- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke versnapering bij welke film?
Welke versnapering bij welke film?
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Is gewoon oud-Hollandse shoarma.......heerlijk!!
Net zoals tulpen bijvoorbeeld.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Shoarma is niet Hollands.
Joh 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Haha, natuurlijk is shoarma oer-Hollands 
Dit doet t ook altijd goed bij een film

sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
(afbeelding)
en inderdaad prima versnappering , vooral de hot en spicy - reeks
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Met flipsen kunnen we tenminste een filmpje gaan kijken 
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Met flipsen kunnen we tenminste een filmpje gaan kijken
Alleen jammer dat het halverwege allemaal zo moeilijk te volgen zal worden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Net zoals tulpen bijvoorbeeld.
Shoarma en pitabroodje.
Dit is een plat, rond broodje met een zachte korst en een holle binnenkant. Het is bekend onder vele namen. In Griekenland wordt dit broodje "pita" genoemd, in Turkije "pide", in Algerije "kesra", in Libanon "kemaj", in Egypte "aysch" en in Syrië en Marokko "khubiz". De oorsprong van het pitabroodje ligt volgens de verhalen bij de Bedoeïenen, een nomadenvolk. Bij het vallen van de nacht zetten zij hun tenten op en begonnen met het bereiden van het avondmaal. Graanpoeder en water werden tot platte rondjes gekneed in een open vuur. Hun melk bewaarden de Bedoeïen in buidels van schapen- en geitenhuiden waardoor er 's nachts een dikke yoghurtachtige massa ontstond. Op deze wijze is de combinatie van brood met yoghurt ontstaan die ook bij veel hedendaagse pitabroodjes nog voorkomt. In sommige culturen in het Midden-Oosten wordt het platte brood gebruikt als vervanger van een bord. Het shoarma-vlees wordt in het broodje geschept en kan op die manier uit de hand worden gegeten of het wordt gebruikt om sauzen mee op te scheppen.
Shoarma en tulpen zijn van oorsprong Turks en het pitabroodje is Azisch.
De betekenis van shoarma is moeilijk te achterhalen (is iets van "over de datum" in het Marokkaans).
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
De betekenis van shoarma is moeilijk te achterhalen (is iets van "over de datum" in het Marokkaans).
Haha, zo smaakt het soms idd.
Pringles zijn ook erg lekker alleen de schandalige prijs en een afkeer van het oerlelijke logo weerhouden mij ervan ze te kopen. Bovendien heb ik liever cheese onion of bolognese van Lays. Die laatste ook van Croky
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
waarom moet iedereen altijd eten bij films????
Vooral in de bios vind ik het zwar irritant, vooral omdat 90% van de mensheid niet geleerd heeft met dichte mond te kauwen.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Shoarma en pitabroodje.
Dit is een plat, rond broodje met een zachte korst en een holle binnenkant. Het is bekend onder vele namen. In Griekenland wordt dit broodje "pita" genoemd, in Turkije "pide", in Algerije "kesra", in Libanon "kemaj", in Egypte "aysch" en in Syrië en Marokko "khubiz". De oorsprong van het pitabroodje ligt volgens de verhalen bij de Bedoeïenen, een nomadenvolk. Bij het vallen van de nacht zetten zij hun tenten op en begonnen met het bereiden van het avondmaal. Graanpoeder en water werden tot platte rondjes gekneed in een open vuur. Hun melk bewaarden de Bedoeïen in buidels van schapen- en geitenhuiden waardoor er 's nachts een dikke yoghurtachtige massa ontstond. Op deze wijze is de combinatie van brood met yoghurt ontstaan die ook bij veel hedendaagse pitabroodjes nog voorkomt. In sommige culturen in het Midden-Oosten wordt het platte brood gebruikt als vervanger van een bord. Het shoarma-vlees wordt in het broodje geschept en kan op die manier uit de hand worden gegeten of het wordt gebruikt om sauzen mee op te scheppen.
Shoarma en tulpen zijn van oorsprong Turks.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
...en een afkeer van het oerlelijke logo...

jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Pringles zijn ook erg lekker
alleen de schandalige prijs en een afkeer van het oerlelijke logo weerhouden mij ervan ze te kopen. Bovendien heb ik liever cheese onion of bolognese van Lays.[/quote]
Vergeet niet de Superchips Peper &Zout,hij is niet overal te krijgen maar hij is wel het lekkerst van allemaal.Smoked Bacon gaat ook nog wel,maar die zie ik ook nog maar weinig in de schappen.
In de meeste supermarkten is het Pringles wat de klok slaat 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Pringles en Crocky zijn niet te vreten, TENZIJ je een hele krat bier erbij hebt. (veels te droog en zout en slecht klaargemaakt, vernedering voor de consument.)
Degene die dat dus lekker vinden zijn al helemaal warm gemaakt voor MacDonalds die dit allemaal dunnetjes overdoet.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
MacDonalds is ook goed te eten hoor, maar wat dat verder met chips te maken heeft snap ik niet helemaal.
Van Croky vind ik overigens alleen de bolognese lekker. De rest is idd niet zo goed klaargemaakt. Kan je van Pringles toch echt niet zeggen.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Maar Pringles is inferieur. Niet gemaakt van aardappels maar van aardappelmeel. Nep dus. Surrogaat-chips in luxe verpakking.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Maar Pringles is inferieur. Niet gemaakt van aardappels maar van aardappelmeel. Nep dus. Surrogaat-chips in luxe verpakking.
Anders wordt het ook veel te duur om te produceren. Ze hebben altijd de zelfde vorm en dan zou er dus 90% moeten worden weggooit of er zouden frieten van gemaakt kunnen worden.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Vooropgesteld dat je die vorm belangrijker vindt dan de kwaliteit.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
MacDonalds is ook goed te eten hoor
Ik hou het binnen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Pringles smaken dan ook niet als chips.En nu jij zegt dat het van aardappelmeel gemaakt is weet ik ook gelijk waar die "smaak"vandaan komt 
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ik vind pringles erg goed , wel erg duur maar erg goed. en Mcdonalds is trouwens erg goed te eten hoor
, al die heisa erom ..
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
McDonalds is alleen te verteren als je iets krijgt dat 2 tellen daarvoor klaargemaakt is. Alles wat langer ligt, smaakt als bordkarton (of zoals ik me voorstel dat bordkarton smaakt, want ik heb nog nooit het genoegen gehad om bordkarton te eten)
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
waarom moet iedereen altijd eten bij films????
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Ik kan tijdens oude films (voor 1950) en vooral zwart-wit films NIET eten. Ik kijk ze heel graag en heel vaak, maar ze ik wordt misselijk als ik aan eten denk en krijg geen hap door m'n keel. Heel vreemd.
Ik heb wel eens van iemand anders gehoord die hetzelfde heeft.
Nog iemand anders op MM die dit ook heeft?
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Ik kan tijdens oude films (voor 1950) en vooral zwart-wit films NIET eten. Ik kijk ze heel graag en heel vaak, maar ze ik wordt misselijk als ik aan eten denk en krijg geen hap door m'n keel. Heel vreemd.
Hmm... Die zak Snackbits die ik bij Citizen Kane had, ging er wel aan... Nee, ik heb er geen "last" van...
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
McDonalds is alleen te verteren als je iets krijgt dat 2 tellen daarvoor klaargemaakt is.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Hmm ik heb het af en toe maar eigenlijk alleen bij films die niet gerestaureerd zijn en er dus ''vuil'' en krakerig uitzien.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik merk bij koffie altijd meer het effect dat je jezelf wakker houd. Hoewel Bullit wel sterk effect heeft. Laatst bij de les een paar keer in slaap gevallen --> Bullit opgedronken --> actief bij de les.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik merk bij koffie altijd meer het effect dat je jezelf wakker houd.