• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.949 gebruikers
  • 9.369.700 stemmen

Filmvoornemens 2023

zoeken in:

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

- 2700 stemmen.

(Niet zo lastig met 2618 op de teller..)

Theunissen

• 12266 berichten
  • 5513 stemmen

Tenminste een voornemen wat goed te doen moet zijn

Sergio Leone

• 4403 berichten
  • 3088 stemmen

Stand van zaken :

Aantal stemmen: 2421

Gemiddelde: 2,76

Standaardafwijking: 0,76

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 2185

Ik mik op 2700 stemmen en 2500 meningen. Maar vooral op hogere scores. Ik geniet nog elke keer van een film, maar weggeblazen worden zit er al een tijd niet meer in... terwijl dat net zo leuk is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik start het jaar met 3089 stemmen en reviews. Eind dit jaar hoop ik op 3200 uit te komen.

Verder wel een beetje klaar met filmvoornemens. Ik ga wat fanatieker door met oude WO II films opnieuw te kijken en ik wil eigenlijk ook graag de oude Spider-Man en X-Men films nog eens zien.

Dat was het eigenlijk wel. Qua bioscoopbezoeken niet echt wensen, keer of 40 zou leuk zijn. Da's voor mij meer dan genoeg, heb nog meer te doen buiten dat.

Ik hoop vooral dit filmjaar weer nieuwe pareltjes te zien. Via deze site ontdek ik altijd wel wat.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Mijn stand van zaken zijn het volgende ;

Aantal stemmen: 2202

Aantal berichten: 9316

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 2202

Met mijn filmvoornemens leg ik mijn lat niet al te hoog, aangezien het weer een vol jaar gaat worden met ook veel festivals en concerten/feestjes. Ook mijn privé situatie moet wat verbeteren waar ik het aankomende jaar nog veel werk aan ga hebben.

- 2400 stemmen en meningen behalen, en dat zou misschien nog wel de moeilijkste voornemen worden. Omdat ik 2022 ben geëindigd met 183 films in mijn 'diary'. Ik moet er dit jaar dus 15 meer zien. En afgelopen jaar zaten toch nog een paar herzieningen tussen die ik helaas niet op MM kan noteren.

- Filmreeksen door pakken. James Bond wil ik nu echt eens helemaal afmaken, en dan ga ik ook de laatste films met 'Craig' weer eens herzien. Ook de Superman reeks wil ik nu eens helemaal zien en af maken.

Dat was het voor mij wel dit jaar. Ik ga er niks gekker van maken omdat ik elk jaar zie dat ik toch weer afwijk van deze voornemens omdat ik toch een andere richting in sla wat me meer ligt of wat me leuker lijkt.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

In 2022 ben ik de 10.000 stemmen op MovieMeter gepasseerd, maar ik heb op dat vlak of mijn aantal meningen eigenlijk geen aspiraties; dat getal ontwikkelt zich parallel aan hoeveel zin ik heb, en laat zich verder niet erg sturen naar mijn idee.

Mijn voornemens voor 2023:

Algemeen:

-Gestaag verder met mijn geliefde Uit welke landen kijk jij films?-topic. Van de week weer een nieuwe update gedaan over 2022, welk jaar best een succes was op het vlak van het verder verdiepen in de internationale film. Als ik zo snel kijk, zag ik films uit meer dan 125 verschillende landen. Wordt JM blij van! Ik wil hoewel dat moeilijk wordt, dit jaar in elk geval één nieuw filmland ontdekken. Botswana most likely.

-Er vrede mee hebben dat bioscoopbezoek lastiger is met een uk. Vind hem nog te klein voor een oppas en we hebben geen opa's en oma's dichtbij. So no cinema for now.

-Iets meer aanwezig gaan worden op Letterboxd en ICM Forum. Met het afnemen van de activiteit hier, kan het geen kwaad elders ook alvast wat filmliefde onder te brengen. Maar dat komt niet in plaats van!

Tien Landen specifiek verdiepen:

-Israël

-IJsland

-Iran

-Filipijnen

-Spanje

-Italië

-India

-Mexico

-Roemenië

-Zuid-Korea

Icheckmovies:

-Bij de illustere Top 500 Club. Momenteel zijn er 232 filmlijsten op ICM, en heb ik op iedere lijst in ieder geval een ranking van #750. Daar ga ik 500 van maken, voor iedere lijst op de site. En dat gaat me in 2023 lukken, liefst voor april!

-Minstens 10 checks op iedere official list, dat wordt niet moeilijk. 11 stuks te gaan nog voor dat doel.

-Verder ontdekken van Cahiers du Cinéma, Latin American Films & Hidden Gems

-Voor het spel-element: 6 platinum awards erbij (nu 59), en 8 nieuwe awards erbij (nu 187 stuks). Dan kan ik in 2024 naar de magische 200 gaan. Voor komend jaar lijkt me dat onhaalbaar.

Het zijn filmvoornemens. We shall see. Nogmaals iedereen een fijn 2023

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2198 stemmen

Ook hier weinig voornemens weer.

- De laatste 9 films kijken uit de IMDb top-250.

- Een film van Lav Diaz bekijken.

- Meer Oost-Europese cinema (vooral Tsjechische/Slowaakse/Tsjechoslowaakse films), maar ook Sovjet-Unie/Rusland.

- Een film bekijken uit 1922, 1933 en 1947, om zo vanaf 1921 uit elk jaartal een film te hebben gezien.

- En een beetje bijblijven qua bioscoopreleases in 2023.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik was trouwens mijn standaard 'Must See' lijstje aan het bijwerken met nieuwe titels, en ik kom er echt achter dat dit jaar zo op papier fantastisch gaat worden met titels.

Zo wat er ik er uit weet te pikken; The Equalizer 3, The Expendables 4, Ant-Man 3, Oppenheimer, Mission Impossible en John Wick 4. Hopelijk mogen daar nog wat mooie onverwachtste titels bij toegevoegd worden, ik heb er in ieder geval erg veel zin in zo wat ik nu al kan vinden.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

- Lead role verkrijgen bij iCheckMovies (daar zijn op dit moment zo'n 100 checks van films op toplijsten voor nodig).

- Lekker veel via Mubi zien.

- Zo breed mogelijk kijken qua genres, landen, periodes e.d. en niet te veel focussen op het afwerken van specifieke lijsten.

- Weer net zoveel plezier krijgen in het film kijken als enkele jaren geleden toen ik met gemak 300-400 films per jaar zag. Die aantallen hoeven niet per se, maar zou het wel leuk vinden om weer wat regelmatiger film te kijken.

Van Bommel

• 37 berichten
  • 2524 stemmen

Ik denk dat ik dit jaar de 2100 stemmen wel zal gaan halen.

Vermoed dat zo ongeveer 3 keer in de bioscoop kom dit jaar.

En de laatste tijd ben ik wat meer documentaires gaan kijken en ook wat series.

Mij maakt het niet uit welk land de films komen. Maar ik heb al een hele lange tijd dat ik toch een keer de films van de Lord of the Rings moet bekijken. Het is niet mijn favoriete genre. Ik heb ook niet veel met Comics. Terwijl dat toch wel de hoogste cijfers heeft.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Van Bommel schreef:

Maar ik heb al een hele lange tijd dat ik toch een keer de films van de Lord of the Rings moet bekijken. Het is niet mijn favoriete genre. Ik heb ook niet veel met Comics.

Lord of the Rings is alleen niet gebaseerd op een comic, maar op een vrij dikke pil van een Engelse filoloog, dichter en hoogleraar in de Engelse taal- en letterkunde. Al zal er vast ooit een comic over gemaakt zijn.

Maar die zou ik zeker eens kijken, al is het niet je ding. Begin met de eerste, zou ik zeggen. Ze staan op HBO Max en Amazon Prime.

Zelf ben ik ook wel van de docu's. Op MovieMeter niet bij iedereen het meest populaire genre. Flugt (2021) heb je zo te zien nog niet gekeken, die kan ik van harte aanbevelen.

Van Bommel

• 37 berichten
  • 2524 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Lord of the Rings is alleen niet gebaseerd op een comic, maar op een vrij dikke pil van een Engelse filoloog, dichter en hoogleraar in de Engelse taal- en letterkunde. Al zal er vast ooit een comic over gemaakt zijn.

Maar die zou ik zeker eens kijken, al is het niet je ding. Begin met de eerste, zou ik zeggen. Ze staan op HBO Max en Amazon Prime.

Zelf ben ik ook wel van de docu's. Op MovieMeter niet bij iedereen het meest populaire genre. Flugt (2021) heb je zo te zien nog niet gekeken, die kan ik van harte aanbevelen.

Ik ben niet zo goed in taal en letterkunde

Want ik zie alweer een fout van mijzelf. Ik ben niet zo van de Comics.

Lord of the Rings is geen Comic.

Ik heb zelf alleen Netflix en Film1.

Als Flugt kan bekijken dan zal ik dat zeker doen. Dank je.

Ik kijk wel heel veel films elk jaar, maar ben meer een stille genieter.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Tot nu toe ga ik niet heel onaardig, aantal van de voornemens ben ik leuk op weg. Stuk makkelijk vol te houden dan het naar de sportschool proberen te gaan dat ik in mijn thirties ieder jaar poogde

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Nu 2023 er bijna op zit, is het weer tijd voor een terugblik. Dit was mijn eerste volledige filmjaar als ‘verse’ pappa, en dat bleek behoorlijk anders. Miss Milton en ik zijn één enkele keer naar de bios geweest (Oppenheimer), en voor de rest heb ik alles thuis gekeken. Ik sta momenteel op 11473 stemmen (10700 films), en zag in 2023 films uit meer dan 120 verschillende landen. Het was de bedoeling ook om me daar gestaag verder in te verdiepen, en dat is goed gelukt.

Het voornemen om meer aanwezig te zijn op letterboxd en ICM Forum is niet heel erg gelukt. Alhoewel, Letterboxd eigenlijk best aardig. Ik heb een stuk meer reviews gepost, stem ook daar altijd trouw en heb naast de horrorchallenge hier, meegedaan met Hooptober. Erg leuk, en valt goed te combineren.

De tien landen waarin ik me wilde verdiepen is eveneens geslaagd wat mij betreft, op IJsland na. Die gaat dus door naar volgend jaar. Maar check Mexico!

-Israël 15 -> 29 stemmen

-IJsland 16 -> 19 stemmen

-Iran 28 -> 43 stemmen

-Filipijnen 11 -> 18 stemmen

-Spanje 127 -> 158 stemmen

-Italië 162 -> 196 stemmen

-India 78 -> 97 stemmen

-Mexico 56 -> 111 stemmen

-Roemenië 21 -> 39 stemmen

-Zuid-Korea 40 -> 63 stemmen

Wat Icheckmovies voornemens betreft heb ik mijn eigen verwachtingen wel overtroffen. De illustere Top 500 Club is één John Milton rijker en het is gelukt op alle officiële lijsten iCheckMovies in elk geval tien checks te hebben. Ik wilde er zes platinum bij hebben (65), maar ben zelfs op 73 geëindigd. En ik dacht dat 200 awards (13 erbij) iets voor 2024 zou worden, maar dat is dit jaar al gelukt.

Al met al mag ik dit jaar niet klagen wat er van de voornemens terecht gekomen is

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2198 stemmen

Zelfs van mijn minimale voornemens is weinig terecht gekomen, al moet For A Few Dollars More nog wel kunnen de komende week. Een film uit 1922 en 1933 zie ik niet zo snel gebeuren. Lav Diaz al helemaal niet. Oost-Europese cinema is er een beetje tussendoor geglipt, al heb ik wel al een aantal mooie titels kunnen afvinken van m'n lijstje. Waar ik wel stappen in heb gezet is m'n watchlist - deze is inmiddels flink ingekort.

Al met al tevreden, ook al heb ik vooral in de zomer weinig gezien (en dan ook nog eens meuk). Maar dat had alles te maken met andere prioriteiten zoals het rondreizen. Verschil moet er wezen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik start het jaar met 3089 stemmen en reviews. Eind dit jaar hoop ik op 3200 uit te komen.

Verder wel een beetje klaar met filmvoornemens. Ik ga wat fanatieker door met oude WO II films opnieuw te kijken en ik wil eigenlijk ook graag de oude Spider-Man en X-Men films nog eens zien.

Dat was het eigenlijk wel. Qua bioscoopbezoeken niet echt wensen, keer of 40 zou leuk zijn. Da's voor mij meer dan genoeg, heb nog meer te doen buiten dat.

Ik hoop vooral dit filmjaar weer nieuwe pareltjes te zien. Via deze site ontdek ik altijd wel wat.

De eindstand:

Ik heb de 3200 stemmen behaald, ik eindig het jaar met 3205 stemmen (en 3205 reviews)!

Geen Spider-Mans en X-Men opnieuw bekeken. Komend jaar dan maar.

Wel een paar oude WO II films nog bekeken, komend jaar lekker mee door.

Ook de 40 bioscoopbezoeken niet gered, ik kwam tot 34. Heb in de eerste maanden van 2023 een dipje gehad. Ik vond het wel een goed filmjaar, zeker in het voorjaar en in de zomer draaide er enorm veel wat me wist te boeien.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Kondoro schreef:

Mijn stand van zaken zijn het volgende ;

Aantal stemmen: 2202

Aantal berichten: 9316

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 2202

Eindstand dit jaar is:

Aantal stemmen: 2418

Aantal berichten: 10401 (dit wel geteld op de klassieke modus van de layout)

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 2418

- 2400 stemmen en meningen behalen, en dat zou misschien nog wel de moeilijkste voornemen worden. Omdat ik 2022 ben geëindigd met 183 films in mijn 'diary'. Ik moet er dit jaar dus 15 meer zien. En afgelopen jaar zaten toch nog een paar herzieningen tussen die ik helaas niet op MM kan noteren.

Gelukt! Zowel 2418 stemmen als meningen mogen noteren. Dat maakt dit jaar met 245 geziene films één van mijn meest succesvolle jaren, en ik ga er voor dit volgend jaar uiteindelijk toch wel weer te bereiken. Vanaf week 35 van dit jaar ben ik heel erg hard gegaan, met gemiddeld vijf films per week. Week 46 heb ik zelfs 17 films gezien, ik was toen ziek en had tegelijkertijd ook een sportblessure dus ik lag thuis op de bank, en heb toen een paar dagen drie films per dag gezien.

33 van deze films zijn herzieningen en 212 films mochten een FTV stempel ontvangen. Deze statistieken kun je voor de rest hier terug vinden met verschillende door mij gemaakte lijstjes waar ik dit jaar mij mee bezig heb gehouden.

- Filmreeksen door pakken. James Bond wil ik nu echt eens helemaal afmaken, en dan ga ik ook de laatste films met 'Craig' weer eens herzien. Ook de Superman reeks wil ik nu eens helemaal zien en af maken.

Komisch genoeg kwam ik er achter dat ik nog twee James Bond films moet kijken, ik was toch echt van mening dat ik klaar was. Goed, dan kijk ik die volgend jaar maar af en heb ik dat eindelijk ook gehad. Voor de rest ga ik gewoon lekker door met waar ik mee bezig ben, al zal ik nu ook wel eens alle Superman films willen zien dit jaar.

Sergio Leone

• 4403 berichten
  • 3088 stemmen

Sergio Leone schreef:

Stand van zaken :

Aantal stemmen: 2421

Gemiddelde: 2,76

Standaardafwijking: 0,76

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 2185

Ik mik op 2700 stemmen en 2500 meningen. Maar vooral op hogere scores. Ik geniet nog elke keer van een film, maar weggeblazen worden zit er al een tijd niet meer in... terwijl dat net zo leuk is.

Eindigen doe ik op 2646 stemmen en 2448 meningen. Mijn voornemens waren nogal stevig, zo blijkt.

Op het nippertje 250 films gekeken. Daar ben ik best blij om. Sowieso wel veel voldoening uit film gehaald, dat is al eens anders geweest.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Ik heb vorig jaar als voornemen gehad om alle films van de IMDb top 250 van 1996 eens gezien te hebben. Misschien een curieus jaar, maar naar mijn weten is dat het eerste jaar waarop IMDb de stand bijhield. Het zal geen verassing zijn dat er aardig wat nerdy films in staan die nu qua gemiddelde nog niet in de buurt komen van een hoge score. Bij aanvang stond de teller op 140. Via een aantal streamingsdiensten en VPN kom je al een heel eind. Sommige films noodgedwongen op youtube gekeken en uiteindelijk sommige maar via marktplaats aangeschaft. Ik heb het nipt gered!

Dit jaar probeer ik de lijsten van 1997, 1998 en 1999 compleet te krijgen. Er zit veel overlap in, dus ik gok dat ik 60 of 70 titels te gaan heb.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Die lijst staat hier IMDb Top 250 - November 19, 1996 - IMDb

(Apart ja, met Wallace & Gromit bijvoorbeeld)

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Ik ken ‘m ja! Ik zit al heel lang op IMDb. Ik ben toch heel erg vatbaar voor die awards daar. Die van belangrijkste oscarwinnaars per jaar heb ik allemaal, behalve van 2023.

Grappige lijst. Er zit ook een aflevering bij van Babylon 5, maar ook films als Tom & Huck, Cheech and Chongs second movie

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Nitefall schreef:

Ik ken ‘m ja! Ik zit al heel lang op IMDb. Ik ben toch heel erg vatbaar voor die awards daar. Die van belangrijkste oscarwinnaars per jaar heb ik allemaal, behalve van 2023.

Leuk is dat he?

Zit je ook op iCheckMovies dan? Daar ben ik fanatiek bezig geweest. Op IMDb heb ik er wel wat per ongeluk, maar nooit actief aan gewerkt.

https://i.ibb.co/LJXdvCc/imdb.jpg

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Yes, op ICM zit ik ook. Ik heb daar in de afgelopen maanden ontbrekende checklists aangemaakt van de IMDb toplijsten van de laatste jaargangen. Het houdt me wel van de straat, hehe.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Nitefall schreef:

Dit jaar probeer ik de lijsten van 1997, 1998 en 1999 compleet te krijgen. Er zit veel overlap in, dus ik gok dat ik 60 of 70 titels te gaan heb.

Ik ben ze net voor alle jaren doorgelopen, en het viel me mee hoe weinig het er waren. Tot ik bij 1997 en 1996 kwam.

Voor de Oscars moet ik 2020, 2017, 2012, 2010 en 2007 nog, dat is een handvol films.

Voor de Top 250: 2023, 2021, 2005, 2004, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997 en 1996

Het gaat dan om deze titels:IMDb Oscars and Top 250 of all years - cleanup - Letterboxd

Vooral 1996 staat zo te zien wel een berg prut bij hee.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Klopt! Behalve titels die je nooit in de top 250 zou verwachten ook een aantal die erg slecht zijn. Ik wens je vast sterkte met Hamlet en Much Ado About Nothing, tenzij je van heel dik aangezetten Shakespearedialogen houdt. Mystery Science Theater 3000 is niets meer dan meekijken naar This Planet Earth. Een best leuke fifties scifi, maar de commentaren zijn heel flauw. Ik had TPE al gezien en MST3K heb ik daarom na tien minuten afgezet. Geen idee wat dit in de top 250 doet.

Je hebt nog wel een paar leuke ninetees flicks voor de boeg. Green Fried Tomatoes bijvoorbeeld. Niet briljant, maar wel een lekkere zit vol nostalgie.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Ik moet er nog 168 kijken voor de IMDb top 250 lijsten en nog drie van de oscars.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.