• 11.452 nieuwsartikelen
  • 163.671 films
  • 10.468 series
  • 30.449 seizoenen
  • 618.632 acteurs
  • 194.142 gebruikers
  • 9.038.520 stemmen

De waarde van je collectie

zoeken in:

Kraay

• 6190 berichten
  • 1433 stemmen

10 euro per dvd, neuh zo werkt t niet. Tenzij ze allemaal geïmporteerd/moeilijk te verkrijgen en in uitstekende staat zijn. Aankoopwaarde moet boven de 40 euro per stuk gelegen hebben (of je heb een neus voor (tweedehands) koopjes).

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Kraay schreef:

10 euro per dvd, neuh zo werkt t niet. Tenzij ze allemaal geïmporteerd/moeilijk te verkrijgen en in uitstekende staat zijn. Aankoopwaarde moet boven de 40 euro per stuk gelegen hebben (of je heb een neus voor (tweedehands) koopjes).

Als de aankoopwaarde €40 p.stuk was, dan was de waarde van mijn collectie minstens 12.000 euro.

De aanschafwaarde ligt gemiddeld rond de 10,-. Ik heb dvd's waar ik €20,- of meer voor betaald heb. Daarnaast heb ik ook nog LE's, EE's, SE's van films, die soms een aanschafwaarde gehad hebben van €50, maar toch is het gewoon één film. Dat geld ook voor series.

Logisch nadenken is zo moeilijk toch niet?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1433 stemmen

Bart Simpson schreef:

Waarde van mijn collectie, ligt ...

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Kraay schreef:

(quote)

?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1433 stemmen

Aanschafwaarde is een heel ander verhaal, je stelt nu als het ware de nieuwprijs aan de tweedehandsprijs gelijk.

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Het is maar net wat de gek ervooor geeft. Ik denk niet dat iemand €10 over heeft voor een 2dehands dvdtje dat je bij de FRS voor hetzelfde bedrag kan kopen..

The Oceanic Six

• 59456 berichten
  • 3959 stemmen

Bart Simpson schreef:

(quote)

Waarom is dat onzin? Ik heb meer dan 300 dvd's, kwaliteit dvd's en die zijn minstens 3000 euro waard. Daarnaast heb ik ook grote boxen, waarvan de aanschafwaarde erg hoog lag.

Ik kan er niets aan doen dat jouw collectie waarschijnlijk vol zit met onzin, maar ik ben trots op mijn collectie en hij heeft werkelijk een waarde van minstens 3000 euro, of jij het nou gelooft of niet.

Je bent in maart pas 16 geworden. Hoe wil je als 15 jarige een collectie van minstens 3000 euro hebben? Dat hebben veel mensen die ouder nog niet eens....

Ik weet overigens mijn waarde niet. Alleen dat ik hem persoonlijk onschatbaar veel waarde vind hebben omdat ik er trots en zuinig op mijn collectie ben.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

DVD Profiler, by Invelos Software, Inc.

226 stuks met voor veel films de exclusiefste/duurste uitgave mogelijk. Hoop toch wel dat het getaxeerd zou worden op minstens 1000 euro.

Ondergronds

• 250 berichten
  • 0 stemmen

Minstens 3000 euro.

MNV2

• 6932 berichten
  • 1871 stemmen

Ik ben aan het tellen geweest en ik denk dat ik zo'n 244 DVD's heb, wat de actuele waarde is weet ik niet. Tellen trouwens de DVD's van series ook mee?

thunderball

• 5675 berichten
  • 1362 stemmen

Bart Simpson schreef:

(quote)

Waarom is dat onzin? Ik heb meer dan 300 dvd's, kwaliteit dvd's en die zijn minstens 3000 euro waard. Daarnaast heb ik ook grote boxen, waarvan de aanschafwaarde erg hoog lag.

Ik kan er niets aan doen dat jouw collectie waarschijnlijk vol zit met onzin, maar ik ben trots op mijn collectie en hij heeft werkelijk een waarde van minstens 3000 euro, of jij het nou gelooft of niet.

De aanschafwaarde/of te wel nieuwwaarde zegt niets.

Dvd's en ook cd's dalen in waarde waar je bij staat.

Dvd's en cd's komen uit en kosten dan in de winkel een euro of twintig,

drie maanden later liggen ze vaak al in een bak voor 5-10 euro.

Tweede hands kun je er nog 1-5 euro voor krijgen.

Voorbeeldje:

ik kocht drie jaar geleden een dvd boxset van J.Bond met een koffer en daarin alle films op 2disc versies voor 340 euro.

Uit luiigheid heb ik nog steeds niet de moeite genomen die box ook maar uit het plastic te halen en ik kijk gewoon nog de eerste enkel dvd versies.

Inmiddels zijn we al weer 2 box versies verder en kost zoiets nu nog maar tussen de 150 en 200 euro.

Is mijn box nog steeds 340 waard, want dat had ik er immers voor betaald? Nee, natuurlijk niet. Niemand die dat er nog voor geeft.

En zo is het met praktisch al je dvd's.

Uitzonderingen daar gelaten. Er zijn er wellicht een paar bij die out of print zijn en die je niet meer in Nederland kunt kopen.

De rest is p.s. niet veel meer waard dan 5 euro.

En over een paar jaar, wanneer blue ray echt door de grote massa omarmd wordt en dvd niet meer als systeem op de markt is, praktisch niks meer waard. Zie videobanden.

Dus als investering moet je nooit een grote dvd collectie gaan aanschaffen, maar als hobby en verzameling heeft het voor jou zelf natuurlijk wel waarde.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Wat maakt het nou uit wat de aanschafwaarde/waarde van mijn collectie is. Ik vind het leuk om te hebben als een van mijn hobby's. Nu liggen die hobby's van mij wel allemaal dichtbij elkaar:

- WO2 items verzamelen

- PS3'en / Wii'en

- DVD's verzamelen

- Voetbal

Maar ja, ik heb de tijd ervoor. En als mijn dvd collectie over 10 jaar minder waard is, wat zou dat. Ze gaan 80 jaar mee en ik denk niet dat ik 96 wordt, want ik denk dat we binnenkort een 3e wereldoorlog krijgen en dan ga ik dood of ik moet het overleven en het schoppen tot generaal en later genieten van mijn oude dag samen met mijn dvd's. Maar die kans is klein. Maar ja, als mijn dvd's 5 euro per stuk zijn dan is het toch nog wel minstens €1500,- en plus de box sets die duurder zijn kom ik ongeveer op €2000,-. En dat is zo slecht nog niet, dat is best veel waard. Maar het is al laat dus tot morgen!

Vhs_Freak

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Bart ,

Je hebt gelijk...

Zelf heb ik een behoorlijke verzameling Vhs Films.

Oude labels e.d.

Net wat je zegt over postzegels, ooit wordt het zeldzaam.. ^O ^

niethie

• 7309 berichten
  • 6559 stemmen

Dat is natuurlijk maar net wat de gek ervoor geeft...

Vhs_Freak

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Niethie,

Je hebt helemaal gelijk: wat een gek ervoor geeft .

Ik geef ook niets om een oude post-zegel maar een gek wel.

En er lopen wat gekken rond op deze aardbol, net zoals ik

Joeri_000

• 244 berichten
  • 633 stemmen

Waarde is lastig te zeggen.. Ben wel redelijk op weg..

heb 4 kasten met daarin 88 per stuk in die zijn vol..

en er staan nog veel series bovenop de kasten ...

Jup, moet weer uitbreiden ..

Ik ben wel een koopjesjager met voor sommige films moet je wel wel wat lappen om het origineel te hebben en ben ook wel gevoelig

voor special editions ...

thunderball

• 5675 berichten
  • 1362 stemmen

Bart Simpson schreef:

Wat maakt het nou uit wat de aanschafwaarde/waarde van mijn collectie is. Ik vind het leuk om te hebben als een van mijn hobby's.

Je begon er zelf over hoeveel je collectie wel niet waard is.

En dat klopt dus niet.

matthijs_013

• 3626 berichten
  • 5238 stemmen

Ik zie ook het nut niet. Is dit een soort van 'kijk eens hoeveel geld ik te besteden heb'-topic ofzo?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Juist niet. Eerder 'kijk eens hoeveel geld ik betaald heb en hoe weinig ik er nog maar voor terug kan krijgen' .

rep_robert

• 27334 berichten
  • 3872 stemmen

haha ja, maar hoe wil je dit weten dan?

Je kan onmogelijk weten wat de waarde van je collectie is, per dvd verschilt de prijs en al helemaal omdat het allemaal 2e hands is.

Je kan hoogstens de aanschafwaarde bepalen.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

rep_robert schreef:

haha ja, maar hoe wil je dit weten dan?

Je kan onmogelijk weten wat de waarde van je collectie is, per dvd verschilt de prijs en al helemaal omdat het allemaal 2e hands is.

Je kan hoogstens de aanschafwaarde bepalen.

Op de rommelmarkt in Vlaanderen kan men ongeveer 2 euro krijgen per DVD.

Dk2008

• 10473 berichten
  • 769 stemmen

lucdecoster schreef:

(quote)

Op de rommelmarkt in Vlaanderen kan men ongeveer 2 euro krijgen per DVD.

Als je er een beetje snel vanaf wil is dat ongeveer ook op Marktplaats.nl, waar je natuurlijk ook nog verzendkosten hebt. Ik bedoel dan wel de beetje makkelijk verkrijgbare dvd's. Ruilen is een betere optie.

De persoonlijke waarde ligt altijd een (heel) stuk hoger.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Een dvd verkoop je gemakkelijk voor €5,- als hij in goede staat is.

Dat is dus meestal de helft v/d winkelwaarde.

Stel je hebt 100 dvd's, je hebt ze voor €1000,- gekocht dan is het meer dan logisch dat je er minstens 400 a 600 euro voor terug krijgt..

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Elke dag minder.

thunderball

• 5675 berichten
  • 1362 stemmen

Dat klopt alleen wanneer je idd alleen maar dvd's in de winkel voor 10 euro zou kopen, maar is dat wel zo?

Nieuwe dvd's kosten sowieso al duurder, enkelaars heb je meestal voor een euro of vijftien, zeker wanneer je ook nog special editions/dubbelaars met extra's koopt ten tijden van uitkomen ben je al snel 25 euro kwijt.

Je kunt er ook niet van uit gaan dat je er altijd 5 euro tweedehands voor gaat krijgen. Is het een titel waar in de winkel nog makkelijk aan te komen is voor een euro of vijf, gaat het je zeker niet dat zelfde bedrag op leveren.

Hoe meer mensen aan de blue-ray gaan, hoe minder de belangstelling voor tweedehands dvd's wordt. Je moet bv eens proberen om je VHS banden, wanneer je die nog hebt, allemaal voor 5 euro ps te verkopen. Gaat je niet meer lukken.

Dk2008

• 10473 berichten
  • 769 stemmen

Heel recente dvd's of speciale uitgaven kun je nog goed verkopen naarmate je langer wacht wordt het steeds moeilijker vooral als er meer aanbieders zijn. De helft toch echt niet, een derde van de winkelwaarde zou ik zeggen. Maar er zijn onderling enorme prijsverschillen.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Er zijn altijd uitzonderingen, dat moet je niet vergeten. Op het internet zijn miljoenen mensen actief en niet iedereen is zich bewust v/d winkelwaarde. Zo kocht ik een tijd geleden een Tom & Jerry Classic Box set voor €30,- en verkochte deze voor €80,- op marktplaats. Een paar maanden later was de box €20,- bij de mediamarkt en kocht ik hem opnieuw. Dus ja, je moet maar geluk hebben

thunderball

• 5675 berichten
  • 1362 stemmen

Ligt er ook aan wat voor titels het zijn.

Is er bv hier in Nederland niet meer aan te komen dan ligt de marktwaarde meteen stukken hoger.

Kwestie van vraag en aanbod.

Hier op MM zie je ook vaak dat mensen naar bv films als Leon en The Ninth Gate vragen. Kijk je op marktplaats, dan lijken ze vrij zeldzaam en betaal je er vaak te veel voor. Zouden ze even de moeite nemen op Ebay te kijken, dan zouden ze zien dat er tientallen van te koop zijn voor niet al te veel geld.

Disney dvd's van een paar jaar geleden, die voor jaren niet meer te krijgen zijn, worden soms voor 60/70 euro verkocht.

Ik zou het er nooit voor over hebben, maar het gebeurt wel.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2341 stemmen

Nou, als je The Ninth Gate op marktplaats zet, kan dat nog wel eens heel hoog oplopen. Soms gaat het wel eens hoger dan €50.

thunderball

• 5675 berichten
  • 1362 stemmen

Ik had hem een jaar of wat geleden voor een eurootje of 6,7 gekocht via marktplaats, blijkbaar geluk gehad.

Edit: Even in het the ninth gate topic gekeken: hij was zelfs maar 4 euro plus verzendkosten, dus klopt wel ongeveer.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.