- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Deze zomer ga ik met mijn vader hoogstwaarschijnlijk 5 dagen naar Istanbul. Heeft iemand hier wat leuke ervaringen over, tips of interessante feitjes?
Eerste keer dat ik echt buiten Nederland/Frankrijk/Zwitserland/Duitsland/Engeland kom.
De reis gaat nu 100% door.
Sterker nog, morgen stappen we in het vliegtuig naar Istanbul. Ik heb er echt ontzettend zin in, dankzij al de goede verhalen van mensen op dit topic en om mij heen.
Is er iemand die nog de laatste handige/nuttige tips heeft?
Zaterdag kom ik weer terug.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Dit jaar is ga ik 3 weken naar Kroatië met mijn familie.
Ben er nog nooit geweest maar heb al veel goede dingen gehoord over dat land. We gaan daar een doorreis maken met onze camper.
En dus vanaf donderdag ben ik een tijdje niet meer te vinden hier op deze site
Kroatie is erg mooi. Beetje onderschat land naar mijn mening. Ben er 2 keer geweest (2005 en 2006). Beide keren ook op een camping gestaan met de caravan.
Aanrader is het natuurpark Plitvice, met prachtige watervallen. Trek hier wel 2 dagen voor uit want het is redelijk groot. Het is wel jammer dat het behoorlijk toeristisch is, maar zeker de moeite waard.
Verder is het er vrij goedkoop. Wij zijn elke dag uit eten geweest. Pizza voor 4 euro, hoofdgerecht rond de 10 euro. Halve liter erbij voor 1,50 euro 
En neem een paar flessen Kruscovac mee. Is een heerlijk likeurtje wat je overal wel aangeboden krijgt.
Onderweg kom je ook nog sporen tegen van de oorlog. Huizen waar de kogelinslagen nog duidelijk te zien zijn.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Over een uurtje vertrek ik, dus van mij hebben jullie een week geen last.
Heb er zin in 
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
[quote]jarno1975 schreef:
Bedankt voor de tips!! Ik zie er echt naar uit en nu ik die foto's heb gezien wil ik nu al vertrekken.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Aanrader is het natuurpark Plitvice, met prachtige watervallen. Trek hier wel 2 dagen voor uit want het is redelijk groot. Het is wel jammer dat het behoorlijk toeristisch is, maar zeker de moeite waard
Dat kan ik alleen maar bevestigen.
Prachtig natuurpark.
Een aantal van de Karl May ' Winnetou' films zijn daar opgenomen (o.a. De schat in het Zilvermeer)
De plekken waar Lex Barker (Old Shatterhand) en Pierre Brice (Winnetou) opnames maakten heb ik zelf ook bezocht, eind jaren zeventig.
Onvergetelijk mooie locaties.
Malick
-
- 9143 berichten
- 640 stemmen
Kreeg vandaag mijn ontslag bij TNT en als goedmakertje ga ik overmorgen voor twee weken naar het Noorden van Italië, 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kreeg vandaag mijn ontslag bij TNT en als goedmakertje ga ik overmorgen voor twee weken naar het Noorden van Italië,
Lekker enneuh gecondoleerd? Die debielen gaan de full-timers eruit donderen toch?
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Yups, in iedergeval alle postbodes (oud gedienden), ze zullen alleen nog met postbezorgers werken. Jonge mensen, lekker 'flexibel' (lees meer en zwaarder werk doen) en kunnen minder betaald worden.
_Se7en_
-
- 2041 berichten
- 1782 stemmen
Dat zijn al jarenlang standaard praktijken in supermarkten. Als je 20 bent word je ontslagen, want dan kost je te veel. Zou niet mogen kunnen.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Dat zijn al jarenlang standaard praktijken in supermarkten. Als je 20 bent word je ontslagen, want dan kost je te veel. Zou niet mogen kunnen.
Ken het geval, maar was niet in een super markt.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Zometeen vetrek ik!! 
Zal een paar mooie foto's maken van Kroatië. Nu maar hopen dat er ergens internet 
Of anders -> Tot over 3 weken 
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Zometeen vetrek ik!! 
Zal een paar mooie foto's maken van Kroatië. Nu maar hopen dat er ergens internet 
Of anders -> Tot over 3 weken
Goede reis en veel vakantieplezier 
Ik ben al benieuwd naar de foto's!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Gisteren weer thuis aangekomen. De planning was om rond twee uur thuis te zijn, helaas werd het half tien. De vijfde versnelling begaf het eergisteren en in Frankrijk werken ze dus echt met de Franse slag. Wat een lamlullen bij de garage zeg. Eerst nog heel de omgeving van Dijon af moeten zoeken naar een Volkswagen / Skoda garage (andere garages willen alleen hun autos repareren) en daar vervolgens urenlang wachten om geholpen te worden. Helaas kon dat pas de volgende dag en bleek dat de versnellingsbak vrij naar de klote is en ze alleen dat hele ding konden vervangen (€2000). Enige optie was om in zijn vier naar Nederland terug te rijden (700 km) en dat hebben we dus maar gedaan.
De Route nationale is wel een mooie route en in Beaune hebben we de halve finale nog kunnen kijken met een berg Nederlanders. Dat is dan ook wel weer leuk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Welkom terug. Leuk gehad? Daar wordt je ook vrolijk van je eerste vakantie met de auto en dan die vijfde versnelling die het begeeft
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ja, de vakantie zelf was erg leuk, alleen de terugreis wat minder. We hebben uiteindelijk wel op een leuke manier de halve finale gezien, het mooie stadje Beaune en we zijn in het wijngebied wat rondgelopen toen ze aan de auto aan het sleutelen waren dus uiteindelijk valt het allemaal wel mee.
De onzekerheid of en wanneer je terug kan is het vervelendste maar je moet er maar het beste van maken en dat hebben we alsnog gedaan.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Pech zeg, zul je net zien, op dat soort momenten.... Gelukkig was het verder wel leuk!
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ik vertrek vannacht op een tiendaagse reis. Enkele dagen naar de Franse Pyreneëen (Prades) en daarna naar de Spaanse Costa Brava: Platja d'Aro. Daar zal ik ook zondag zijn, en aangezien ik eerder voor de Spanjaarden supporter bij het WK zal ik niet tegenstrijdig doen. Kortom, je zal mij tien dagen niet meer zien op MM, alhoewel, ik geloof dat er internet is op het hotel in Spanje, zal misschien nog een kijkje komen nemen. Maar voorlopig 
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@ JDSsmetje: een hele fijne vakantie gewenst.
Freckles
-
- 488 berichten
- 544 stemmen
Veel plezier in Spanje en geniet van de zon 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Veel plezier JDSSmetje, en geniet van het kampioensfeest zondag
.
Freckles
-
- 488 berichten
- 544 stemmen
Niet op vakantie deze zomer, heb namelijk pas een nieuw huis gekocht.
Is prachtig gelegen met een zwembad en veel ruimte in Vlaams-Brabant.
Ga dus goed kunnen genieten van de prachtige zomer!
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Zeer mooi alternatief Freckles
(en je hebt het hele zwembad voor jezelf, i.p.v. het met velen te moeten delen)
Voor mij ook geen vakantiereis.
Al mijn vakantiegeld gebruikt om aankopen voor mijn westernverzameling te doen, maar je hoort mij niet klagen want ik ben er maar wát blij mee.