• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Welke gebruiker volg je graag en waarom?

zoeken in:

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Oh, dat had ik dus fout begrepen. Dacht dat het over die personen in het echt ging ofzo... Best wel een onzinnige gedachte en ik ken niet eens iemand.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

We hebben een user die de Buurman heet dus misschien is je buurman wel stiekem lid .

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Weertenaar schrijft altijd wel indrukwekkend, neem me meestal de tijd en moeite om recensies van hem door te lezen.

OlafK

• 955 berichten
  • 1814 stemmen

HarmJanStegenga, Onderhond, Kos, Knisper, Reinbo en zo zijn er nog wel een paar.. ben er absoluut n aantal vergeten, hehe

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Vergeten: Badalamenti. Ook bij hem check ik de filmsmaken soms!

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Materny schreef:

Weertenaar schrijft altijd wel indrukwekkend, neem me meestal de tijd en moeite om recensies van hem door te lezen.

Vind zijn recensies te lang , té opgekropt én te veel spoilers hebben waar ik zowieso geen interesse in heb. Als je de spoilers weglaat, blijft er vaak een warboel over. Overigens wel goed geschreven en fijn voor users die het wel goed vinden, maar niet voor mij besteed.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Eens. "In der Beschränkung zeigt sich der Meister."

Wat betreft mijn top 3 gebruikers: die heb ik niet. Als ik een film nog moet bekijken lees ik vluchtig enkele recensies door om niet met een verkeerd verwachtingspatroon aan de film te beginnen. De komst van het recensietabblad heeft daarbij flink wat tijd bespaard.

Het zijn eigenlijk altijd dezelfden die recensies schrijven, dus veel selectie gaat daarmee niet gepaard. Daarbij is er ook geen gebruiker aan wiens oordeel ik extra veel waarde hecht, simpelweg omdat ik geen gebruiker ken die een gelijke smaak heeft. Of iets dat daarbij in de buurt komt. Natuurlijk zijn er lieden wiens recensies ik liever lees dan die van anderen, maar echte "favorieten"? Is volgens mij ook niet echt boeiend om mee te delen.

Ook struin ik een paar keer per dag de filmupdates af. De enige films die ik aanklik zijn films waar forumgebruikers als laatste gereageerd hebben, en dan met name de mensen die regelmatig in de sectie filmgames te vinden zijn. Dat zijn namelijk de mensen wiens filmsmaak ik behoorlijk goed ken. Wat Piet op de hoek van een film vindt, tja, dat interesseert me echt niet.

Sommigen zijn af en toe net iets te fanatiek - als je de recensies van HarmJan, maxcom en TOR samenvoegt heb je een boekwerk dat dikker is dan de Bijbel en Koran bij elkaar - maar op deze manier vermaak ik mij best.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Merk dit topic nu pas op.

Ik heb duidelijk een paar users die ik in de smiezen hou. Puur omdat ze gelijkgestemde smaak hebben of omdat hun reacties enorm interessant zijn. Zo ben ik tegen erg interessante titels aangelopen. Ook ben ik altijd benieuwd naar hun stemmen en recensie.

Halcyon kan ik erg waarderen om zijn horrorsmaak en zitten vaak wel op één lijn. Mooi om ervaringen te delen, hoewel dat de laatste tijd minder is. De recensiefilter maakt het tegenwoordig wat makkelijker om te zien welke films hij onlangs becommentarieerd heeft en hem daarop aan te spreken of over in discussie gaan.

Reinbo is ook een user die ik volg om zijn 80's fascinatie die bij mij idem dito is. Repo Man laatst gekocht eigenlijk 80% om zijn adoratie jegens die film, en het is niet tegengevallen! . Bewondering is wel minder geworden na de discussies bij het Cannibal Holocaust topic . Hehe geintje.

Verder zijn users als Chainsaw, Friday the 13th en Die Hard, Willis users waar ik vaak wel graag een discussietje mee wil voeren.

Onderhond volg ik ook omdat ik zijn drive om film te zien enorm waardeer, hoe slecht een groot deel ook gewaardeerd blijft worden. Toch deel ik zijn audiovisuele passie voor film, hoewel niet altijd op één lijn, en schrijft hij interessante stukjes. En ook altijd leuk een film die ik enorm waardeer ook door iemand gewaardeerd zien worden die er een andere filmsmaak op nahoudt.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8145 stemmen

Apollinisch schreef:

als je de recensies van HarmJan, maxcom en TOR samenvoegt heb je een boekwerk dat dikker is dan de Bijbel en Koran bij elkaar

Ik heb zelf ook geen top 3 van users die ik volg of zo. Ben het wel met Apollinisch eens dat ik vooral de recensies en meningen van de vaste users van de filmgames lees. Altijd leuk om te lezen als iemand het weer eens niet kan hebben als bijvoorbeeld Onderhond een klassieker laag beoordeelt. Verder houd ik de hele site eigenlijk wel in de gaten en ontdek ik vooral dankzij de filmgames vaak wel nieuwe films die mij interessant lijken.

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Ik heb wel een top, niet in een bepaalde volgorde.

Ik lees altijd de recensies van Halcyon, vooral vanwege zijn liefde voor horrorfilms en om wat bij te leren. De recensies zijn erg goed geschreven, waardoor je een duidelijk beeld van de film krijgt.

Ook lees ik veel van de berichten van FatMike, vanwege zijn smaak voor slechte films.

dutchtuga volg ik vaak, hij bekijkt veel gevarieerde genre's en is ook nog eens gek op horror.

Ook lees ik vaak de berichten van: Reinbo, Friday The 13 th en verder nog van een paar leden.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Na m'n post van 23 februari nog even een user toevoegen:

The One Ring: Iemand die met veel passie kan schrijven over de films die hij leuk vindt. Ook weer iemand met een totaal andere smaak dan ikzelf, maar 't is gewoon zijn enthousiasme dat het 'em doet. Als ik bv. een film zag die ik slecht vond, dan kan zijn lovende recensie tot een herziening en/of andere inzichten leiden.

En verder natuurlijk de horrorbuddies: Die Hard,Willis, Friday the 13th, Mac Hammer Fan, ... (dutchtuga had ik op 23 februari al genoemd natuurlijk.)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Om wie ik altijd erg kan lachen is Max & Joep. Ik ga altijd graag met hem in discussie bij Halloween (2007). Die gast wordt altijd boos als je zegt dat je die film slecht vindt.

Oh enne Halcyon: ik vind jouw recensies even leuk om dezelfde reden als Die Hard, Willis, maar je vergeet mij in je lijstje van horrorbuddies te noemen

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Oh enne Halcyon: ik vind jouw recensies even leuk om dezelfde reden als Die Hard, Willis, maar je vergeet mij in je lijstje van horrorbuddies te noemen

Excuses .

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Eigenlijk houd ik niet zo van die in de reet neuk topics, maar vooruit. Ramon K en ToNe. Met name die laatste lijkt een bijna identieke smaak als de mijne te hebben en ben ik het eigenlijk nooit mee oneens.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

mister blonde schreef:

Eigenlijk houd ik niet zo van die in de reet neuk topics

Dat is hoe jij het bekijkt misschien, maar ik vind het geen ramp als mensen even aanhalen aan welke MM-users ze wat hebben . Sociale cohesie voor alles!

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

mister blonde schreef:

Eigenlijk houd ik niet zo van die in de reet neuk topics

Jij hebt een eigenaardig seksleven me dunkt...

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Ik lees altijd graag recensies. Tussen de 'geweldige film' en 'prachtige film' door, in elk geval.

Veel mensen die iets boeiends schrijven, sta ik graag bij stil. Al zijn er natuurlijk wel mensen die me meer boeien dan de rest. Zoals bijna iedereen wel doet hier volg ik ook Onderhond's recensies, en ook die van Linn lees ik graag, omdat ze altijd wel wat interessants schrijft. Eigenlijk zijn het best veel mensen die ik volg en wiens mening ik interessant vind om te volgen..

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

soom schreef:

Ik lees altijd graag recensies. Tussen de 'geweldige film' en 'prachtige film' door, in elk geval.

Veel mensen die iets boeiends schrijven, sta ik graag bij stil. Al zijn er natuurlijk wel mensen die me meer boeien dan de rest. Zoals bijna iedereen wel doet hier volg ik ook Onderhond's recensies, en ook die van Linn lees ik graag, omdat ze altijd wel wat interessants schrijft. Eigenlijk zijn het best veel mensen die ik volg en wiens mening ik interessant vind om te volgen..

Onderhond zijn recensies zijn fijn om te lezen maar helaas kijkt OH niet verder dan zijn neus lang is. Films als 12 AM etc. geef je gewoon geen 0,5.

Als een film totaal mijn smaak niet is, dan kijk ik nog naar de acteerprestaties, effecten enzoverder.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Lad schreef:

(quote)

maar helaas kijkt OH niet verder dan zijn neus lang is.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

(quote)

Is uw neus langer dan?

OH is iemand met zeer veel filmkennis, het is daarom ook dat ik het juist zo jammer vind dat hij soms wel eens overdrijft met zijn puntendeling.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Lad schreef:

(quote)

Is uw neus langer dan?

nou heb een behoorlijke gok, maar effin dat je het niet met hem eens bent is wat anders dan dat hij niet verder kijkt dan zijn neus lang is!

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

(quote)

nou heb een behoorlijke gok, maar effin dat je het niet met hem eens bent is wat anders dan dat hij niet verder kijkt dan zijn neus lang is!

Daarbij bedoel ik dat hij soms een film een 0,5 ster geeft, terwijl bijvoorbeeld pakweg de acteerprestaties van een aantal acteurs wel schitterend zijn. Dat kan er bij mij niet in, films halen zo vaak nog een 2,5 of zelfs een 3 bij mij.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Lad schreef:

het is daarom ook dat ik het juist zo jammer vind dat hij soms wel eens overdrijft met zijn puntendeling.

Ik overdrijf helemaal niet met mijn puntendeling.

Maar zal voor jou 12AM nog een keer kijken en zien of er een halfje bijkan voor de effecten

Daarbij bedoel ik dat hij soms een film een 0,5 ster geeft, terwijl bijvoorbeeld pakweg de acteerprestaties van een aantal acteurs wel schitterend zijn.

Zijn er voorbeelden van films die ik 0.5* geef waarbij ik de prestaties van bepaalde acteurs schitterend vind?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

zo raken we een beetje off-topic maar hij heeft zover ik weet meerdere keren uitgelegd dat dat niet een film kan redden.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik overdrijf helemaal niet met mijn puntendeling.

Maar zal voor jou 12AM nog een keer kijken en zien of er een halfje bijkan voor de effecten

(quote)

Zijn er voorbeelden van films die ik 0.5* geef waarbij ik de prestaties van bepaalde acteurs schitterend vind?

Dark Knight.

En voel je niet zo aangevallen (ik gaf je zelfs meer complimenten), genoeg man die in je kont kruipen.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

The Dark Knight Welke acteurs in The Dark Knight vind ik dan schitterend?

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

The Dark Knight Welke acteurs in The Dark Knight vind ik dan schitterend?

Joker.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Onderhond schreef:

Attractie van deze film is uiteraard The Joker, en toegeven, op foto ziet hij er indrukwekkend crimineel geschift uit. Jammer dat daar op bewegend beeld niet veel van overblijft, want Ledger komt nergens met een standaardsetje aan tics. Het personage werd neergezet door de schmink en daarna terug afgebroken door de acteur. Hoewel ik het idee achter The Joker snap blijft het wat mij betreft een wandelende farce, terwijl Nolan en Ledger er naar mijn idee toch een meestercrimineel van probeerden te maken. Gemiste kans.

Dat klinkt inderdaad echt alsof ik hem schitterend vond acteren

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Dat klinkt inderdaad echt alsof ik hem schitterend vond acteren

Ik herinner me positievere posts maar zal me dan vergist hebben. Excuses.

En overigens, nu doe je het weer, je dramt door over een detail. De rest van mijn post wordt zo tenietgedaan. Slim, maar daar trap ik niet in.

Wat vind je dan slecht aan de acteerprestaties in 12 Angry Men of SRR.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.