• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.091 acteurs
  • 199.013 gebruikers
  • 9.372.312 stemmen

Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!

zoeken in:

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Nee, gelukkig niet. Al was ik wel erg verbaasd toen ik zag dat ik ineens op 15 oktober geboren was.

Ach, het kan altijd erger. Mijn vriendin was volgens haar diploma 'gelaagd' voor haar derde jaar.

as

• 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Ik begin hopelijk met de studie journalistiek in Zwolle( windesheim) binnenkort. Vertel eens Bioscoopzaal: beetje te doen en is het een leuke opleiding?

jassonn

• 5303 berichten
  • 3233 stemmen

Alvast Welkom in Zwolle, As

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Yup, het was in mijn geval zeker de moeite waard. Ik heb ontzettend veel opgestoken.

Het was bij mij echter geen volledige opleiding, maar een Masterclass van 1 jaar. Allerlei interessante vakken passeren in revue, van interviewtechnieken over ethiek tot mediarecht. Het grootste gedeelte van de opleiding was natuurlijk praktisch, we kregen dus een karrevracht opdrachten (in alle genres: interviews, nieuwsberichten, achtergrondverhalen, columns, persberichten, essays), kregen vakken over lay-out en eindredactie en we moesten ook zelf een aantal krantjes makes (zowel elektronisch: www.splinternet.be, ik zat bij De NieuwsStraat) als een papieren krant (op de redactie van De Standaard).

Uiteindelijk zat er ook nog een stage van drie maanden bij een krant of tijdschrift aan vast, en een paar examens.

Zwaar en enorm intensief maar erg de moeite waard. Succes in elk geval!

as

• 3548 berichten
  • 5932 stemmen

dank je! Ik wil dit al jaren doen. Vanaf het moment dat ik met die avondstudie mavo begon al. Nu heb ik eindelijk mijn Havo-sprint klaar (3 en 4 in 1 jaar.) Ben ik inmiddels toch al zo,n kleine drie jaar bezig. Heb hiervoor een paar jaar gewerkt als schilder (en ook voor gestudeerd) tot ik het licht zag. Het gaat goed, het gaat goed! Ik ben trouwens niet echt van plan om naar Zwolle te verhuizen, hoor. Mijn stulpje is in Groningen dus ik reis gewoon heen en weer. Is maar een klein uurtje. Maar we kunnen best eens een biertje drinken hoor, Jasonn.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3233 stemmen

KillaJah

• 356 berichten
  • 856 stemmen

Ik ben een weekje geleden afgestudeert in het middelbaar technisch onderwijs (ik weet niet hoe ze dat in Nederland noemen) als elektricien/elektronicus. Ik ga nu een sabbatjaartje nemen (beetje reizen, werken, moviemeteren, ...) en daarna waarschijnlijk verder studeren. Ik weet nog niet juist welke richting maar in ieder geval en totaal andere. Ik twijfel tussen geschiedenis, journalistiek, fotografie en film. Misschien dat jullie mij kunnen helpen beslissen . Alvast bedankt

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Film natuurlijk! Al vind ik geschiedenis ook heel erg leuk Maar gefeliciteerd met het afstuderen en gebruik dat jaartje vrij op een goede manier

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Gefeliciteerd in elk geval! En we horen wel wat je volgend jaar gaat doen.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Feli ook van mijn kant. En neem vooral de tijd om te bepalen waar je nu heen wilt.

KillaJah

• 356 berichten
  • 856 stemmen

Dank u, dank u. Ja ik neem een sabbatjaartje om eens goed na te denken wat ik juist wil en niet dezelfde fout maak als toen ik elektriciteit/elektronica ging studeren. Ik had veel liever een kunstrichting gedaan.

In ieder geval nog eens bedankt en hopen dat ik nu de juiste keuze maak.

Nog een vraagje is fotografie geen dure richting? En hoe zit dat met film? Alvast bedankt.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

KillaJah schreef:

Nog een vraagje is fotografie geen dure richting? En hoe zit dat met film? Alvast bedankt.

Van Fotografie kan ik bevestigen dat het veel extra pieken bovenop je collegegeld zal kosten, aan materiaal en dergelijke. Mijn zusje doet Fotografie aan de HKU. Als je wil kan ik wel vragen waar je rekening mee moet houden.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Niet zwanger, maar wel klaar met mijn stage van een half jaar. Eerst een pintje en dan heel veel vrije tijd. Afgelopen tijd vulde ik de vrije uren met mijn sociaal leven en nu kan ik weer lekker asociaal veel films kijken. Jeeee..

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

bioscoopzaal schreef:

Yup, het was in mijn geval zeker de moeite waard. Ik heb ontzettend veel opgestoken.

Het was bij mij echter geen volledige opleiding, maar een Masterclass van 1 jaar. Allerlei interessante vakken passeren in revue, van interviewtechnieken over ethiek tot mediarecht. Het grootste gedeelte van de opleiding was natuurlijk praktisch, we kregen dus een karrevracht opdrachten (in alle genres: interviews, nieuwsberichten, achtergrondverhalen, columns, persberichten, essays), kregen vakken over lay-out en eindredactie en we moesten ook zelf een aantal krantjes makes (zowel elektronisch: www.splinternet.be, ik zat bij De NieuwsStraat) als een papieren krant (op de redactie van De Standaard).

Uiteindelijk zat er ook nog een stage van drie maanden bij een krant of tijdschrift aan vast, en een paar examens.

Zwaar en enorm intensief maar erg de moeite waard. Succes in elk geval!

Klinkt goed, ik zit ook aan zoiets te denken, maar dan in R'dam (Erasmus Uni). Opleiding van 10 maanden. Wel vrij duur (4000 euro voor 10 maanden geloof ik), dus ik moet nog ff sparen.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Zojuist geslaagd voor vmbo

Leno

• 5921 berichten
  • 4402 stemmen

Gefeliciteerd, wat ga je nu doen?

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Zojuist afgestudeerd aan het Grafisch Lyceum.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Bedankt, ik gaa werken bij een installatie bedrijf. Chr.s ook jij gefelici

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Jij natuurlijk ook.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Dank

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Proficiat!

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Gefeliciteerd Geslaagden

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Voor alle geslaagden en afgestudeerden:

(afbeelding)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

GEFELICITEERD!!!

In Vlaanderen zijn er nog examens tot einde volgende week. Mijn dochter zit hier achter mij al de ganse week te 'blokken'.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Gefeliciteerd geslaagden!

Succes gewenst aan de dochter van speedy23 en alle anderen die nog bezig zijn met examens en afstuderen enzo... (ik weet hoe het voelt ).

jassonn

• 5303 berichten
  • 3233 stemmen

Allen gefelciteerd met het behalen van je diploma!!

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Iedereen die is geslaagd; gefeliciteerd!

Aan de rest; succes met eventuele herkansingen, (weet hoe het is )

as

• 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Prop journalistiek is zo goed als binnen. Op naar het volgende jaar.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Bedankt voor de overweldigende felicitaties .

La dormeuse

• 111 berichten
  • 218 stemmen

Zojuist gezakt voor m'n rijbewijs

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.