• 12.959 nieuwsartikelen
  • 169.169 films
  • 11.091 series
  • 31.753 seizoenen
  • 629.416 acteurs
  • 196.199 gebruikers
  • 9.175.536 stemmen

Wat zal jij filmen met een miljoen?

zoeken in:

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Ik zou toch voor een film gaan waarin het hoofdpersonage de underdog van de maatschappij is, of er niet in past. Dit soort film spreken me meestal wel aan, omdat ikzelf ook niet iemand ben die meeloopt met de populaire gasten die door iedereen worden aanbeden. Zelf heb ik in film ook meestal meer betrokkenheid met de buitenstaanders in een film.

Maar hoe precies of wat, dat moet ik nog uitwerken...

Pascal A

• 213 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou denk een serie maken, over een wat oudere man die net overleden is, aan aankomt bij de hemelpoort.

eenmaal daar aangekomen moet hij door allemaal procedures aanmelden bij een verschillende balies, wachtkamer in, wachtkamer uit, papieren zijn weg enz (beetje humor).

In al de wacht kamers komt hij verschillende mensen tegen, en daar begint hij zijn levens verhaal te vertellen (Als je dood gaat zie je je leven voorbij flitsen)

een beetje vergelijkbaar met Forest Gump

Het zou zich afspelen in het verleden, heden in hemel, en heden op aarden.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

ik zou mezelf filmen hoe ik die miljoen opmaak.

Wouter

• 18689 berichten
  • 3037 stemmen

SSeagal schreef:

Ik zou wel iets willen maken wat nooit gedaan is. Zat ooit te denken aan een film totaal in 1st person zoals een shooter, je ziet niet de hoofdrolspeler, enkel wat hij in zijn hand houdt.

http://www.moviemeter.nl/film/2592

Wouter

• 18689 berichten
  • 3037 stemmen

Werwolf schreef:

Ik zou toch voor een film gaan waarin het hoofdpersonage de underdog van de maatschappij is, of er niet in past.

Grappig hoe dat hier steeds in allerlei gedaanten terugkomt.

kos

• 46406 berichten
  • 8633 stemmen

Hahaha.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Nolan deed het met 70.000 voor Following, zijn beste film en een bijna-meesterwerk. Zo kan je dus een serie van 14 films maken. Toch niet mis lijkt me.

Hier staat zelfs 6000 dollar, maar ik vraag me af of het klopt.

Apocalypse Now

• 176 berichten
  • 338 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Grappig hoe dat hier steeds in allerlei gedaanten terugkomt.

..de beste gedaante is dan toch wel taxi driver denk ik

Samm

• 16 berichten
  • 7 stemmen

ToNe schreef:

Hehe, geweldig. Inbreed...

Zit zelf nog te worstelen met een aantal verhalen,

met gekwelde introspectieve hoofdpersonen.

Dit is er een van:

**

Een kunstenaar heeft een verankerd schoonheidsideaal dat constant in zijn werk terugkeerd. Omdat al zijn werk is gemodelleerd is aan iets uit zijn hoofd, is de algemene mening dat er net 'iets' ontbreekt aan zijn werk.

Zijn obsessie/zoektocht naar deze 'perfecte' vrouw heeft natuurlijk als resultaat dat al zijn relaties stuklopen vanwege die onmogelijke eisen.

Hij ontmoet uiteindelijk iemand die qua uiterlijk overeenkomt met dat beeld. Hij papt met haar aan en hij begint aan zijn meesterwerk, het schilderij van zijn 'ideale' schoonheid, maar dan met het arme meisje met de gelijkenis als model.

Geleidelijk aan probeert hij haar te kneden naar zijn ideaal totdat zij er genoeg van heeft en helemaal vervreemd en verward raakt. Ze besluit voor zichzelf te kiezen en vlucht weg.

Gedreven om het onvoltooide schilderij af te maken, vind hij haar weer, maar ze is helemaal rock-bottom [lichte zeden]. Er volgt een gesprek met als conclusie dat deze vorm van aangebeden worden [vleselijke lustobject] minder abstract, humaner en voor haar acceptabeler is dan zijn ideaal.

Gebroken in zijn gallerij, helemaal vol met schilderijen met 'haar' gezicht, jaagt hij een kogel door zijn kop. Het bloed spat op het onvoltooide schilderij en druipt als dunne slierten naar beneden.

**

Bedoeling is dat het begint met de zelfmoord. Het bedruipte schilderij leidt daarmee het verhaal in en sluit het dan ook af.

Ik probeer het uit te werken, al ben ik nog steeds niet uit in wat voor een formaat.

Een screenplay zal toch niet aan de orde zijn, dus zit ik nog te twijfelen tussen een roman, graphic novel of een combinatie van beiden [zoals Cerebus].

Ik zou het verhaal echt uitwerken! Het eind als begin gebruiken maakt het af. Sowieso vind ik het verhaal top!

neo

• 15411 berichten
  • 9715 stemmen

Sander2 schreef:

(quote)

Hier staat zelfs 6000 dollar, maar ik vraag me af of het klopt.

Veel mensen hebben eigenlijk voor zonder wat te krijgen aan die film meegewerkt. Alle medewerkers werkte er alleen op zaterdag aan, naast vaste banen te hebben. Wat geld kostte was het filmmateriaal schieten, de verwerking ervan en de opslag. De muziek van David Julyan kostte zo 6.50 pond, en dat was om op een DAT tape te kunnen zetten. Zo gek klinkt dat bedrag dan niet als je dat zo rekent.

Wouter

• 18689 berichten
  • 3037 stemmen

Ligt er aan welke kosten je meerekent. Alleen het maken van de print kost al een veelvoud.

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12405 stemmen

neo schreef:

muziek van David Julyan kostte zo 6.50 pond, en dat was om op een DAT tape te kunnen zetten.

Cronenberg's excuus bij Stereo (dat er geen geld was voor een soundtrack) was dus eigenlijk stevige onzin

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Misschien had hij nog maar 5 euro....

neo

• 15411 berichten
  • 9715 stemmen

Wouter schreef:

Ligt er aan welke kosten je meerekent. Alleen het maken van de print kost al een veelvoud.

Inderdaad. Dit was absoluut exclusief de print.

Fikret8

• 6139 berichten
  • 4199 stemmen

Ik zou..

* Of een eigen heist film maken met een listige plotwending en een surrealistische verhaallijn.

* Of een film over Pythagoras wat dan een soort combinatie wordt van Pi en A Beautiful Mind.

* Of een remake van één van de geniale Hitchcock thrillers maken.

..en ik zou in alle gevallen zelf de soundtrack produceren.

606

• 23823 berichten
  • 11998 stemmen

Een horror film in de style van Hellraiser en nightmare on elmstreet.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou een romantiesch drama maken. Dat is ook niet zo moeilijk. Die zitten vaak barstensvol men clichés . Of een tragie komedie.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Esteban schreef:

Jolan - Child of the Stars. Eerste van Avonturenfilm/fantasie in meerdere delen.

.

een thorgal-spin-off of zo?

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou een film maken, waarin de hele wereld van nu wakker wordt in de tijd van vroeger.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

hinie schreef:

Ik zou een film maken, waarin de hele wereld van nu wakker wordt in de tijd van vroeger.

En wat is vroeger? Welke tijd?

-jack_sparrow-

• 823 berichten
  • 1143 stemmen

een volgende deel van Pirates of the caribbean.

of het volgende deel van Harry potter.

606

• 23823 berichten
  • 11998 stemmen

hinie schreef:

klinkt leuk

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

veron35 schreef:

(quote)

En wat is vroeger? Welke tijd?

Heel vroeger.

Waar nog geen plaats was voor alle luxe van deze tijd.

anne J

• 1525 berichten
  • 961 stemmen

De beste acteurs strikken en een heftige, dramatische, psychologische thriller maken... Wat voor verhaal moet ik dan nog ff bedenken, lol. Moet ik eerst weten hoe ik aan het miljoen kom!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.