- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmvoornemens 2006
Filmvoornemens 2006
Chavez
-
- 112 berichten
- 198 stemmen
Kijk bij mijn filmlijsten en dan bij 'nog zien'. Dat zijn de filmsa die ik de komende 3 maanden wil gaan kijken (+ nog gewoon andere films die op tv zijn of die me vader huurt ). Ik moet dus nog aardig wat toppers kijken!
robertinho
-
- 1166 berichten
- 2440 stemmen
O die ja die had ik gekocht voor m'n oma man haha. Ik heb ze nu geleend en 1 inmiddels gezien. Dat je dat nog wist
Goodfella_90
-
- 10401 berichten
- 2519 stemmen
Ik keek eerst elke week of je ze al becijferd had, maar na een half jaar gaf ik de hoop op.
robertinho
-
- 1166 berichten
- 2440 stemmen
Ik keek eerst elke week of je ze al becijferd had, maar na een half jaar gaf ik de hoop op.
Haha, ik heb deel 1 vier sterren gegeven, de andere twee gaan deze vakantie nog wel volgen denk ik. Hou me in de gaten
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Het is je gelukt.
Inderdaad, nog meer mensen die hun voornemen(s) al waargemaakt hebben?
Goodfella_90
-
- 10401 berichten
- 2519 stemmen
Ik vind het ergens ook wel jammer dat je steeds maar meer films ziet. Ik weet nog goed dat ik alleen maar fantaseerde over hoe Heat en C'era una Volta il West zouden zijn..
robertinho
-
- 1166 berichten
- 2440 stemmen
Ik vind het ergens ook wel jammer dat je steeds maar meer films ziet. Ik weet nog goed dat ik alleen maar fantaseerde over hoe Heat en C'era una Volta il West zouden zijn..
Ja dat is misschien ook wel zo, maar waar ik vaak tegenop zie is dat als ik snel een film wil kijken dat films als The Godfather,Schindlers List, Lord of the Rings allemaal al snel 3 uur duren. Dan kijk ik liever even vlug een filmpje elke dag en dan 1x in de week een langere.
Maarja ik heb hier nog zoveel films liggen die ik nog moet kijken: Lethal Weapon 1 t/m 4, Schindlers List, Amarcord, Lord of the Rings 1&2, Godfather 2&3 en dan liggen er nog een stapel.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Die moet je niet kijken, die mag je kijken. Moviemeter is voor de lol. Niemand dwingt jou, hoor.
neo
-
- 15407 berichten
- 9635 stemmen
Hij had het er denk ik over dat ie doe van zich zelf moet kijken, niet persee door moviemeter moet..
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 3979 stemmen
Niemand dwingt jou, hoor.
Ja, dat zeg jij.
Mijn innerlijke mens kan anders behoorlijk dwingend zijn.
robertinho
-
- 1166 berichten
- 2440 stemmen
Ja ik móét ze wel kijken, van mezelf inderdaad
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik haal de 1000 toch niet meer, heb ik geen zin in. Ik ben een heleboel films vergeten die ik vroeger heb gezien maja. Mijn doel is 750 films.
ik heb het al gehaald 4 maanden te vroeg
Lola3
-
- 892 berichten
- 1549 stemmen
ik heb het al gehaald 4 maanden te vroeg
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
4 maanden dat zijn 120 dagen en ik stem elke dag minimaal 1 keer dus misschien haal ik toch de 1000 nog
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
4 maanden dat zijn 120 dagen en ik stem elke dag minimaal 1 keer dus misschien haal ik toch de 1000 nog
Ik denk het niet meer, ik heb het de laatste tijd zo druk met schooldingen...ik kijk nauwelijks een film meer
moviefreak#1
-
- 14296 berichten
- 21947 stemmen
De 4000e stem halen
Momenteel 3792. Dit voornemen kan ik denk ik wel vergeten
jordybeukeboom
-
- 6794 berichten
- 2423 stemmen
Aan het einde van dit jaar moet ik toch wel op 650 kunnen zitten (dan nog 100 films te kijken dus in 4 maanden)
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ah joh denk een beetje om je social life.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Alle taratino's films behalve jackie brown zie ik eerder kan ik schrappen ik heb ales gezien.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3747 stemmen
Inderdaad, nog meer mensen die hun voornemen(s) al waargemaakt hebben?
Mijn doel is proberen aan de 1000 stemmen te komen dit jaar. Ik heb er nu 780 en kom er iedere keer als ik ga zoeken nog films tegen waar ik nog niet op gestemd heb. Ik denk dat ik er dus ongeveer nog 150 moet kijken dit jaar aaan de 1000 te komen. Verder ook komend jaar weer een keer een filmmarathon houden want ik heb er afgelopen week een gehouden (maar 15 uur) en dat beviel me wel.
Deze doelen zijn voor mij ook al bereikt. Ik zit inmiddels al op 1202 stemmen en heb sindsdien ook alweer een filmmarathon gehouden.
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 3979 stemmen
De 4000e stem halen.
Momenteel 3792. Dit voornemen kan ik denk ik wel vergeten
Met 13 films in 4 weken tijd kun je dat inderdaad wel vergeten.
sherena
-
- 261 berichten
- 123 stemmen
Heb nog heel veel in te halen als ik jullie allen zo "hoor" dat red ik niet.
moet nog een hele lijst afwerken.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12701 stemmen
Mijn voornemen was 1500 stemmen. Daar zit ik nu al met 100 overheen
robertinho
-
- 1166 berichten
- 2440 stemmen
Misschien dat ik aan het eind van het jaar nog op 500 stemmen kom.
Nog 46, moet wel gaan lukken hoop ik
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 626 stemmen
Hoop dan 300 stemmen te hebben gegeven.
Das nog niet veel , maar er zijn zoveel films die ik al wel eens heb gezien maar die ik mij niet meer herriner.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1736 stemmen
Heb het niet gehaald. Wou er 750 halen en begon met 556 stemmen maar zit nu op 741 en meer dan 742 zullen dat er wel niet worden... Helaas better luck next year waarin ik mijn doel nog hoger gaan stellen.
Goodfella_90
-
- 10401 berichten
- 2519 stemmen
Mijn voornemen op filmgebied voor dit jaar is om op het einde de 900 stemmen te bereiken. Ik sta nu op 558, dus dat wordt een mooie uitdaging. Ook wil ik natuurlijk mijn nog-zien lijst flink inkrimpen. En dan met name mijn aparte 'nog zien: westerns' lijst, die inmiddels best groot is.
Ook wil ik me nog wat meer op het klassieke werk richten dan nu.
De eerste doelstelling is met gemak gehaald, want heb momenteel 1002 stemmen geplaatst, 102 stemmen boven mijn doelstelling. Mijn (western-)nog zien lijsten zijn enorm ingekrimpt en "me meer op het klassieke werk richten" kon niet beter verlopen dan afgelopen jaar; erg veel klassiekers gezien en vooral ook hoog beoordeeld en tevens een hele rits die op 5* belandden.
Ik kan toch wel concluderen dat het een zeer geslaagd filmjaar was!
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Ik ook heb in dit jaar de beste films gezien. Dan voor afgaande jaren.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Mijn belangrijkste voornemen is op zijn minst één film gezien hebben van alle belangrijke regisseurs waarvan ik er nog geen gezien heb (Ingmar Bergman, Sam Pekinpah, Takeshi Kitano, etc.).
Ik heb wel al een Bergman in huis, maar nog niet bekeken. Kitano en Pekinpah heb ik intussen wel bekeken.
Verder wat meer films kijken van regisseurs die mijn aandacht getrokken hebben (Sergio Leone, David Lean, Howard Hawks, de Coens, Fritz Lang, Alexander Payne, Paul Thomas Anderson, Clint Eastwood etc.)
Alleen van Anderson heb ik geen nieuwe films meer gezien dit jaar. Hawks is intussen een van mijn favorieten geworden.
en ook van interessante acteurs/ actrices (Peter Sellers, Humphrey Bogart, Frances McDormand, Jenniffer Connelly, George C. Scott, etc.).
Sellers en Scott heb ik verwaarloosd, maar had ik begin 2006 alleen nog maar Casablanca van Bogart gezien, intussen is het een hele rits geworden. 4 van zijn films staan nu op 5*. Ook belangrijk om te vermelden is dat Stewart nu bij mijn favorieten is gaan horen.
Ook wil ik mijn nieuwe interesse voor westerns een beetje uitbreiden.
Kon niet beter gaan.
En het is goed gekomen. 2 films die ik nu in mijn top 10 heb staan zag ik overigens voor het eerst dit jaar, namelijk Rio Bravo en It's a Wonderful Life.