menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Ro-Disc

zoeken in:
The Killing (Kubrick) R2NL € 12,99 Pre-Order

Fikret8 schreef:
The Killing (Kubrick) R2NL € 12,99 Pre-Order

De zelfde dvd voor maar €8.99 bij Bol.com

Egoistico schreef:
(quote)

De zelfde dvd voor maar €8.99 bij Bol.com
Dezelfde DVD voor maar € 6,33 bij DVDPacific (Eng. subs). Plus:
- Theatrical Trailer en
- 4-Page Booklet Highlighting The Making Of The Film And Kubrick's Innovative Style, Technique And Creative Vision!

starbright boy (moderator)
Voor mij maakt het geen verschil, maar voor die van DVDpacific moet je er wel even bijzeggen dat hij regio 1 is (en niet Nederlands ondertiteld). Er zijn mensen voor wie dat noodzakelijk of belangrijk is.

Heb trouwens ooit een box zien liggen met Killer's Kiss en Paths of Glory erbij voor 13 euro, niet meegenomen, had ik we moeten doen.

Blade Runner - Final Cut - (S.E. 2-disc)

€ 19,99 (pre Order)

Rodisc gaat na twintig jaar stoppen. Stond vanavond in hun nieuwsbrief. Erg jammer. Ik vind het een van de beste webshops.

Lees het ook net, erg jammer.

???

Vervelend! Absoluut! Fijne winkel, goede service. Jammer jammer.

kappeuter (crew)
Heel treurig nieuws!

Erg spijtig, is denk toch lastig dit soort webbedrijven rendabel te maken en houden.
Misschien wel een interessante opheffingsverkoop van de voorraad

Japie Mol schreef:
Rodisc gaat na twintig jaar stoppen. Stond vanavond in hun nieuwsbrief. Erg jammer. Ik vind het een van de beste webshops.
Welke nieuwsbrief? Dit keer -nog- geen ontvangen; op de site ook niets daaromtrent gevonden; zou inderdaad erg spijtig zijn.
En bol.com is ook niet alles: kreeg gister gesealde DVD met toch krassen erop; bij Rodisc nooit gebeurd.

Ze hebben alleen klanten in Nederland want daarbuiten vragen ze 15€ verzendkosten.

Dogie_Hogan schreef:
Welke nieuwsbrief? Dit keer -nog- geen ontvangen; op de site ook niets daaromtrent gevonden; zou inderdaad erg spijtig zijn.

Dit is de tekst uit de nieuwsbrief, op de site staat inderdaad (nog) niks

Ro-Disc stopt (1)

Tot onze spijt moeten we u mededelen, dat Ro-Disc na 20 jaar de deuren zal sluiten. Maandag 31 december zal de laatste dag zijn, dat Ro-Disc open is.
Momenteel is het helaas niet duidelijk of er een overname zal plaatsvinden om eventueel alleen de winkel of alleen de web site draaiende te kunnen houden.
Wanneer meer bekend is over het wel of niet doorgaan van een (gedeeltelijke) overname, zal dit via een nieuwsbrief aangekondigd worden. Voor het personeel van Ro-Disc is ook nog veel onduidelijk en zijn het zeer spannende tijden. Wij hopen gezien de omstandigheden op uw begrip.

Het Ro-Disc Team

En bol.com is ook niet alles: kreeg gister gesealde DVD met toch krassen erop; bij Rodisc nooit gebeurd.

Nee ro-disc heeft een DVD wel eens voor mij herbesteld, omdat ze er zelf van vonden dat deze te vuil/gekrast was en mij een goed product wilden leveren. Wat ik al zei, erg jammer. De service was prima en de aanbiedingen interessant.

Maar ik moet toegeven zelf ook meer in Amerika (goedkope dollar) en Play (geen verzendkosten, lage prijzen) te bestellen dan bij ro-disc.

Maar de redenen en precieze doorstart worden uit de nieuwsbrief nog niet helemaal duidelijk. Maar goed er staat ook (1) bij, dus er zal nog wel eens een (2) komen ook.

Ja, als ik terug kijk, zijn, zeker dit jaar, mijn meeste DVD-bestellingen gedaan bij
1. DVDPacific.com en 2. Play.com.

Ook beiden hebben een zeer prettige help-desk en after-sales. Maar een betaalbaar adres in NL is ook wel prettig; laten we hopen op een doorstart van Rodisc. Daarnaast doet Rodisc ook veel aan "regio-vrij", mijn stokpaardje.

Een regiovrije speler is toch handiger in dat geval?

Reinbo
Erg jammer, was/is zonder twijfel de beste speciaalzaak van Nederland. Hopelijk kunnen ze een doorstart maken, er zal altijd behoefte zijn aan dit soort zaakjes. Anders sterven begrippen als voorlichting, advies en goede service verder uit.

gotti schreef:
Een regiovrije speler is toch handiger in dat geval?
Die leveren Rodisc toch ook: regiovrijgemaakte DVD-spelers.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img409.imageshack.us/img409/9725/pioneerregiovrijnov06dm2.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img409.imageshack.us/img409/5486/pioneerregiovrijrodisc0th9.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik bedoel dat het toch handiger is wanneer je een regio vrije speler hebt, zodat je je geen zorgen hoeft te maken welke regio je dvd's zijn.

gotti schreef:
Ik bedoel dat het toch handiger is wanneer je een regio vrije speler hebt, zodat je je geen zorgen hoeft te maken welke regio je dvd's zijn.
Maar dan moet die speler wel eerst regiovrij gemaakt zijn; veel spelers worden -helaas- nog met een regiocode opgeleverd, en die moet je dan via de remote en/of firmware regio-unlocked maken. Zie ook regiovrij topic.

Trieste bedoeling zeg;

"Het sluiten van Ro-Disc heeft meer te maken met het gebrek aan medewerking van een aantal grotere Nederlandse uitgevers en het moeilijk vinden van vakkundig personeel.

Zo verbrak A-Film eerder dit jaar de relatie met Ro-Disc, omdat Ro-Disc met Zwartboek onder de prijs van Bol.com zat. Eerder zijn al hardnekkige pogingen gedaan om Ro-Disc de wereld uit te helpen. 20th Century Fox heeft in 2005 en 2006 uit het niets faillisementsaanvragen bij de Rotterdamse rechtbank ingediend. Puur om te kijken of ze twee partijen konden vinden om het vuile werk voor hun te doen. Die pogingen zijn mislukt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het offensief van de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen in 2001 toen men zelfs adressen van 'misdadige' consumenten wilden hebben, die ooit import zouden hebben gekocht.

Ro-Disc heeft altijd het standpunt aangenomen om de klant zo goed mogelijk aan z'n behoefte te voorzien. Dit staat regelrecht tegenover het beleid van de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen, die van mening zijn, dat Nederlandse consumenten uitsluitend uit Nederlandse produkten mogen kiezen. Zij willen bepalen, wat de consument koopt, bij welke partij, wanneer en voor hoeveel.

Door langdurige onderbezetting kon Ro-Disc niet meer optimaal aan de behoeftes van klanten voorzien. Zo verscheen de nieuwsbrief niet meer wekelijks en was het inhoudelijk ook minder van kwaliteit geworden."

FisherKing
Snap hier weinig van. Lijkt erop dat ze geen netwerk hebben om Hollywood eens flink bij de ballen te grijpen. Erg jammer.

FisherKing
Maar eigenlijk riekt alles naar mis-management.

FisherKing schreef:
Maar eigenlijk riekt alles naar mis-management.

En waar baseer je dat op?

FisherKing
Even globaal: Een enorm goedlopend bedrijf, wat Ro-disc was, een van de eerste van Nederland nota bene, die bovendien een goede naam had, toch naar het faillisement helpen, dan moet je er echt je best voor doen, meen ik. De redenen die nu hier genoemd worden, vind ik eigenlijk smoesjes. Met een beetje goede wil, valt daar heus wel mee rond te komen. Vandaar mijn opmerking.

Ik weet niet of dat smoesjes zjin. Boudisque heeft ook eigen leveranciers. Zo hebben zij geen NL-se versie van Tekkon Kinkreet (=Sony) liggen, kunnen The Beyond van Fulci niet leveren en Corpse Bride en Cook/Thief/Wife/Lover alleen in het Engels. Terwijl deze vier titels bij andere winkels gewoon liggen. Blijkbaar hebben zij ook bepaalde deals niet gesloten om meer afhankelijk te kunnen zijn. Maar dat is even een leken-oordeel van afstand.

De eerste reden die Quentin noemt klopt wel in dat plaatje, dat er deals zijn met maatschappijen en dat Boudisque zich meer schikt en ro-disc daar te veel tegenin is willen gaan. En zo blijkbaar de "woede" van 20th CF en A-Film heeft gewekt.

En volgens mij kun je als kleine zelfstandige toch helemaal niets uitrichten tegen grote Hollywood maatschappijen.

Mochizuki Rokuro schreef:
En volgens mij kun je als kleine zelfstandige toch helemaal niets uitrichten tegen grote Hollywood maatschappijen.
Precies, snap Fisherking's uitspraak dan ook helemaal niet. Lijkt me evident dat juist hun zwakke positie tot deze keuze heeft geleid. Een medewerker van Ro-Disc schreef daar het volgende over;

"Er zijn simpelweg geen collega-winkeliers (meer). Het sterft uit.
In 2001 hebben we trouwens een zeer succesvol media-offensief gehouden, omdat de Nederlandse Hollywoodjongens alle import wilden verbieden. We kregen enorme steun van consumenten, maar ook van veel inkopers van grote jongens. Het was vrij heftig en het heeft zo'n 10 maanden geduurd. We kregen meerdere keren deurwaarders op bezoek en hadden torenhoge advocaatkosten. De schade bij de Nederlandse Hollywoodmaatschappijen was ook enorm. Honderdduizenden euros aan misgelopen omnzet. Toen had Ro-Disc nog een groot marktaandeel. Onze omzetten zijn nagenoeg gelijk gebleven in de loop der jaren, maar omdat de markt groeide, werd ons aandeel kleiner.

Tegenwoordig stellen we volgens de grote uitgevers niets meer voor. De houding van de gemiddelde consument is ook veranderd. Als wij tenslotte stoppen, kan men makkelijk ergens anders terecht."

Reinbo
FisherKing schreef:
Even globaal: Een enorm goedlopend bedrijf, wat Ro-disc was, een van de eerste van Nederland nota bene, die bovendien een goede naam had, toch naar het faillisement helpen, dan moet je er echt je best voor doen, meen ik. De redenen die nu hier genoemd worden, vind ik eigenlijk smoesjes. Met een beetje goede wil, valt daar heus wel mee rond te komen. Vandaar mijn opmerking.

Nou, ik ken Rodisc anders als een behoorlijk principieel bedrijf. Ze hebben altijd overduidelijk voor het belang van de consument gestreden.

Vrees dat de goede wil daarom bij beide partijen ver te zoeken is.

Dit is ook verre van de eerste keer dat ze een behoorlijke aanvaring hebben met een Nederlandse Holywoodmaatschappij. Hoop alleen dat het niet de laatste is.

Misschien moet die maar een Nederlands postorder bedrijfje opzetten vanuit de Antillen.

kos
Tja, dit is natuurlijk gewoon een voorbeeld van hoe het met ondernemers in heel veel branches gaat. Moedwillig kapot gemaakt door de grote jongens via allerlei achterbakse methodes.
Doe je vrij weinig aan helaas. Winkeliers kunnen ook die risico's niet nemen om je te helpen.

Erg jammer allemaal. Ik kocht er regelmatig DVD's en de service was altijd uitstekend.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:25 uur

geplaatst: vandaag om 13:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.