- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waar werken de MM-users?
Waar werken de MM-users?
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Of I'm Back, Baby! of Any ways, the key to this plan is the giant laser?
D.K
-
- 222 berichten
- 743 stemmen
Ik werk momenteel als uitzendkracht op Schiphol bij SDBV. Ik transporteer en ruim trolleys op.
Ben binnenkort van plan om weer te studeren(docent Geschiedenis ) en daarnaast ook proberen om een taxi diploma te behalen zodat ik een taxi bedrijf kan opstarten.
Hiervoor had ik een tweejarige vooropleiding van de politie gevolgd waarbij ik stage heb gelopen bij de politie en de gemeente.
Ik had vorige jaar ook een sollicitatie lopen bij de politie als Hoofdagent maar ik was door prive omstandigheden op 1 van de onderdelen gezakt dus moest ik een jaar wachten tot ik het weer kon proberen en nu hebben ze een vacature stop bij de politie. Dus dat gaat momenteel niet door. En er zijn zelf mensen die al aangenomen zijn bij de politie die niet kunnen beginnen omdat ze momenteel genoeg agenten hebben
.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Momenteel al 4 maanden thuis. Hiervoor werkte ik in een reïntegratie bedrijf, waar dus door de bezuinigingen de stekkers eruit zijn gehaald sinds 1 december en het reïntintregeren van mensen dus niet meer is toegestaan. Altijd gedacht dat thuiszitten wel meeviel aangezien ik daar voor nog niet zoveel ervaring had met werken en de ervaring die ik had was meestal niet leuk, en toen eigenlijk ook gewoon grotendeels thuiszat. Na dat bedrijf wil je niks anders meer en is het thuiszitten op den duur echt iets om gek van te worden. Helemaal in combinatie met het weer, want door de kou kan je ook maar bar-weinig doen.
Volgende maand verhuis ik naar Amsterdam, maar es hopen of daar wat te vinden is.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Even ontopic; ik heb een bijbaantje in de telecomwereld; aan de telefoon en ik ben nog student,
Oooh, mensen ongevraagd bellen en lastigvallen met allerlei aanboden en verkoop en geen nee kunnen horen? 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Misschien een leuke vacature voor een filmliefhebber (dat is ook een voorwaarde)
http://www.film1.nl/over_film1/vacatures.php
Link krijg ik niet werkend dus even de url copy pasten.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Werk nog steeds met veel plezier op het DOCT (dierenopvangcentrum) Vandaag voor de 4de keer met de dierenambulance mee gereden. Heel erg leuke ervaring en afwisselend.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Bah, ben goed ziek van een sollicitatie/selectiedag vandaag. Ik heb niks mis met afgewezen worden(heb al tig afwijzingen de afgelopen weken), maar de manier waarop heeft wel voor een enorme teleurstelling gezorgd.
Ik kon voor het grote Amerikaanse bedrijf werken met de welbekende beet uit de appel. Ik heb een aantal tests doorstaan, alles met vlag en wimpel gehaald en niks aan het handje. Ik heb meegelopen op de afdeling om te zien hoe het er op de werkvloer aan toe gaat. Moest alleen nog even een "klik" gesprek hebben. Oftewel een gesprek met een medewerker of er wel een klik was tussen ons. Ik baalde (maar liet het niet merken) dat het met een man was, terwijl de rest met vrouwen in gesprek ging(werken mijn charmes beter
) .
Anyway, de man was onder de indruk van mijn cv. Mijn werkervaring vond hij imponerend en ook de vele testresultaten waren hem positief opgevallen. Ik heb verder mijn welbekende babbeltje gehouden en alles leek toch goed te gaan. Hij vroeg wel naar mijn bijbaan, de 9 jaar die ik nu bij de McDonalds werk en ook nog steeds werkzaam ben. Of het een hinder zou worden tijdens dit werk. Ik zeg natuurlijk van nee, dat werk is op zaterdagnacht(dus dat conflicteert niet met mijn werkrooster die ik bij dit bedrijf zou kunnen krijgen) en heeft geen prioriteiten bij mij, ik vraag daar dus voornamelijk vrij. McDonalds blij(ik ben duur), ik blij...vooral omdat ik daar ook geen ambities heb. Dus daar hoeft u zich geen zorgen om te maken. Ik wil echter dit baantje voorlopig wel erbij houden als stok achter de deur.
Krijg ik een paar uur later een telefoontje...
ik ben niet aangenomen omdat mijn "presentatie" niet goed was en dat ze geen vertrouwen hadden in "mijn uren" die ik zou maken. Wtf denk ik op zo'n moment, wat zijn dat voor kulargumenten. Vooral omdat ik de sollicitatie zo'n beetje last minute aangeboden kreeg gister aan het eind van de middag en alles gisteravond(thuis testen) en vanochtend nog door de stad heen en weer geracet ben om allerlei testen te maken. Hoezo geen vertrouwen in mijn commitment? Nu snap ik ook niet wat die man heeft lopen zwetsen. Eerst onder de indruk dat ik er zo lang werk en dat ik daardoor betrouwbaar ben, om me er vervolgens op af te rekenen. Dit is dus de reden waarom ik dat bijbaantje erbij blijf houden, terwijl je er ook weer op afgerekend wordt...Erg flauw allemaal 
Het wereldje is maar weer hard merk ik..zucht.. Ik pas maar wel weer op om met dode mussen blij gemaakt te worden.
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Behoorlijk balen Robert. Al zou ik gewoon gezegd hebben dat je stopt bij de mcDonalds wanneer je bij Apple aangenomen zou worden. Dan heb je toch nog steeds een stokje achter de deur want je zegt pas bij de McD op als je aangenomen bent. Bij heel veel bedrijven hebben ze liever niet dat je er een 2e baan op na houd (staat ook vaak in arbeidsovereenkomsten). Daarbij denk ik dat juist bij bedrijven als Apple, Google, etc. commitment hoog in het vaandel staat. Ik snap ook de reden niet precies waarom je 1 zaterdagavond bij de McD zou blijven werken als je een andere baan hebt. Er even van uitgaande dat het een fulltime functie was. Niet voor het geld lijkt me.
Maar dat is natuurlijk makkelijk achteraf lullen.
Succes iig met je volgende sollicitatie!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Nee, meer dus voor dit soort situaties. Anders had ik het heus wel opgezegd. Het is alleen maar dat ze zelf ook na die proefperiode adios kunnen zeggen en dat ik dan niet werkloos wil zijn. Stok achter de deur houdt bij mij i.i.g. niet in dat ik gelijk al mijn baan op zeg voordat ik überhaupt nieuw werk heb. Lijkt me voor hun ook niet al te lastig om uit te vogelen. Ik vind het alleen jammer dat ze het tig keer over open en eerlijkheid hebben gehad, maar het zelf niet zijn geweest aangezien mijn huidige werk wel een probleem blijkt te zijn.
Maar inderdaad, het zoeken naar nieuw werk zal de komende weken opnieuw prioriteiten krijgen. Dit is wel weer iets om wijzer te worden en zelfs als je denkt dat je er bent gewoon nog steeds je stinkende best blijven doen
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Waarom zou je überhaupt op je CV zetten dat je bij McDonalds werkt of gewerkt hebt? Dat is toch totaal niet relevant voor een bedrijf als Apple. Als ik ergens solliciteerde, liet ik ook alle nutteloze bijbaantjes achterwege.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Tsjah..genoeg dingen die ik inderdaad achterwege heb gelaten hoor. Maar het is wel mijn huidige werk en nutteloos vind ik het ook niet aangezien het wel 9 jaar is (ik ben een trouwe werknemer die commitment toont)en in zoverre ook mijn enige echte werk tot nu toe(buiten een boel lange stage periodes om).
Voor mijn gevoel had ik gewoon de pech dat ik geen "klik" met die jongeman had, ik ben nou eenmaal beter met vrouwen 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat mij altijd geadviseerd en verteld is, ook door de mensen/bedrijven waar ik solliciteerde (stage of werk), is om alleen de relevante (werk)ervaring op te nemen in je CV. Wat ook logisch klinkt. Een CV is niet meer dan een verkooppraatje van jezelf, dan is het voor de meeste banen niet relevant dat je als jongere een x aantal jaar kranten hebt bezorgd, in een snackbar hebt gewerkt of HEMA-worsten hebt verkocht.
Het mag natuurlijk geen argument zijn iemand af te wijzen, maar dat is wel de praktijk. Met een ietwat gepimpt CV - zonder onzin en leugens uiteraard - verkoop je jezelf beter.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Snap wat je bedoelt en het klinkt ook logisch. Maar ik kan bijna een decennium aan werk niet uit mijn cv laten, relevant of niet. Ik heb overigens prima een link kunnen leggen hoor. Flexibiliteit, werken onder hoge druk, werken in teamverband, klant- en servicegericht te werk gaan. Ik ben niet arrogant, maar ik vind mijn presentatie meer dan voldoende. Wat mij betreft mogen ze ook eerlijk zijn hoor, dat kan ik beter hebben dan lulsmoesjes 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Het zegt ook wel iets over je loyaliteit. Ik wil niet lullig klinken, maar tien jaar voor de Mac werken, daar neem ik mijn petje voor af.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Toch begrijp ik ook wel wat Quido zegt. Kan wel erg loyaal zijn, maar je zit daar natuurlijk wel bij Apple, één van de "hipste" en gewoon het allerrijkste bedrijf van de wereld. Die vragen zich waarschijnlijk meer af waar je ambities liggen na 10 jaar bij McDonalds gewerkt te hebben dan dat ze onder de indruk zijn van je loyaliteit. Ook van die klant/service-gerichtheid bruggetjes komen niet echt aan denk ik, staat McD sowieso niet om bekend.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Mja, als je interesse hebt in je sollicitanten, dan kijk je ook wel naar de omstandigheden. Als we er even keurig tien jaar van maken, betekent het dat Robert op zijn vijftiende begonnen is met werken. Dan neem ik aan dat het als bijbaantje bedoeld is, die hij aangehouden heeft tijdens een (eventuele?) studie. Wanneer je verder de juiste papieren hebt qua opleidingen, lijkt me dat goed te verantwoorden. Je moet erg veel mazzel hebben als je een bijbaantje had bij een prestigebedrijf. Als Robert 35 was geweest, was het absoluut een ander verhaal.
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Waarom zou je überhaupt op je CV zetten dat je bij McDonalds werkt of gewerkt hebt? Dat is toch totaal niet relevant voor een bedrijf als Apple. Als ik ergens solliciteerde, liet ik ook alle nutteloze bijbaantjes achterwege.
Niet mee eens. Zeker omdat hij er een lange periode werkt. En een gat in je CV van 9 jaar werkt ook niet in je voordeel.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Mja, als je interesse hebt in je sollicitanten, dan kijk je ook wel naar de omstandigheden. Als we er even keurig tien jaar van maken, betekent het dat Robert op zijn vijftiende begonnen is met werken. Dan neem ik aan dat het als bijbaantje bedoeld is, die hij aangehouden heeft tijdens een (eventuele?) studie. Wanneer je verder de juiste papieren hebt qua opleidingen, lijkt me dat goed te verantwoorden. Je moet erg veel mazzel hebben als je een bijbaantje had bij een prestigebedrijf. Als Robert 35 was geweest, was het absoluut een ander verhaal.
Klopt als een bus. In dit geval ben ik gelijk toen ik zestien werd begonnen 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dan zet je er van mijn part neer: 'diverse bijbaantjes'. Ik weet niet hoe oud ie is, maar iedereen weet wel dat je serieuze werkervaring pas begin zo rond je 18-20ste (ervan uitgaande dat je Hogeschool of Uni doet). Dus een gat van negen jaar zal niet voorkomen. Of je doet écht iets verkeerd. Er zijn genoeg dingen in het leven waar ik het ook niet mee eens ben, maar soms kun je je beter schikken in de vaak platte en volledig op marketing en PR (dus ook van jezelf) gerichte wereld waarin we leven - zonder overigens te hoeven liegen of wat dan ook, of je moet je emotioneel onlosmakelijk verbonden voelen met - in dit geval - McDonalds - dan je daar halsstarrig tegen te blijven verzetten. Ik heb vanaf mijn 13ste enkele jaren reclamefolders bezorgd, een tweetal jaren op een landbouwbedrijf gewerkt en daarna een jaar of vijf in een museum, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat op mijn CV te zetten. Hoogstens dat laatste, mocht ik ooit solliciteren naar een 'historische' functie (was bij een Kasteel, so to say).
Uiteindelijk gaat het enkel om relevantie werkervaring voor de functie waar je op solliciteert. Daar hoort het bakken van burgers, het met een clappertje op vriendelijk lachend verkopen van milkshakes en achter een raampje zitten in veel gevallen niet bij. (even grof en zwart-wit gesteld, niet persoonlijk bedoeld, Robert).
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Voor welke job ging je eigenlijk Robert? Iets in de verkoop/assistance of eerder een technisch/creatieve job inhouse?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ik zou dat ook achterwege laten op je CV, zo specifiek benoemd en als je tenminste momenteel nog studeert(?), vragen ze er ook niet verder naar en hoef je ook niet aan te geven dat je het baantje aanhoudt. Relevante stages zijn veel belangrijker.
Buiten dat is het nu echt werkgeverstijd als het gaat om aantrekken van personeel. Ik raak over een tijdje heel waarschijnlijk m'n baan kwijt en heb voor het zekere alvast een paar keer gesolliciteerd en gesprekken gevoerd maar heb ook de flauwste argumenten of inhoud van gesprekken meegemaakt (niet toevallig met interne recruiters, de gesprekken met inhoudelijke mensen verlopen goed). Als het al op een uitnodiging uitdraaide, de meeste functies krijgen enorm veel reacties waarvoor ze de ideale en amper voorkomende werknemer lijken te zoeken (analytisch en zelfstandig onderzoekend zeer sterk en ook heel communicatief ingesteld - wat bij wijze van spreken bijna botst met elkaar - ervaring opgedaan met tal van softwarepakketten en goede kennis van de markt, maar in z'n geheel gezien toch ook weer niet teveel jaren werkervaring etc.). Solliciteren is nu heel wat anders dan pak'em beet in 2000 toen the sky the limit was.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Ach Robert, ik ben eens bij McDonald's afgewezen, doordat men dacht ik niet hard tegen het stressvolle werken kon en niet in het team zou passen. Naja. Kulargumenten natuurlijk, maar je doet er niets tegen. En altijd nog beter dat ze gelijk melden dat "na uitvoerige bestudering van uw cv wij andere kandidaten geschikter achten'. Leren ze die clichézinnetjes op de grote recruiterschool?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Wat mij altijd geadviseerd en verteld is, ook door de mensen/bedrijven waar ik solliciteerde (stage of werk), is om alleen de relevante (werk)ervaring op te nemen in je CV. Wat ook logisch klinkt. Een CV is niet meer dan een verkooppraatje van jezelf, dan is het voor de meeste banen niet relevant dat je als jongere een x aantal jaar kranten hebt bezorgd, in een snackbar hebt gewerkt of HEMA-worsten hebt verkocht.
Het mag natuurlijk geen argument zijn iemand af te wijzen, maar dat is wel de praktijk. Met een ietwat gepimpt CV - zonder onzin en leugens uiteraard - verkoop je jezelf beter.
Maar hoe wil je iets pimpen? Je hebt iets gedaan of niet, mooier kan ik het echt niet maken. Of ik moet zeggen dat ik op de salesafdeling werkte ipv caissière, dat kan ook. (al is verkoop/sales dan weer in de winkel zelf) Heb ook zelf negen jaren gewerkt bij de AH. Was geen probleem bij mijn vorige werkgever bij de sollicitatie dat ik daar toen nog werkte. Die begrepen ook wel dat het uit een bijbaan kwam.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Balie- of service-medewerker klinkt al beter dan 'achter de kassa'. Dat soort kleine dingen. Nogmaals, ik vind ook niet dat het als argument mag gelden, maar het gebeurt. Dan kun je het beter gewoon vermijden door je CV slim en zakelijk op te stellen. Zelfde geldt voor een beknopte bio van jezelf, dat is ook niet meer dan een aanstekelijk en aantrekkelijk verkooppraatje, waarin je niet liegt, maar wel zaken extra benadrukt of juist weglaat.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Overigens werd ik gebeld of ik wilde solliciteren naar deze functie, omdat mijn CV op het internet staat. Dus dat kan al geen argument zijn eigenlijk
De appel met een beet erin eist overigens dat je nergens op social media vermeldt dat je voor hen werkt, dus als ik wel aagenomen was had ik voor een ander bedrijf gewerkt 
@Onderhond
Op de CPU afdeling, Desktops en Laptops...gecombineerd met helpdesk werk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Balie- of service-medewerker klinkt al beter dan 'achter de kassa'. Dat soort kleine dingen. Nogmaals, ik vind ook niet dat het als argument mag gelden, maar het gebeurt. Dan kun je het beter gewoon vermijden door je CV slim en zakelijk op te stellen. Zelfde geldt voor een beknopte bio van jezelf, dat is ook niet meer dan een aanstekelijk en aantrekkelijk verkooppraatje, waarin je niet liegt, maar wel zaken extra benadrukt of juist weglaat.
Tja, maar meer dan de helft mag niet eens achter de informatiebalie. Die worden niet eens caissière B. Dat is dus puur liegen wat je doet (overigens zat ik wel achter de counter meestentijds en kon dat dus ook melden in mijn cv). Buiten dat vind ik alleen al dat je aangeeft een wil te hebben om te werken meer dan genoeg. Een caissière is niets minder waard dan een marketingmannetje van het alheilige Apple.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Als je zo stelling bent dan hoef je je ook niet slecht te voelen als je bij Apple niet aan de bak kan, want dan strookt zo'n bedrijf toch al niet met je eigen waarden. Als je bij Apple wil werken gaat het erom wat Apple wil, niet wat jij vindt dat Apple zou moeten willen natuurlijk.
Robert: ik neem aan verkoop van desktops & laptops dan, niet het ontwikkelen van?
Probleem met Apple is dan denk ik dat ze graag wat meer cachet willen uitstralen. Ik denk dat je beter een half jaar bij een dure winkel (of in ieder eerder technisch geörienteerde winkel zoals een MediaMarkt) gewerkt kon hebben dan 10 jaar bij een McD. Los van je eigenlijke kwalificaties, maar daar draait het eigenlijk zeer zelden om bij sollicitaties.
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
@Onderhond
Op de CPU afdeling, Desktops en Laptops...gecombineerd met helpdesk werk.
In geval van een functie als helpdesk medewerker zie ik ik toch zeker wel een voordeel om te vermelden dat je bij de McDonalds gewerkt hebt. Je hebt dan ervaring met klantvriendelijkheid, omgang met mensen, werken in teamverband, gestructureerd werken, etc.
Beetje jammer dat er altijd zo denegrerend wordt gedaan over over McD, alsof het het laagste van het laagste is.
Maar misschien is het beter om op je CV te vermelden dat je momenteel in een restaurant werkzaam bent (dat klinkt dan toch al iets anders, en je liegt niet)
Maar een van de vermede redenaties dat hij afgewezen is:
geen vertrouwen hadden in "mijn uren" die ik zou maken. Daarmee doelen ze denk ik op het feit dat hij heeft aangegeven dat hij wel bij de McD wil blijven werken naast zijn nieuwe baan.
In het vervolg zou ik dat niet zeggen. Eventueel zou je nadat je aangenomen bent dat altijd nog in onderling overleg kunnen bespreken mocht je zoveel hechten aan de McD 
Overigens werd ik gebeld of ik wilde solliciteren naar deze functie, omdat mijn CV op het internet staat.
Door wie ben je gebeld? Door Apple zelf of een headhunter?
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Niet het werk, wel de standing van het bedrijf. Je gaat van een goedkope fastfood keten naar één van de duurste en rijkste tech-producenten. Qua klantvriendelijkheid en omgang zit daar toch een verschil op, zéker in de ogen van Apple zelf.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Apple heeft sowieso een grote eigendunk. En ik denk dat McDonalds net zo revolutionair is geweest voor ons eten en uiteten als Apple voor de technologie. Zelfs Ferran Adriia wist zich positief uit te laten eens: World's most popular chef says, 'I fancy a McDonald's' - News - Food & Drink - The Independent - independent.co.uk
Maar goed, wel vervelend voor een Robert die wel graag wil werken bij dat bedrijf.