- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Nee, gelukkig niet. Al was ik wel erg verbaasd toen ik zag dat ik ineens op 15 oktober geboren was. 
Ach, het kan altijd erger. Mijn vriendin was volgens haar diploma 'gelaagd' voor haar derde jaar. 
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Ik begin hopelijk met de studie journalistiek in Zwolle( windesheim) binnenkort. Vertel eens Bioscoopzaal: beetje te doen en is het een leuke opleiding?
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Yup, het was in mijn geval zeker de moeite waard. Ik heb ontzettend veel opgestoken.
Het was bij mij echter geen volledige opleiding, maar een Masterclass van 1 jaar. Allerlei interessante vakken passeren in revue, van interviewtechnieken over ethiek tot mediarecht. Het grootste gedeelte van de opleiding was natuurlijk praktisch, we kregen dus een karrevracht opdrachten (in alle genres: interviews, nieuwsberichten, achtergrondverhalen, columns, persberichten, essays), kregen vakken over lay-out en eindredactie en we moesten ook zelf een aantal krantjes makes (zowel elektronisch: www.splinternet.be, ik zat bij De NieuwsStraat) als een papieren krant (op de redactie van De Standaard).
Uiteindelijk zat er ook nog een stage van drie maanden bij een krant of tijdschrift aan vast, en een paar examens.
Zwaar en enorm intensief maar erg de moeite waard. Succes in elk geval!
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
dank je! Ik wil dit al jaren doen. Vanaf het moment dat ik met die avondstudie mavo begon al. Nu heb ik eindelijk mijn Havo-sprint klaar (3 en 4 in 1 jaar.) Ben ik inmiddels toch al zo,n kleine drie jaar bezig. Heb hiervoor een paar jaar gewerkt als schilder (en ook voor gestudeerd) tot ik het licht zag. Het gaat goed, het gaat goed! Ik ben trouwens niet echt van plan om naar Zwolle te verhuizen, hoor. Mijn stulpje is in Groningen dus ik reis gewoon heen en weer. Is maar een klein uurtje. Maar we kunnen best eens een biertje drinken hoor, Jasonn. 
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Ik ben een weekje geleden afgestudeert in het middelbaar technisch onderwijs (ik weet niet hoe ze dat in Nederland noemen) als elektricien/elektronicus. Ik ga nu een sabbatjaartje nemen (beetje reizen, werken, moviemeteren, ...) en daarna waarschijnlijk verder studeren. Ik weet nog niet juist welke richting maar in ieder geval en totaal andere. Ik twijfel tussen geschiedenis, journalistiek, fotografie en film. Misschien dat jullie mij kunnen helpen beslissen
. Alvast bedankt
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Film natuurlijk!
Al vind ik geschiedenis ook heel erg leuk
Maar gefeliciteerd met het afstuderen en gebruik dat jaartje vrij op een goede manier 
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Gefeliciteerd in elk geval! En we horen wel wat je volgend jaar gaat doen. 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Feli ook van mijn kant. En neem vooral de tijd om te bepalen waar je nu heen wilt.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Dank u, dank u. Ja ik neem een sabbatjaartje om eens goed na te denken wat ik juist wil en niet dezelfde fout maak als toen ik elektriciteit/elektronica ging studeren. Ik had veel liever een kunstrichting gedaan.
In ieder geval nog eens bedankt en hopen dat ik nu de juiste keuze maak.
Nog een vraagje is fotografie geen dure richting? En hoe zit dat met film? Alvast bedankt.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Nog een vraagje is fotografie geen dure richting? En hoe zit dat met film? Alvast bedankt.
Van Fotografie kan ik bevestigen dat het veel extra pieken bovenop je collegegeld zal kosten, aan materiaal en dergelijke. Mijn zusje doet Fotografie aan de HKU. Als je wil kan ik wel vragen waar je rekening mee moet houden.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Niet zwanger, maar wel klaar met mijn stage van een half jaar. Eerst een pintje en dan heel veel vrije tijd. Afgelopen tijd vulde ik de vrije uren met mijn sociaal leven en nu kan ik weer lekker asociaal veel films kijken. Jeeee..
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Yup, het was in mijn geval zeker de moeite waard. Ik heb ontzettend veel opgestoken.
Het was bij mij echter geen volledige opleiding, maar een Masterclass van 1 jaar. Allerlei interessante vakken passeren in revue, van interviewtechnieken over ethiek tot mediarecht. Het grootste gedeelte van de opleiding was natuurlijk praktisch, we kregen dus een karrevracht opdrachten (in alle genres: interviews, nieuwsberichten, achtergrondverhalen, columns, persberichten, essays), kregen vakken over lay-out en eindredactie en we moesten ook zelf een aantal krantjes makes (zowel elektronisch: www.splinternet.be, ik zat bij De NieuwsStraat) als een papieren krant (op de redactie van De Standaard).
Uiteindelijk zat er ook nog een stage van drie maanden bij een krant of tijdschrift aan vast, en een paar examens.
Zwaar en enorm intensief maar erg de moeite waard. Succes in elk geval!
Klinkt goed, ik zit ook aan zoiets te denken, maar dan in R'dam (Erasmus Uni). Opleiding van 10 maanden. Wel vrij duur (4000 euro voor 10 maanden geloof ik), dus ik moet nog ff sparen.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1703 stemmen
Zojuist afgestudeerd aan het Grafisch Lyceum. 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Bedankt, ik gaa werken bij een installatie bedrijf. Chr.s ook jij gefelici 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
GEFELICITEERD!!!
In Vlaanderen zijn er nog examens tot einde volgende week. Mijn dochter zit hier achter mij al de ganse week te 'blokken'.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Gefeliciteerd geslaagden! 
Succes gewenst aan de dochter van speedy23 en alle anderen die nog bezig zijn met examens en afstuderen enzo... (ik weet hoe het voelt
).
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3233 stemmen
Allen gefelciteerd met het behalen van je diploma!!
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Iedereen die is geslaagd; gefeliciteerd! 
Aan de rest; succes met eventuele herkansingen, (weet hoe het is
)
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Prop journalistiek is zo goed als binnen. Op naar het volgende jaar.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Bedankt voor de overweldigende felicitaties
.