• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.387.999 stemmen

Vakantie

zoeken in:

planet_of_death

• 3962 berichten
  • 178 stemmen

Veel plezier daar!

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Veel plezier!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Tsk, ik wil ook op vakantie!

Nog 3 weken school en dan hopelijk een planning maken waar, wanneer en hoe.

Het wordt zoiezo een road trip. Details volgen nog.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Minotaures schreef:

Tsk, ik wil ook op vakantie!

Nog 3 weken school en dan hopelijk een planning maken waar, wanneer en hoe.

Het wordt zoiezo een road trip. Details volgen nog.

Ik moet nog tot eind september wachten voordat ik 25 dagen weg kan.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Oh, zo erg heb ik het dan ook weer niet

Maar ik ben al in 2 jaar niet op echte vakantie geweest. Dus ik sta een beetje te popelen om het weer te gaan houden.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Minotaures schreef:

Oh, zo erg heb ik het dan ook weer niet

Maar ik ben al in 2 jaar niet op echte vakantie geweest. Dus ik sta een beetje te popelen om het weer te gaan houden.

Ja zo is het ook, gelijk heb je.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Veel plezier allemaal.

Ben zelf gister teruggekomen van twee weekjes Frankrijk (weekje Dordogne en weekje Auvergne). Dus het zit er voor mij al weer voor een deel op helaas.

Wel helemaal er tussenuit geweest zo zonder internet beetje luieren in de zon met een wijntje, stokbrood en kaas, twee weken genieten met vriendin en dochtertje, beetje wandelen, dvds kijken uit de eindeloze voorraad (en eindeloos rijden op de péage )

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Welkom terug MR

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Deze zomer ga ik met mijn vader hoogstwaarschijnlijk 5 dagen naar Istanbul. Heeft iemand hier wat leuke ervaringen over, tips of interessante feitjes?

Eerste keer dat ik echt buiten Nederland/Frankrijk/Zwitserland/Duitsland/Engeland kom.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Istanbul heb ik vroeger wel eens bezocht. We gingen met een boot er heen (excursie) en we mochten er zelf een paar uur rondlopen. Hele mooie, interessante stad. Waarom ga je maar 5 dagen trouwens? Ben je dan niet sowieso al 2 dagen aan het vliegen kwijt?

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

5 dagen is een richtlijn. Daarom vraag ik het ook een beetje rond, is het een stad waar je een volle week kan benutten?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ook jaren geleden eens geweest. Het Aziatische deel van Istanbul vond ik erg mooi. Je komt er via de pont bij Karakoy en ga er dan uit bij Haydarpasa (mooi treinstation van de Orient Express). Zo naar de bazar van Kadikoy, die is veel mooier dan het alom geprezen Grand Bazar. Bahariye Cadessi volgt, en dat is wel een erg fijne winkelstraat. Hagia Sophia, Galatatoren, Basilica cisterne, Topkapi en Domabacepalace zijn de moeite waard (even opgezocht in mijn vakantie fotoboek ).

Ook de verschillende moskeeën zijn de moeite waard.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Wow, wat goed verwoord zeg. Daar hoef ik niks meer aan toe te voegen. Ik zou al die namen ook niet meer weten, eerlijk gezegd. Ik ben 8 jaar naar Turkije gegaan, maar voornamelijk Alanya, Side en Marmaris. Die laatste heeft uiteindelijk ook mijn hart gestolen. Istanbul wil ik ook nog wel eens heen, maar dan niet voor de zon/zee/strand vakantie zoals bijvoorbeeld Alanya, dat lijkt me ontzettend zonde.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Marmaris nooit geweest, gaat op de lijst places to go (en die is al zo lang). Alanya was niet zo bijzonder, meer voor zon, zee en strand. Die namen moet ik ook op zoeken hoor, vervelend die Turkse namen. Wel een erg mooie historische stad. 5 dagen, ik zou niet weten waar ik eerst heen moet gaan. Hier ga je je wel vermaken Woutie. Hier kan je gemakkelijk twee weken vullen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Ik denk dat je met 7 dagen veel meer zou kunnen genieten en je ook meer de tijd kunt nemen voor bepaalde dingen. 5 dagen is i.m.o. erg kort. Maargoed ik kan niet in iemand zijn portemonnee kijken natuurlijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

True. Hier kan je minstens een hele week zoet zijn, twee weken kan je ook nog wel met gemak vullen.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

aankomende zondag een weekje met m'n klas op 'werkvakantie' richting Noord-Frankrijk, Ancemont ( in de buurt van Verdun). Daar wordt de dorpskerk gerestaureerd en wij helpen daar dan mee. De laatste dag van ons verblijf doen we nog Nancy aan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nancy, daar ben ik ook nog geweest samen met nog wat andere Feyenoord supporters . Leuke stad.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Nancy is een best leuke stad voor een dagje rondlopen en kijken. ligt een uurtje rijden van ons huisje.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Naomi Watts schreef:

Marmaris nooit geweest, gaat op de lijst places to go (en die is al zo lang).

Toch jammer dat je een vriendin hebt die niet wil vliegen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat is wel een probleem, maar het is wel aan te rijden. Wel een flinke reis dan maar goed. Ach, die angst is wel te doorbreken om naar Australië te gaan .

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Ik vrees van niet dat zal toch altijd een droom blijven. Maar ach dromen is ook leuk

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Amen to that .

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

@13woutie13

Ik ben erg benieuwd, Nancy schijnt inderdaad erg mooi te zijn. Ik laat me verassen!

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Istanbul 1 van de mooiste steden die er is.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Eind Juli weer naar italië. Heb er echt zin in

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1717 stemmen

Weer terug van een weekje duiken in Hurghada. Was erg lekker en een aantal mooie duiken gemaakt en weer heel wat bijzonder leven om op het lijstje bij te schrijven. Vooral dat grote spul zoals Schildpadden, Adelaarsroggen en grote Tonijnen zijn bijzonder spectaculair maar ook veel rondgeneusd naar wat kleiner leven deze keer.

12 duiken gemaakt in 6 dagen. Diepste duik was 30m en de langste duik 81minuten.

Temperatuur overdag aan land kwam soms al boven de 40gr dus dan kan je beter met een bootje op zee dobberen en geloof het of niet ik heb daar een pak gekocht tegen de kou Het water is momenteel zo'n 25gr en op dag 1 kwam ik na de 2e duik rillend van de kou uit het water, 15 minuten eerder dan de bedoeling was

Dus 's avonds meteen de shorty in de kast gehangen en een fatsoenlijk pak voor een zacht prijsje aangeschaft, geen seconde spijt van gehad.

En Egypte staat nu niet echt bekend om zijn culinaire kunsten hier in het westen maar een Kamelensteak, medium met een pepersausje is zeker aan te bevelen.

Ik heb eigenlijk min of meer al weer een date in de planning staan voor van het najaar... Hoezo verslavend.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hurghada is zeker de moeite waard ja. Ben er ook geweest jaren geleden. Ik heb toen alleen niet gedoken, waar ik op zich nog spijt van heb. Maar kan altijd nog natuurlijk. Klinkt in ieder geval als geslaagd reisje Medicineman.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Welkom terug Madecineman

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1717 stemmen

Hurghada is best een aardig plaatsje maar je moet het wel een beetje kennen. Heb het idee dat veel toeristen vooral all-inclusive boeken en daarom veelal op het hotel blijven hangen.

Ik heb echt een hekel aan all-inclusive, ga veel liever 's avonds de stad in. Eten waar en wanneer ik dat wil en ook net waar ik zin in heb. Ook de manier om Russen te ontlopen

Ze hebben sinds een jaartje in Hurgarda de New Marine wat een erg leuk en net stukje stad is geworden. Goede restaurantjes, aardige kroegjes en voor de liefhebber zelfs 2 clubs om de hele nacht uit je bol te kunnen gaan.

Niet dat dat laatste voor mij opgaat want met duiken sta ik onder een streng '2 biertjes/dag' -regime voor mezelf

En natuurlijk is zon zo goed als gegarandeerd daar. Het regent eens in de 2 jaar ofzo en je kan pech hebben net in de jaarlijkse stofstorm terecht te komen....

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.