- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Tha-Joker
-
- 1048 berichten
- 950 stemmen
Ik bevestig met mijn verhaal het verhaal van Jeroentjuhhhh. Excuses als ik je daarmee stoor.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Iedereen stemt zoals hij het wil. We leven niet in een dictatuur waar bepaalde irritante betweters en mierenneukers het recht hebben je te berispen op het feit of je dan wel 2 of 200 films de volle 5* geeft. Sommigen zijn voorzichtig met het uitdelen van hoge stemmen, anderen geven snel een hoge stem en daar hebben jij en ik ( indien de persoon in kwestie natuurlijk geen overduidelijke stemfraude pleegt ) geen rotte bal mee te maken. Als er iemand is die zich over dit soort kleinigheden ontzettend ergert, dan is dat zijn probleem en dan kan ik alleen maar de tip geven dringend een leven te gaan zoeken.
interista2001
-
- 254 berichten
- 3866 stemmen
Iedereen stemt zoals hij het wil. We leven niet in een dictatuur waar bepaalde irritante betweters en mierenneukers het recht hebben je te berispen op het feit of je dan wel 2 of 200 films de volle 5* geeft. Sommigen zijn voorzichtig met het uitdelen van hoge stemmen, anderen geven snel een hoge stem en daar hebben jij en ik ( indien de persoon in kwestie natuurlijk geen overduidelijke stemfraude pleegt ) geen rotte bal mee te maken. Als er iemand is die zich over dit soort kleinigheden ontzettend ergert, dan is dat zijn probleem en dan kan ik alleen maar de tip geven dringend een leven te gaan zoeken.
Helemaal mee eens!
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Stemfraude lijkt het me niet. 1700 films vijf sterren geven, wat schiet je daar mee op?
Het lijkt mij ook dat het geen stemfraude is geweest. Stel dat je overal 0.5 voor geeft als aanduiding dat je de films gezien hebt wordt je dan ook aangesproken op je gedrag.
De icheckmovies is niet erg volledig. Ik stem maar gewoon bij IMDb, nog geen film tegengekomen die er niet op stond. Maar iedereen natuurlijk zijn eigen voorkeur.
Erg jammer allemaal dat het gestem zoveel conflicten geeft.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Stel dat je overal 0.5 voor geeft als aanduiding dat je de films gezien hebt wordt je dan ook aangesproken op je gedrag.

Tha-Joker
-
- 1048 berichten
- 950 stemmen
Lijkt me dat we met deze opmerking dit forum kunnen afsluiten, of heeft iemand hier nog iets op aan te merken? 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik zou het gewoon open laten. Het stemmen is toch vaak een terugkerend discussiepunt. Anders wordt er weer een nieuw topic geopend.
Tha-Joker
-
- 1048 berichten
- 950 stemmen
Ik bedoelde ook niet dichtgooien. Maar voor nu kunnen we dit toch laten liggen, er komt vanzelf wel weer iemand met een domme of nog slimmere opmerking.. 
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3223 stemmen
Hmm.. ben er mee eens dat sommige mensen te snel en veel te vaak een 5 geven, maar als je heel veel films gezien hebt kunnen er dat toch gerust meer dan 20 worden? ik bedoel, je hebt toch wel meerdere films die voor jou gevoel helemaal geweldig zijn? heb er zelf nu precies 20 op 5 staan.
Tha-Joker
-
- 1048 berichten
- 950 stemmen
Misschien had degene die dit topic heeft gemaakt, het beter in een percentage kunnen uit drukken ofzo. Want ik kan me voorstellen dat wanneer je een heleboel films gezien hebt dat je dan makkelijk meer dan 20 films een 5* kunt geven...
Miron
-
- 744 berichten
- 74 stemmen
Vijf sterren geef ik aan de films die zo een sterke indruk achterlaten waardoor ik niets meer op het geheel aan te merken heb.
Er zullen sowieso wel een stuk of 30 films zijn waar ik zo'n goed gevoel aan overhoud.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Ik heb maar 3 5*-films (1029 stemmen), waarvan de laatste pas begin deze maand gegeven.
Een film moet nagenoeg perfect zijn om 5* te krijgen en eigenlijk zijn die 3 films ook niet helemaal perfect.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ik erger me veel meer aan mensen die aan meer dan 20 films 0.5 sterren hebben gegeven dan aan mensen die aan meer dan 20 films 5 sterren gaven. Je kijkt een film toch omdat de film je leuk lijkt, het verhaal je aan spreekt of misschien (hooguit) omdat je favoriete acteur/actrice er in speelt of je favoriete regisseur de film gemaakt heeft? Hoe kan het dan dat je 0.5 geeft? Natuurlijk, je kunt eens een film kijken die tegen valt, maar twintig? Dan schat je films schijnbaar erg slecht in of kijk je films om het film kijken, hetgeen minstens zo stupide is. Ik heb overigens 13 films 5 sterren gegeven voorlopig, maar sluit 20 zeker niet uit!
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb er 39 beloond met 5*, ben erg selectief dus zie veel films die volledig voldoen aan al m'n (hoge) audiovisuele eisen.
Ook zeker eens met Pruim, al heb je ook figuren die expres films gaan kijken om lage scores uit te delen.. tsja, ga wat nuttigs doen man.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er zijn natuurlijk ook mensen die films niet in hun eentje kijken en te maken krijgen met de keuzes van anderen.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Maar dat heeft meer met onderdrukking te maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben juist erg blij met mijn capaciteit om water bij de wijn te doen. Egocentrisme is misschien wel de meest vreselijke eigenschap die een individu kan hebben.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Huh. Naomi Watts, waarom zou je in vredesnaam een film gaan kijken die je niet ziet zitten? Ga dan naar de kroeg, een spelletje monopoly spelen, de liefde bedrijven, krijgertje spelen in het park óf iets anders waar alle mensen plezier uit halen. Of zeg dat je deze keer het film kijken over slaat en de rest wel na de film ergens anders zult ontmoeten. Ik vind het echt bizar dat je met een gezelschap naar de bios gaat of voor DVD-speler zit waarbij niet iedereen de desbetreffende film graag wil zien. En dat heeft volgens mij weinig met egocentrisme te maken,
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ach, voor m'n vriendin zou ik er ook de moeite voor over hebben, ga er niet dood aan natuurlijk.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Nou ja, misschien ben ik wel dusdanig gezegend dat mijn vriendin en ik zo goed als dezelfde smaak hebben. Maar van die zoetsappige romantische Hugh Grant-films hoef ik echt niet te zien, zoals ik bijvoorbeeld films als Braindead, Bad Taste, Slither, Accion Mutante en dergelijke alleen of met anderen moet kijken. En boembastische Steven Seagal, Jean-Claude van Damme en Bruce Willis-films trekken mij bepaald niet, waar vrienden van me er helemaal fan van zijn. Net zoals ik Harry Potter en Lord of the Rings aan me voorbij laat gaan. Sorry voor mijn vriendin, sorry voor mijn vrienden, sorry voor mij, maar prima, volgende keer dan misschien wel weer samen kijken!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Heb er 39 beloond met 5*, ben erg selectief dus zie veel films die volledig voldoen aan al m'n (hoge) audiovisuele eisen.
Ook zeker eens met Pruim, al heb je ook figuren die expres films gaan kijken om lage scores uit te delen.. tsja, ga wat nuttigs doen man.
Probleem is wel dat als je zovaak 4,5 tot 5* geeft aan films, anderen niet echt weten wat ze aan jullie mening hebben omdat bijna al dat soort titels dat jij kijkt een megascore krijgt. Ik lees je stukjes altijd graag, maar ik kan tegenwoordig weinig tips uit je kijklijst halen doordat je bijna alles briljant vind in bepaalde subgenres. Heeft Naomi Watts ook een beetje last van.
Positief is wel dat ik vaak hierdoor titels ontdek (Rubber, bedankt
) om eens uit te proberen.
Ik ben zelf best kritisch. 3 tot 4* geef ik genoeg. 4,5* af en toe en 5* bijna nooit. Ik geloof dat ik nu zo'n 10 films 5* heb gegeven en allemaal uit verschillende genres.
Ik heb trouwens wel moeite met users die graag barslechte films beoordelen. Beste voorbeeld vind ik user Weertenaar. Ik heb altijd het idee dat hij expes waardeloze films uitzoekt en die dan gaat beoordelen. Bijna al zijn scores zitten onder de 3*. Snap ik dan weer niet. 0,5* geef ik maar zelden, omdat ik meestal vooraf wel weet of ik het een beetje leuk ga vinden. En soms vergis je je wel eens, maar dat is maar zelden. Kleine onvoldoendes zijn dan logischer.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik hoop voor jou dat Sucker Punch wat wordt, want dankzij jou kijk ik ook wel uit naar die titel 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als jij het niets vindt, dan feest ik persoonlijk mee als Ajax kampioen wordt dit jaar
(want ja, dat gaat helaas gebeuren).
Karl van H.
-
- 2812 berichten
- 2253 stemmen
Huh. Naomi Watts, waarom zou je in vredesnaam een film gaan kijken die je niet ziet zitten? Ga dan naar de kroeg, een spelletje monopoly spelen, de liefde bedrijven, krijgertje spelen in het park óf iets anders waar alle mensen plezier uit halen. Of zeg dat je deze keer het film kijken over slaat en de rest wel na de film ergens anders zult ontmoeten. Ik vind het echt bizar dat je met een gezelschap naar de bios gaat of voor DVD-speler zit waarbij niet iedereen de desbetreffende film graag wil zien. En dat heeft volgens mij weinig met egocentrisme te maken,
Ik kijk ook vaak zat samen met een stel vrienden 'n slechte film, gewoon omdat 't leuk is om een slechte film te zien en die met een stel zuiplappen af te kraken. Die films krijgen overigens meestal nog wel een score rond de 2,5*, dus dat valt mee. En soms pik ik ook wel eens een film mee op televisie waarvan ik weet dat ik 'm waarchijnlijk niet zo heel goed ga vinden, maar dat vind pik toch nog leuk/interessant om te kijken om te zien hoe iets níet moet. Bij middelmatige blockbusters bijvoorbeeld vind ik het best leuk om bijvoorbeeld het camerawerk te analyseren onder het kijken, of na te gaan welk effect wordt beoogd met de muziek, dat soort dingen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als jij het niets vindt, dan feest ik persoonlijk mee als Ajax kampioen wordt dit jaar
(want ja, dat gaat helaas gebeuren).
Helaas is sinds zondag de kans dat jij Sucker Punch minder dan 5* gaat geven groter dan dat Ajax de titel gaat pakken 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ooh, wij hebben ook wel eens tijdens een zuipfeestje (Mexicoën bijvoorbeeld, ja sommige kanslozen doen dat zelfs na hun dertigste nog) een slechte film aan staan (films met Vince Vaughn of Ben Stiller vooral), maar dan komt er van echt zo'n film kijken uiteindelijk toch nooit wat, dus beoordeel ik zo'n film ook niet. Maar echt met mijn volle energie en verstand een film kijken waarvan ik haast wel zeker weet dat ik 'm niks aan zal gaan vinden, dat doe ik echt nooit. En het leuk vinden om een film te kijken die je niet leuk gaat vinden? Die contradixio ontstijgt mijn intelligentieniveau dan even. Daarvoor zijn er bovendien veel teveel goede films die ik nog moet zien, dus steek ik mijn tijd liever daar in.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik erger me veel meer aan mensen die aan meer dan 20 films 0.5 sterren hebben gegeven dan aan mensen die aan meer dan 20 films 5 sterren gaven. Je kijkt een film toch omdat de film je leuk lijkt, het verhaal je aan spreekt of misschien (hooguit) omdat je favoriete acteur/actrice er in speelt of je favoriete regisseur de film gemaakt heeft? Hoe kan het dan dat je 0.5 geeft? Natuurlijk, je kunt eens een film kijken die tegen valt, maar twintig? Dan schat je films schijnbaar erg slecht in of kijk je films om het film kijken, hetgeen minstens zo stupide is. Ik heb overigens 13 films 5 sterren gegeven voorlopig, maar sluit 20 zeker niet uit!
Je onderschat het heerlijke gevoel om je anderhalf uur kapot te ergeren om dan lekker op de 0,5 te drukken. Ik zit nu op zo'n 150 stuks. Je moet wel je walging op peil houden natuurlijk!
Ik heb trouwens wel moeite met users die graag barslechte films beoordelen.
Ik zeg altijd maar: de flop 100 is me even dierbaar als de top 250.