• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.008 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.001 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.231 stemmen

Websites en filmblogs van gebruikers

zoeken in:

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

Iemand die enkel (x)html, css en javascript doet, maar zich niet bezighoudt met php en allerlei cms development.

Ik bouw de facade van een website, maar hou mij niet bezig met de motor

Webby

• 861 berichten
  • 846 stemmen

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

http://www.filmhuisemmen.nl/

Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi meer. Volgens zitten er ook wat fouten in. In Opera werkt die scroller rechtsboven namelijk niet, maar krijg het niet voor elkaar dit goed te krijgen. Ik zou graag een hele nieuwe site willen maken, maar het ontbreekt me aan de tijd (en kennis) om een mooie nieuwe site te maken. Het updaten van de huidige site gebeurt nu meestal al op het laatste moment. Gelukkig gisteren weer ge-update, ben ik er weer even vanaf.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Niet mijn eigen in elkaar gezette site (geen zin en geen tijd), maar wel eentje waar ik af en toe wat zelfgemaakte muziek op dump:

Pastichio Rocker, Citizen of ACIDplanet.com

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

aladomuch

Ik heb sinds een paar maanden een blog waar ik wat teksten, videootjes (ja, dat ongeveer) op plaats. Het beste staat onder Tags (vooral mijn kortverhalen vind ik oké). Ik post wel regelmatig.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb ook sinds kort een blog waarop stukjes over filmklassiekers schrijf. Ik vind het wel leuk, maar moet nog veel leren. http://xanadu.blogeiland.nl/index.php

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Ziet er leuk uit.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Adrenal schreef:

Ik heb ook sinds kort een blog waarop stukjes over filmklassiekers schrijf. Ik vind het wel leuk, maar moet nog veel leren. http://xanadu.blogeiland.nl/index.php

Zeer leuk, maar als ik je een tip mag geven, zet de aanwijzingen naar bijvoorbeeld 'land, jaar, genre, enz...' in een lichtere kleur, want nu in dit donkere rood met zwarte achtergrond leest het niet echt makkelijk.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Goede tip, heb het meteen wat lichter gemaakt.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

Vind het een beetje raar dat mensen naar zo'n site al blogeiland trekken. Zo'n standaard blog oogt toch sterk verouderd, terwijl de modernere blogsystemen standaard veel mooiere layouts aanbieden.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ik heb er inderdaad spijt van. Ik ben begonnen zonder enige ervaring met bloggen en heb de eerste de beste genomen. Nu er zoveel tijd en moeite ingestoken te hebben, laat ik het wel even zo.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Vind het een beetje raar dat mensen naar zo'n site al blogeiland trekken. Zo'n standaard blog oogt toch sterk verouderd, terwijl de modernere blogsystemen standaard veel mooiere layouts aanbieden.

Wat zijn de moderne blogsystemen dan (ben namelijk een echte leek op dat vlak)?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

Blogger en WordPress zijn twee groten. Maar als je voornamelijk gewoon een kant en klaar blogje wil is Blogger de eenvoudigste denk ik. Met WordPress heb je de meeste keuze uit interessante themes om je standaard blog meteen wat op te fleuren.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt, zal het zeker eens bekijken.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Ik heb er inderdaad spijt van. Ik ben begonnen zonder enige ervaring met bloggen en heb de eerste de beste genomen. Nu er zoveel tijd en moeite ingestoken te hebben, laat ik het wel even zo.

Jouw site hoeft volgens mij geen strakke lay-out, zakelijke fonts of overzichtelijke menu's. Jouw site is qua uiterlijk goed zoals hij is, hij ademt cult. Vandaar ook zo spijtig van die Frankensteinhoofdjes die op het kapblok beland zijn .

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

Ik heb 2 startpagina's, niet veel speciaal, maar aangezien er een topic over bestaat toch ff vermelden

Film Links

Vakantie Links

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Handig. Vooral leuk om toplijstjes enzo snel terug te vinden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Ik ben ook sinds een week op drie maar eens begonnen met bloggen over films. Bijzonder leuk tot nu toe.

Timbo’s Filmblog - filmmad.wordpress.com

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden wat op- en aanmerkingen te krijgen over mijn site.

Ik heb al een tijdje een zelfde structuur, maar ben benieuwd of binnen dit concept er nog dingen verbeterd kunnen worden. Leesbaarheid, navigatie etc.

Ik programmeer de site in Flash en actionscript 2.0

http://www.brennfilm.com

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

Schakel over naar html/css/javascript zou ik zeggen, kan je net zo goed mee maken wat je nu hebt en mensen die Flash weigeren/niet kunnen installeren kunnen ook een kijkje nemen. Ideologie van het internet enzo.

Qua bruikbaarheid is het bijv al erg lastig dat tekstjes niet zomaar geselecteerd/gekopieerd kunnen worden. Iets groter lettertype en iets hogere letter-spacing (ruimte tussen lijntjes) zou de iets minder ziende mens ook wel van dienst zijn, vooral dus omdat je de grootte ook niet meer makkelijk kan bepalen via de browser (Flash weer)

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Dat laatste is een keuze die ik zelf in flash instel. Ik kan mijn tekstwindow gewoon "selectable" maken. Ikzelf heb enkel zoiets als: Mijn tekst is om te lezen en niet om te copy/pasten..

Maar ik zal kijken of daarmee het lettergrootte ook via de browser is in te stellen. Had ik nog niet aan gedacht.

Overigens... zijn er nog computers zonder flash? (Behalve de iPhone dan?)

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

Genoeg mensen die het specifiek blokken (veel ads via Flash - Firefox heeft een Flashblock plugin die al meer dan 10 miljoen keer is gedownload, kan je nagaan), of niet mogen installeren (op hun werk, wordt ook veel gesurfd).

Verder kan je zomaar een keertje een buitenlander hebben die om welke reden dan ook een cast van een film wil hebben, en wees maar zeker dat die problemen heeft met de spelling van Michael van Buuren. Is er een reden waarom ze je teksten niet zouden mogen kopiëren?

Wat de lettergrootte betreft, ctrl + '+' is de standaard manier in de meeste browsers om het font te vergroten. Altijd handig als het mogelijk is.

Verder chapeau dat je er mooi alle trailertjes en posters hebt opstaan. Vind het nog steeds bijna onbegrijpbaar dat niet meer regisseurs dat hebben.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ik zal me eens verdiepen in css. Ik heb er al een beginnetje mee gemaakt en er zijn leuke tutorials op het net te vinden. Zo ben ik ook al begonnen met php en databases etc. Eigenlijk meer omdat ik het gewoon leuk vind te puzzelen.

Die add blocker heb ik ook (gehad) maar die blokkeert de pagina volgens mij niet.

Maar je hebt gelijk. De keuze voor flash is enkel omdat mijn site uit veel multimedia bestaat en ik mensen ook niet aan die afschuwelijke mac-dingen wil dwingen zoals Quicktime etc. Wmv is ook afschuwelijk overigens, dus flash leek me een uitstekende oplossing.

Dat niet meer regisseurs een eigen pagina hebben... Ik ken een hoop collega regisseurs mij altijd bellen als hun internet het weer eens niet doet. Het lijkt erop alsof die regisseurs hun hele herseninhoud reserveren voor het filmen. Een hoop digibeten in dit vakgebied.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

Flash voor video is nog best, al zie ik het verschil niet zo door een opgedrongen Mac/Windows oplossing en een opgedrongen Adobe oplossing Bij video moet je altijd keuzes maken, en Flash is ondertussen toch wel al ingeburgerd. Maar niets houdt je tegen om zo'n Flash filmpje gewoon in een html/css site te dumpen. Kijk naar YouTube.

Andere reden om Flash een beetje te mijden (of je moet al écht goed met Flash overweg kunnen) is dat engines zoals Google normale Flash sites niet kunnen lezen. Ze kunnen dus niet echt aan je inhoud en zodoende wordt je site ook niet zo snel gelist bij zoekopdrachten. Bij je eigennaam gaat het bijv goed, zoek je iets specifieker (met name ook termen die je niet het opgegeven voor de search engines) dan komt je site meteen al een stukje lager te staan.

Het lijkt erop alsof die regisseurs hun hele herseninhoud reserveren voor het filmen. Een hoop digibeten in dit vakgebied.

Toch jammer, aangezien film en internet toch twee zaken zijn die op allerlei manieren aan elkaar gelinkt zijn.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

.flv betreft de slechtste optie, al helemaal wanneer het gaat om kwaliteit. Voorts kan google flash content wel lezen maar moet je hiervoor de flash content voor aanpassen, er bestaan gewoon middelen om flash namelijk wel 'zichtbaar' te maken voor de google zoek machines.

Mijn advies: gebruik H.264. Doen mijn klanten ook en voor mijn nieuwe website ga ik alle gemaakte animaties ook hiernaar omzetten.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ik hoor anders niets dan lovende kritieken over de kwaliteit van mijn flv bestanden (overigens kan flash ook H.264 spelen)

In welke player zou jij die H.264 bestanden dan willen spelen? Toch geen Quicktime hè?

PS

Ik had trouwens doordat ik Onderhonds advies opvolgde om de tekstvelden "selectable" te maken, daarmee het contactformulier per abuis "achter" dat veld geplaatst en dus buiten werking.

Is inmiddels opgelost met dank aan Clueless die het opmerkte.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Klopt, ik bedoel ook H.264.

Hier een aardig stukje dat een goede vriend en collega van mij heeft geschreven.

Why .flv Flash Video sucks

Why .flv Flash Video sucks | SA*media video studio - samedia.nl

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Mijn blog totaal veranderd. Lay-out is minimalistischer, heb de openingspagina beperkt tot één bespreking (de rest staat links in het archief), de tekst heb ik naar links geschoven, in het midden van een bespreking een screenshot geplaatst (vind dat er toch wat professioneler uitzien) en tenslotte heb ik een hoop onzin als polls en de shoutbox weggelaten.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden . Ben er zelf wel erg tevreden mee, zo.

http://cultmovies.blogeiland.nl/

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Persoonlijk zie ik liever een onoverzichtelijke knoeiboel voor een thema als "cultfilms". Straalt meer charme en wansmaak uit .

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12838 stemmen

Wat in het artikel over Flash vs h.264 niet gemeld wordt is dat h.264 veel lastiger is om vlot te draaien, je hebt er dan ook een sterker en krachtigere computer voor nodig om vlot te kunnen kijken.

Op mijn vorig PCtje waren die dingen niet te bekijken (constant gehaper en gestotter).

dutchtuga: veel beter zo . Enige wat ik nog zou aanpassen (voor zover je daar de kans toe hebt) is de lijnhoogte (line-height) van je tekst. Die is momenteel nogal laag, waardoor de tekst nogal dicht op elkaar staat. Bevordert het leesgemak niet echt

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.