• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.274 stemmen

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

zoeken in:

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Flipman schreef:

"De" Perfecte Film zal waarschijnlijk nooit gemaakt worden...

Tuurlijk wel.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Tja Flipman met zo'n opmerking kun je reacties vanuit het Das Boot en Mulholland Drive kamp verwachten

Ik hoop niet dat er zoiets is als een perfecte film. Dat zou betekenen dat zodra ik die gezien heb ik nooit meer een betere film zou kunnen vinden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Tja Flipman met zo'n opmerking kun je reacties vanuit het Das Boot en Mulholland Drive kamp verwachten

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Daar doelde ik dus niet op . Ik bedoel maar, als er nooit een perfekte film kan worden gemaakt, wat hebben we dan in hemelsnaam aan het woord 'perfekt'? (wat betekent het überhaupt?)

Een film die je steeds leuk vind, die je blijft boeien bij elke kijkbeurt, en waarvan je gewoon houd, die is toch voor jou perfekt? Ik vind 't zo'n onzin wat Flipman zegt.

Ik hoop niet dat er zoiets is als een perfecte film. Dat zou betekenen dat zodra ik die gezien heb ik nooit meer een betere film zou kunnen vinden.

Perfekt hoeft toch niet meteen te zeggen dat er geen gelijken kunnen zijn? De troon heeft wel meer dan 1 zitplaats.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Perfect is de film waaraan je zelf geen letter of miliseconde meer aan zou veranderen. Al mijn 5* films zijn nog verre van perfect, gewoon het beste wat er voor mij momenteel in aanbod is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat versta ik zo'n beetje ook onder een perfecte film.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Op deze site alleen al staan 30745 films (op moment van schrijven). Ik denk dan ook niet dat het overdreven is om 20 films 5 sterren te geven. Je zit met zoveel verschillende genres en tijdsverschillen dat je veel films niet met elkaar kan vergelijken. Het zou trouwens oneerbiedig zijn om te zeggen dat er maar een paar films met 5 sterren zijn. Net alsof de rest eigenlijk beter kan, en er in de hele filmindustrie maar een beperkt aantal pareltjes zijn... Ik heb zelf zo'n 30 films met 5 sterren en ik blijf erbij dat zij het maximum verdienen.

De ultieme film (moest die al bestaan) zou trouwens meer dan 5 sterren krijgen, omdat hij dan de gewone norm overstijgt.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Bij mij zou de ultieme film ervoor zorgen dat ik soortgelijke films van 5* naar 4.5* afwaardeer. Schoonheid is relatief tov het aanbod

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik geef vijf sterren als ik vind dat een film dat verdient. Ik geef maximum als ik merk dat ik andere mensen vertel dat ze de film absoluut moeten zien en als ik zonder problemen durf zeggen dat ik de film fantastisch vind. Films die weinig aandacht krijgen kunnen dus makkelijker die vijf verdienen, dat geef ik toe. Uiteindelijke geef je die stemmen toch niet voor jezelf maar om andere mensen te zeggen dat de film de moeite is, dus vanuit die filosofie geef ik ze ook. Maar teveel vijf kan dan nefast werken, dat geef ik toe. Zal nu meteen eens kijken, misschien kunnen er een paar uit

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Freud schreef:

Zal nu meteen eens kijken, misschien kunnen er een paar uit

Waarom dan wel? Enkel om een ander te plezieren? Als je ze met overtuiging gegeven hebt: laten staan.

Binnenkort openen we nog een topic: Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 1 ster geven.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Ik zet me alvast schrap

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik duik alvast weg

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Onderhond schreef:

Bij mij zou de ultieme film ervoor zorgen dat ik soortgelijke films van 5* naar 4.5* afwaardeer. Schoonheid is relatief tov het aanbod

Grappig, dat is precies wat ik gedaan heb na het zien van Mulholland en later kwam FFX er ook nog eens bij maar toen waren ze al afgewaardeerd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

speedy23 schreef:

Binnenkort openen we nog een topic: Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 1 ster geven.

Ik zoek alvast dekking, mijn 1* lijst telt 136 stuks.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Vind ik eigenlijk veel erger, mensen met veel slechte beoordelingen. Mijn lijst met 0,5 ster telt er maar 4 en die van 1 ster niet veel meer. Ik kijk dan misschien ook heel erg doelgericht films. Films waarvan ik meestal bijna zeker ben dat ik ze leuk vind. Natuurlijk kom je dan toch wat misbaksels tegen, maar je moet toch wel erg hard zijn, denk ik dan, als je net al Naomi Watts 136 films hebt met 1 ster of lager.

Mijn lijst met 5 sterren telt overigens geloof ik 15 films, waarvan ik er 3 misschien naar beneden haal. Toch vind ik een stelling die zegt dat dit aantal te veel is zwaar overtrokken. Er zijn zoveel mooie films die een hoge waardering verdienen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik be nerg hard in mijn beoordeling dat geef ik toe maar ik geef wat de film verdient. In mijn 1* lijst zit zelfs een Watts film. Al is er niks mis met kieskeurig en hard zijn.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Niks mis met hard zijn. Ik gebruik al m'n andere stemmen naar ere, dus de rest wordt gewoon in de 1* of 0.5* lijst gegooid. Als Jordy de stemmogelijkheden ooit verder uitbreidt naar -5 wil ik best nog een hoop schipperen

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Ik heb er precies 40 met 5* (misschien veel maar toch weer niet.) maar iets minder dan 10 met 0,5* Ik geloof ook niet in die 0,5, tenzij ik iets zo aanstootgevend vind of afschuwelijk dat ik gillend de kamer uit ben gesprint tijdens de desbetreffende film. Een 0,5 uit protest vind ik nogal smakeloos.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Tja, ik vind 0.5* alles waar ik niks heb uitgehaald. Als een film mij op geen enkel punt beroerd, en wat moet ik dan punten geven ? Het feit dat er 90 minuten zijn voorbijgegaan zonder dat ik gestorven ben ?

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Kijk; Striptease vind ik een hele domme en zelfs belachelijke film en krijgt een 1 vanwege 'een bedenkelijk nivoo'. Ondanks dat heb ik wel eens kunnen lachen (1) en concludeerde dat het nog wel professioneel (2) was aangepakt. Een film als (pak hem beet); Tarzan the ape man vond ik zo weerzinwekkend en debiel slecht dat deze een 0,5 krijgt. Niet alleen omdat het walgelijk slecht was maar ook amateuristisch. Ik heb nog nooit iets slechters gezien. serieus! Dus JA! als je niet gestorven bent, scoort die hoger.

Een film die je niets zegt maar waarin je, objectief gezien, toch nog wel iets aardigs in kan vinden, zou hoger moeten scoren. Let wel objectief. Snap je het verschil?

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Weinig 5* films meer, de laatste tijd, maar dat worden uiteindelijk de 4.5* die na herzieningen op je in gaat werken.

0.5* zie ik voorlopig nog weinig. Er zit meestal wel *iets* in de film, al is het maar om erover te zeiken.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Iedereen die problemen heeft met mensen die 0,5* uitdelen aan films daag ik uit om The Fear : Resurrection te gaan kijken.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Ik snap het verschil tussen objectief en subjectief. Ik snap ook dat wie met objectieve argumenten aan komt dragen bij een score onzin verkoopt. Wat heb ik er in godsnaam aan dat "een film goed gemaakt is". Zal mij een worst wezen als ik me net 2 uur verveeld heb.

Ik kijk niet objectief naar films, dat laat ik over aan filmstudenten en mensen die in de technische kant geïnteresseerd zijn. Ik geef een waardeoordeel dat mijn mening over die film weerspiegelt. Snap je het verschil ?

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Waarom zou je 2 uur lang naar een film gaan kijken, terwijl hij kompleet oninteressant is? Ik zet hem dan uit en breng geen dan ook geen stem uit op die film. Voorbeeld: xXx of zo. Ik zeg ook niet dat je objectief naar een film moet kijken, bij mij gaat dat automatisch. Je houdt toch van mooi camerawerk? Lijkt me toch fijn te concluderen waarom je een film mooi geschoten vindt. En er is wel een verschil tussen walgelijk slecht en slecht (0,5* tegenover 1*). En uiteraard is dat persoonlijk. Ik heb alleen het idee dat je dat waarde-oordeel niet toepast. Jij vind een film maar niets en hup een 0,5. Van mij mag je (vrij land).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vind ik niet. Iedereen heeft zijn definities welke film voor welke beoordeling in aanmerking komt.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Wanneer is volgens jou een film 0,5 waard, Naomi?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als de film mij geen enkel moment heeft vermaakt en alleen maar ergernis opwekt. Ik heb ook maar 8 halve sterren uitgedeeld. Maar een ander kan weer een andere definitie hebben van een film die een halve ster verdient.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Mijn 1*-3.5* rijtjes zijn toch ook gevuld ? Ik hou van mooi camerawerk ja, dat staat niet gelijk aan technisch goed camerawerk. Zal er best gelikt uit zien in Titanic, ik vind het camerawerk daar strontvervelend. 0.5* heeft in mijn visie weinig met slecht of walgelijk slecht te maken, meer met niks dat boeit.

Die Fast Times zit je nog altijd hoog hé ?

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

0.5 geef ik aan films die het verdienen Maar ik ben een erg goed mens, zo goed dat ik ze meestal toch nog een 2.5 of zo gun uit medelijden

Er is maar een film die ik echt slecht-slecht-slecht vind, dat is deze.

Nà, daar heeft ie niet van terug

Bas17

• 986 berichten
  • 1010 stemmen

Heb hier niet alle comments gelezen maar ik heb heel mijn top 10 5 sterren gegeven, en dat doe ik omdat ik vind dat ze dat verdienen en ik de films nooit zou vergeten, tuurlijk heb ik zelfs nog binnen met top 10 meerdere en mindere, maar toch geef ik ze 5 sterren en ben van plan het te blijven doen, net als de 0.5 sterren die ik weleens aan films geef.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.