- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De waarde van je collectie
De waarde van je collectie
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En als je dan bijvoorbeeld 500 films van het genre drama hebt, wat dan? Ook weer per alfabet zetten? Dubbel werk. 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik zet ze op regisseur en de losse flodders die over blijven deel ik in tijdvakken en ik maak een foreign/engelstalig onderscheid...
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Wat ben ik toch blij dat ik niks hoef te sorteren. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik zet ze op regisseur en de losse flodders die over blijven deel ik in tijdvakken en ik maak een foreign/engelstalig onderscheid...
Ha, doe ik ook!
Ik heb een Allen rijtje, een Moodysson rijtje, een Jeunet rijtje etc.
De Nederlandse films staan bij elkaar, en de overige Europese films ook. Daarnaast nog wat klassiekers bij elkaar. En films die thematische verwantschap hebben ook.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ja, ja. Ook handig. Maar als je heel vroeg begint met sorteren en je krijgt/koopt/jat/vindt er wat bij, dan moet het sorteren wel een stuk makkelijker zijn.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Bij mij staan ze op alfabetiche volgorde, maar sorteren op regisseurs is wel erg cool. En dan een stikkertje met de naam van de regisseur op de zijkant van de plank plakken om het helemaal af te maken... 
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
nu zit ik te twijfelen op welke manier ik ze nu moet zetten 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ik sorteer op uitgave.
Een nette rij van keepcases: Shaw's bij elkaar, Criterions, RCV
Speciale [grotere] cases [LotR EE's] naast elkaar.
En dan uiteindelijk twee planken in de vintrine met de hele speciale edities [Ltd. Ed. en Coll. Ed.]
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
ik denk dat ik vanavond ff ga puzzelen hoe ik mijn collectie in me kamer kan zetten 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Hehe, same here. Ik begin vast met plakkertjes maken...
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Ik heb een nieuwe boekenkast gekregen (ik gebruik het niet voor boeken, maar voor dvd's) en ik heb ze allemaal op genre gezet! Ben er ook erg trots op 
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Gaaf, maar ik heb zo'n systeem eigenlijk nog steeds niet nodig met m'n kleine collectie van vijfendertig
.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Gaaf, maar ik heb zo'n systeem eigenlijk nog steeds niet nodig met m'n kleine collectie van vijfendertig
.
Dat is toch aardig wat, hoor 
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1703 stemmen
Ik zit nu op 47.
Met een paar uitzonderingen daar allemaal toppers. Ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje trots op ben. 
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Dat is toch aardig wat, hoor 
Vind je?
Is misschien ook wel zo, maar ik weet 't niet. Ik heb er wel een heleboel coole films bij zitten, ook wat mindere.
Trouwens, Chr.s, dat je trots bent op je collectie is niks om je voor te schamen of iets dar raar is, hoor.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Waarom zou dat raar zijn? Postzegels, sigarenbanden, suikerzakjes en bierviltjes zijn toch ook niet raar? Maar of je op één postzegel van 10 euro twee uur kan kijken weet ik niet, maar dat kan je wel op een film van die prijs. 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Waarom zou dat raar zijn? Postzegels, sigarenbanden, suikerzakjes en bierviltjes zijn toch ook niet raar?
Ik wil geen gek tegenkomen met zijn suikerzakjes of Bierviltjes 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Kan die ander van iemand met veel films ook zeggen. 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Staat los van de veel/weinig films discussie. We zijn hier allemaal filmgek, namelijk 
En natuurlijk is het uitermate begrijpelijk dat een student minder films kan bezitten dan iemand die al 10-20 jaar full-time werkt en verzamelt.
Dat is dan ook een reden dat we regelmatig films in de Pakketservice stoppen. Een paar postzegeltjes is een stuk goedkoper dan de volle prijs voor een film.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Groot gelijk. En een verzameling, het eender wat je verzameld, is altijd een werk van lange adem. En hoe meer films je hebt en hoe langer het duurt, hoe trotser je erop bent. Zeker zijn. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En natuurlijk is het uitermate begrijpelijk dat een student minder films kan bezitten dan iemand die al 10-20 jaar full-time werkt en verzamelt.
Daar moet je zeker rekening meehouden. Maar vergeet niet dat er uitzonderingen zijn (look at me
).
Ik ben net student af (al komt het volgens mij dat ik "Vriendin af" ben, zo bespaar je toch veel geld.
) maar zit nu toch al knap over de 300. Mijn 'to buy' list wordt ook steeds kleiner. Na mijn lijst en al de op dvd verkrijgbare Watts films kan ik me gaan richten op de nieuwe films die nog gereleased moeten worden, eindelijk alles onder controle dan.
Het hangt ook af van wat iemand wil. De 1 wil alleen films die hij echt top vindt en de ander koopt weer bijna elke film waar hij zich al een beetje bij vermaakt. Ik zit heel toevallig net tussen die 2 categorieen in. Al zeg ik niet dat ik als ik aan het DVD shoppen ben niet naar huis ga met een film die niet op mijn lijst stond, dat komt zelfs erg vaak voor. 
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Ik vertrek nooit met een lijstje. 
Ik soms, soms loop ik door de stad en dan zie ik een DVD die ik niet op mijn verlanglijstje heb, maar dan realiseer ik me dat ik die film wel erg graag wil hebben... 
Maar een lijstje is inderdaad erg handig 
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Nou, meestal loop ik ook een winkel binnen met als doel een bepaalde film te kopen. Af en toe koop ik dan wat anders. Meestal betreft het een film die ik al heb gezien, degene die ik dus van plan was aan te schaffen. Héél soms doe ik een onverwachte aankoop. Dan zie ik een film liggen waarvan ik wel eens heb gehoord en dan kies ik daar voor. Tijdje terug met Lock, Stock & Two Smoking Barrels. Ik had 'm nog nooit gezien, maar het verhaal sprak me erg aan en ik had er ook al een aantal dingen over gehoord, hij scheen erg goed en leuk te zijn. Was ie ook. Maar normaal koop ik eigenlijk nooit films die me niet specifiek aangeraden zijn. Ik had er namelijk wel eens mensen over horen praten, maar niet specifiek tegen mij. Ik ben namelijk meestal bang dat ik m'n geld verspil, want wie weet valt ie tegen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik koop heel graag films die ik nog niet ken. En als het niks is, jammer dan. Ik hou er wel van om iets op de gok te kopen.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ja, moet ik denk ik ook vaker doen
! Maar meestal ben ik dus nogal doelgericht.
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
Ik koop ook regelmatig films die ik nog niet gezien heb. Meestal kijk ik wel van te voren wat de recensies zijn op Moviemeter en/of Imdb.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik koop zelf ook wel films die ik nog niet gezien heb. In dat geval gaat het vooral ofwel om horrorfilms, een genre dat bij mij niet zo snel zal tegensteken, of films met een originele verhaallijn of invalshoek. Soms kijk ik inderdaad hier of op Imdb om te zien of de film de moeite is. Blijkbaar werkt deze manier van aankopen want ik geloof dat ik op heel m'n collectie (470 films op het dit moment) nog maar 2 of 3 films heb die ik toch niet zo goed vind.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ik las net dat één van mijn out-of-print DVD's al op een minimum van $150 zat via de Amazon marktplaats.
En dat terwijl ik 'm ooit kocht voor $20.
Opmerkelijk, aangezien dit meestal met Criterions het geval is...