- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke gebruiker volg je graag en waarom?
Welke gebruiker volg je graag en waarom?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
nee,dat heet `de naam van de film plus de toevoeging `het vervolg,deel twee`
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
aah mijn IQ laat me weer in de steek
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Om een of andere reden neem ik iemand die in mijn nabijheid zegt dat film X (als we de zaken toch wetenschappelijk aan het benaderen zijn he) de moeite waard is, toch serieuzer als beïnvloeding dan een stofje dat datzelfde zegt. Ik raad je zeer aan eenzelfde luchtige benadering te hanteren, want anders ga ik van Starbright Boy vragen hoe hij dat jokken duidelijk bedoelde hoor
. Komma.
Tja, ik kan er toch echt niets anders van maken dan dat ik me in mijn filmkeuze, muziekkeuze, boekenkeuze enz. niet door anderen, zeker niet door bekenden, laat beïnvloeden.
Voor alles is een tijd, en als ik de tijd rijp acht, dan ga ik die of die film zien, dat of dat boek lezen, en naar zus of zo muziek luisteren.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Oh, ik heb regelmatig dat iemand zegt: DAT moet je zien, DAT moet je horen - en dat ik meteen aan de slag ga. Heerlijk!
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
je kan natuurlijk net zo goed beinvloed zijn als je niet meteen iets uitdoet op het aan- of afgeradene ,maar pas na tien jaar.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
En zo mis je enorm veel ... en enorm veel dingen die zoveel beter zijn dan het aanbod waar jij je aan waagt waarschijnlijk.
Want uiteindelijk ben je met zo'n houding maar gebonden aan wat men je voorschotelt, "men" zijnde videotheken, winkels, reclame, TV zenders en bioscopen. En ik ben al lang mijn vertrouwen kwijt in dat soort instanties. Niet beter dan je zoektocht te laten begeleiden door gelijkgestemden.
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
zoals jij het stelt heb je twee kanten,die van `de bioscopen, winkels, videotheken, reclame, en de tv zenders aan de ene kant ....en aan de andere kant `gelijkgestemden`.
Mis je dan niet even veel?
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Waarom zouden gelijkgestemden geen commerciële films kunnen aanraden
. Beetje een vreemde opmerking ...
Trouwens, aan heel dat circus is het veel moeilijker ontsnappen. Ik kijk amper TV en luister nooit naar de radio, toch weet ik redelijk gedetailleerd wat er allemaal gespeeld, verkocht en gedraaid wordt.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
off-topic: ik ga kaassoufflés maken, doen jullie mee?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Graag, lekker met wat ansjovisjes erbij 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Hiermee maak je jezelf definitief belachelijk
Dat zal wel dan.
Blijkbaar heb jij dergelijke onbenullige taal, en uit-de-ten-lokkerij nodig om je lekker te voelen, bij wijze van gebrek aan inhoudelijke argumenten om mee aan te tonen dat ik me door anderen laat beïnvloeden.
Wat voor jou geldt MOET ook voor een ander gelden, is het niet?
Succes ermee, mallerd.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Heb jij kleren aan, kam je je haar, doe je deo op, zeg je dankjewel en alsjeblieft aan de kassa?
Dit zijn allemaal normen en waarden die ooit door anderen verzonnen zijn. Als jij je hier aan houdt ben je duidelijk beinvloed (je gedrag), of je moet beweren dat je dat zelf hebt verzonnen en het toevallig overeenkomt..
Ik heb wel eens een wetenschappelijk artikel gelezen over beinvloeding van de media. Hierin werd beweerd dat je door vanalles beinvloed wordt, bijvoorbeeld ook door het weer. (mooi weer --> goed humeur, kan leiden tot het kijken naar een vrolijke film..)
Meestal gebeurt dit onderbewust.
ps ik ga trouwens voor een glas melk...
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
Ik laat me graag beinvloeden, kan ik achteraf altijd iemand of iets de schuld geven. Heb ik tenminste een clean conscience 
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Ja ik ga maar even tegenspeelsters casten en een goede beginscene verzinnen..
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Ja ik ga maar even tegenspeelsters casten en een goede beginscene verzinnen..
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Een topic om ons zelf op te hemelen? Nee, dat niet.
Wie is in jouw ogen de beste/meest geliefde criticus van MM? Welke reactie van MM-lid lees je altijd ff door, zeg maar.
Orbit en Onderhond.
als ze zeggen van ' prachtige film ' en ik heb die film nog niet gezien ga ik hem huren.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Welke reactie van MM-lid lees je altijd ff door, zeg maar.
dutchtuga en Friac wegens gelijkgestemde smaak. Hieruit vloeit geregeld een interessante tip. Spijtig zie ik dutchtuga niet zoveel meer online
.
Quentin omdat hij vaak leuke weetjes en randinformatie post.
starbright boy. Moeilijk te zeggen waarom. Heb er ook nog niet zoveel van gelezen en kan me niet bepaald recensies van hem herinneren, maar 't is denk ik iemand met een brede algemene kennis wat automatisch leidt tot een ruime kijk op films.
Onderhond omdat hij vaak aparte inzichten brengt. Na het lezen van z'n recensies kijk je soms door een andere bril naar een film en dat kan nooit kwaad lijkt me.
Freud. Totaal andere filmsmaak dan ikzelf, maar is iemand die de tijd neemt om een mooi stukje neer te pennen met veel persoonlijke inbreng.
Kortom, veel interessante users hier op MM. In de jaren dat ik hier kom heb ik veel dingen bijgeleerd, zowel feitelijke zaken als mezelf een bepaalde mentaliteit aangekweekt om naar films te kijken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik kan Onderhond altijd erg waarderen (of aan ergeren) om zijn eigen en uitgesproken mening en 'andere kijk'.
Ik wil ook een stapje verder gaan op de gelijk gestemden theorie. Ik laat me niet alleen inspireren door gelijk gestemden, maar juist ook door mensen die een andere kijk hebben (buiten het mainstream gebeuren om), zo doe ik veel nieuwe ontdekkingen.
Verder wordt ik meestal blij van de reacties van Halycon en dutchtuga, want die sluiten vaak goed aan bij mijn liefde voor horror en cheesy 80's films.
Maar er zijn er natuurlijk meer. Iedereen die de moeite neemt een mooi stuk neer te pennen bij een film die mij aan het hart gaat of mijn interesse heeft kan rekenen op mijn aandacht.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Orbit en Onderhond.
als ze zeggen van ' prachtige film ' en ik heb die film nog niet gezien ga ik hem huren.
Grappig dat je zoiets zegt over de twee grootste tegenpolen van de hele site. En waar kun je Onderhond's favorieten huren?
Ik lees ook bijna al Onderhond's recensies wel eigenlijk, ondanks dat ik zijn mening zelden deel. Ik denk dat ik wel een favoriet in Freud heb. Hij weet altijd alles zo mooi te verwoorden en lijkt overal een term voor te kunnen verzinnen. Goodfella_90 ligt qua smaak dicht bij mij dus diens berichten lees ik ook standaard. Maar er zijn wel meer gebruikers van wie ik de recensies vrijwel altijd lees. Een top 3 maken is wat onzinnig.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Heb ook best users die ik volg maar het gaat mij vooral om de lengte en kwaliteit van een bericht. Is het een beetje een ruim en goed geschreven bericht dan lees ik het of de user me nou interesseert of niet.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik kan ook geen top 3 plaatsen. Er zijn weinig of geen users die ik specifiek volg. Ik weet wel dat als de Asian-clan heel lovend is over een nieuwe Aziatische film, dat ik dan 't liefst wacht op reacties van users als starbright boy en Mochizuki Rokuro, eer ik echt interesse krijg voor de betreffende film. Ik vind dat ze wat meer nuance in hun waardering leggen. Ik hoop niet dat ik daar iemand mee tegen het hoofd stoot trouwens.
Verder kon ik users als moviefreak#1 vroeger vaak waarderen (hij post niet meer zo veel), omdat zijn filmsmaak zo ontzettend ruim is.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Ik lees altijd graag het geruzie rondom de negatieve beoordeling van 'klassiekers' door Onderhond, zeer vermakelijk. Verder hecht ik wel waarde aan de mening van sommige users (ahwa, jj_d, kos o.a.) maar heb niet het idee dat hier iemand rondpost met 90% dezelfde smaak als ik.
Overigens volg ik Doom ook omdat ik met hem mijn eerst moviemeter discussie had
.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik zit qua smaak volgens mij wel aardig op een lijn met een BoordAppel. Verder mag Onderhond nog genoemd worden. Die heeft toch al behoorlijk wat deuren voor me geopend (en andere al geopende deuren ondanks zijn ongezouten schrijfstijl redelijk open gehouden
).
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Duidelijk Kos, Legan en Jordy! Reinbo ook, in iets mindere mate wel.
Onderhond ook wel, als hij een film een 0,5 ster geef, weet ik zeker dat ik deze moet gaan kijken! 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Onderhond ook wel, als hij een film een 0,5 ster geef, weet ik zeker dat ik deze moet gaan kijken! 
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Dit vind ik echt een van de vreemdste topics van MovieMeter... Al door de titel. Wat bedoelt de maker daar nou eigenlijk mee? Van welke user jij een freak bent
? Ik paai liefst niemand en ik stoot nog veel minder graag iemand tegen het hoofd dus post ik hier ook niets.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Dit vind ik echt een van de vreemdste topics van MovieMeter... Al door de titel. Wat bedoelt de maker daar nou eigenlijk mee? Van welke user jij een freak bent
? Ik paai liefst niemand en ik stoot nog veel minder graag iemand tegen het hoofd dus post ik hier ook niets.
Kijk, welke lid heeft ongeveer dezelfde smaak als u, zodat ge bij films soms kijkt wat hij of zij ervan vindt.