- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Dat staat niet automatisch synoniem voor 5 sterren. Ik deel ze niet zo vaak uit, maar ik hoef bij wijze van spreken echt niet al mijn vijf sterren films 2 dagen achter elkaar te zien. Daar is de impact van sommigen veel te heftig voor.
Dat klopt wel wat je zegt. Het hangt ook af, van bijvoorbeeld de inhoud en de tijdsduur. Het scheelt per film. Ik ben het er wel mee eens.
Ik heb helaas in al die jaren dat ik op de site ben ook nooit een goed systeem weten te vinden, om dat wat ik van de film vind in één enkele stem samen te vatten.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb 55 films met 5*. Dat is amper 1.7% van mijn films. Ik vind het net bizar dat iemand die veel films heeft gezien heel weinig films 5* geeft. Toch een teken dat je heel weinig films echt top vindt en overal wel iets aan te merken hebt. Er zijn toch zeker een hoop films die je hoog waardeert? Geef die dan ook gerust de volle sterren. En er is uiteraard nog verschil tussen mijn 55 films, maar dat is evengoed bij de andere scores. Ter info heb ik 89 films 0.5* gegeven. De categorie met 5* blijft die met het minst aantal films. Het is niet dat ik de eerste beste film de volle score geef. Maar ik ga het ook niet bewaren voor die ene film.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Ong 40-50 5 sterren films. Ik heb echt serieus problemen!
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Een 4.5 is ook hoog. Het scheelt maar een halfje. Voor mensen die heel wiskundig te werk zal het wel veel schelen. Ik heb het paar maanden geprobeerd. Maar werkte ook niet.
3.0 is de grens, alles daaronder geeft bij mij aan dat men er niet zo tevreden over is en alles daarboven dan weer wel.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ong 40-50 5 sterren films. Ik heb echt serieus problemen!
ik mag dan een respectabele 0,4% 5* waarderingen hebben, mijn 4,5* ligt aanzienlijk hoger met 104 stuks, wat neerkomt op 4,06% van mijn aantal waarderingen. Vinden jullie dat hoog?
Ik kom nu op 119 uit en dat is nu zelfs 4,2% van mijn stemmen. mijn gesteldheid is dus aan het verslechteren mikey. Maar zoals Naomi Watts destijds opmerkte, ik selecteer wel heel erg op films die ik goed denk te vinden. Waarbij ik jarenlang gewoon zo min mogelijk films heb gekeken waarvan ik dacht dat de kans op een 6-7 of lager aanwezig was.
Maar de laatste tijd lijkt dat wat te veranderen nu ik bijvoorbeeld een horrorlijstje afwerk op Icheckmovies, waar zoveel zesjes uit komen rollen dat ik verwacht dat het wel weer gaat zakken, dat percentage. Als je naar mijn recente stemmen kijkt, dan ben ik toch niet zo scheutig met hoge cijfers?
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Van mikey is trouwens niet veel meer dan hij in 2005 had.
Ik heb er precies 40 met 5* (misschien veel maar toch weer niet.) maar iets minder dan 10 met 0,5* Ik geloof ook niet in die 0,5, tenzij ik iets zo aanstootgevend vind of afschuwelijk dat ik gillend de kamer uit ben gesprint tijdens de desbetreffende film. Een 0,5 uit protest vind ik nogal smakeloos.
De filosoof
-
- 2449 berichten
- 1664 stemmen
Interessant onderwerp. Ik heb niet de hele draad doorgelezen, dus misschien zeg ik iets wat al erg uitgekauwd is, maar je hebt natuurlijk twee soorten stemmers. De ene soort is degene die een film wil aan- of raden en dus heel 'digitaal' stemt, resulterend in 0 sterren (= 'nee') of 5 sterren (= 'ja'). De andere soort wil een adequate score geven zodat alle films ergens tussen 0 en 5 sterren zitten (geen enkele film kan eigenlijk 0 sterren krijgen, want de film is altijd wel beter dan wat een chimpansee zou hebben gemaakt, en alleen God kan een film maken die volmaakt is en dus 5 sterren verdient) en waarbij de precieze positie in dit continuum ook weergeeft hoe de film zich qua kwaliteit verhoudt met alle andere films.
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8191 stemmen
Geen enkele film kan eigenlijk 0 sterren krijgen, want de film is altijd wel beter dan wat een chimpansee zou hebben gemaakt.
Dawn of the Planet of the Apes komt anders aardig in de buurt.
Donkerwoud
-
- 8660 berichten
- 3940 stemmen
Denk je de terreur van wiskunde achter je te hebben gelaten, dan gaan mensen hier doen of becijfering de belangrijkste zaak van de wereld is. 0,5 voor dit topic, psj!
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Even je lijst van 0,5 sterren bekeken, jij hebt er wel kijk op. 
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Denk je de terreur van wiskunde achter je te hebben gelaten, dan gaan mensen hier doen of becijfering de belangrijkste zaak van de wereld is. 0,5 voor dit topic, psj!
Tja...daar zullen de meesten hier wel van ondersteboven zijn.
Maar bedankt voor je opmerking, daar kunnen we niks mee. 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
0.5 is erg laag. Stel, dus zeg niet dat je het moet doen, maar je gaat die film nog eens bekijken en let nu op andere aspecten van de film, want dat zijn er bij film vele, bijvoorbeeld locaties, de muziek, hoe doen de acteurs het, hoeveel budget was er beschikbaar.... de tweede keer wil het ook niet. En dan de derde keer? ook nog steeds niet. Goed dan hoef je er niet nog een vierde keer aan te beginnen.
Maar ik vind 0,5 gewoon erg laag, er is altijd wel iets goeds aan een film te vinden.
Ook vind ik het gek, haha Dievegge..... maar dat mensen aan deel 1 van een reeks beginnen, dat vinden ze niks en deel 2 ook niet, en deel 3 ook al niet en deel 4 dan? ook niet. 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ik vind je quote van Mikey hieronder anders wel heel treffend Dick, wat die 0,5* betreft: "Ik geloof ook niet in die 0,5, tenzij ik iets zo aanstootgevend vind of afschuwelijk dat ik gillend de kamer uit ben gesprint tijdens de desbetreffende film."
Zo denk ik er ook over. Ik heb slechts 5 films op 0,5* staan, maar ik kan je van elk precies vertellen waarom. En ook al heeft elke film heeft wel iets wat min of meer aanvaardbaar is, het kan dan iets dusdanig verkeerd doen (of heel veel) waardoor het alle sterren verliest.
Evengoed als dat een film niet volmaakt hoeft te zijn om 5* te krijgen, hoeft een film ook niet alles fout te doen om 0,5* te krijgen.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Zo denk ik er ook over. Ik heb slechts 5 films op 0,5* staan, maar ik kan je van elk precies vertellen waarom.
Heb ze even snel doorgelezen. .... als mensen met tegenargumenten/hogere stemmen aankomen zetten, zit daar ook wel weer wat in, dat 0.5 te laag is. Maar je mag rustig 0,5 stemmen, al is het inderdaad wel het tegenovergestelde.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik vind je quote van Mikey hieronder anders wel heel treffend Dick, wat die 0,5* betreft: "Ik geloof ook niet in die 0,5, tenzij ik iets zo aanstootgevend vind of afschuwelijk dat ik gillend de kamer uit ben gesprint tijdens de desbetreffende film."
Zo denk ik er ook over. Ik heb slechts 5 films op 0,5* staan, maar ik kan je van elk precies vertellen waarom. En ook al heeft elke film heeft wel iets wat min of meer aanvaardbaar is, het kan dan iets dusdanig verkeerd doen (of heel veel) waardoor het alle sterren verliest.
Evengoed als dat een film niet volmaakt hoeft te zijn om 5* te krijgen, hoeft een film ook niet alles fout te doen om 0,5* te krijgen.
Ik 9. Geef dat ook niet zomaar.
Donkerwoud
-
- 8660 berichten
- 3940 stemmen
Tja...daar zullen de meesten hier wel van ondersteboven zijn.
Maar bedankt voor je opmerking, daar kunnen we niks mee.
Het was een grapje. Dan lach je of dan negeer je het. In mijn geval kun je het beter negeren, want ik hap makkelijk. 
Fortune
-
- 4311 berichten
- 2769 stemmen
Ik heb 27 films op 5* staan en 25 op 0.5*. Dus wel consistent films aan het haten en liefhebben.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Het was een grapje. Dan lach je of dan negeer je het. In mijn geval kun je het beter negeren, want ik hap makkelijk.
Dan zal ik je maar het voordeel van de twijfel geven. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mijn waarderingen van 5* kloppen hier al lang niet meer, veel ervan waren met nostalgie in het hart gegeven dus die zouden bij een herkijkbeurt een stuk lager scoren. Nu ik wat kritischer ben geworden geef ik ook nog maar weinig 4,5. Een genietbare film zal voor mij van 3 tot 4 * krijgen en meestal een herkijkbeurt. 2,5* en lager is zeker geen herkijkbeurt. 1,5* is meestal mijn minimum. 1 of 0,5 * zal ik niet meer snel geven.
perceived
-
- 1775 berichten
- 5587 stemmen
Grappige topic-titel. Heb zelf (tot nu toe) maar één film met vijf sterren beoordeeld en dat is Enter the Void (2009) Een tien is ultiem en het ultieme is zwaar zeldzaam 
Cellulord
-
- 597 berichten
- 2382 stemmen
aiaiai, zware problemen... heb 84 films met 5* 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Dus de beste film die je ooit gezien hebt geef je 5 sterren, en 83 andere films geef je ook 5 sterren... 
nakada
-
- 2203 berichten
- 1666 stemmen
Kan toch ? 4.8 en 4.9 afgerond. Net iets minder dan de beste...
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Zoals Nakada al schrijft: een film die een 9,5 waard is geef ik ook vijf sterren. Dat is inherent aan het systeem.... En of je de sterren omrekent naar een cijfer.
Cellulord
-
- 597 berichten
- 2382 stemmen
Dus de beste film die je ooit gezien hebt geef je 5 sterren, en 83 andere films geef je ook 5 sterren...
De beste film! Bestaat zo iets wel? Ik zou niet weten welke ééne film ik de beste vind. Van de duizenden films die ik gezien heb vind ik 84 films echt 5* waard, dat zijn er dus echt niet veel. Ik hoop dat ik de allerbeste film nog moet zien 
Und3rdog
-
- 104 berichten
- 0 stemmen
Ik heb serieus problemen met mensen die zich hier druk over maken.
Get a life, seriously.
Cellulord
-
- 597 berichten
- 2382 stemmen
Tja, zich druk maken over mensen die zich ergens druk over maken kan tot serieuse problemen lijden 
MDRAIJER
-
- 272 berichten
- 1143 stemmen
Tja, 5 sterren geef je toch als een film hoger is dan 9,49/10? Dan kan ik wel begrijpen dat sommige mensen meerdere films 5 sterren geven.
Ik zelf geef ze alleen als ik iets een meesterwerk vind en het niet beter had gekund. Ik heb daarom ook maar 4 films met 5 sterren beoordeeld: De LOTR-trilogie & The Green Mile.
Wel heb ik echt een hekel aan mensen die alleen 0,5 of 5 sterren geven, zij willen volgens mij alleen het gemiddelde veranderen.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
mensen die alleen 0,5 of 5 sterren geven, zij willen volgens mij alleen het gemiddelde veranderen.
Daar ben ik toch echt niet mee eens. Heb daar een aantal jaren geleden ook op gelet. En misschien een enkeling die dat doet. Ik vind het wel wat hebben dat ene of het andere uiterste. (Goed of slecht, leuk of niet leuk, mooi of niet mooi, vul zelf maar aan). Heb er zelf ook over gedacht zo te stemmen, alleen wat doe je met films die daar tussenin zitten.
Verder zijn er geen regels. Iedereen mag zelf weten hoe hij/zij stemt. Heb daar dus geen moeite mee.
MDRAIJER
-
- 272 berichten
- 1143 stemmen
Daar ben ik toch echt niet mee eens. Heb daar een aantal jaren geleden ook op gelet. En misschien een enkeling die dat doet. Ik vind het wel wat hebben dat ene of het andere uiterste. (Goed of slecht, leuk of niet leuk, mooi of saai, vul zelf maar aan). Heb er zelf ook over gedacht zo te stemmen, alleen wat doe je met films die daar tussenin zitten.
Verder zijn geen regels. Iedereen mag zelf weten hoe hij/zij stemt. Heb daar dus geen moeite mee.
De gedachte erachter is leuk, maar daar hou ik het ook bij.