezelf gemaakt. Je bent ook gedetailleerd in reviews en dat is heel nuttig voor mensen die de film misschien wel willen zien, al blijven meningen en smaken natuurlijk heel persoonlijke dingen. Slim dat je de reviews ook in het Engels plaatst en bovendien nog met plaatjes ,filmpjes en links erbij dat . Dat helpt allemaal om de lezers hun interesse te wekken en vast te houden
Als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven want het is heel mooi werk, zelf netjes ingedeeld volgens genre... dat is voor mij de navigatie.
Kijk ik ben iemand die voor mijn werk software en dus ook websites moet testen. Mooi is het inderdaad wel. Ik klik bijvoorbeeld horror en krijg inderdaad de horrorfilms met plaatje erbij, heel mooi maar niet zo erg praktisch om iets terug te vinden. Nu gaat dat nog maar stel als je voor een genre al honderden films hebt besproken... Een alfabetische rangschikking lijkt me dan ook geen overbodige luxe. Een alfabetische lijst van alle films en eventueel alfabetisch binnen genre zonder tierlantijntjes gewoon tekstwaarvan elke titel een link vormt naar de correcte filmbespreking, lijkt mij heel interessant. Ik weet niet in hoeverre die blog dat toestaat om zoiets te maken en of je dat zelf nuttig vindt

Om eerlijk te zijn maak ik dat tussen de soep en de patatten
Ik werk wel in de IT maar ken eigenlijk niet veel van HTML,XML,PHP of Javascripts. Dus ik zoek een gepaste template en begin wat te rommelen in de HTML en voeg zelf wat scriptjes toe, tot het eruit ziet zoals ik wens
Ik ben inderdaad nog aan het uitknobbelen hoe een aparte pagina toe te voegen met een alfabetisch overzicht. Maar dat wil ik dan wel automatisch hebben want het manueel aanvullen vreet tijd, die ik sowieso al tekort heb

ikkegoemikke, in hoeverre zijn blogspot/blogger sites compatibel met WP plugins? Er is een fantastische plugin die automatisch je posts op alphabethische volgorde schikt. Ik gebruik die ook.

Daenelia schreef:
ikkegoemikke, in hoeverre zijn blogspot/blogger sites compatibel met WP plugins? Er is een fantastische plugin die automatisch je posts op alphabethische volgorde schikt. Ik gebruik die ook.
Geen flauw idee, maar ik kan het wel eens uitproberen !

Dick2008
alexspyforever schreef:
(quote)

Mijn meningen zet ik zowel op MovieMeter neer en een echte review doe ik meestal op imdb. Aan 10 regels komen is misschien niet altijd zo simpel maar met beetje denkwerk lukt het wel. Denk wel dat je grotere kans hebt dat ze langer zullen blijven (be)staan en meer kans hebt dat ze wel eens worden gelezen door anderen.

Dacht ik ook aan. Gewoon vertalen en een beetje aanpassen, 10 regels is niet zo veel. Komen je reviews bij je eigen naam te staan, zoals hier als je je bericht aanvinkt als mening.

Dick2008 schreef:
(quote)

Dacht ik ook aan. Gewoon vertalen en een beetje aanpassen, 10 regels is niet zo veel. Komen je reviews bij je eigen naam te staan, zoals hier als je je bericht aanvinkt als mening.

Ja, en je kunt ook heel snel naar je eigen review gaan...

Dick2008
...ga ik dat maar proberen.

Sinds april met een maat Filmdomein begonnen. De social media loopt lekker en er zijn elke dag wel recensies en artikelen te vinden. Wij concentreren ons op bioscoopfilms en nieuwe dvd- en Blu-ray releases. Wat is jullie mening over onze site? Filmdomein

Ik ben vroeger erg actief geweest op MovieMeter, daarna door omstandigheden er even uitgeweest en uiteindelijk in een soort light-vorm doorgegaan op MM. Ben nog steeds meerdere keren per week te vinden op MM, maar reageren of schrijven doe ik amper meer. Ik wil die banden wel weer gaan aanhalen, maar ik ben ook erg druk met Filmdomein natuurlijk.

In Film > Toplijsten en favorieten > Mening Reviews:

Halloo film liefhebbers,

Wij zijn nieuw hier en hebben de forum een beetje doorgelezen en zien dat hier echte film lovers te vinden zijn. Wij hebben een youtube kanaal waar we film reviews doen omdat wij allebei een passie voor film hebben. We willen zeker niet over komen als spammers op zoek naar views, maar zijn op zoek naar feedback. Hieronder is een filmpje te zien van onze laatste review. Hoor graag wat jullie ervan vinden.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=5WYiRBlZIBw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Misschien een beetje ongevraagd, maar een paar dingetjes:
1. Geluid (investeer in redelijke mics)
2. Camera/edit (misschien twee cams, zodat het wat dynamischer oogt)
3. Setting (te donker, te kaal/kil, nietszeggend), maar kan/zal een "stijlkeuze" zijn

Dit kan trouwens verplaatst worden naar De Site / Gebruikers / Je eigen filmcreaties

kappeuter (crew)
danuz
Het gaat niet om eigen filmproducties (zelf films maken) maar om een videoblog.
Daarom heb ik het verplaatst naar "Websites en filmblogs van gebruikers"

Gast
geplaatst: vandaag om 12:36 uur

geplaatst: vandaag om 12:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.