menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Ro-Disc

zoeken in:
kappeuter (crew)
http://www.rodisc.nl

Prima zaak met scherpe prijzen en vaak snelle levering.
Maar..., Rodisc heeft nu een heel raar dubbel systeem waarbij de rodirect titels direct leverbaar en via credit card te betalen zijn, maar de overige titels moet je reserveren.
Ik had een aantal 'niet rodirect' films besteld, maar na een tijdje zijn alle bestellingen geannuleerd zonder opgaaf van reden. Vreemde gang van zaken.

Als de leveringstermijn langer is dan 30 dagen wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Dit is soms het geval met niet voorradige titels. Of bedoel wat anders?

kappeuter (crew)
24-12 besteld, 12-01 geannuleerd.

Raar, wat zegt Ro-disc erover dan? Of had je nog geen mail gestuurd?

kappeuter (crew)
Ik heb net een mailtje gestuurd. Voor de rodirect titels klopt het overigens wel dat ze zijn geannuleerd, die houden ze max. 15 dagen vast. Die andere titels zijn blijkbaar niet leverbaar. Ik heb ze even een mailtje gestuurd.

FisherKing
Het is allemaal niet beter geworden sinds het prima functionerende Ro-direct is opgeheven. Heb er sindsdien eigenlijk niks meer besteld.
(na ook 2 annuleringen achter de rug gehad te hebben)

kappeuter (crew)
Ik vind die tweedeling (van rodirect en niet rodirect titels) lastig. Je wilt het liefst alles in 1x afrekenen met je credit card, maar dat kan nu niet als je films in beide categorien bestelt. En als je wacht tot alle titels bestelbaar zijn (om niet onnodig veel verzendkosten te hebben), is er de kans dat de rodirect titels geanulleerd zijn vanwege het verstrijken van de 15 dagen termijn.
De service voor rodirect titels is wel ultrasnel. Vandaag besteld, morgen geleverd.

Ik kan dvdoutlet.nl aanraden als alternatief, behoorlijk veel titels en meestal net iets goedkoper dan bij Rodisc.

De site van Ro-Disc is nieuw en nog steeds in ontwikkeling. De Ro-Direct-manier is iets langer dan een maand mogelijk. Deze manier van bestellen kan helaas niet met alle titels, omdat er anders betaald wordt voor titels, die we niet (tijdig) kunnen leveren.
Suggesties zijn uiteraard welkom.

Ro-Robert

kappeuter (crew)
Ik mis een partnerprogramma op jullie site.

De verzenkosten zou ik liever per bestelling zien ipv per verzending. Of de mogelijkheid om aan te geven te wachten met verzenden tot alle producten binnen zijn.

kappeuter (crew)
Ja dat laatste zou ik inderdaad geweldig vinden.
JFK bleek niet binnen 15 dagen leverbaar, dus werd mijn hele bestelling gecancelled (omdat ik ook een paar rodirect titels had staan). Terwijl ik niet de intentie had het er bij te laten. Ik wilde gewoon 1x afrekenen voor de verzendkosten, niet twee keer.

Voor het Ro-Direct-tijdperk zo'n 5 jaar geleden hadden we de mogelijkheid om bestellingen te verzamelen, totdat alles binnen was. Dit bleek rampzalig, doordat we veel titels aanboden, die een lange levertijd kunnen hebben en veel nieuwe titels uitgesteld werden. Bovendien waren en zijn de prijzen sterk aan verandering onderhevig. Dit had ontzettend veel heen en weer ge-email met klanten als gevolg. Ik kan me een achterstand herinneren van meer dan 1.000 e-mails, die twee personen moesten behandelen. Deze manier van afhandelen bleek zo erg arbeidsintensief, dat we zelfs even gestopt zijn met internet en daaruit was Ro-Direct het gevolg: Alleen uit voorraad leveren en niets speciaal bestellen.
Met het enorm groeiend assortiment kunnen we onmogelijk alles voorradig houden, waardoor we met de huidige site een tussenoplossing proberen te vinden.

Ro-Robert

Dustyfan
Mijn petje af voor de moeite die je neemt om hier uitleg te geven over Rodisc/Ro-Direct.

hoe werkt bestellen nu eigenlijk via rodisc?

1) kan je via een acceptgirokaart of automatische afschrijving bestellen? of alleen via creditcard?

2) moet je van te voren betalen of pas als je de dvd's binnen hebt?

3) hoe is de service? (snelheid, bezorgkosten etc. ?)

kappeuter (crew)
http://www.rodisc.nl/sm/sm.dll...

Levering van titels in voorraad is supersnel. Soms zelfs al de volgende dag na bestelling.

ah, thx. die link zocht ik dus.

Ro-Disc is een geweldige zaak met super snelle service en heel veel kennis van zaken. Voor zover de enige in nederland die een beetje weet wat DVD nu eigenlijk is, en veel lastig e krijgen titels zonder enig probleem leverbaar.

Ook een leuke zaak om door de bakken te browsen, trouwens, als je eens in Rotterdam bent.

Ik bestel ook regelmatig films bij Rodisc via internet. Nog noit problemen gehad met de betaling en/of levering. Binnen 2 dagen heb ik ze vaak al thuis liggen (van Rotterdam naar Merselo (Noord-Limburg)). Ze hebben vaak meer titels dan FRS en VL, en vaak zijn de prijzen hier aanzienlijk minder (is ook wel eens andersom), maar daarvoor moet je natuurlijk uitgebreid onderzoek verrichten !! Ben nog nooit in de zaak zelf geweest, ga ik binnenkort nog wel een keer doen als ik geld 'over' heb.

kappeuter (crew)
Jammer dat ze geen partnerprogramma hebben (sponsor links). Hun assortiment is inderdaad breder dan FRS.
Maar goed, ze kunnen ook zo goedkoop zijn door geen kosten te maken aan sites als vergelijk.nl

http://www.rodisc.nl
Vernieuwde site.

Al enkele DVD's besteld, prima.. Wel allemaal dvd's gewoon uit Nederland, geen import.

Vorige week dinsdag (19 juli) stuk of 12 titels besteld en nu is nog steeds niet alles binnen (De Gulle Minnaar en Van Geluk Gesproken die op 19 juli uit zijn gekomen zijn er nog niet). Probleem is nu dat als ik wacht, morgen een stuk of 8 titels worden geannuleerd (aanbiedingen worden maar 8 dagen vastgehouden). Heb nu maar betaald voor de overige titels en haal de Rob Houwer dvd's wel ergens anders. Ik ga niet 2x verzendkosten betalen ...
Het enige nadeel dat ik tot nu toe aan Rodisc heb kunnen ontdekken, deze 'beperkingen'. Blijft toch jammer, al heb ik begrip voor bovenstaande uitleg.

Bij RODISC:

In november, december en januari zal A-Film in samenwerking met de Volkskrant 10 weken achtereen een aantal bijzondere films uitlichten. Uit de krant kan een coupon uitgeknipt worden, die bij Ro-Disc ingeleverd kan worden voor 5 euro korting op onderstaande 10 speciale Volkskranteditties van A-Film:

Dogville "S.E." (2-DVD) (2003) - € 14.99
Nederlands ondertiteld, 'Volkskrant Filmfestival', + select scene commentary, documentary, deleted scenes, interviews & more!, releasedatum: 10/11/2005
Regie: Lars Von Trier, met: Nicole Kidman, Paul Bettany, James Caan

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind DTS (2-DVD) (2004) - € 14.99
Nederlands ondertiteld. 'Volkskrant Filmfestival', releasedatum: 10/11/2005
Regie: Michel Gondry, met: Jim Carrey, Kate Winslet, Tom Wilkinson

Hable Con Ella + Live Flesh (2-DVD) (2002) - € 14.99
Nederlands ondertiteld, 'Volkskrant Filmfestival', releasedatum: 10/11/2005
Regie: Pedro Almodovar, met: Javier Cámara, Leonor Watling, Dario Grandinetti

In The Mood For Love "S.E." (2-DVD) (2000) - € 14.99
Nederlands ondertiteld, 'Volkskrant Filmfestival', + deleted & bonus scenes, making of, alternative end, interviews and more, releasedatum: 10/11/2005
Regie: Wong Kar-Wai, met: Maggie Cheung, Tony Leung

Lost In Translation "S.E." DTS (2-DVD) (2003) - € 14.99
Regie: Sofia Coppola, met: Bill Murray, Scarlett Johansson, Giovanni Ribisi

Mulholland Drive DTS (2-DVD) (2001) - € 14.99
Regie: David Lynch, met: Naomi Watts, Justin Theroux, Robert Forster

Pianist, the DTS (2-DVD) (2002) - € 14.99
Nederlands ondertiteld, 'Volkskrant Filmfestival', + story of the film, photogallery, trailer, releasedatum: 10/11/2005
Regie: Roman Polanski, met: Adrien Brody, Thomas Kretschmann, Daniel Caltagirone

Bowling For Columbine (2-DVD) (2003) - € 14.99
Nederlands ondertiteld, 'Volkskrant Filmfestival', releasedatum: 24/11/2005
Regie: Michael Moore

Fils, le (2-DVD) (2002) - € 14.99
Regie: Jean-Pierre Dardenne, met: Olivier Gourmet, Morgan Marinne, Isabella Soupart

Stanza Del Figlio, la (2-DVD) (2001) - € 14.99
Regie: Nanni Moretti, met: Giuseppe Sanfelice, Laura Morante, Jasmine Trinca"

Deze codes zijn ook in te vullen via internet.
Mocht iemand de Volkskrant ontvangen en geen gebruik maken van de coupons, ik zou de codes graag ontvangen aangezien er veel titels tussen zitten die me erg interesseren.

Hieronder een overzicht van de dagen waarop een coupon voor de betreffende film verschijnt:
17 november : Eternal Sunshine of the Spotless Mind
24 november : Lost in Translation
1 december : Dogville
8 december : In the Mood for Love
15 december : The Pianist
22 december : Bowling for Colombine
29 december : Le Fils
5 januari : Mulholland Drive
12 januari : Hable Con Ella
19 januari : La Stanza del Figlio

Moch iemand geen gebruik willen maken van deze actie en zo vriendelijk zijn mij de codes door te kunnen sturen dan ben ik die persoon erg dankbaar

FisherKing
Bijna al deze dvd's liggen in de bakken van 3 voor 25 Euro. (of nog goedkoper). Dus zelfs met die kortingsbon zijn ze te duur ...

Maar sommige zijn idd wel een aanbieding.

Ja, maar dit zijn allen mooie twee disc versies! Die liggen niet in de 3voor25euri bakken!

In de nieuwsbrief van vorige week geloof ik stond dat je 1% extra korting kon aanvragen wanneer je in december voor meer dan 'x' euro besteld had. Weet iemand misschien nog of dat 100 of 150 euro was ? Ik kan de nieuwsbrief niet meer vinden ...

FisherKing
"Per 1 januari krijgt iedereen, die in het bezit is van een Ro-Card, sowieso 1 procent extra. Indien u in heel december in totaal aan meer dan 100 euro op uw klantnummer heeft besteed, krijgt u per 1 januari nog eens 1 procent extra korting met uw Ro-Card."

Dankjewel !

Ik heb ro-disc eigenlijk pas net ontdekt en tot nu toe is de winkel me erg goed bevallen. Ik heb helaas geen creditcard, en moet het dus doen met de artikelen die je met vooruitbetaling kan krijgen (genoeg keus overigens). Interessante aanbiedingen. De afgelopen twee weken heb ik van ro-disc ontvangen:
The Awful Truth
Holiday
Lost Horizon
The Stranger
The Scarlet Empress
Scarface (1932)
The Lost Weekend
Mrs. Miniver
Only Angels Have Wings
To Have and Have Not
Hitchcock Collection 2 (Vertigo, The Birds, Family Plot, Topaz, Torn Curtain, Marnie, Frenzy)

Bij elkaar net iets meer dan 100 euro. Allen waren binnen 2-3 dagen na bestelling binnen. Ik denk dat ze in de toekomst (als mijn financiele situatie weer een beetje hersteld is ) van mij veel klandizie kunnen verwachten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:47 uur

geplaatst: vandaag om 05:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.